Gå til innhold

Hvilke boligutgifter har du i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er vi oppe på 59 000 på boliglånet😬 jaja, det går det også. 
 

sist strømregning  var på 9000

kommunale avgifter er det manne. Min som ordner med, så der har jeg ikke helt oversikt. 

Anonymkode: 137bb...fd9

59 000 høres mye ut ja. Hvor stort er boliglånet da? 

Anonymkode: 76b46...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Portia Catonis skrev (9 timer siden):

Jeg har ca 40.000 utbetalt hver måned og magen min vrenger seg ved tanken på å skulle bruke halvparten av dem på noe så kjedelig som bolig. Jeg tenker at livet er for kort til å sitte hjemme og stirre i veggen.

Men igjen.. Vi er forskjellige alle sammen:P:kose:

FYI: Jeg har både hytte, seilbåt og aksjer, samt arv i vente, i tilfelle noen er fristet til å komme med "du kommer til å bli en fattig pensjonist"-argumentet.

Men folk tar ikke opp boliglån basert på om magen din vrenger seg eller ikke. Jeg ante ikke at du eksisterte en gang da jeg tok opp boliglån.

Anonymkode: 16e0b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Betaler 3500 inkludert strøm hos min samboer.

Anonymkode: 86bb6...b40

Er det noe lurt da? Ikke lurt å bo hos andre uten å opparbeide seg eierbrøk?

Anonymkode: 1dae5...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier. Jeg og mannen betaler tilsammen 9500 kr i leie av en 2 roms leilighet, pluss 2700 kr i strøm om dagen. Strøm koster! . 

Vi ønsker å leie med ett til soverom, men det er veldig dyrt. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Men folk tar ikke opp boliglån basert på om magen din vrenger seg eller ikke. Jeg ante ikke at du eksisterte en gang da jeg tok opp boliglån.

Anonymkode: 16e0b...172

Som sagt.... Folk er forskjellige, og du gjør som du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

59 000 høres mye ut ja. Hvor stort er boliglånet da? 

Anonymkode: 76b46...2a2

Rundt 11 tror jeg. 

Anonymkode: 137bb...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det noe lurt da? Ikke lurt å bo hos andre uten å opparbeide seg eierbrøk?

Anonymkode: 1dae5...a26

Ja det er ganske lurt. Mye mer lønnsomt å spare i aksjer.

Anonymkode: b2e23...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er ganske lurt. Mye mer lønnsomt å spare i aksjer.

Anonymkode: b2e23...4f4

Hell og lykke. Har vel ikke helt tro på det om dagen, med mindre du har skikkelig peil på aksjer. Bare pass på at du ikke ender med å bli en av de damene som blir tråkka på av en fyr som ikke respekterer deg fordi han vet du ikke har økonomiske muskler til å velge annet liv, annen bolig og evt annen mann. Og husk pensjonssparing 

Anonymkode: 1dae5...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (12 timer siden):

Rull inn piggene... Jeg synes bare folk i tråden betaler fryktelig mye for å bo.

Ok?

Vi betaler mye på lånet vårt, ca 34.000,- i mnd. Huset vårt har steget ca 7.000.000 i verdi de siste 10 årene. Dvs et snitt pr mnd på 58.000,- i verdiøkning. Vi får ca 3500-4000,- i fradrag på skatten og nedbetaler gjelden med rundt 17.000,- i mnd. Dvs at slik det har vært til nå de siste 10 årene har vi bodd i et flott nytt hus til ca 13.000,- pr mnd som har steget 58.000 i mnd. Dvs at vi reelt sett har «fått» 45.000,- i mnd for å bo her. Jeg er veldig klar over at prisene går opp og ned og at vi kanskje ikke kan forvente dette fremover, men dette er bare for å vise at selv om man har høye lånekostnader er det ikke sikkert man bor seg ihjel😉.

Anonymkode: 04628...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi betaler mye på lånet vårt, ca 34.000,- i mnd. Huset vårt har steget ca 7.000.000 i verdi de siste 10 årene. Dvs et snitt pr mnd på 58.000,- i verdiøkning. Vi får ca 3500-4000,- i fradrag på skatten og nedbetaler gjelden med rundt 17.000,- i mnd. Dvs at slik det har vært til nå de siste 10 årene har vi bodd i et flott nytt hus til ca 13.000,- pr mnd som har steget 58.000 i mnd. Dvs at vi reelt sett har «fått» 45.000,- i mnd for å bo her. Jeg er veldig klar over at prisene går opp og ned og at vi kanskje ikke kan forvente dette fremover, men dette er bare for å vise at selv om man har høye lånekostnader er det ikke sikkert man bor seg ihjel😉.

Anonymkode: 04628...cc7

1: Du har ikke tjent ei krone på huset før den dagen du selger.

2: 13.000 kr er fortsatt for mye for meg å betale for å bo, selv om du synes det er billig.

Men igjen.. For tredje (eller fjerde) gang... Folk er forskjellige og alle må selvfølgelig gjøre det som passer dem selv best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er det noe lurt da? Ikke lurt å bo hos andre uten å opparbeide seg eierbrøk?

Anonymkode: 1dae5...a26

Jeg tenker at uansett så skal barna våre arve dette huset. Og hvis det blir slutt eller han dør før meg så kommer jeg til å flytte utenlands. Og da har jeg opparbeidet meg en egenkapital til å kjøpe i utlandet uten at jeg trenger styre med å selge huset osv. 

Anonymkode: 86bb6...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at uansett så skal barna våre arve dette huset. Og hvis det blir slutt eller han dør før meg så kommer jeg til å flytte utenlands. Og da har jeg opparbeidet meg en egenkapital til å kjøpe i utlandet uten at jeg trenger styre med å selge huset osv. 

Anonymkode: 86bb6...b40

Hm. Og du har sikra deg at fyren vil ha barn, og at han ikke har x antall barn arv skal deles på fra før? Og du er klar over at når barn arver penger blir de stående på sperra konto til barna er 18 og disponerer dem selv? Høres litt naivt ut. Er ikke samboeren din opptatt av å sikre deg økonomisk?

Anonymkode: 1dae5...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 10.23):

Litt over 60.000 i boliglån, rundt 5.000 i strøm, 2000 i forsikring og 20.000 i året i eiendomsskatt.

Anonymkode: f3042...2cf

60.000kr i måneden på boliglån?

Anonymkode: f342a...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lån inkl avdrag (20 år) er nå 21.000, pluss fellesutgifter 6000 og strøm nærmere 2000. Totalt 29.000 på en alenemor. 🙄

Anonymkode: f1f02...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hm. Og du har sikra deg at fyren vil ha barn, og at han ikke har x antall barn arv skal deles på fra før? Og du er klar over at når barn arver penger blir de stående på sperra konto til barna er 18 og disponerer dem selv? Høres litt naivt ut. Er ikke samboeren din opptatt av å sikre deg økonomisk?

Anonymkode: 1dae5...a26

Vel, alle barna våre (4 stykker) er over 18 år, og han er sterilisert, så regnestykket ditt går ikke helt opp...

Anonymkode: 86bb6...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, alle barna våre (4 stykker) er over 18 år, og han er sterilisert, så regnestykket ditt går ikke helt opp...

Anonymkode: 86bb6...b40

Hva? Bor du med en samboer som ikke har sikra deg økonomisk etter mer enn 18 år? Høres virkelig alt annet enn smart ut. Hvorfor sørger du ikke for å eie halvparten av boligen? Hva er greia med det?

Anonymkode: 1dae5...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva? Bor du med en samboer som ikke har sikra deg økonomisk etter mer enn 18 år? Høres virkelig alt annet enn smart ut. Hvorfor sørger du ikke for å eie halvparten av boligen? Hva er greia med det?

Anonymkode: 1dae5...a26

I utgangspunktet har barna arverett og ikke du, med mindre dere har avtale om uskifta bo. Hvorfor har du innretta deg sånn? Du risikerer å sitte på bar bakke om han dør/dere går fra hverandre

Anonymkode: 1dae5...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva? Bor du med en samboer som ikke har sikra deg økonomisk etter mer enn 18 år? Høres virkelig alt annet enn smart ut. Hvorfor sørger du ikke for å eie halvparten av boligen? Hva er greia med det?

Anonymkode: 1dae5...a26

Øøøh - vi har vært gift tidligere i 17 år. jeg gikk fra han... vi er nå sammen igjen, (vært under 1 år) og det er en ordning jeg selv ønsker.  Som sagt jeg vil flytte til utlandet når det skjer en endring i min situasjon. Da har jeg ikke lyst til å måtte selge masse eiendeler før jeg drar. 

Anonymkode: 86bb6...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I utgangspunktet har barna arverett og ikke du, med mindre dere har avtale om uskifta bo. Hvorfor har du innretta deg sånn? Du risikerer å sitte på bar bakke om han dør/dere går fra hverandre

Anonymkode: 1dae5...a26

Nei, jeg sitter ikke på bar bakke. Jeg har opparbeidet meg egenkapital til å kjøpe der jeg vil. Jeg har ikke lyst å bli boende her. Hva er greia med at du ikke forstår at andre har andre prioriteringer  enn deg selv?

Anonymkode: 86bb6...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Øøøh - vi har vært gift tidligere i 17 år. jeg gikk fra han... vi er nå sammen igjen, (vært under 1 år) og det er en ordning jeg selv ønsker.  Som sagt jeg vil flytte til utlandet når det skjer en endring i min situasjon. Da har jeg ikke lyst til å måtte selge masse eiendeler før jeg drar. 

Anonymkode: 86bb6...b40

Ok. Da er det spesielle ting i din situasjon. Vanligvis er det ren idioti av en fattig dame å leie seg inn hos en rikere fyr uten å sikre seg eierbrøk. 

Anonymkode: 1dae5...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...