Gå til innhold

El bil vinter…. 🤬


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mooza skrev (10 timer siden):

Hadde elbil i 5 år. Så kjøpte vi bensinbil. Vi har aldri kjørt så mye i vært liv...det var så deilig å riste av seg den rekkeviddeangsten . Litt dyrt da...særlig i bomtuneller. Men å slippe å planlegge ❤

Her er det motsatt. Vi har aldri kjørt så mye på ferie med bil før, som etter at vi kjøpte elbil. Har bl.a vært i Finnmark to ganger. Det var så deilig å rise av seg de digre drivstoffregningene. Og bom- og fergeregningene ;) (men de siste to er på vei opp igjen nå da)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, -jk- said:

Her er det motsatt. Vi har aldri kjørt så mye på ferie med bil før, som etter at vi kjøpte elbil. Har bl.a vært i Finnmark to ganger. Det var så deilig å rise av seg de digre drivstoffregningene. Og bom- og fergeregningene ;) (men de siste to er på vei opp igjen nå da)

Reduksjon av de digre drivstoffregningene, det betyr at du kjører Tesla med fri lading? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (6 timer siden):

Reduksjon av de digre drivstoffregningene, det betyr at du kjører Tesla med fri lading? 

Korrekt ;) (en X75D fra 2017 og før det en S fra 2013)

Men selv uten det ville prisen vært langt lavere enn med dieselbil. Omkring 70-80 øre/km hurtigladet hos Tesla (betalt) og ca. 120-130 øre/km med diesel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
-jk- skrev (På 17.2.2023 den 12.20):



8 timer var også ekstremt, om det var utsikter til en slik ventetid for å komme seg over fjellet til Bergen vet jeg i hvert fall hva jeg hadde gjort; Jeg hadde kjørt E18. 

 

Jøss, der skjedde det, gitt. Og jammen skjedde det så brått at folk ikke rakk å velge en annen rute. Skulle nesten tro at vi bodde i .... Norge!

https://www.nrk.no/vestland/haukelifjell-var__stengd_-i-fem-timar-for-vegvesenet-stengde-vegen-1.16340095

Anonymkode: a5975...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jøss, der skjedde det, gitt. Og jammen skjedde det så brått at folk ikke rakk å velge en annen rute. Skulle nesten tro at vi bodde i .... Norge!

https://www.nrk.no/vestland/haukelifjell-var__stengd_-i-fem-timar-for-vegvesenet-stengde-vegen-1.16340095

Anonymkode: a5975...9a0

Det var vel slett ingen overraskelse. Det var jo farevarsel ute for både snø og kraftig vind. Jeg hadde aldri valgt Haukelifjell da. 

Og bilene som ventet sto inne i tunnelene. Da går det ikke mye strøm til å holde varmen. Maks 2% av batterikapasiteten i timen tipper jeg. 

Endret av -jk-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...