AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #41 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kjører diesel 😎 Anonymkode: f4b07...435 jepp her og etter å ha kjørt el bil ett halv år. Jeg skal aldri ha el bil før de går 800 km og det tar 15 min og lade da kan jeg kanskje bli interessert. For nå prakk. Anonymkode: ee206...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #42 Del Skrevet 3. januar 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Kjører diesel 😎 Anonymkode: f4b07...435 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 57bc2...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #43 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg fryser som bare rakkern, og ja, det kan bli "spennende" å komme seg hjem til tider, men jeg ville aldri vært foruten. Er i en situasjon hvor lading er gratis så sist gang jeg hadde utgifter knyttet til lading var i sommerferien. Sparer på det meste opp mot 5000 i måneden sammenlignet med hva en dieselbil hadde kostet meg. Anonymkode: 57bc2...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 3. januar 2023 #44 Del Skrevet 3. januar 2023 -jk- skrev (18 timer siden): Tja. Jeg kjørte drøye 300 km hjem fra hytta i dag. Startet med 30% på batteriet, da vi ikke har innlagt strøm på hytta. Bilen har stått 3 døgn i kulda, ned mot -20 grader. Brukte 4:50 på hjemturen, med 3 korte ladestopp på i snitt 15 minutter hver. Helt uproblematisk. Brukte 2 av ladestoppene til å lufte bikkja og den siste til å gå på do. Temperaturen inne i bilen sto på 23 grader hele turen. Og med det bekrefter du til gangs hvorfor jeg ikke skal ha el-bil før jeg absolutt må ha det, jeg tar mye heller den ekstra kostnaden det er å kjøre bil med forbrenningsmotor. Tre stopp av 15 minutter på en såpass kort tur, pengene du sparer på å ha EL-bil er ikke verdt et slikt bry, 45 meningsløse minutter med lading og tre stopp - fritiden min betyr veldig mye mer enn pengene jeg ville spart, med EL-bil kaster du bort alt for mye tid på å måtte vente på lading og EL-biler er ikke egnet for langturer i det hele tatt. Du var heldig som ikke skulle lenger, 300 km er jo ikke all verdens kjørelengde og hadde du skulle lenger så hadde du måtte kaste bort vesentlig mer tid på å lade. Nei, jeg rister på hodet av prioriteringene til dere som åpenbart må kaste bort meningsløst mye tid på å måtte vente på lading, for flere blir det ikke få timer i måneden og timebetalingen for den ventingen er latterlig, så at dere gidder. Selv tar jeg heller på meg mer overtid på jobben og kjører fossilt, så ødelegger jeg ikke egen fritid like mye som EL-bil eierne som åpenbart prioriterer dumt. Skjønner du selv hvor feil du har prioritert? Hva i all verdens rike tenkte du på når du kjøpte noe så dumt som en EL-bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 3. januar 2023 #45 Del Skrevet 3. januar 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fryser som bare rakkern, og ja, det kan bli "spennende" å komme seg hjem til tider, men jeg ville aldri vært foruten. Er i en situasjon hvor lading er gratis så sist gang jeg hadde utgifter knyttet til lading var i sommerferien. Sparer på det meste opp mot 5000 i måneden sammenlignet med hva en dieselbil hadde kostet meg. Anonymkode: 57bc2...679 5000 i måneden var mye, hvordan ser egentlig det regnestykket ut? Da høres det jo ut som du Sammenligner en E-klasse med en halvsliten Leaf? Jeg har en Leaf (og noen Tyske bensin og diesel biler fra Stuttgart) og til nå har verditapet på Leafen vært ganske nøyaktig 1kr/km, altså noe mindre en MB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #46 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg fryser som bare rakkern, og ja, det kan bli "spennende" å komme seg hjem til tider, men jeg ville aldri vært foruten. Er i en situasjon hvor lading er gratis så sist gang jeg hadde utgifter knyttet til lading var i sommerferien. Sparer på det meste opp mot 5000 i måneden sammenlignet med hva en dieselbil hadde kostet meg. Anonymkode: 57bc2...679 Hvis du fryser så burde du heller la bilen stå siden det å sitte å fryse går utover sikkerheten, man blir ukonsentrert og bevegelsene i kroppen blir mye tregere. Bruker du i tillegg tykke jakker, mye klær og tepper så er det også noe som går på sikkerheten løs. Beltene har f.eks. ikke den tiltenkte funksjonen om man sitter innpakket i mye tøy. Anonymkode: fcd93...511 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #47 Del Skrevet 3. januar 2023 Kjørte Trondheim/Oslo (og retur) for noen helger siden. 2 korte (gratis) ladestopp hver vei hvor vi uansett gikk på do/kjøpte kaffe (eller har sex?), jeg ser ærlig talt ikke problemet. Varmt og godt i bilen også. 😁 Anonymkode: faeb4...8df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 3. januar 2023 #48 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg fryser som bare rakkern, og ja, det kan bli "spennende" å komme seg hjem til tider, men jeg ville aldri vært foruten. Er i en situasjon hvor lading er gratis så sist gang jeg hadde utgifter knyttet til lading var i sommerferien. Sparer på det meste opp mot 5000 i måneden sammenlignet med hva en dieselbil hadde kostet meg. Anonymkode: 57bc2...679 Om du ikke kan kjøre så ta bussen!! Selv pendler jeg 1 time hver dag og ligger godt under 3000 kroner i mnd i utgifter (inkluderer både drivstoff og servicer på bil samt reparasjoner og deler og det gjelder dekk også). Bilens verdi ikke regnet inn her, jeg eier min egen bil og har ikke lån på den. Hvordan du skal spare så mye på EL-bil får bli ditt regnestykke, noe slik er absolutt ikke realitetene for normale folk som kan kjøre bil (noe du åpenbart må være dårlig på siden kostnaden har blitt såpass høy). Dessuten koster EL-bil også å kjøre, altså må utgiftene dine ha vært hinsides vannvidd (altså særs elendig sjåfør). Og regner med at du ikke er klar over at el-bilen din en gang skal måtte skifte batterier, det er ingen billig affære (for å si det forsiktig), kanskje legge det inn i kostnaden også? Uansett vannvittig sum du påstår å spare, absolutt ikke slike summer normale mennesker sparer på å ha elbil fremfor bil med forbrenningsmotor. Og det er jo ikke slik, at om jeg hadde skulle starte å kjøre elbil nå så hadde jeg spart alt, for det har jo utgifter det også og det ville uansett ikke vært en sum bespart som ville gjort det forsvarlig å ha noe så upraktisk og kaldt som en el-bil. Jeg vil ikke kjøre rundt i en kald bil med rekkeviddeangst og å kaste bort så mye tid som jeg måtte på ladinger. --- Mindre enn tidligere å spare på bompenger etc. også nå, selv slipper jeg unna å betale det daglig, og om jeg måtte så hadde ikke det heller gjort så mye til eller fra fordi jeg ville fått igjen mer på skatten med slike utgifter. Men nok om det, kanskje er du ikke all verdens god i matte og mangler litt forståelse for diverse? Forklare gjerne toskeregnskapet ditt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 3. januar 2023 #49 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Made4u skrev (42 minutter siden): Og med det bekrefter du til gangs hvorfor jeg ikke skal ha el-bil før jeg absolutt må ha det, jeg tar mye heller den ekstra kostnaden det er å kjøre bil med forbrenningsmotor. Tre stopp av 15 minutter på en såpass kort tur, pengene du sparer på å ha EL-bil er ikke verdt et slikt bry, 45 meningsløse minutter med lading og tre stopp - fritiden min betyr veldig mye mer enn pengene jeg ville spart, med EL-bil kaster du bort alt for mye tid på å måtte vente på lading og EL-biler er ikke egnet for langturer i det hele tatt. Du var heldig som ikke skulle lenger, 300 km er jo ikke all verdens kjørelengde og hadde du skulle lenger så hadde du måtte kaste bort vesentlig mer tid på å lade. Nå ble det slik fordi vi startet med ganske lite strøm på batteriet siden det ikke er strøm på hytta og solcelleanlegget ikke duger til lading i januar Normalt starter vi jo langtur med fullt batteri og da er ikke 300km noe problem uten stopp. Dog har vi vel knapt noensinne kjørt til/fra hytta uten å stoppe, ei heller da vi kjørte VW Touran. Mat skal handles inn på vei oppover, og vi vil gjerne spise litt også. Er det noe jeg ikke ønsker å styre med etter å ha kjørt i 4 timer og båret en masse bagasje inn så er det å lage middag i en hytte som holder noen få plussgrader Med hund er det heller ikke aktuelt å kjøre 4 timer i strekk (som det tar om vi kjører direkte) uten stopp. Ei heller blir det komfortabelt med så lang kjøretid uten dobesøk. Så forskjellen i tidsbruk blir ikke veldig stor, og må jeg rekke noe så er det ikke verre enn at vi kjører kl. 10:45 istedenfor 11:15. Men hver sin smak, selv ønsker jeg ikke å bruke fritiden til å kjøre til en bensinstasjon og holde i en illeluktende diseselpumpe mens kortet tømmes for penger i rekordfart Årlig besparelse på drivstoff for oss på denne ene bilen er i overkant av 40.000,- per år. Endret 3. januar 2023 av -jk- 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #50 Del Skrevet 3. januar 2023 Tiuren skrev (21 timer siden): Man blir kjent med bilen sin, og vet den ikke innfrir hva den lover. Det enkle svaret er ofte det beste. Dette forumet er som fluepapir for dieseltullinger. Slapp av alle sammen og les dere opp på produktene dere kjøper og bruker. Verre er det ikke. Anonymkode: d655c...030 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #51 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg skrur på long range om jeg trenger det, eller lader på veien hvis jeg trenger det. Bil som står i dårlig dekning kan bruke en del strøm på å søke, så skru av dette før du forlater bilen. Anonymkode: 4b1b1...727 På å søke? Søke etter hva? Anonymkode: 08d99...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #52 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det enkle svaret er ofte det beste. Dette forumet er som fluepapir for dieseltullinger. Slapp av alle sammen og les dere opp på produktene dere kjøper og bruker. Verre er det ikke. Anonymkode: d655c...030 Vi har 2 elbiler. Kjempefornøyde 😊 Nissan Leaf kjøpte jeg ny i 2013 for 200 000 inkl vinterdekk. Perfekt til og fra jobb pluss turer mellom butikk, turområde, barnehage/skole og kjøpesenter 😊 Håpløs til langkjøring, men ekstremt rimelig bil som det ALDRI har vært noe feil med ☺️ Anonymkode: 08d99...001 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #53 Del Skrevet 3. januar 2023 Made4u skrev (20 timer siden): Hvorfor kjøper dere drittbiler som folk sitter og fryser i om vinteren og som gir rekkevidde-nevroser og dere ikke kommer langt med. Det blir for dumt!! Er bilen jeg har elbil? Nei!! Skal min neste bil være en elbil? Absolutt ikke!! Er det å kjøre bil med forbrenningsmotor verdt merkosten? Absolutt! Jeg skal ikke spare penger på å kjøre elbil før jeg strengt tatt må, eventuelt må fremstegene innen teknologi gi bilene vesentlig lengre rekkevidde enn i dag og komforten må være så man kan slippe å fryse på vinterstid for å komme seg frem også... Takk dere selv for at dere har valgt å spare ved å kjøpe drittbiler dere skulle styrt unna... Det er helt uproblematisk. Jeg fryser ikke, og har ikke rekkeviddeangst. Er superfornøyd med elbil som nummer to, og når vi skal bytte ut bil nummer en blir nok det også en elbil. Supergod å kjøre, og mye billigere i drift. Anonymkode: b935c...095 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #54 Del Skrevet 3. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du fryser så burde du heller la bilen stå siden det å sitte å fryse går utover sikkerheten, man blir ukonsentrert og bevegelsene i kroppen blir mye tregere. Bruker du i tillegg tykke jakker, mye klær og tepper så er det også noe som går på sikkerheten løs. Beltene har f.eks. ikke den tiltenkte funksjonen om man sitter innpakket i mye tøy. Anonymkode: fcd93...511 Neida. Dette er selvfølgelig bare tull. Pleier du alltid å kjøre av veien når du fryser? Anonymkode: 57bc2...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #55 Del Skrevet 3. januar 2023 1 hour ago, Made4u said: Om du ikke kan kjøre så ta bussen!! Selv pendler jeg 1 time hver dag og ligger godt under 3000 kroner i mnd i utgifter (inkluderer både drivstoff og servicer på bil samt reparasjoner og deler og det gjelder dekk også). Bilens verdi ikke regnet inn her, jeg eier min egen bil og har ikke lån på den. Hvordan du skal spare så mye på EL-bil får bli ditt regnestykke, noe slik er absolutt ikke realitetene for normale folk som kan kjøre bil (noe du åpenbart må være dårlig på siden kostnaden har blitt såpass høy). Dessuten koster EL-bil også å kjøre, altså må utgiftene dine ha vært hinsides vannvidd (altså særs elendig sjåfør). Og regner med at du ikke er klar over at el-bilen din en gang skal måtte skifte batterier, det er ingen billig affære (for å si det forsiktig), kanskje legge det inn i kostnaden også? Uansett vannvittig sum du påstår å spare, absolutt ikke slike summer normale mennesker sparer på å ha elbil fremfor bil med forbrenningsmotor. Og det er jo ikke slik, at om jeg hadde skulle starte å kjøre elbil nå så hadde jeg spart alt, for det har jo utgifter det også og det ville uansett ikke vært en sum bespart som ville gjort det forsvarlig å ha noe så upraktisk og kaldt som en el-bil. Jeg vil ikke kjøre rundt i en kald bil med rekkeviddeangst og å kaste bort så mye tid som jeg måtte på ladinger. --- Mindre enn tidligere å spare på bompenger etc. også nå, selv slipper jeg unna å betale det daglig, og om jeg måtte så hadde ikke det heller gjort så mye til eller fra fordi jeg ville fått igjen mer på skatten med slike utgifter. Men nok om det, kanskje er du ikke all verdens god i matte og mangler litt forståelse for diverse? Forklare gjerne toskeregnskapet ditt!! 😂 Sinna dieseldisippel som ikke tåler at enkelte lever godt med elektrisitet? Anonymkode: 57bc2...679 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #56 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 😂 Sinna dieseldisippel som ikke tåler at enkelte lever godt med elektrisitet? Anonymkode: 57bc2...679 Det går nå til det blir mangelvare på strøm i dette landet da. For det ser jeg for meg at det vil bli etterhvert. Anonymkode: ee206...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #57 Del Skrevet 3. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det går nå til det blir mangelvare på strøm i dette landet da. For det ser jeg for meg at det vil bli etterhvert. Anonymkode: ee206...779 Anonymkode: 57bc2...679 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #58 Del Skrevet 3. januar 2023 Holder meg til min hybrid som jeg slipper å lade. Billigere i drift enn den forrige diesel bilen også. Anonymkode: ff25f...c5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 4. januar 2023 #59 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Anonymkode: 57bc2...679 Kvinneguiden trenger en latter-reaksjonsemoji. For denne tråden med sine dieseltullinger må nesten tas på den måten, og dette reaksjonsbildet var bare helt perfekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #60 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): 😂 Sinna dieseldisippel som ikke tåler at enkelte lever godt med elektrisitet? Anonymkode: 57bc2...679 Bare en som ikke prioriterer den samme elendigheten. Anonymkode: 91c7e...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå