Turtellure12 Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 (endret) Jeg merker at tålmodigheten begynner å ta slutt. Juleferie med to barn, 4 og 1 år, er helt sinnsykt utmattende. Eldste, en gutt, har så sjukt mye energi selv om vi har prøvd å vært ute så mye som mulig. Yngste sliter med soving på natt, og er veldig glad i å være på mamma hele tiden. Sambo og jeg prøver å fordele så mye som mulig, men det er mest mamma (jeg) som får hele greia. Konstant. Mamma, mamma, mamma. Mat, sulten, tørst, grining, krangling, sutring, klatrer på ryggen når jeg sitter i sofaen, slår seg, trøst, vaske opp, rydde, brette klær. Klarer ikke å tenke pga så mye lyd rundt ørene mine. Jeg kan ikke vente med å få sendt alle sammen UT av huset i morgen - både kæll og barn. Flere som føler det samme? Endret 2. januar 2023 av Turtellure12 5 16
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Jeg har mye eldre barn og har glemt hvordan den perioden var. Men det går fremover. Selv om det ikke føles sånn, akkurat nå, så er det brått store en dag. Her har ferien vært alt for kort. En knapp uke, skulle ønske meg en uke til. Anonymkode: 2b5b9...c9c 14 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 FØLER med deg ❤ en på 3 og en på 1 år her , går i et konstant og det piper konstant i ørene nå og jeg er på felgen 🥱 Anonymkode: ac822...88f 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Jepp. Akkurat sånn. Har begynt å ta en feriedag første arbeidsdag etter jul for å hente meg inn. Anonymkode: 4a2ba...04e 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Ikke i det hele tatt. Jeg gir dem oppgaver etter modenhetsnivå. Ta oppvasken. Pusse skistøvlene sine. Om de var 4, leke selv med lekene sine. Bli med ut. Være inne og bygge et tårn. Finne tegnesakene sine. Rydde tegnesakene mens noen andre hjelper til. Gå ute på ski. Om de er 1 år. Finne potten. Bruke potten. Leke med kjøkkenutstyr. Lage rytmisk lyd med ulike gjenstander. Du burde sette deg i barnas sted, og begynne å dele ut oppgaver som passer for dem. Da ville du blitt mindre sliten. Anonymkode: 5ee14...685 10 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 Jepp, gleder meg til skolen begynner igjen! Det er en skikkelig langfinger i trynet at de skal ha fri i dag også! Anonymkode: d768e...098
Sofakona Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Sitter med planlegging dag idag med 4 åring..fra klokken 0700 har vi lekt katt, turne, Lego, perle, barne tv, ....og mye på hennes premisser he he...var så vidt jeg fikk spist frokost i 5 minutter he he... Dette er grunn til at hun har vært i barnehagen...der har hun flere å leke med og mer på hennes premisser 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Og jeg skulle ønske jeg hadde ferie… Jobbet hele romjula og har tvillinger på 2 år som har holdt det gående mellom slaga. Kan ikke dere som klager ta dere en tur ut av huset uten barna? Møte venninner eller familie? Anonymkode: 04179...00c 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 Jeg elsket ferier med barna mine. Ja, de kranglet så bust føk flere ganger daglig, men sånn er det bare. Jeg savner den tiden da de var hjemmeboende. Jeg savner ferier med de, savner rett og slett å ha de rundt meg hele tiden. Jeg elsker ferier. Kunne med glede hatt ferie året rundt. Deiligste som finnes er fridagene min fra jobb. Anonymkode: 99ced...fad 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om de er 1 år. Finne potten. Bruke potten. Leke med kjøkkenutstyr. 😂 her kommer min sorte humor frem i dagen: Ser for meg situasjonen; "lille venn, se om du kan finne på noe morsomt med denne kjøttkniven" 😁 Anonymkode: d2e41...96c 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 Ganske likt her, og derfor var de i barnehagen 3 av dagene i romjula :) Anonymkode: b97b3...2d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 Enig. Forferdelig slitsomt 😩 Anonymkode: ee5ed...42c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 Jeg nyter å ha dem hjemme. Selv om vi har vært syke hele jula. Er bare så godt å endelig få nok tid med dem. I hverdagen et det jo bare noen timer på morgen og ettermiddag, og helgene går så fort! Ferie er gull. Anonymkode: 0a82c...3f8 9 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 Ferie er jo meaning of life! 🎉 Anonymkode: 508ac...2eb 12 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 Opplever det likt som deg, men elsker ferie. Stiller ingen krav til noen av oss, og gjør akkurat det vi vil når vi vil. Og kidden vil helst klatre på nakken, spise mat, base i sofaen, bade 10 ganger om dagen og trøst er det stort sett kun jeg som mamma som får gi❤️ men jeg har det ikke travelt, driter i om skittentøy må vaskes. Gubben derimot må gjerne komme seg på jobb snart, han er ingen lagspiller og spenner oftere bein enn å sentre - uten vilje såklart men likevel litt småkrangling fordi vi går i tottene på hverandre😂 Snart er dere i mål og kanskje du vil lengte til neste ferie. Pust med magen og dropp kravene du har for dagen! Anonymkode: fd5ff...68e 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 Nei absolutt ikke. Elsker ferier Anonymkode: 7f50c...f30 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 Vi har alle sammen gledet oss til barnehagen åpnet igjen, spesielt treåringen! Leveringen i dag gikk uvanlig greit. Vi har klart å få til noen leketreff i løpet av romjula, men det er ikke det samme som å tilbringe hele dagen med venner. Han er i en alder hvor det sosiale med jevnaldrende er veldig viktig, så det er ikke rart at han savner det. Anonymkode: fb469...18f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 Har du prøvd å ta med barna på badeland eller offentlig bad? Jeg gjorde ofte det og da gikk hele dagen ganske raskt. Når vi kom hjem var det mat og barnetv og de var supertrøtte etter all badingen. Anonymkode: d4f41...0ef 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Skrevet 2. januar 2023 Nei, føler virkelig ikke det samme. Synes det er trist at så mange foreldre har det slik. Dere skulle aldri fått flere barn når dere har så lav kapasitet. Her har hele ferien vært fantastisk. Vi har storkost oss sammen med 3 åringen vår. Anonymkode: b90a2...65a 7 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Skrevet 2. januar 2023 Sofakona skrev (2 timer siden): Sitter med planlegging dag idag med 4 åring..fra klokken 0700 har vi lekt katt, turne, Lego, perle, barne tv, ....og mye på hennes premisser he he...var så vidt jeg fikk spist frokost i 5 minutter he he... Dette er grunn til at hun har vært i barnehagen...der har hun flere å leke med og mer på hennes premisser Meg og min gutt på 3 år har vært på biblioteket, handlet god lunsj, vært en tur på lekeplassen og nå lager vi middag sammen. Dagen har vært utrolig fin, slik alle våres dager sammen er. Anonymkode: b90a2...65a 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå