Gjest Sprite Skrevet 3. januar 2023 #101 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei, føler virkelig ikke det samme. Synes det er trist at så mange foreldre har det slik. Dere skulle aldri fått flere barn når dere har så lav kapasitet. Her har hele ferien vært fantastisk. Vi har storkost oss sammen med 3 åringen vår. Anonymkode: b90a2...65a Ahh.. the cockiness
Gjest Sprite Skrevet 3. januar 2023 #102 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det at så mange synes det er så forferdelig slitsomt å være sammen med ungene sine, kan det ha med oppdragelsen å gjøre tro, eller rettere sagt mangel på dette. Har aldri hatt dette «problemet» selv med mine barn. Anonymkode: cfea3...e9f Hva er det med dere som føler dere må svare sånn?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #103 Skrevet 3. januar 2023 Hundejente skrev (1 time siden): har en følelse av at alle som eeelsker ferie med barn, er de samme som sier at barna "leker så fint" når de sitter og spiller iPad, eller at "barnet mitt er veldig selvstendig" fordi barnet kan sitte i timevis på nettbrettet uten å rope på mamma eller pappa... Våre gjorde det. De er 15 og 18 nå og har blitt fine unge mennesker;) vi har kjørt en oppdragerstil hvor voksne har fått være voksne. Aldri lekt med barna, så de lekte med hverandre og med venner. Det er litt hva du selv gjør det til. Så slutt å klag. Anonymkode: af5e6...21c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #104 Skrevet 3. januar 2023 Hundejente skrev (3 timer siden): har en følelse av at alle som eeelsker ferie med barn, er de samme som sier at barna "leker så fint" når de sitter og spiller iPad, eller at "barnet mitt er veldig selvstendig" fordi barnet kan sitte i timevis på nettbrettet uten å rope på mamma eller pappa... Ikke her. Vi er veldig streng på dette med skjermtid. Akkurat julaften og første juledag ble det litt ekstra. Men alle andre dager har vi maks 30 minutter, og det holder vi konsekvent hver eneste dag. Nettbrett eller mobil har han aldri brukt. Noen av oss er faktisk gode foreldre, men skjønner det er bittert for andre å høre. Anonymkode: b90a2...65a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #105 Skrevet 3. januar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Sikkert noe av de også. Jeg tror at en del av de som misliker ferie med barna, er folk som har liten eller ingen erfaring med barn før de fikk egne. Og eller at de har stort behov for egentid, noe det ikke er så mye rom for i småbarnsfasen. Ja, det er trist at foreldre ikke trives med å være mer i lag med barna sine enn 2-3t etter barnehagen. Anonymkode: 1ecea...783 Herregud.. de fleste av oss som syns juleferien var slitsom trives da veldig godt med egne barn. Jeg syns fortsatt at juleferie hos svigers, som har det både kaldt og mørkt inne i huset, 15 sekundmeter vind og evig ustrødd holke ute (aka, innevær), sykdom og mangel på lek med andre barn er slitsomt. I dag tok jeg fri med ett av barna og sendte det andre i barnehagen. Vi koste oss masse. Anonymkode: 84016...64a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #106 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke her. Vi er veldig streng på dette med skjermtid. Akkurat julaften og første juledag ble det litt ekstra. Men alle andre dager har vi maks 30 minutter, og det holder vi konsekvent hver eneste dag. Nettbrett eller mobil har han aldri brukt. Noen av oss er faktisk gode foreldre, men skjønner det er bittert for andre å høre. Anonymkode: b90a2...65a Tok du deg nær av dette siden du svarer sånn? Håper ikke unga dine tar etter deg. Anonymkode: 6f92e...66d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #107 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tok du deg nær av dette siden du svarer sånn? Håper ikke unga dine tar etter deg. Anonymkode: 6f92e...66d Tok meg nær av hva? Anonymkode: b90a2...65a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #108 Skrevet 3. januar 2023 Elsker ferie! Er lærer, så vil selvsagt være med mine egne barn ❤ Anonymkode: 76d4b...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #109 Skrevet 3. januar 2023 He he..vi kan iallefall være enig at ingen er enig her inne...noen mener at barna skal aktiveres fra morgen til kveld..og noen mener at vi la barna finne på ting selv... Og at alle foreldre som mener at bare for at vi ikke har fri samtidig med barna ikke er gode foreldre, at vi ikke elsker barna våres og at det er synd på barna....kg og bøtte 🍿🍿 Anonymkode: 842ce...2ee
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #110 Skrevet 3. januar 2023 Det er sånn det er med småbarn. Det blir bedre! Anonymkode: 42e16...bd6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #111 Skrevet 3. januar 2023 Enda mer klaging på hvor fælt det er å ha barn🙄 Come on! Alle som noen gang har hatt barn har vært igjennom det. Det er en kort periode i livet. Anonymkode: 7f812...685 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #112 Skrevet 3. januar 2023 Nei, føler ikke det samme. Jeg elsker ferie, jeg. Kunne hatt ferie hele tiden. Det selvfølgelig slitsomt og støyende med tre barn på 6 år, 3 år og 11 måneder, men det er også veldig koselig. Prøver å legge opp dagen rundt barna og deres behov, og vi styrer dagen. Lar ikke barna holde på helt fritt. Anonymkode: 2a295...5db 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #113 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Å få barn er fantastisk, bekymringsfullt, krevende, utmattende, fint, osv. Som mor vil du nok kjenne på hele skalaen av følelser opp gjennom årene i ulike faser. Når en har mangel på søvn over tid blir man ganske utslitt.. men så går det også over, så er det nye ting igjen. En må bare ri på de bølgene som kommer. Gleden og kjærligheten er verdt alt slitet Anonymkode: ac4c4...1c0 Jeg kjenner at livet mitt er mer enn bra nok uten å kjenne på "fantastisk, bekymringsfullt, krevende, utmattende, fint, osv. ". Fantastisk og fint har jeg allerede, resten høres bare forferdelig ut. Jeg tror mange som får barn angrer, uten at de tør å si det. Anonymkode: 0e96c...10f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå