kanidke Skrevet 19. mai 2023 #281 Del Skrevet 19. mai 2023 Helene90 skrev (På 7.5.2023 den 14.53): Okei.. Kansje noen her har noen gode råd... Jeg har en venninne som nylig har fått innvilget søknad om IVF. De er ikke åpne om prosessen de står i, men hun ( som alle andre nære oss) vet at vi har prøvd lenge og holder på med IVF. Hun har spurt en del og jeg har svart så godt jeg kan, men sagt veldig tydelig at det er forskjellig for alle hvordan de opplever behandling, uttak og alt som hører med. Hun er noe spesiell og har en tankegang som er litt sånn at - ting er som hun tenker og tror uavhengig av hva andre sier eller kan vise til at er annerledes, så vi har hatt noen rare samtaler rundt IVF, men jeg har prøvd å være så støttende jeg kan og tenkt som så at hun finner ut av ting etterhvert.. Men i går så presterer hun å si ord rett : "Jeg ble litt lettet over at dette forsøket deres ikke funket.. For jeg håper jo at det lykkes for meg før det lykkes for dere, for du har jo barn fra før." Jeg ble helt satt ut. Viste overhode ikke hvordan jeg skulle svare på den kommentaren eller hva jeg skulle si. Et par andre venninne som var til stede gikk i taket og lurte på om hun var riktig vell navla som kunne si noe sånt og det ble ikke akkurat god stemning.. Jeg svarte til slutt at det var noe av det frekkeste noen har sagt til meg noen sinne.. Og at jeg heretter ikke har noe ønske om å snakke med henne om IVF eller prosessen. Verken min eller hennes. Ønsket henne lykke til med hennes reise (de har første samtale neste uke på samme klinikk), også reiste jeg meg og gikk.. Etter jeg gikk hadde de som ble igjen ikke vært noe blid og det ble en del diskusjoner rundt det. I dag fikk jeg en melding av henne. Hvor hun skriver: Det er jo en sjans for at jeg lykkes før deg siden jeg blir prioritert først siden jeg ikke har barn fra før, jeg håper jo så klart det lykkes for dere også, men du har nå i det minste barn fra før. Jeg har ikke svart, orker ikke snakke til en stein.. Hun har så mange vrangforestillinger om hvordan IVF fungerer og hvordan det gjøres. Jeg orker ikke prøve å forklare flere ganger, orker ikke prøve å snakke med henne. Jeg tenker at her kutter jeg kontakt for en stund og gidder ikke.. Synd etter ett langt vennskap, men hallo liksom.. Overreagerer jeg her eller? 🙈 What... Bare å droppe dette "vennskapet", hun vil deg tydeligvis ikke noe godt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #282 Del Skrevet 29. mai 2023 Ble så trist denne helgen. Har tilbrakt helgen med familie og min tante som er nybakt (og svært lykkelig) bestemor. Er veldig glad på både min tantes og min kusines vegne, men hele helgen har det blitt pratet om barnebarn og jeg blir rådet til å ikke vente for lenge med å få barn selv. Pappa prøvde også å gi meg barnestolen han brukte som barn. De mener det godt, men de vet jo ikke at vi har prøvd i over ett år... Blir så sliten. Anonymkode: 29e76...924 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abderitt Skrevet 29. mai 2023 #283 Del Skrevet 29. mai 2023 Melder meg inn her! Alltids godt å ha nokon likesinna å snakke med, sjølv om eg gjerne ikkje er i heilt same situasjon som dei fleste her. Men har lest gjennom tråden, og har sett at alle som prøver å få born er velkommen, ikkje berre dei som skal gå gravid, det var veldig kjekt! Eg og kona har akkurat starta IVF-reisa vår, etter tre mislukka IUI-forsøk frå Sept22-Jan23. Kom heldigvis raskt inn på St. Olavs, er vell litt kortare ventetid der enn Riksen etter kva vi har forstått, men vi vart begge to svært overraska når vi var på oppstartsamtale 10. Mai og fekk beskjed om at vi kunne starte neste syklus, vi trudde begge to vi kanskje kunne få starta opp rundt hausttider eller noko. Har eit born frå før av på 8 år, som eg har frå eit tidlegare forhold. Ho var overhovudet ikkje planlagt, og når eg har satt meg inn i fertilitet no det siste året, føler eg nesten det er eit under at eg vart gravid, då eg har ein syklus som kan variere frå 22-173 dagar dei siste åra, dvs- veldig uregelmessig. Ho spør oss vekentleg om vi ikkje snart kan reise til legen for å sette baby i "Mors" mage, og håpar vi snart har mogelegheita til å faktisk oppfylle det ønsket henna! - Men no er det ikkje eg som skal gå gravid, men kona. Føler det er ein smule rart å vere "partner" i denne graviditeten, og ikkje "mamma", slik eg var i forrige. Men det skal gå fint! Kona er veldig spent òg so klart. Ho byrja å stimulere i forrige veke, skal i dag tidleg på ul for å sjekke ståa, for å finne ut om alt har utvikla seg normalt, og kva dag vi då evnt. skal reise til Trondheim for første egguttak. Kryssar fingrane på at alt går som planlagt, sjølv om eg er veldig klar over at det ikkje alltid skjer slik ein ønska. Veldig spent på kva ultralyden og legen seier i dag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 30. mai 2023 #284 Del Skrevet 30. mai 2023 Hei ❤️ litt frustrert og lei meg. Har sykluser på 30/31 dager, på fredag målte eggposen 10.5, syklusdag 11, i dag på syklusdag 15 så var den bare vokst 1 mm, altså til 11.5 mm, livredd for at innsettet skal bli avbrutt nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 1. juni 2023 #285 Del Skrevet 1. juni 2023 Så sitter jeg her da.. Mensen skulle kommet for 4 dager siden, jeg skulle ha begynt på hormoner før nytt frysforsøk innsett.. Men nei.. Det som gjør det så frustrerende er at jeg har ikke hatt uregelmessige sykluser før vi begynte med IVF. Utslag på EL kom noen dager seinere enn tenkt, så jeg håper jo så inderlig at jeg hadde eggløsning da og at mensen kommer innen få dager.. 🤞🏻 Er så redd for at de sier vi må vente til etter sommeren hvis ikke vi får utnyttet juni mnd.. 🙈 Klarer liksom ikke helt å planlegge for sommeren før jeg vet noe. Hjemme sommer blir det uansett, men jeg har en mann som gjerne vil starte ett kjempe prosjekt hjemme, men det har vi blitt enig om å utsette hvis om og men vi får dette forsøket før ferien. Så han klør i fingrene, jeg går på veggene. Nå skal jeg ta med meg en pc ut, prøve litt yoga i solen og bare prøve å få kroppen litt i sjakk. Hvordan ligger dere andre Ann for tiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 1. juni 2023 #286 Del Skrevet 1. juni 2023 Helene90 skrev (9 timer siden): Så sitter jeg her da.. Mensen skulle kommet for 4 dager siden, jeg skulle ha begynt på hormoner før nytt frysforsøk innsett.. Men nei.. Det som gjør det så frustrerende er at jeg har ikke hatt uregelmessige sykluser før vi begynte med IVF. Utslag på EL kom noen dager seinere enn tenkt, så jeg håper jo så inderlig at jeg hadde eggløsning da og at mensen kommer innen få dager.. 🤞🏻 Er så redd for at de sier vi må vente til etter sommeren hvis ikke vi får utnyttet juni mnd.. 🙈 Klarer liksom ikke helt å planlegge for sommeren før jeg vet noe. Hjemme sommer blir det uansett, men jeg har en mann som gjerne vil starte ett kjempe prosjekt hjemme, men det har vi blitt enig om å utsette hvis om og men vi får dette forsøket før ferien. Så han klør i fingrene, jeg går på veggene. Nå skal jeg ta med meg en pc ut, prøve litt yoga i solen og bare prøve å få kroppen litt i sjakk. Hvordan ligger dere andre Ann for tiden? Føler så med deg ❤️ ventetiden er grusom, det å gå rundt å vente ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 1. juni 2023 #287 Del Skrevet 1. juni 2023 Jeg skal på ultralyd nr 3 i morgen, blir bare mer og mer fortvilet og lei meg. Eggposen var 10.5 mm på syklusdag 11 forrige fredag, så 11.5 mm på tirsdag syklusdag 15. Fikk positiv eggløsningstest men da jeg snakket med klinikken i dag så var de ikke superpositive da egget kan være umodent selv med positiv eggløsningstest. Så blir nok at jeg får beskjed i morgen av klinikken at innsettet blir avbrutt etter at gyn har sendt over epikrisen til klinikken etter UL i morgen ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 2. juni 2023 #288 Del Skrevet 2. juni 2023 Da gikk denne graviditeten også i dass.. tredje SA på rad.. på den positive siden så får vi nå utredning, men alikevel, det er jo ikke så sannsynlig at de faktisk finner noe.. jeg begynner å lure om jeg faktisk har lyst å gå gravid (og miste) igjen.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalbare Skrevet 3. juni 2023 #289 Del Skrevet 3. juni 2023 På mandag skal jeg fjerne spiralen og prøving på nr 3 kan begynne. Veldig spennende. Har ikke hatt mensen med spiralen så vet ikke hvor i syklusen jeg er. Har kjøpt inn eggløsningstester, slik at vi kan prøve å time det så godt som mulig. Har ikke hatt noe problem med å bli gravid tidligere, men alltid like spennende å se hvor fort det klaffer🤞🏼 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misko Skrevet 4. juni 2023 #290 Del Skrevet 4. juni 2023 Hei, vi prøver på nr. 4. Fikk første mensen 25.05 etter svangerskap nr.3. Vi har prøvd i 9 mnd nå, håper det klaffer nå. Forventer eggløsning 7.juni🤞🏼🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misko Skrevet 7. juni 2023 #291 Del Skrevet 7. juni 2023 Skjønner ikke så mye av disse eggløsningstestene jeg, merker jeg blir litt oppslukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 7. juni 2023 #292 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg ble helt gal av el tester. Vi endte opp med å bare legge inn aksjer annenhver dag fra ca cd 10 😅 du skulle ha el i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 8. juni 2023 #293 Del Skrevet 8. juni 2023 Hei hei 👋 Kan melde meg inn i denne gruppen. Ikke vært noe aktiv på dette forumet siden jeg prøvde på min første i tidlig 2020. Kort om meg: 32 år, ett barn som blir 3 år senere i høst/vinter. Fikk beskjed i 2019 om at jeg ville mest sannsynlig ikke greie å unnfange naturlig, da jeg hadde Amh på 2,7. Litt sjokk og mye glede da spiren satt på første treff på EL 💕 Spoler frem til nå. Vi ønsker nr. 2. Var hos sjekk hos gynekolog nylig og det var intet overraskende over at amh nå har sunket - til 0,5. Gynekologen forberedte meg på at sjansen på å unnfange naturlig er ca. lik 0, såpass at jeg risikerer å ikke få godkjent offentlig IVF. Siden det ikke er "vits å prøve". Men siden jeg har fremdeles EL så er jeg klar for å prøve. Håpe på det beste men forberede seg på det verste. Jeg har vært mye syk det siste halvåret så har ikke hatt form til å begynne prøving før nå, så forventer at en ny syklus starter ila neste uke så er det bare å hive seg på EL testene og håpe at det dukker opp ett egg 😂 Krysser også fingrene for alle dere her inne. Så kjekt å se flere i lignende situasjoner som støtter hverandre 💕 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym199429 Skrevet 8. juni 2023 #294 Del Skrevet 8. juni 2023 Usikker på hvilken tråd jeg skal spørre på 🤷🏼♀️ Men hvilke graviditetstester anbefaler dere av både tidlig og rundt ikm? Gjerne sleng med det som kan bestilles på nett men også de som kjøpes på apotek! Er 10dpo i dag har tror jeg skimter svak strek men godt mulig skygge så vil gjerne prøve annet merke ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #295 Del Skrevet 8. juni 2023 Anonym199429 skrev (20 minutter siden): Usikker på hvilken tråd jeg skal spørre på 🤷🏼♀️ Men hvilke graviditetstester anbefaler dere av både tidlig og rundt ikm? Gjerne sleng med det som kan bestilles på nett men også de som kjøpes på apotek! Er 10dpo i dag har tror jeg skimter svak strek men godt mulig skygge så vil gjerne prøve annet merke ☺️ Babyplan som bestilles fra https://www.billige-tester.no. Der selger de også Clearblue til en billigere pris enn apotek 😊 jeg er hvertfall veldig fornøyd med de vanlige 25 mlu strimmeltestene der, samt Clearblue digital. Ellers liker jeg make sure strimlene som du får kjøpt på blant annet meny og cc mat. Har fått positiv 9 og 10 dpo med både babyplan, make sure og Clearblue digital 👌🏻 Anonymkode: 404e8...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misko Skrevet 8. juni 2023 #296 Del Skrevet 8. juni 2023 HeleneHS skrev (På 7.6.2023 den 22.11): Jeg ble helt gal av el tester. Vi endte opp med å bare legge inn aksjer annenhver dag fra ca cd 10 😅 du skulle ha el i dag? Okei, ja i følge Flo hadde jeg eggløsning i går, men premom mener 13.juni. Men i følge testene hadde jeg en peak i går 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 15. juni 2023 #297 Del Skrevet 15. juni 2023 Jeg tror jeg ble gravid denne syklusen men er litt usikker. Tok en stavtest i dag som var veldig svakt positiv. Sjekket derfor også med en digital, som sa Gravid 1-2. Men når jeg sjekker med RFSU strimmel så slår ikke den ut i det hele tatt. Er vi enige om at digital trumfer RFSU? 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 15. juni 2023 #298 Del Skrevet 15. juni 2023 kanidke skrev (3 timer siden): Jeg tror jeg ble gravid denne syklusen men er litt usikker. Tok en stavtest i dag som var veldig svakt positiv. Sjekket derfor også med en digital, som sa Gravid 1-2. Men når jeg sjekker med RFSU strimmel så slår ikke den ut i det hele tatt. Er vi enige om at digital trumfer RFSU? 😅 Jeg husker tidlig i graviditeten så var noen tester mer eller mindre pålitelig enn andre. Men jeg ville gått for digital 💕 Gratulerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 15. juni 2023 #299 Del Skrevet 15. juni 2023 AHO skrev (41 minutter siden): Jeg husker tidlig i graviditeten så var noen tester mer eller mindre pålitelig enn andre. Men jeg ville gått for digital 💕 Gratulerer. Krysser fingrene for det. Tusen takk ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takkmenneitakk Skrevet 10. august 2023 #300 Del Skrevet 10. august 2023 Altså takk for at du har startet denne tråden. Har nå prøvd en god stund. Hatt en spontanabort og føler "alle" andre treffer tidlig eller blir gravide med uhell. ( ikke at jeg ikke unner dem alt godt altså) Men har litt sorg på grunn av at jeg ikke er blitt gravid ennå. Har snakket med lege om dette også, men siden vi er blitt gravide så anbefalte han bare at vi prøvde videre. sukk 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå