Gå til innhold

Forslag til en morsom aktivitet eller lek gjestene kan gjøre mens de venter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter vielsen ønsker vi 90 minutter for oss selv der vi skal ta bilder og kjøre en liten tur. Vielsen varer ca. en time, så fellesbilde utenfor kirken, så tenker vi drar vi ca. 14.30 for fotografering. Kl. 15.00 til kl. 16.30 er gjestene alene i lokalet. Det er flere års aldersforskjell mellom meg og mannen, så jeg vil ha en aktivitet der folk kan bli kjent med hverandre og ha det gøy selv om det er 15 års aldersforskjell mellom mine og hans venner. De vil få champagne og noe enkel fingermat når de kommer, men forslag til hva de kan gjøre?

Anonymkode: d6abe...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør det. Leker for voksne er bare flaut. La de heller mingle og bli kjent med andre på den måten.

Anonymkode: a1219...eca

  • Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk mingle. Ha eventuelt en gjestebok og polaroid kamera, så kan de som vil underholde seg med å skrive i den og lime inn bilder.

Anonymkode: e571b...402

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ender det da opp med å bli grupper eller at de som kjenner hverandre holder seg til hverandre. Det har vært slik på alle bryllup jeg har vært i og synes det er så dumt.

Ts

Anonymkode: d6abe...468

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan komme på som mulig aktivitet, er quiz. Det er kanskje nok lavterskel og fint for å bli kjent.

Men jeg vil også sterkt fraråde å ha en aktivitet akkurat disse 90 minuttene.  

Det er mange inntrykk under en vielse og så igjen under middagen. Sånn sett er det behagelig om det ikke skjer mer enn lett servering da. Det er finfint å kunne pusse nesen, hyggelig å ha tid til å se litt på gavebordet, og kanskje vil noen skifte eller stikke innom der de bor. Det er nå en gang slik at det også er hyggelig å snakke med dem man kjenner. For de fleste av oss, så skjer jo ikke det så alt for ofte.

Selv har jeg alltid snakket med masse nye mennesker i bryllup. En måte jeg synes fungerer bedre for å få det til på elegant vis, er gjennomtenkt bordplassering. Hvor man blander gruppene noe, og de fleste blir plassert også sammen med noen nye.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dessverre ender det da opp med å bli grupper eller at de som kjenner hverandre holder seg til hverandre. Det har vært slik på alle bryllup jeg har vært i og synes det er så dumt.

Ts

Anonymkode: d6abe...468


Det er både helt naturlig og hyggelig - ikke stress med det. Så lenge alle kjenner noen andre der går det helt fint og alle kommer til å kose seg.

En drar ikke i bryllup for å få nye venner liksom.

Mitt tips - er det et uteområde der, så la det være tilgjengelig badminton, krokket, klubb, freesbee, og slikt. Til fri benyttelse for de som ønsker.

Da oppstår evt kontakt og sosialisering naturlig, og folk kan velge selv uten å føle at det er klein tvang.

 

Anonymkode: b98e4...e42

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stylter!! Det er kontaktskapende det! :) 

(Nesten) alle har lyst å prøve, eldre er godt kjent med det fra egen barndom og gir gjerne tips til ‘ungdommen’ som aldri har sett det før. 

Ingen tvang, bare sett et par sett tilgjengelig for folk som har lyst.

 

 

Anonymkode: b98e4...e42

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld - ingen leker! 😱😱😱

Anonymkode: 375fe...e2d

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er vår/sommer og have tilknyttet lokalet, ville jeg ha satt opp stigegolf, dart og boccia og/eller krokket. Uten noen føringer, men la folk finne utav om de vil spille noe selv.

Anonymkode: edda6...ede

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en god idé å lage noe sånt. Er så kjedelig når folk bare står i faste klikker og ikke gidder å snakke med nye folk. 

Jeg var i et 50-årslag en gang der det var en slags skattejakt der man skulle finne folk som passet til det som stod på listen. F.eks. Finn en revisor, finn en frankofil, finn en fembarnsmor og finn han som elsker Spiderman. Da måtte man gå rundt og spørre folk og prøve å gjette seg frem. Det var utrolig gøy. 

Anonymkode: f32df...92e

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg selv ønsker i bryllup er å henge med mine venner, absolutt ikke bli kjent med andre jeg kanskje aldri kommer til å møte igjen. Ikke press fram slikt, la folk få være med de de vil 

Anonymkode: 2af4a...493

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dessverre ender det da opp med å bli grupper eller at de som kjenner hverandre holder seg til hverandre. Det har vært slik på alle bryllup jeg har vært i og synes det er så dumt.

Ts

Anonymkode: d6abe...468

Det er ikke dumt. Folk trives best rundt noen de kjenner. Har vært i bryllup der de splitter folk som kjenner hverandre fra før, det er nesten like ille som leker.

Anonymkode: 9328f...401

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt tvungent bli kjent opplegg gjør bryllup enda verre enn det er i utgangspunktet. Resten av dagen er heller ikke veldig spennende, så la de i det minste slippe leker.

Anonymkode: a8a3f...0f5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, ikke gjør det. Hvis jeg hadde vært gjest ville jeg heller gått på badet og låst meg inne i 90 minutter for å holde på med mobilen. Hater sånne ting.

Anonymkode: 4f3a2...b93

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er en god idé å lage noe sånt. Er så kjedelig når folk bare står i faste klikker og ikke gidder å snakke med nye folk. 

Jeg var i et 50-årslag en gang der det var en slags skattejakt der man skulle finne folk som passet til det som stod på listen. F.eks. Finn en revisor, finn en frankofil, finn en fembarnsmor og finn han som elsker Spiderman. Da måtte man gå rundt og spørre folk og prøve å gjette seg frem. Det var utrolig gøy. 

Anonymkode: f32df...92e

Kan absolutt garantere at mange ikke syntes det var gøy. 

Anonymkode: 9328f...401

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker jo som mer enn 90 minutter? Mer som 2,5 time?

Anonymkode: e5546...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dessverre ender det da opp med å bli grupper eller at de som kjenner hverandre holder seg til hverandre. Det har vært slik på alle bryllup jeg har vært i og synes det er så dumt.

Ts

Anonymkode: d6abe...468

Jeg synes ikke det er dumt. Jeg holder meg til de jeg kjenner og vil helst sitte og skravle med dem. Gjerne utendørs i skyggen med en drink i hånda. 

Endret av Meadow
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er slitsomt, og egentlig ganske langtekkelig. La folk slappe av og prate med de de kjenner fra før. Jeg hadde funnet på FN unnskyldning for å ikke være med

Anonymkode: 114b8...b6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quiz er gøy da, trenger jo ikke være hele tiden :) Støtter og å sette frem noen uteleker hvis det er ute, type kubb osv. Stylter synes jeg høres litt dumt ut kombinert med alkohol og høye hæler men jeg er kanskje litt engstelig av meg og ville vært redd for at noen skulle falle :P

Er det mange der som ikke kjenner noen fra før? Hvis det er det kan du kanskje snakke med noen på forhånd om å inkludere disse. Feks om du har en venninne uten noen kjente bare si det til de andre veninnene dine så de er litt obs på det hvis hun blir stående alene? 

Du kan og benytte den tiden til å forsøke å få bilder av alle gjestene om du har noen som kan hjelpe til med det? Jeg gjorde det i et bryllup en gang, gikk rundt og tok bilder av alle den tiden brudeparet var på fotografering. Var fint for meg som ikke er så god på mingling og ikke kjente mange der og brudeparet fikk da bilder av alle gjestene før de ble fulle og mens det var dagslys :) Evnt kan man sette opp en fotostasjon. 

Også en fin tid å forsøke å få alle til å skrive i gjestebok om du skal ha noe sånt. Men det krever nok kanskje at noen følger opp det, folk gjør sjeldent ting av seg selv. 

Anonymkode: 4483d...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...