-jk- Skrevet 21. februar 2023 #181 Skrevet 21. februar 2023 Mooza skrev (10 timer siden): Hadde elbil i 5 år. Så kjøpte vi bensinbil. Vi har aldri kjørt så mye i vært liv...det var så deilig å riste av seg den rekkeviddeangsten . Litt dyrt da...særlig i bomtuneller. Men å slippe å planlegge ❤ Her er det motsatt. Vi har aldri kjørt så mye på ferie med bil før, som etter at vi kjøpte elbil. Har bl.a vært i Finnmark to ganger. Det var så deilig å rise av seg de digre drivstoffregningene. Og bom- og fergeregningene (men de siste to er på vei opp igjen nå da) 4
Tiuren Skrevet 21. februar 2023 #182 Skrevet 21. februar 2023 4 hours ago, -jk- said: Her er det motsatt. Vi har aldri kjørt så mye på ferie med bil før, som etter at vi kjøpte elbil. Har bl.a vært i Finnmark to ganger. Det var så deilig å rise av seg de digre drivstoffregningene. Og bom- og fergeregningene (men de siste to er på vei opp igjen nå da) Reduksjon av de digre drivstoffregningene, det betyr at du kjører Tesla med fri lading?
-jk- Skrevet 21. februar 2023 #183 Skrevet 21. februar 2023 Tiuren skrev (6 timer siden): Reduksjon av de digre drivstoffregningene, det betyr at du kjører Tesla med fri lading? Korrekt (en X75D fra 2017 og før det en S fra 2013) Men selv uten det ville prisen vært langt lavere enn med dieselbil. Omkring 70-80 øre/km hurtigladet hos Tesla (betalt) og ca. 120-130 øre/km med diesel. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #184 Skrevet 16. mars 2023 -jk- skrev (På 17.2.2023 den 12.20): 8 timer var også ekstremt, om det var utsikter til en slik ventetid for å komme seg over fjellet til Bergen vet jeg i hvert fall hva jeg hadde gjort; Jeg hadde kjørt E18. Jøss, der skjedde det, gitt. Og jammen skjedde det så brått at folk ikke rakk å velge en annen rute. Skulle nesten tro at vi bodde i .... Norge! https://www.nrk.no/vestland/haukelifjell-var__stengd_-i-fem-timar-for-vegvesenet-stengde-vegen-1.16340095 Anonymkode: a5975...9a0
-jk- Skrevet 17. mars 2023 #185 Skrevet 17. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jøss, der skjedde det, gitt. Og jammen skjedde det så brått at folk ikke rakk å velge en annen rute. Skulle nesten tro at vi bodde i .... Norge! https://www.nrk.no/vestland/haukelifjell-var__stengd_-i-fem-timar-for-vegvesenet-stengde-vegen-1.16340095 Anonymkode: a5975...9a0 Det var vel slett ingen overraskelse. Det var jo farevarsel ute for både snø og kraftig vind. Jeg hadde aldri valgt Haukelifjell da. Og bilene som ventet sto inne i tunnelene. Da går det ikke mye strøm til å holde varmen. Maks 2% av batterikapasiteten i timen tipper jeg. Endret 17. mars 2023 av -jk- 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå