Gå til innhold

Forslag til en morsom aktivitet eller lek gjestene kan gjøre mens de venter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen ønsker å bli kjent med onkel Kjell, de kommer aldri til å se han igjen.  La folk ha nok alkohol og mat og litt bakgrunnsmusikk.  2 timer går fort

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 1.03):

Jeg synes det er en god idé å lage noe sånt. Er så kjedelig når folk bare står i faste klikker og ikke gidder å snakke med nye folk. 

Jeg var i et 50-årslag en gang der det var en slags skattejakt der man skulle finne folk som passet til det som stod på listen. F.eks. Finn en revisor, finn en frankofil, finn en fembarnsmor og finn han som elsker Spiderman. Da måtte man gå rundt og spørre folk og prøve å gjette seg frem. Det var utrolig gøy. 

Anonymkode: f32df...92e

Kjedelig for hvem? De som liker å skravle (eller leke leker) finner jo garantert både kjente og ukjente som de kan sosialisere med. Ved å la folk velge selv står gjestene fritt til å velge det som er best for dem, og alle blir fornøyde. Hvis man legger opp til at voksne folk ikke skal få lov til å sosialisere med venner og kjente, men leke og være sammen med fremmede, så blir det både kleint og ubehagelig for dem. Enten får de det kjipt selv, eller så blir de den kjipe som ikke byr nok på seg selv eller stikker seg unna.

Det beste er å ordne flere avdelinger, f.eks. en lounge med sofa og gode stoler der folk kan hvile seg og enten skravle eller sitte for seg selv, og et område ute eller inne der man legger opp til organisert aktivitet for de som vil det. Noen mistrives når det ikke skjer noe, mens andre mistrives når det skjer mye og alt er gjennomorganisert. Jeg ville ha tenkt at hovedmålet mitt var at gjestene skulle kose seg, og det gjør de når de får velge selv om de vil delta i organisert aktivitet eller ikke.

AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 18.25):

Hvis du ikke tør spørre om folk 'er venstrehendt, har 5 søsken,  eller liker ikke kaffe...' i en selskapslek, kan du jo faktisk bare la være å spille med. Gjem deg i et hjørne. 

 

Anonymkode: 9d3f9...39f

"Gjem deg i et hjørne" ja. 🙄 Fantastisk. Her er vi løsningsorienterte og oppriktig opptatte av at alle gjestene skal ha en fin opplevelse...
Uansett hvor sjenert/introvert man er, er det vel ingen som vil være den eneste som ikke deltar i den "artige" leken.
Jeg valgte faktisk å stikke på do i et bryllup en gang fordi det skulle gjennomføres en lek der man ble tvungen til å danse med tilfeldige folk. Jeg satt på do til jeg var sikker på at leken var over. En lettelse for meg, men likevel kjipt å være den som ødela leken. Sikkert minst like kjipt for han som ble stående uten dansepartner.

Hvorfor er det egentlig så kjedelig eller fælt å la folk slappe av og gjøre det som føles greit for dem?

Anonymkode: ead4a...0ba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 3.53):

Bryllup er jo i utgangspunktet dørgende kjedelig og bare et pliktløp å delta i (…) Takker stort sett nei til bryllupsinvitasjoner, med mindre det er nærmest tvingende nødvendig å delta og man ikke har en plausibel unnskyldnin.

Anonymkode: af6b2...463

Med andre ord er du helt riktig person til å gi råd om hva man bør gjøre i et bryllup… 🙄 Skjønner ikke hvorfor folk som misliker bryllup henger her inne

Anonymkode: f0523...07d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 21.47):

Dessverre ender det da opp med å bli grupper eller at de som kjenner hverandre holder seg til hverandre. Det har vært slik på alle bryllup jeg har vært i og synes det er så dumt.

Ts

Anonymkode: d6abe...468

Helt topp, superkleint med slik påtvinget lek for voksne. Hadde jeg blitt invitert til et slikt bryllup hadde jeg rømt til skogs.

Anonymkode: a03ba...6ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har så føkkings store adferdsvansker at man ikke takler en frivillig, ikke-fysisk, upersonlig selskapsquiz, bør man faktisk bare bli hjemme. Ingen gidder ha sarte prinsesser uten sosiale kompetanser som gjester. 

Anonymkode: 9d3f9...39f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 21.47):

Dessverre ender det da opp med å bli grupper eller at de som kjenner hverandre holder seg til hverandre. Det har vært slik på alle bryllup jeg har vært i og synes det er så dumt.

Ts

Anonymkode: d6abe...468

Det gjør ikke noe. 

I vårt bryllup tenkte vi nettopp at folk gjerne vil snakke med de de kjenner. Vi samlet slekt og venner på samme bord, og i de tilfellene hvor gjestene egentlig ikke kjente så mange prøvde vi å matche alder, interesser, geografisk tilknytning o.l. 

Jeg er selv langt mer interessert i å snakke med slektninger jeg sjeldent ser enn å bli kjent med onkel Karl i svigerfamilien, som jeg neppe kommer til å se igjen annen enn ved eventuelt dåp, konfirmasjon o.l. 

Jeg er selv utrolig dårlig på small talk, og husker godt når jeg har blitt plassert mellom brudgommens hippie-fetter og brudens predikant-onkel. Det har ikke vært noe ålreit. Jeg hadde nok trivdes mye bedre sammen med mannen min, for der første, og blant andre jeg kjenner fra før. 

Anonymkode: 94462...2b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger dere 1.5 timer til fotografering??!! En flink fotograf klater å ta mer en nok bilder innen 45 minutter. Hva skal du bruke 300 bilder av dere selv til ? Dere må slutte å be gjestene deres å vente 2 timer mens dere holde på med sann tull!

Anonymkode: 26095...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 20.47):

Hvorfor trenger dere 1.5 timer til fotografering??!! En flink fotograf klater å ta mer en nok bilder innen 45 minutter. Hva skal du bruke 300 bilder av dere selv til ? Dere må slutte å be gjestene deres å vente 2 timer mens dere holde på med sann tull!

Anonymkode: 26095...2df

Det er helt normal tid å bruke på fotografering…

Derfor kommer jeg til å ta bildene før vielsen, så slipper man dødtid og slipper å finne på selskapsleker som 1/3 hater og 1/3 elsker 😂

Anonymkode: 53c8e...27e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 3.18):

 Fri bar er mye bedre enn tullete leker

 Anonymkode: b3a7d...00c

Og så risikere at enkelte gjester drikker seg dritings fulle? 

:skål:    

Anonymkode: 4e5b3...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er helt normal tid å bruke på fotografering…

Derfor kommer jeg til å ta bildene før vielsen, så slipper man dødtid og slipper å finne på selskapsleker som 1/3 hater og 1/3 elsker 😂

Anonymkode: 53c8e...27e

Lurt! Og har i flere bryllup opplevd at tidsskjema sprekker uansett.

Og så synes jeg det er litt pussig at brudeparet ikke bruker hele dagen på gjestene sine? De er jo vertskap og så skal de være borte i et par timer… Det må da være ypperlig  for TS og brudgom mellom kirke og mottagelse å ta i mot, hilse og mingle med gjestene, litt snacks og drikke? Kvelden går jo. Har vært i bryllup hvor brudeparet var så travle at de ikke hilste på alle gjestene en gang!

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 12.05):

Og så risikere at enkelte gjester drikker seg dritings fulle? 

:skål:    

Anonymkode: 4e5b3...9d5

Vi hadde fri bar, ingen ble «dritings fulle». :)

I bryllup hvor det ikke har vært fri bar har det vært mer fyll enn i de hvor man kunne forsyne seg av det man ønsket. 

Anonymkode: 94462...2b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 22.15):

Med andre ord er du helt riktig person til å gi råd om hva man bør gjøre i et bryllup… 🙄 Skjønner ikke hvorfor folk som misliker bryllup henger her inne

Anonymkode: f0523...07d

Sannsynligvis er leker og tull grunnen til at den du siterer ikke går i bryllup. Ergo kan man i denne tråden få tilps til hvordan legge opp dagen så alle har lyst til å komme. De fleste inviterer jo folk de faktisk har lyst til å dele dagen med, og de vil at gjestene skal ha en fin dag. Man er jo et ræva vertskap om man kun tenker på seg selv og egne ønsker. 

Anonymkode: d71b1...67c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke folk fullt inneforstått med at det er en del dødtid mellom kirka og middag, fordi bilder skal bli tatt og annet skal ordnes i? 

De trenger ikke underholdes da. Bare sørg for at de har noe godt i glasset, noe å putte i gommene og gode lokaler å være i, så klarer folk seg selv. Faktisk er dette det beste, for mange har ikke sett hverandre på en god stund. Samt at begge familien får tid til å prate med hverandre før selve festen, som da skaper en stemning inn mot middagen og festen. 

Fyller man dette koselig tomrommet med aktiviteter, leker og gjøremål, så er ikke selskapet like "satt" og har senket skuldrene skikkelig inn mot middagen og festen. 

Tomrom, frihet og mingling er undervurdert. Så jeg ville ikke gjort noe med dette tidsrommet annet enn å legge til rette for minglingen.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker hadde jeg ikke orket i et bryllup. Jeg er jo ikke der for å drive med teambuilding heller.

Anonymkode: c4118...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...