Gå til innhold

Jeg blir helt matt av ballkjolemaset på ungdomsskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn sur grinekjerring til mamma gidder ikke jeg å være. Makan. Jenta her gleder seg skikkelig, da "skulle du tenkt deg om før du valgte å få barn", som er det typiske sleivete svaret her på forumet. 

Men seriøst: MÅ du ha så mye motstand? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klarinetta skrev (1 minutt siden):

Sånn sur grinekjerring til mamma gidder ikke jeg å være. Makan. Jenta her gleder seg skikkelig, da "skulle du tenkt deg om før du valgte å få barn", som er det typiske sleivete svaret her på forumet. 

Men seriøst: MÅ du ha så mye motstand? 

Hæ?

Anonymkode: 2e246...fb1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var på ball i fjor kjøpte vi en kjole til alt for mange tusen på Zalando. Men vi beholdt lappen på og sjulte den under kjolen. Så retunerte vi den etter ballet 😎

Anonymkode: f152a...d64

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter deltok på ball forrige uke. Hun brukte en sort glitterkjole kjøpt på senteret, den kostet vel 399 tror jeg. Den kan brukes flere ganger, litt julepreg på den. Hun var i komiteen, og de gjorde det klinkende klart at ingen SKAL ha på seg ditt eller datt. Kun 10. trinn deltar på ballet, og alle kommer i det de vil. For noen år siden var det et trinn som hadde ball, og da var det press hit og dit og alle bestilte svindyre kjoler på nett. Ingen voksne stoppet galskapen, og det var ikke et trivelig ball. 
 

Ball blir det man gjør det til. 

Anonymkode: 2619b...f1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gruppen på Facebook har mye fint, du kan også selge den du har.

 

Screenshot_20230123-212429_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: dfe8b...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 20.37):

Da min var på ball i fjor kjøpte vi en kjole til alt for mange tusen på Zalando. Men vi beholdt lappen på og sjulte den under kjolen. Så retunerte vi den etter ballet 😎

Anonymkode: f152a...d64

Seriøst??? 🙄🙄

Anonymkode: f6d12...9f5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det kun ball for 10.klassingene, og det er ikke lov med limousin. Det lånes oogså ut kjoler til de som ikke ønsker eller har mulighet til å kjøpe. Skolen har fått et bra utvalg etterhvert. Vi donerte kjolene fra begge våre jenter til skolen etter bruk. Men var ingen regel for lang eller kort kjole, selvom om de fleste brukte store kjoler i pastell. Syntes det er tull , men ser jo hvordan de gleder seg, mætes før ballet og sminker seg sammen. Det trekkes også lapp hvem som skal være med hvem , så Per kan ikke velge Kari, unntatt om det er kjærestepar. Da sitter de sammen under middagen og har den første dansen sammen. Sånn at ingen skal bli eksludert

Anonymkode: f3c51...cf6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (På 21.1.2023 den 20.35):

Sånn sur grinekjerring til mamma gidder ikke jeg å være. Makan. Jenta her gleder seg skikkelig, da "skulle du tenkt deg om før du valgte å få barn", som er det typiske sleivete svaret her på forumet. 

Men seriøst: MÅ du ha så mye motstand? 

Jeg er glad jeg ikke har barn når jeg ser hvordan kjerringer som deg snakker til andre mødre!!! 

Anonymkode: c103e...d26

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en opplevelse. 

Jeg personlig kan ikke skjønne at folk bruker tusenvis av kroner på å reise til England for å se en 90 minutters fotballkamp. Men det er en opplevelse som er verdt pengene for dem. 

Pengene som brukes på din datters opplevelse må behandles på samme måte. Altså ut fra hennes opplevelse av verdi. Ikke din opplevelse.

Anonymkode: 37c29...338

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte bryllupskjolen til moren som var i en fin blå farge 🙂 

Men når jeg ble invitert på gardeball så la moren min ut for en kjole til 5000 og den har jeg ennå. Ikke brukt mer enn en gang, men for meg har den så mange minner at jeg ikke kan kvitte meg med den.

Du får lete på finn, et sted dere kan leie eller høre med noen dere kjenner. Et sted er kjolen til sin datter og den trenger ikke å være dyr. Dette er et skoleball hun får oppleve en gang og det burde du unne henne.

Anonymkode: 1c4e5...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 13 bestilte seg en kort kjole på SHEIN til 300 kr som akkurat kom i posten. Hun fikk en del penger i julegave og brukte noen av dem på dette. Så får hun prøve å få solgt den for en hundrings etter hvert. Enig i at det er en del styr rundt dette, men synes jeg kom greit ut av det i år. Blir nok dyrere det siste året hvis det er slik at de skal ha en skikkelig ballkjole. Enig i at det er tull.

Anonymkode: b96a3...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er glad jeg ikke har barn når jeg ser hvordan kjerringer som deg snakker til andre mødre!!! 

Anonymkode: c103e...d26

Skulle vært med et smilefjes. Alt som står før "men seriøst" var ikke ment seriøst. Beklager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klarinetta skrev (På 21.1.2023 den 20.35):

Sånn sur grinekjerring til mamma gidder ikke jeg å være. Makan. Jenta her gleder seg skikkelig, da "skulle du tenkt deg om før du valgte å få barn", som er det typiske sleivete svaret her på forumet. 

Men seriøst: MÅ du ha så mye motstand? 

hæææ??

Anonymkode: cb7e5...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 20.37):

Hæ?

Anonymkode: 2e246...fb1

Det sier jeg også. HÆ???

Anonymkode: d3880...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 20.29):

Kanskje? Men jeg trodde tekstilfarge kun egnet seg til naturfibre. Og "diamantene" på kjolen tåler neppe turen i vaskemaskinen.. Får heller prøve å selge den på Finn eller Tise.

Anonymkode: 2e246...fb1

Det finnes tekstilfarge laget for syntetiske stoffer, ikke bruk vaskemaskin men beveg den forsiktig rundt i badekaret. Drypptørk i dusjen på henger. Som sagt over, hvis du ikke får solgt den uansett er det verdt et forsøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper guttene får gå i ballkjole også.

Anonymkode: d70b3...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine lykkeligste tenåringsminner 😍 Selv 20 år senere. Det å pynte seg opp til "ball"

Er så uendelig glad for at mamma og pappa ikke var kjip på dette. 

Anonymkode: 86fe8...bb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen av mine lykkeligste tenåringsminner 😍 Selv 20 år senere. Det å pynte seg opp til "ball"

Er så uendelig glad for at mamma og pappa ikke var kjip på dette. 

Anonymkode: 86fe8...bb0

Nettopp 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du farge den rosa kjolen med tekstilfarge? Eller eventuelt kjøpe en brukt rød. Ganske dyrt for stor ballkjole ja 😅

Anonymkode: 6d48a...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...