Gå til innhold

Jeg er invitert på 50-årsdag hvor bursdagsbarnet ønsker seg en gave jeg ikke vil gi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merlin skrev (Akkurat nå):

Bruk de små grå som du selv argumenterer med lenger oppe.  

Jeg finner ingenting om menneskesmugling der, så kan du henvise meg til hvor de skriver om dette og bekrefter at dette er det de gjør?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi donasjon til noe annet som du føler du kan støtte uten å begrunn hvorfor. Feks flyktninghjelpen, redd barna, kirkens bymisjon, til forskningsprosjekter som  demens eller ALS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (11 minutter siden):

Jeg finner ingenting om menneskesmugling der, så kan du henvise meg til hvor de skriver om dette og bekrefter at dette er det de gjør?

Du kan kalle det hva du vil.  Leger Uten Grenser bruker store ressurser på å plukke opp migranter i middelhavet som har betalt store summer for å bli smuglet  til Europa.  Om du prøver å gjøre det til noe positivt og være politisk korrekt er din rett.  Jeg gir ikke en krone til organisasjonen når de ringer på. 

Endret av Merlin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (14 minutter siden):

Jeg finner ingenting om menneskesmugling der, så kan du henvise meg til hvor de skriver om dette og bekrefter at dette er det de gjør?

https://legerutengrenser.no/flyktninger/flyktninger-over-middelhavet

De redder mennesker i nød, gir legehjelp ombord..

Anonymkode: 9c219...e28

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du må lære deg ett og annet om kildekritikk når du leser på internett

Anonymkode: 6f6f6...af6

Enig😅🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi til den organisasjonen du ønsker. Så gir du et kort med en hilsen og evt en bukett, en fin eske konfekt, en vin e.l utenom hvis du ønsker. Du trenger verken å si muntlig eller skriftlig at du har gitt eller ei til leger uten grenser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si dine meninger klart og tydelig du. Så er jeg sikker på at din invitasjon blir trukket tilbake, så slipper du å tenke mer på DET.

Anonymkode: 9c219...e28

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den e situasjonen mange ganger i året. Min familie er superkristen og ønsker seg kun «penger til å spre det glade budskap i «Burma»» dette støtter jeg ikke, da jeg er i mot all form for misjonering. Noen ganger gjør de det  helt uungåelig, men jeg prøver å ikke støtte. 

Anonymkode: 401f8...ebb

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (28 minutter siden):

Du kan kalle det hva du vil.  Leger Uten Grenser bruker store ressurser på å plukke opp migranter i middelhavet som har betalt store summer for å bli smuglet  til Europa.  Om du prøver å gjøre det til noe positivt og være politisk korrekt er din rett.  Jeg gir ikke en krone til organisasjonen når de ringer på. 

De har ikke betalt penger til Leger uten Grenser for å bli smugla.

Leger uten grenser plukker de opp når de havner i havsnød, noe ethvert skip på havet er forpliktet til å gjøre, etter lov.

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (9 minutter siden):

De har ikke betalt penger til Leger uten Grenser for å bli smugla.

Leger uten grenser plukker de opp når de havner i havsnød, noe ethvert skip på havet er forpliktet til å gjøre, etter lov.

Her må du være mer spesifikk.  Plukker Leger Uten Grenser opp migranter kun når de er i havsnød ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

https://legerutengrenser.no/flyktninger/flyktninger-over-middelhavet

De redder mennesker i nød, gir legehjelp ombord..

Anonymkode: 9c219...e28

 

Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

Som ethvert skip som ferder på havet er forpliktet å gjøre, etter lov.

 

Ja. Men Ts syns tydeligvis at det er feil politikk at de aktivt forsøker å gjøre det. Og at disse migrantene burde drukne når de selv har satt seg i en slik situasjon. At de aldri burde ha lagt ut på havet i første omgang, og at de er uønsket i Europa.

Vær helt ærlig med jubilanten, Ts. Ikke lyv og lat som at du har støttet dem ihvertfall. Si rett ut hva du mener!! Det er den beste "gaven" du kan gi jubilanten, server det gjerne sammen med en flaske god vin.

Anonymkode: 9c219...e28

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merlin skrev (8 minutter siden):

Her må du være mer spesifikk.  Plukker Leger Uten Grenser opp migranter kun når de er i havsnød ?

Det er havsnød når overfylte oppblåsbare båter driver rundt på havet i ukesvis, blir nektet å legge til land, folk dør ombord i båtene, båtene synker, og folk kaver i vannet, og skriker på hjelp. Det er ofre for tortur,  overgrep, menn, kvinner, gravide, mindreårige, og babyer som risikerer livet fordi det de rømmer fra er grusomme situasjoner, og umenneskelighet. De fleste som blir plukket opp har store skader som bekrefter dette.

https://legerutengrenser.no/nyheter/ofte-stilte-sporsmal-om-middelhavet

 

Anonymkode: 9c219...e28

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (29 minutter siden):

Her må du være mer spesifikk.  Plukker Leger Uten Grenser opp migranter kun når de er i havsnød ?

Det er båter av treverk også, ikke bare oppblåsbare. I linken under så forteller LUG om en trebåt med flere lik i, som de reddet levende utav.

"Leger Uten Grenser bestemmer ikke hvor vi skal legge til land. Ansvaret for å bestemme hvilken havn skipet skal gå inn til ligger hos myndighetene som koordinerer søk- og redningsarbeid i det aktuelle farvannet. Ifølge havretten skal mennesker man redder i havsnød bli satt i land på et trygt sted. FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR), EU-kommisjonen og Den internasjonale skipsfartsorganisasjon (IMO) har definert dette som den nærmeste trygge havnen. Det viktigste for oss som en humanitær organisasjon er å ivareta helsen til menneskene om bord på båten og sørge for at de blir satt i land i nærmeste trygge havn så fort som mulig. 

For redningsaksjoner som skjer i internasjonalt farvann mellom Libya, Italia og Malta vil de nærmeste trygge havnene være i Italia og Malta.

https://legerutengrenser.no/nyheter/ofte-stilte-sporsmal-om-middelhavet#hvor

Anonymkode: 9c219...e28

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Nå fikk jeg heller lyst til å øke det månedlige beløpet jeg gir til Leger Uten Grenser. 

Anonymkode: 5b468...ddf

TS har inspirert meg til å øke mitt.

Anonymkode: d50d2...154

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare si det som det er til jubilanten, dvs at du mener at hans gaveønske er idiotisk, så tenker jeg at du slipper å dra i den bursdagen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...