Gå til innhold

Hvilke boligutgifter har du i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg.  Helt sinnsyke boutgifter. Folk som betaler over 20 000 i måneden i lån vil jeg påstå bor seg i hjel samme hvor høy lønn dem har...

Selv jeg betaler jeg 3500 all inclusive for å bo hos samboer. Jeg er også uføretrygdet.

Anonymkode: 86bb6...b40

Dette er rett og slett bare tull.

Jeg bor alene med gjennomsnittlig inntekt og hadde ikke hatt problem med å betale 20 000,- i boutgifter.

Anonymkode: 16e0b...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er rett og slett bare tull.

Jeg bor alene med gjennomsnittlig inntekt og hadde ikke hatt problem med å betale 20 000,- i boutgifter.

Anonymkode: 16e0b...172

Du har kanskje ikke problemer med det, men har du ingen andre ting du heller vil bruke penger på?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er rett og slett bare tull.

Jeg bor alene med gjennomsnittlig inntekt og hadde ikke hatt problem med å betale 20 000,- i boutgifter.

Anonymkode: 16e0b...172

Og jeg syns det du skriver er bare tull. Ingen burde betale 20 000 i boutgifter samme hva dem tjener. At du ikke har problemer med å betale det betyr ikke at det er riktig at folk skal betale så mye. Og da tenker jeg per person altså, greiere å betale 20 000 om man er 2, men framdeles helt unødvendig. 

Anonymkode: 86bb6...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (12 minutter siden):

De fleste utelater også vedlikehold.  Typ "Jeg trenger ikke tenke på vedlikehold fordi leiligheten min er ny"

Ok, snakkes om 10 år...:fnise:

I vår beregning av hvor mye jeg skulle betale til samboer så tok vi med vedlikehold hvertfall 🫶

Anonymkode: 86bb6...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (5 minutter siden):

Du har kanskje ikke problemer med det, men har du ingen andre ting du heller vil bruke penger på?

Jeg skrev at jeg ikke hadde hatt problem med å betale det. Det betyr at jeg ikke betaler så mye, men boligutgiftene mine + det jeg sparer hver mnd overstiger 20 000,-. Og jeg kjøper det jeg har lyst på.

Anonymkode: 16e0b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg skrev at jeg ikke hadde hatt problem med å betale det. Det betyr at jeg ikke betaler så mye, men boligutgiftene mine + det jeg sparer hver mnd overstiger 20 000,-. Og jeg kjøper det jeg har lyst på.

Anonymkode: 16e0b...172

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og jeg syns det du skriver er bare tull. Ingen burde betale 20 000 i boutgifter samme hva dem tjener. At du ikke har problemer med å betale det betyr ikke at det er riktig at folk skal betale så mye. Og da tenker jeg per person altså, greiere å betale 20 000 om man er 2, men framdeles helt unødvendig. 

Anonymkode: 86bb6...b40

Hvorfor i alle verden burde ikke folk betale 20 000,- i boligutgifter når de har råd til det og gjør det av egen fri vilje?

Anonymkode: 16e0b...172

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i alle verden burde ikke folk betale 20 000,- i boligutgifter når de har råd til det og gjør det av egen fri vilje?

Anonymkode: 16e0b...172

Nei hvorfor det tro? Alle har jo lov til å gjøre økonomisk dumme valg om dem ønsker det, men det er altså ikke nødvendig. Jeg syns boutgiftene og boligprisene og leieprisene er altfor høye i Norge. Denne eneboligen jeg bor i nå ble kjøpt for 830 000 i 2003. Og huslånet i måneden lå da på ca 3000 kroner. (Selve boliglånet var på 500000). 

Anonymkode: 86bb6...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 17.000 i lån + kommunale avgifter per måned (deles på to). Bor i hus rett utenfor oslo.

Anonymkode: b1c04...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei hvorfor det tro? Alle har jo lov til å gjøre økonomisk dumme valg om dem ønsker det, men det er altså ikke nødvendig. Jeg syns boutgiftene og boligprisene og leieprisene er altfor høye i Norge. Denne eneboligen jeg bor i nå ble kjøpt for 830 000 i 2003. Og huslånet i måneden lå da på ca 3000 kroner. (Selve boliglånet var på 500000). 

Anonymkode: 86bb6...b40

Det er ikke et økonomisk dumt valg å kjøpe bolig.

Å komme drassende med at eneboligen du bor i ble kjøpt for 830 000,- for 20 år siden er bare tull. De fleste ønsker å kjøpe bolig i nærheten av der de jobber, ikke i gokk.

Anonymkode: 16e0b...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor i alle verden burde ikke folk betale 20 000,- i boligutgifter når de har råd til det og gjør det av egen fri vilje?

Anonymkode: 16e0b...172

Sånn teknisk sett har de vell ikke råd om man må låne penger. Det er jo nettopp hele poenget med å låne penger.

Har ikke råd nå, men har råd i fremtiden om man jobber det inn.

Anonymkode: b2e23...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke et økonomisk dumt valg å kjøpe bolig.

Å komme drassende med at eneboligen du bor i ble kjøpt for 830 000,- for 20 år siden er bare tull. De fleste ønsker å kjøpe bolig i nærheten av der de jobber, ikke i gokk.

Anonymkode: 16e0b...172

Det er et økonomisk dårlig valg å kjøpe seg en overpriset bolig jo.

Åja, så alt jeg sier er tull, mens du har peiling på alt tydeligvis. Nei, vi bor ikke i gokk, det er 3 kilometer til jobb for min samboer. Ikke alle bor i Oslo vet du, det finnes andre byer i Norge også. Og som nevnt så ble boligen kjøpt for 20 år siden, sånn rett før prisene begynte å stige vannvittig.  Det er et økonomisk smart valg. Boligen er i dag verdt 2 millioner. 

Anonymkode: 86bb6...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sånn teknisk sett har de vell ikke råd om man må låne penger. Det er jo nettopp hele poenget med å låne penger.

Har ikke råd nå, men har råd i fremtiden om man jobber det inn.

Anonymkode: b2e23...4f4

Ærlig talt, det blir for dumt.

Anonymkode: 16e0b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er et økonomisk dårlig valg å kjøpe seg en overpriset bolig jo.

Åja, så alt jeg sier er tull, mens du har peiling på alt tydeligvis. Nei, vi bor ikke i gokk, det er 3 kilometer til jobb for min samboer. Ikke alle bor i Oslo vet du, det finnes andre byer i Norge også. Og som nevnt så ble boligen kjøpt for 20 år siden, sånn rett før prisene begynte å stige vannvittig.  Det er et økonomisk smart valg. Boligen er i dag verdt 2 millioner. 

Anonymkode: 86bb6...b40

Hvordan vet du om de som har svart i denne tråden har kjøpt overpriset bolig? Er du synsk? 

De som er i 20-årene i dag skulle kjøpt bolig for 20 år siden for at det skulle vært et økonomisk smart valg? 

Btw jeg bor ikke i Oslo, ikke i by heller faktisk. Men man fikk ikke kjøpt enebolig for under en million her for 20 år siden. Heller ikke en liten leilighet. 

Anonymkode: 16e0b...172

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 boliglån

2.000 fellesutgifter

Ca 200 forsikring

Ca 2000 strøm og ved

 

Er alene og på AAP. Det går egentlig ikke rundt, men det er min egen feil. Har foreløpig umedisinert ADHD (nettopp fått vite det) og gjorde masse dumme økonomiske beslutninger på impuls under korona, når jeg burde spart i stedet.

Anonymkode: 766a7...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle verden burde ikke folk betale 20 000,- i boligutgifter når de har råd til det og gjør det av egen fri vilje?

Anonymkode: 16e0b...172

Jeg har ca 40.000 utbetalt hver måned og magen min vrenger seg ved tanken på å skulle bruke halvparten av dem på noe så kjedelig som bolig. Jeg tenker at livet er for kort til å sitte hjemme og stirre i veggen.

Men igjen.. Vi er forskjellige alle sammen:P:kose:

FYI: Jeg har både hytte, seilbåt og aksjer, samt arv i vente, i tilfelle noen er fristet til å komme med "du kommer til å bli en fattig pensjonist"-argumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvordan vet du om de som har svart i denne tråden har kjøpt overpriset bolig? Er du synsk? 

De som er i 20-årene i dag skulle kjøpt bolig for 20 år siden for at det skulle vært et økonomisk smart valg? 

Btw jeg bor ikke i Oslo, ikke i by heller faktisk. Men man fikk ikke kjøpt enebolig for under en million her for 20 år siden. Heller ikke en liten leilighet. 

Anonymkode: 16e0b...172

De fleste boligene som kjøpes i dag er overpriset.  Trenger ikke være synsk for å forstå det.

Nei selvfølgelig kan ikke folk kjøpe bolig 20 år før de skal ut på markedet. Men de trenger ikke kjøpe bolig til 5 millioner heller da...

Der jeg bor fikk man kjøpt en bolig for under en million for 20 år siden. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være så vrang på det punktet. Jeg vet da selv hvor mye den ble kjøpt for. Og ja vi bor i by. Ikke en av de største, men likevel en by. I dag får man fint kjøpt enebolig og / eller leilighet her til 2 millioner.

Anonymkode: 86bb6...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi oppe på 59 000 på boliglånet😬 jaja, det går det også. 
 

sist strømregning  var på 9000

kommunale avgifter er det manne. Min som ordner med, så der har jeg ikke helt oversikt. 

Anonymkode: 137bb...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån: 8900

Fellesutgifter: 4500

Kommunale avgifter: 600

Innboforsikring: 160

Internett: 340

Kanskje noe strøm i tillegg, avregnes kun årlig. Umulig å vite om det blir null eller noen tusenlapper til.

Anonymkode: 75697...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...