Gå til innhold

Er ikke Louis Vuitton ganske harry egentlig?


AnonymBruker

Er ikke Louis Vuitton egentlig ganske harry?  

181 stemmer

  1. 1. Er ikke Louis Vuitton egentlig ganske harry?

    • Jo
      139
    • Nei
      41


Anbefalte innlegg

Nei, de har også nøytrale, klassiske og klassiske vesker, smykker og klær er vakre.

Er ikke så fan av de veskene med mest logo da..

Anonymkode: 49758...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt flere vesker fra LV som jeg har solgt etter flere års bruk, og samtlige har jeg tjent penger på. Dvs jeg har tjent penger på å bruke "harry" vesker, noe jeg faktisk ikke skjemmes over. 

Anonymkode: 428f4...0e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rikeste jeg kjenner synes slike flashy greier med logo er harry. 

De som er middelklasse men som ønsker å fremstå rikere enn de er, eller som akkurat har fått råd til slikt, kjøper slikt. Det blir et symbol på at de har råd. Men problemet er jo at "alle" har råd til det i dag, så det er ikke spesielt mye man får igjen av beundring når man bedriver flashing på den måten. Faktisk svært lite.

Når klærne man bruker er typisk Zara, H&M, Bergans, Uggs, Canada Goose, og de vanlige greiene der så skriker det jo middelklasse uansett om man har den veska.

De virkelig rike bruker helt nøytrale plagg fra svindyre merker.

Anonymkode: 558bd...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kassadame på Rema eller frisør over LV og Gucci. 

Anonymkode: f68a2...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er harry er at folk som ikke har flust med penger velger å bruke så mye på særlig vesker. Nei, selv ikke kvalitet kan unnskylde den høye prisen og det blir som å leke rik. 

Anonymkode: ed418...fb3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/26/2022 at 12:04 PM, AnonymBruker said:

De rikeste jeg kjenner synes slike flashy greier med logo er harry. 

De som er middelklasse men som ønsker å fremstå rikere enn de er, eller som akkurat har fått råd til slikt, kjøper slikt. Det blir et symbol på at de har råd. Men problemet er jo at "alle" har råd til det i dag, så det er ikke spesielt mye man får igjen av beundring når man bedriver flashing på den måten. Faktisk svært lite.

Når klærne man bruker er typisk Zara, H&M, Bergans, Uggs, Canada Goose, og de vanlige greiene der så skriker det jo middelklasse uansett om man har den veska.

De virkelig rike bruker helt nøytrale plagg fra svindyre merker.

Anonymkode: 558bd...3cf

Virkelig rike bruker veldig ofte nøytrale klær fra vanlige merker også. 

Anonymkode: ed418...fb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virkelig rike bruker veldig ofte nøytrale klær fra vanlige merker også. 

Anonymkode: ed418...fb3

Vet du hva.

Veldig rike mennesker er overraskende nok like forskjellige som deg og meg. Jeg har vel sett merkevesker med logo i særdeles høy prisklasse på de fleste milliarderer i Norge. Husker blant annet Celina Midelfart som har en veldig klassisk stil med en stor Louis Vuitton på armen. 

Anonymkode: 74016...b2f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det jeg synes er harry er at folk som ikke har flust med penger velger å bruke så mye på særlig vesker. Nei, selv ikke kvalitet kan unnskylde den høye prisen og det blir som å leke rik. 

Anonymkode: ed418...fb3

Jeg tror du har misforstått begrepene. 

Dette har ingenting med harry å gjøre.

Men at det er tåpelig å bruke penger på en veske til 30 000 når du ikke eier egen bolig en gang, det er det. 

Anonymkode: 74016...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 9.18):

Synes Gucci er mere harry

Anonymkode: 3f233...4e2

Ser de som selger nark i Oslo bruker gucci taske. 

Anonymkode: b9bf7...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (På 24.12.2022 den 9.28):

Kunne aldri hatt det selv, syns det fort kan se billig ut med logoer overalt, og merket i seg selv et fryktelig uoriginalt.

Tenker imidlertid ikke noe spesielt om andre har slike veske, det er bare hver sin smak. 

LV har jo en del ting omtrent uten logo. De har ikke bare en type veske for å si det sånn.

Anonymkode: c7141...949

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Virkelig rike bruker veldig ofte nøytrale klær fra vanlige merker også. 

Anonymkode: ed418...fb3

Haha, jeg har en onkel som er skikkelig rik, og han bruker kun klær fra loppemarked og ting med bedriftslogo som han får gratis. Litt hull og sånn gjør ingenting. 

Anonymkode: cfc56...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

LV har jo en del ting omtrent uten logo. De har ikke bare en type veske for å si det sånn.

Anonymkode: c7141...949

 

Ikke minst er LV et merke som har eksistert siden 1800 tallet, der snakker man tradisjoner og konsistens. 

Dessverre har det vært alt for mye fake de siste årene. Og også et merke kjendiser man klassisk forbinder med harry velger å bruke litt for mye av. 

Så mange er mye mer preget av dette inntrykket, enn hva merket faktisk har stått for i nesten 200 år. Det ser man også i denne tråden. Det er synd. 

Men man ser det jo overalt... folk som bare er opptatt av de nyeste trendene, og hva andre tror og mener, i stedet for å bare stole på egen smak. 

Anonymkode: 74016...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange milliardærer som bruker store logoer på klærne sine. 
 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal rakke ned på folk som bruker det. De plager ingen med stilen sin. Jeg kan skjønne at det er idiotisk å eie slike ting når man ikke eier egen bolig, men det får bli deres sak. 
 

Jeg vil heller si at røykere eller de som kjører i fylla er harry for handlingen deres rammer andre.

Anonymkode: b9bf7...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, jeg har en onkel som er skikkelig rik, og han bruker kun klær fra loppemarked og ting med bedriftslogo som han får gratis. Litt hull og sånn gjør ingenting. 

Anonymkode: cfc56...24c

Så fordi onkelen din bruker klær fra loppis så skal andre rikinger gjøre det samme for å slippe harry-stempelet?

Anonymkode: b9bf7...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste som skriver her vet ikke hva "harry" begrepet betyr.

Anonymkode: b8c94...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

LV har jo en del ting omtrent uten logo. De har ikke bare en type veske for å si det sånn.

Anonymkode: c7141...949

Ja, bevares. For å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 9.44):

Jeg synes ikke prisen er noe særlig høy, ellers ville jeg ikke kjøpt vesker og klær i den prisklassen. Det var uaktuelt mens jeg var nyetablert, da kom jo sparing til bolig først. 

Men uavhenging av det - hvorfor er det alltid veskene som får gjennomgå? I gata her er det både digre Teslaer, Porcher, og store BMWer. Med mengder (unødvendig?) tilleggsutstyr, som i seg selv koster mye mer enn en veske, og med mye kortere levetid. Tror setetrekk i seg selv var mange titusener ekstra sist vi kjøpte bil. 

Men å "sløse" penger på bil, og flashe dyre merker, det er innafor. Er det fordi det i større grad er en manneting? 

Anonymkode: 74016...b2f

 

Det er fordi kvinner er kvinner verst. Menn bryr seg ikke i like stor grad om hva andre tenker om deres kjøp. 

Her inne på KG er «alt» harry, det er så galt at det er gått inflasjon i ordet. Det fremstår som om en del bruker ordet for «noe jeg selv ikke ville kjøpt».

Synes dog det er litt morsomt at KG-ere mener veskene som jeg har tjent tusener på er «harry». Det er bra jeg aldri tar investeringsråd fra KG 😂😂

Anonymkode: 40ab6...94a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 21.53):

For å svare på spørsmålet i tråden. Jeg synes ikke Lois Vuitton er Harry. Men synes heller ikke det er noe spesielt med det. Når så mange i middelklassen kjøper det, så begynner merket også å bli litt vannet ut.

Anonymkode: 05852...f35

Er vel mere Wannabees oppvokst i arbeiderklassen som kjøper dette, enn de som er født inn i middelklassen.

Anonymkode: 0455a...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...