Gå til innhold

Er ikke Louis Vuitton ganske harry egentlig?


AnonymBruker

Er ikke Louis Vuitton egentlig ganske harry?  

181 stemmer

  1. 1. Er ikke Louis Vuitton egentlig ganske harry?

    • Jo
      139
    • Nei
      41


Anbefalte innlegg

Det er å vanne ut Harry-begrepet å kalle LV for harry.

Når det er sagt så er det meningsløst for meg å bruke så mye penger på generiske produkter.

Jeg aksepterer at dette er produkter med god design og høy materialkvalitet, men det er ikke SÅ mye bedre at det forsvarer prisen. 
Ser jeg en LV-logo, går jeg automatisk ut fra at det er et kopi-produkt så sant bæreren ikke er en god voksen kvinne som oser 4. generasjon Elisenberg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snok1 skrev (9 minutter siden):

Det er å vanne ut Harry-begrepet å kalle LV for harry.

Når det er sagt så er det meningsløst for meg å bruke så mye penger på generiske produkter.

Jeg aksepterer at dette er produkter med god design og høy materialkvalitet, men det er ikke SÅ mye bedre at det forsvarer prisen. 
Ser jeg en LV-logo, går jeg automatisk ut fra at det er et kopi-produkt så sant bæreren ikke er en god voksen kvinne som oser 4. generasjon Elisenberg.

Jeg synes ikke prisen er noe særlig høy, ellers ville jeg ikke kjøpt vesker og klær i den prisklassen. Det var uaktuelt mens jeg var nyetablert, da kom jo sparing til bolig først. 

Men uavhenging av det - hvorfor er det alltid veskene som får gjennomgå? I gata her er det både digre Teslaer, Porcher, og store BMWer. Med mengder (unødvendig?) tilleggsutstyr, som i seg selv koster mye mer enn en veske, og med mye kortere levetid. Tror setetrekk i seg selv var mange titusener ekstra sist vi kjøpte bil. 

Men å "sløse" penger på bil, og flashe dyre merker, det er innafor. Er det fordi det i større grad er en manneting? 

Anonymkode: 74016...b2f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke prisen er noe særlig høy, ellers ville jeg ikke kjøpt vesker og klær i den prisklassen. Det var uaktuelt mens jeg var nyetablert, da kom jo sparing til bolig først. 

Men uavhenging av det - hvorfor er det alltid veskene som får gjennomgå? I gata her er det både digre Teslaer, Porcher, og store BMWer. Med mengder (unødvendig?) tilleggsutstyr, som i seg selv koster mye mer enn en veske, og med mye kortere levetid. Tror setetrekk i seg selv var mange titusener ekstra sist vi kjøpte bil. 

Men å "sløse" penger på bil, og flashe dyre merker, det er innafor. Er det fordi det i større grad er en manneting? 

Anonymkode: 74016...b2f

Tesla er en bil snart alle har. Hadde jeg sett en vanlig familie med gjennomsnittlig inntekt kjøre Porche, så hadde det vært like harry. Folk som jager etter status via dyre merker for å heve seg selv og leke rike er for meg harry.

Anonymkode: 05852...f35

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men å "sløse" penger på bil, og flashe dyre merker, det er innafor. Er det fordi det i større grad er en manneting? 

Du spør feil person. Jeg bruker svært lite på bil, og har aldri eid en av merkene du lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Vuitton er så mangt. De har masse flott, lukseriøst uten merke, både klær, tilbehør og vesker, og så har de en del som er pepret med framtredende logo. Det siste synes jeg stort sett ikke er så pent og kan være harry. Generelt synes jeg logoflashing er harry.

Men en av de fineste veskene jeg har sett, er en nydelig, logofri LV-veske som man ikke ville trodd kom derfra. Selvfølgelig langt utenfor mitt prisnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (20 minutter siden):

Louis Vuitton er så mangt. De har masse flott, lukseriøst uten merke, både klær, tilbehør og vesker, og så har de en del som er pepret med framtredende logo. Det siste synes jeg stort sett ikke er så pent og kan være harry. Generelt synes jeg logoflashing er harry.

Men en av de fineste veskene jeg har sett, er en nydelig, logofri LV-veske som man ikke ville trodd kom derfra. Selvfølgelig langt utenfor mitt prisnivå.

Kan jeg bare spørre, hva er vitsen med å kjøpe vesker til rundt 100 000 da? Trodde det var logoen folk betalte for, eller er det så ekstremt uvanlig god kvalitet som er verdt den prisen?

Anonymkode: 05852...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jeg bare spørre, hva er vitsen med å kjøpe vesker til rundt 100 000 da? Trodde det var logoen folk betalte for, eller er det så ekstremt uvanlig god kvalitet som er verdt den prisen?

Anonymkode: 05852...f35

Man betaler for fantastisk kvalitet på skinn, andre materialer, og perfekt utført håndverk. Veska er håndlagd fra A til Å, og jeg vil tro at man skjærer bort mer av skinnet som ikke har like god kvalitet. Kun det aller beste brukes. Man betaler også for et flott design/designutvikling der hver minste detalj er gjennomtenkt. 

Og man betaler mye for følelsen av å gå med en nydelig veske. Kanskje føler man at man går rundt med en liten hemmelighet, at man har noe helt fantastisk og så er det ingen rundt som legger merke til det.

Og for en del er det sikkert viktig at veska kommer fra LV, og at kun de innvidde ser det. Det viser i bunn og grunn gruppetilhørighet, og kanskje gir det innpass i en del sammenhenger. Disse subtile signalene som mannen i gata ikke ser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan jeg bare spørre, hva er vitsen med å kjøpe vesker til rundt 100 000 da? Trodde det var logoen folk betalte for, eller er det så ekstremt uvanlig god kvalitet som er verdt den prisen?

Anonymkode: 05852...f35

Jeg kan svare for egen del.

Jeg har en LV, i GM (rutemønster, ikke logo). Alle vesker jeg eier er nøytrale i fargen, mulig med et lite merke ett sted. Jeg har mest av Celine da de er stilrene og nøytrale. Pico Belt Bag er vel den som er mest i bruk nå. 

Hvorfor? Jeg liker kvaliteten, og kjøper for mange år. 

Pengebruk? Boligen er nesten nedbetalt. Sparer rikelig til pensjon. Drar på de feriene jeg ønsker. Så går ikke ut over noe. 

Flashe pengebruk? Både familie, venner og kollegaer vet jo at jeg har greit lønnsnivå basert på utdannelse og yrke. Alle eier noen "luksusting" selv. Så jeg skiller meg på ingen måte ut. 

 

Så for å stille spørsmålet tilbake til deg, hva bruker DU pengene dine på? Svaret jeg får i denne typen tråder er alltid en av to;

- Man har ikke så mye penger å bruke på en enkeltting, eller er på et sted i livet der sparing er viktigere.

- Man bruker det på ting som ikke betyr noe for meg

Anonymkode: 74016...b2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som må ha merkenavnet sitt veldig synlig synes jeg er Harry. Om det er diskret er det greit om jeg liker plagget forøvrig.

Anonymkode: 517fd...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg er Harry , så bruker mine vesker mye. Er imponert over kvaliteten på Harry , det må jeg si, veskene mine har vært med på mye moro i over 20 år, så bærekraft er Harry i et nøtteskall. Sånn sett er vel Harry litt politisk korrekt? Uansett gøy og lese om disse Harry trådene på kg, og lever godt med og være Harry ut fra kg standard. 

Anonymkode: cfc56...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (10 timer siden):

Man betaler for fantastisk kvalitet på skinn, andre materialer, og perfekt utført håndverk. Veska er håndlagd fra A til Å, og jeg vil tro at man skjærer bort mer av skinnet som ikke har like god kvalitet. Kun det aller beste brukes. Man betaler også for et flott design/designutvikling der hver minste detalj er gjennomtenkt. 

Og man betaler mye for følelsen av å gå med en nydelig veske. Kanskje føler man at man går rundt med en liten hemmelighet, at man har noe helt fantastisk og så er det ingen rundt som legger merke til det.

Og for en del er det sikkert viktig at veska kommer fra LV, og at kun de innvidde ser det. Det viser i bunn og grunn gruppetilhørighet, og kanskje gir det innpass i en del sammenhenger. Disse subtile signalene som mannen i gata ikke ser. 

Er ikke i tvil om at det er veldig god kvalitet, men ikke noe av det beste som finnes. Man betaler også i stor grad for merket, som med mye annet.

Så blant annet en brukt LV genser til salgs på finn som ny kostet over 20 000 kr. Ingen skal fortelle meg at det kun er kvaliteten som er avgjørende for prisen.

Anonymkode: 05852...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet i tråden. Jeg synes ikke Lois Vuitton er Harry. Men synes heller ikke det er noe spesielt med det. Når så mange i middelklassen kjøper det, så begynner merket også å bli litt vannet ut.

Anonymkode: 05852...f35

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er ikke i tvil om at det er veldig god kvalitet, men ikke noe av det beste som finnes. Man betaler også i stor grad for merket, som med mye annet.

Så blant annet en brukt LV genser til salgs på finn som ny kostet over 20 000 kr. Ingen skal fortelle meg at det kun er kvaliteten som er avgjørende for prisen.

Anonymkode: 05852...f35

Du er jo inne på det selv; over halvparten av veskene mine får jeg faktisk solgt til omtrent nypris, noen mer. Riktignok ikke en 15 år gammel LV neverfull, men jeg vil jo få noen tusenlapper igjen om jeg går lei av den.

I motsetning til en bil, der du gjerne taper mer enn 100 000 i året i begynnelsen. 

Anonymkode: 74016...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For å svare på spørsmålet i tråden. Jeg synes ikke Lois Vuitton er Harry. Men synes heller ikke det er noe spesielt med det. Når så mange i middelklassen kjøper det, så begynner merket også å bli litt vannet ut.

Anonymkode: 05852...f35

Ja, det er også et viktig poeng.

Om jeg virkelig hadde skilt meg ut med en veske til 20 000 på armen så ville jeg nok droppet det. De fleste forstår jo at folk ikke blir imponert og misunnelig, snarere tvert i mot er man bare litt rar om man skiller seg ut på den måten. 

Men nå har jo veldig mange rundt meg tilsvarende, så det er jo en helt vanlig ting. I likhet med vinterjakker til femsifret beløp, med mer. 

 

Anonymkode: 74016...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er ikke i tvil om at det er veldig god kvalitet, men ikke noe av det beste som finnes. Man betaler også i stor grad for merket, som med mye annet.

Så blant annet en brukt LV genser til salgs på finn som ny kostet over 20 000 kr. Ingen skal fortelle meg at det kun er kvaliteten som er avgjørende for prisen.

Anonymkode: 05852...f35

Selvfølgelig betaler man masse for merket, veldig masse. Ingen kan påstå noe annet. Og for mange er det sikkert viktig å ha en fremtredende logo om man først skal bruke så masse penger på en genser eller veske.

Den jeg siterte, lurte på hvorfor man kjøper en veske til 100 000 om det ikke er for logoen (som jeg forstod som en tydelig logo/logoflashing). Fantastisk kvalitet og design/utforming er et aspekt. Gruppetilhørighet, signaler man sender til de innvidde, følelsen av å gå med det, kan være andre ting som er viktig når plagget eller tingen er logofri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (23 timer siden):

Og man betaler mye for følelsen av å gå med en nydelig veske. Kanskje føler man at man går rundt med en liten hemmelighet, at man har noe helt fantastisk og så er det ingen rundt som legger merke til det.

Jeg kan langt på vei kjøpe argumentet om god kvalitet, men det er ingenting som er subtilt med en veske fra LV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkevarer mimmer meg om stakkarslige mennesker med forbrukslån opp til ørene. Bare harry og trist.

Anonymkode: 11eaf...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 minutt siden):

Jeg kan langt på vei kjøpe argumentet om god kvalitet, men det er ingenting som er subtilt med en veske fra LV.

LV har logofrie vesker og mer ukjente modeller som du sikkert ikke ville skjønt er fra LV. Men de fleste kjøper vel gjenkjennelige modeller med fremtredende logo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 17.35):

Jo, men jeg er Harry , så bruker mine vesker mye. Er imponert over kvaliteten på Harry , det må jeg si, veskene mine har vært med på mye moro i over 20 år, så bærekraft er Harry i et nøtteskall. Sånn sett er vel Harry litt politisk korrekt? Uansett gøy og lese om disse Harry trådene på kg, og lever godt med og være Harry ut fra kg standard. 

Anonymkode: cfc56...24c

Vel, jeg kjøpte en veske på Nille for 50 kr i 2002, den ser fortsatt like fin ut, er imponert over kvaliteten, det må jeg si. Jeg har også hatt vesken med meg på mye moro. 

Det er vel ikke så imponerende at en svindyr veske fortsatt leverer etter 20 år? Det er vel det minste man kan forvente når man betaler for "kvalitet". 

Anonymkode: f1da9...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...