AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Vi skulle klippe neglen til babyen for første gang. Han var så hensynsløs og nektet å samarbeide og skøv meg vekk da jeg prøvde å hjelpe til. Det endte med at han klippet et stort kutt i fingeren hennes og hun hylgråter og da klapser jeg til han av ren impuls før jeg tar babyen fra han og gjør alt jeg kan for å trøste. Nå har jeg ligget her i hele morgenen og stirret på den lille sovende engelen min som gråt av smerte igår fordi mannen var brå og hensynsløs, og jeg grublet i hele dag og lurer på om jeg har store problemer og bør komme meg til terapi? Uansett så var det lavmål av meg å ty til vold. Eller er det forståelig på noe vis? Er dette noe vi kan legge bak oss og gå videre eller bør jeg seriøst vurdere terapi? Vet ikke mitt arme råd. Anonymkode: a557c...9bd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Nei, det er ikke forståelig i det hele tatt. Det kan være vanskelig å klippe negler på så små; han har ikke klippet henne med vilje. Hva skjer når du skader babyen din uten mening? Skal han klappe til deg? Syns du bør si unnskyld i det minste. Anonymkode: e5789...637 30 18
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 jepp, terapi er definitivt en vei å gå for begge. Man er ikke brå og hensynsløs med barn men det kan være det ble slik fordi du ikke lot han gjøre sin greie - skaden altså.. UAnsett har dere begge noe å jobbe med tenker jeg for å være i en harmonisk relasjon. Anonymkode: 14aa3...816 13
Pås Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Jeg skadet også babyen min engang jeg klippet tåneglene, dersom mannen min hadde slått meg hadde ekteskapet vært over. 28 2 11
Serenahiis Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Alle gjør feil, det gjelder både deg og han. Han gjorde en feil og var voldsom, du gjorde en feil og var voldsom. Si unnskyld, vis at du angrer, også løser det seg nok ❤️ Ha en fin dag! 3 1
ESFP Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Det er ikke greit. Du er voksen og du må søke hjelp. Hva om det var omvendt og det var han som slo deg? Hva skjer om du ikke klarer å kontrollere sinnet og frykten din når barnet blir litt større? Da kan du risikere at du slår barnet ditt. Alle kan gjøre feil og gjøre ting man ikke ønsker når man er trigget, men man må lære av det slik at det ikke skjer igjen. Det kan du får hjelp til. 3
ESFP Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Serenahiis skrev (1 minutt siden): Alle gjør feil, det gjelder både deg og han. Han gjorde en feil og var voldsom, du gjorde en feil og var voldsom. Si unnskyld, vis at du angrer, også løser det seg nok ❤️ Ha en fin dag! Hva om det var en mann som slo moren til baret sitt? Holder det med en unnskyldning fra et voksent menneske som slår partneren sin? 15
Carrot Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Din arme råd er vel å legge deg langflat og beklage til din partner og håpe denne innser at dere begge handlet feil her, det er ikke greit å dytte bort noen og det er ikke greit å klappe til noen da begge deler er form for fysisk reaksjon - voksne menneskser bør være i stand til å løse situasjoner med ord. 3
Gjest Vitalogy Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Du må jo snakke med HAM om dette. Og DU må ta initiativet til å ta samtalen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Serenahiis skrev (4 minutter siden): Alle gjør feil, det gjelder både deg og han. Han gjorde en feil og var voldsom, du gjorde en feil og var voldsom. Si unnskyld, vis at du angrer, også løser det seg nok ❤️ Ha en fin dag! Takk ❤ ESFP skrev (3 minutter siden): Det er ikke greit. Du er voksen og du må søke hjelp. Hva om det var omvendt og det var han som slo deg? Hva skjer om du ikke klarer å kontrollere sinnet og frykten din når barnet blir litt større? Da kan du risikere at du slår barnet ditt. Alle kan gjøre feil og gjøre ting man ikke ønsker når man er trigget, men man må lære av det slik at det ikke skjer igjen. Det kan du får hjelp til. Men hvordan kan jeg søke hjelp uten at vi blir meldt til barnevernet? TS Anonymkode: a557c...9bd
Serenahiis Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 ESFP skrev (1 minutt siden): Hva om det var en mann som slo moren til baret sitt? Holder det med en unnskyldning fra et voksent menneske som slår partneren sin? Ja, eller så må man jo gjøre det slutt da? Men det er jo alltid opp til hver enkelt hva man velger å gjøre. Men i situasjonen til TS høres det ikke ut som om det er noe alternativ å gå fra hverandre, derfor er dette nest beste alternativ
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Klart det går galt når du henger far som en hauk når han skal klippe neglene til barnet DERES. Slutt å vær kontrollerende og slutt å være så eiesyk på den ungen at du slår faren. Det er et barn ikke en ting du eier. Anonymkode: 6ed42...675 20 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Synes noen her overdriver litt. Sånt kan skje, du må si unnskyld. Elr få han til å lapse deg så er dere skuls. Anonymkode: 4b208...b1d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Vitalogy skrev (1 minutt siden): Du må jo snakke med HAM om dette. Og DU må ta initiativet til å ta samtalen. Jeg har sendt melding og sagt vi må prate om igår. Venter bare på at han skal komme hjem. TS Anonymkode: a557c...9bd
ESFP Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan kan jeg søke hjelp uten at vi blir meldt til barnevernet? TS Anonymkode: a557c...9bd Sinnmestrringskurs. Barnevernet kommer ikke etter deg etter en sånn hendelse. Hvis du har selvinnsikt til å se at du gjorde en feil og søker hjelp, så har du gjort alt riktig. 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 ESFP skrev (Akkurat nå): Sinnmestrringskurs. Barnevernet kommer ikke etter deg etter en sånn hendelse. Hvis du har selvinnsikt til å se at du gjorde en feil og søker hjelp, så har du gjort alt riktig. Har du bevis/kilder på at vi ikke vil bli meldt til barnevernet eller gjetter du bare? Anonymkode: a557c...9bd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 ESFP skrev (Akkurat nå): Sinnmestrringskurs. Barnevernet kommer ikke etter deg etter en sånn hendelse. Hvis du har selvinnsikt til å se at du gjorde en feil og søker hjelp, så har du gjort alt riktig. Kødder du ? Må man ta det til de høyder om dette er første og siste gang ? Jeg klappet til mannen min på ren impuls en gang, men det var altså siste gangen. Jeg ba om unnskyldning, og han fikk tid til å komme over det. Man trenger slett ikke sinnemestring pga et klapp. Noen ganger kan det skje, og man er ekstra følsom når d kommer til barna. Sånn skjer. Og ja, jeg mener det omvendt også. Hadde min mann gjort det med meg, og bedt om unnskyldning, hadde det vært greit. Anonymkode: 4b208...b1d 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 At en kvinne slår en mann, som etter all sannsynlighet har et stort fysisk overtak på henne, er ikke det samme som at han slår henne. Ingen av delene er ok. Absolutt ikke. Men det kan ikke helt sammenlignes. Det er mer rett å sammenligne med kvinne og 10åring. Snakk med mannen, si uforbeholdent unnskyld. Om mannen generelt er for brå med babyen er dette også noe dere må ta opp, men ikke i sammenheng med at du slo. Da vil det fremstå som en bortforklaring. Anonymkode: b65b9...9bf 4
ESFP Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kødder du ? Må man ta det til de høyder om dette er første og siste gang ? Jeg klappet til mannen min på ren impuls en gang, men det var altså siste gangen. Jeg ba om unnskyldning, og han fikk tid til å komme over det. Man trenger slett ikke sinnemestring pga et klapp. Noen ganger kan det skje, og man er ekstra følsom når d kommer til barna. Sånn skjer. Og ja, jeg mener det omvendt også. Hadde min mann gjort det med meg, og bedt om unnskyldning, hadde det vært greit. Anonymkode: 4b208...b1d Nei, jeg kødder ikke. Hvis man er voksen, så har man et problem om man ikke klarer å regulere egne følelser nok til å ikke slå noen. Følelsesregulering kan man få hjelp til. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 ESFP skrev (Akkurat nå): Nei, jeg kødder ikke. Hvis man er voksen, så har man et problem om man ikke klarer å regulere egne følelser nok til å ikke slå noen. Følelsesregulering kan man få hjelp til. Virker overdrevet . Én feil og man skal la hele livet bli ødelagt. Tenk om de melder dem til barnevernet, tar barna og aldri får se dem igjen? Verst tenkelige scenario, som er ganske usannsynlig, men man vet aldri. Anonymkode: 4b208...b1d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå