Turtellure12 Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #21 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du prøvd å ta med barna på badeland eller offentlig bad? Jeg gjorde ofte det og da gikk hele dagen ganske raskt. Når vi kom hjem var det mat og barnetv og de var supertrøtte etter all badingen. Anonymkode: d4f41...0ef Det har vært mange forsøk på å ta med barna ut, både i friluft, arrangere leking med andre barn og lekeland hvir det er mye løping og klatring. Det er mest for 4- åringen da. Vi har slitt med mye sykdom i julen, både barn og voksne. Dessverre har det derfor blitt oppstykket besøk og mye seng/sofa. Forstår veldig godt at det kan bli kjedelig i lengden for barna. Men det har gått utover meg. Det høres fryktelig ego ut, jeg vet. Misforstå meg rett; jeg elsker barna mine, og har det mye gøy og kvalitetstid med dem i helgene. Men blir rett og slett litt utmattet når det har vart 2+ uker. Kan faktisk ikke huske sist jeg bæsja i fred. 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #22 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, føler virkelig ikke det samme. Synes det er trist at så mange foreldre har det slik. Dere skulle aldri fått flere barn når dere har så lav kapasitet. Her har hele ferien vært fantastisk. Vi har storkost oss sammen med 3 åringen vår. Anonymkode: b90a2...65a Så du har bare en? Vent til du får to. Det er natt og dag. Har du ikke planer om fler, nei da blir denne kommentaren litt tynn. Jeg også var kjepphøy da vi kun hadde en. Kunne ikke forstå hva foreldre klaget over. Nå med to... Anonymkode: b4955...38e 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #23 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du har bare en? Vent til du får to. Det er natt og dag. Har du ikke planer om fler, nei da blir denne kommentaren litt tynn. Jeg også var kjepphøy da vi kun hadde en. Kunne ikke forstå hva foreldre klaget over. Nå med to... Anonymkode: b4955...38e Selvfølgelig har vi bare en, det er et bevisst valg. Vi ønsker å kunne følge vår sønn ordentlig opp, ikke ha slike ferier som ts skisserer. Anonymkode: b90a2...65a 4 1 2
Hotwife Skrevet 2. januar 2023 #24 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, føler virkelig ikke det samme. Synes det er trist at så mange foreldre har det slik. Dere skulle aldri fått flere barn når dere har så lav kapasitet. Her har hele ferien vært fantastisk. Vi har storkost oss sammen med 3 åringen vår. Anonymkode: b90a2...65a Er ikke alle som kan forberede seg mentalt på det å ha barn. Et rolig barn gir jo en helt annen tilværelse enn 3 tette med adhd. 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #25 Skrevet 2. januar 2023 Det var ditt valg å få barn. Betyr ikke at ferie er forferdelig lol! Anonymkode: d59ec...6b3 1
Bacteria Skrevet 2. januar 2023 #26 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har du prøvd å ta med barna på badeland eller offentlig bad? Jeg gjorde ofte det og da gikk hele dagen ganske raskt. Når vi kom hjem var det mat og barnetv og de var supertrøtte etter all badingen. Anonymkode: d4f41...0ef Blir vel litt i tøffeste laget å ta med en på 1 og en på 4 i badeland. Bør vel helst være to voksne da…. Selv om det er et veldig godt tips! Hilsen tvillingmor som ble «redda» av åpen barnehage i sin tid. Hadde de ikke i vanlig barnehage før de var 3. Men begge to i badeland? Nei nei. De løp hver sin vei. Bare tanken på styret med dusj og garderobe 😂 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #27 Skrevet 2. januar 2023 Føler med deg ❤️ Jeg gleda meg til ferie og få tid til å finne ferierytmen med barna, være mye ute, kose oss (men forberedt på at det kom til å være krevende). Vi starta med at eldste ble syk, så ble det -15 ute, så ble mannen syk, så ble yngste syk, ingen sov om natta, begge barna (1 og 3) krevde kroppskontakt konstant, så det å la mannen hvile gikk bare i små porsjoner. Når feberen forsvant(fremdeles slappe) og sprengkulden slapp taket ble det skøytebane på alle kanter og umulig å være ute med halvsyke barn. Alt besøk måtte avlyses. Ungene kjeda seg, men orka ikke gjøre noe Anonymkode: baaea...650 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #28 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så du har bare en? Vent til du får to. Det er natt og dag. Har du ikke planer om fler, nei da blir denne kommentaren litt tynn. Jeg også var kjepphøy da vi kun hadde en. Kunne ikke forstå hva foreldre klaget over. Nå med to... Anonymkode: b4955...38e Og noen har to barn og føler det ikke som deg. Anonymkode: 32d0c...1d8 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #29 Skrevet 2. januar 2023 Ferie med barna var og er det beste. Deilig med barn som ikke er utslitte etter barnehage og hverdagens kjas og mas. Anonymkode: 1ecea...783 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #30 Skrevet 2. januar 2023 Jeg husker at jeg synes helger og ferier/høytider var forferdelig, med tre tette barn, og en samboer som ikke bidro. Glad jeg er ferdig med den perioden. Anonymkode: 9e3c1...70c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #31 Skrevet 2. januar 2023 Føler med deg. Mine tvillinger er nå 19 år (andre bekymringer nå), men første sommerferien vi hadde i utlandet med dem da de var ca 2,5 så var jeg helt utslitt da jeg begynte på jobb igjen. Jeg husker enda hvordan kroppen min dirret av stress (var ikke bare tvillingene som var travle, men ferien i seg selv og at vi dro med andre barnefamilier.. mye å ta hensyn til). For meg på den tiden var det rett og slett ferie av å komme seg på jobb igjen Anonymkode: c60c0...032 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #32 Skrevet 2. januar 2023 Jeg føler det ikke sånn. Har tre tette barn og det er selvfølgelig litt kaos innimellom, men det gjør jo heldigvis ingenting? Hadde lett tatt noen uker til.. Hadde jeg syns ferie med egen barn var grusomt tror jeg har jeg hadde prøvde å analysere hva som har gått galt.. Anonymkode: 5f139...b12 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #33 Skrevet 2. januar 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor man gidder få barn når man ikke vil tilbringe noe tid med dem. Ferier er jo den tiden man faktisk kan tilbringe uavbrutt med familien... Anonymkode: 681dd...aea 6 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #34 Skrevet 2. januar 2023 Vore heima med 4 åringen idag. Vi pakka ned jula saman. Det var veldig koselig. Sett litt på TV, pusla fleire puslespel, bygd kulebane. Eigentlig ein veldig rolig og fin dag. Anonymkode: ac208...c0b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #35 Skrevet 2. januar 2023 Når de er så små, er det vel ikke forskjell på ferie og hverdag. Dere er vel hjemme med de hver dag, uansett? 1 år er for lite for barnehage, og siden dere er hjemme med minste, har dere vel eldste hjemme også? Ser ikke helt greia her... Anonymkode: 29f89...907 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #36 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når de er så små, er det vel ikke forskjell på ferie og hverdag. Dere er vel hjemme med de hver dag, uansett? 1 år er for lite for barnehage, og siden dere er hjemme med minste, har dere vel eldste hjemme også? Ser ikke helt greia her... Anonymkode: 29f89...907 Noen barn begynner i barnehage fra de er 10 mnd også. Anonymkode: 32d0c...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #37 Skrevet 2. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Når de er så små, er det vel ikke forskjell på ferie og hverdag. Dere er vel hjemme med de hver dag, uansett? 1 år er for lite for barnehage, og siden dere er hjemme med minste, har dere vel eldste hjemme også? Ser ikke helt greia her... Anonymkode: 29f89...907 Fleste 1 åringar går i barnehage. Anonymkode: ac208...c0b 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #38 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vore heima med 4 åringen idag. Vi pakka ned jula saman. Det var veldig koselig. Sett litt på TV, pusla fleire puslespel, bygd kulebane. Eigentlig ein veldig rolig og fin dag. Anonymkode: ac208...c0b Da min var fire, var nedpakking av jul sammen med barnet langt fra 'koselig' - mer en umulighet. Unger er forskjellige. Min har vært svært krevende, spesielt når det ikke er vanlig hverdag, og ferier var utmattende forsøk på å ha det hyggelig og finne balansen mellom rimelige krav og forventninger og unødige meltdowns. Det var ikke nødvendigvis barnet i seg selv som var slitsomt alltid, men det å hele tiden ha plan B, C og D i bakhodet for å få gode dager sammen. Nå har jeg en 11-åring, og ferier er jevnt over koselige og lite stressende. Dels fordi barnet er eldre og er blitt veldig ålreit å ha med å gjøre, dels fordi jeg er mer dreven i å tenke på sparket så behovet for alternative planer er mindre. Men det var altså noen år der jeg var klar for ekstra ferie i polstret rom med skjorte med svært lange armer og knyting på ryggen når hverdagen startet igjen. Og før dere på høye hester kommer med 'skulle ikke hatt barn'; jo, jeg skulle absolutt hatt barn. Akkurat det barnet jeg har. At ferier er fryktelig slitsomt med enkelte småtråkk er så fryktelig lite sammenlignet med alle de fine hverdagene man har gjennom 18 år som oppdrager og alle de fine stundene gjennom et helt liv som forelder. Det er lov å bli sliten av ferier, like mye som det er lov å bli sliten av hverdagens tidsklemme (og jeg er villig til å vedde noen tiere på at de som 'nyyyyter ferie med ungene' og snakker ned til oss som blir slitne av det klager noe enormt på hvor slitsomt det er å ha unger 'til hverdags' med tidsklemme mellom barnehage, middag og fotballtrening). Anonymkode: e2761...4f6 10
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #39 Skrevet 2. januar 2023 Dette var virkelig en trist år, men de kommer jo etter hver eneste ferie. Det er trist at foreldre ikke orker 10 dager med sine egne unger. Og joda, jeg har barn selv. Vært gjennom trass, krangling og søvnløse netter. Aldri har jeg tenkt at jeg gleder meg til ferien er over. Det eneste som er ille med ferie er når man må tilbake på jobb igjen. Det er tungt i et par dager før hverdagen er på plass igjen. Anonymkode: 3cab6...f32 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #40 Skrevet 2. januar 2023 Har en aktiv og vill ettåring jeg også, blir 2 om noen måneder. Vi hadde gjester både julaften og nyttårsaften og det var mye å ordne. Begynte på jobb i dag og følte ikke jeg hadde hatt ferie overhode. Men det er ikke pga ettåringen. Kunne gjerne bare vært alene med han hele uka. Var samboer som ville være superhost og ha masse folk. Julaften var greit, så var det ørten familietreff i romjulen, før vi skulle ha rekordmange gjester på nyttårsaften. På den dagen ville jeg bare spy, var så drittlei. Tror ikke det er barna som sliter oss ut, men alt det andre maset Anonymkode: da53a...e8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå