MayorSantos Skrevet 16. desember 2022 #61 Skrevet 16. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Spise middag. Prate Kaffedate er for kollegaer og uromantisk Øl er for useriøse Gå tur er ok men bedre å snakke sammen mens man ser hverandre i øynene for å skape gnist, så tur er bedre som date 3/4 etter noen middagsdater Deg om det! i praksis om man aktivt vil treffe en så er middag et elendig 1.date oppsett. 9 av 10 dates stopper på 1.date, de fleste man drar på date med blir veiet og funnet for lette for date nummer to. Å legge opp til 2 timer på en middagsdate blir slitsomt i lengden. Spesielt når man ofte vet etter 20.min at den andre personen ikke er aktuell å treffe videre. Gåturer eller en kaffe er mye bedre bruk av ressurser. Endret 16. desember 2022 av MayorSantos 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #62 Skrevet 17. desember 2022 Jeg sveiper bort disse «Spør om du lurer på noe» Bilder av bil/motorsykkel/ andre materielle ting Gullkjede, side-cut og tættiser Overvektige Bare bilder av ski, kajakk, fjell og uteliv Ingen bilder Vise frem kroppen-folk Gule tenner Ustelt «kjønnshår»-skjegg Ustelte og dårlig klesstil Anonymkode: 45a36...64e 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #63 Skrevet 17. desember 2022 Ingen bio, eller bare en remse med emojis. Bare tur-, trening- og/eller festbilder. Er så hinsides lei fjelltopper og vinglass, og nei, du imponerer ingen med vektløftingen din. Negativ profiltekst av typen "er du under 1.80, sveip til venstre!!" eller "bare ute etter sex? Gå videre!!1!" "Spørs hvis du lurer på noe" og tilsvarende idiotiske fraser. Fokus på tradisjonelle kjønnsroller. Anonymkode: 66ef7...d34 1
Damokles Skrevet 17. desember 2022 #64 Skrevet 17. desember 2022 (endret) M50+ Ingen bilder av seg selv Kun bilder av seg selv på trening, fjelltopp, i bunad - skrytebilder generelt Bilder med filter Ikke bosted, algoritmen på Tinder er hinsides iht km unna Ingen eller lite informativ bio Endret 17. desember 2022 av Damokles
BobTheNoob Skrevet 17. desember 2022 #65 Skrevet 17. desember 2022 2 minutter siden, Damokles said: Kun bilder av seg selv på trening, fjelltopp, i bunad - skrytebilder generelt Så ikke trening, ikke fjelltopp, ikke bunad, ikke skrytebilder... HVA DA???? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #66 Skrevet 17. desember 2022 Mye oppramsing av hva vi ikke liker i profiltekster på tinder’n. hvorfor ikke skrive hva vi LIKER foretrekker istedet? eller er vi kvinner litt sånn av natur? Anonymkode: ce9ff...414
BobTheNoob Skrevet 17. desember 2022 #67 Skrevet 17. desember 2022 Veldig enig med Santos, her. Er man ute etter noe seriøst, så er 2 bilder og en flåsetekst på Tinder syltynt grunnlag. Jeg vil ikke risikere å måtte sitte gjennom en hel middag å høre : - om livshistorien til katten din - om alt som er galt med samfunnet, krydret med litt hverdagsrasisme og homofobi - om alt det gøye du gjør med venninnene dine - pinlig stillhet Jeg tipper heller ikke du ønsker å sitte en hel time og høre meg bable om ting som interesserer meg, men som er totalt uinteressant for deg. Sånt er bare tortur. En kortere date (kaffedate, lunsj, gåtur, løpetur) for å se litt bedre hva slags menneske du er, ville jeg helt klart foretrekke. MEN hvis/når det er en jeg liker, så tar jeg mer enn gjerne en middagsdate på en skikkelig restaurant (ikke pizza og kebab). Når det er sagt. Ingen av mine tidligere forhold startet med en date, så jeg er trolig helt ræva på date.. 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #68 Skrevet 17. desember 2022 Menn som poserer med døde dyr som de har skutt. Grimaser. Ti år gamle bilder. Festbilder. Bilder sammen med damer. Anonymkode: 03cd1...338 2 1
must Skrevet 17. desember 2022 #69 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mye oppramsing av hva vi ikke liker i profiltekster på tinder’n. hvorfor ikke skrive hva vi LIKER foretrekker istedet? eller er vi kvinner litt sånn av natur? Anonymkode: ce9ff...414 I akkurat denne tråden er jo poenget å peke på hva man ikke liker i Tinderprofiler, det er det overskriften ber om 😅 Men en tråd om hva vi liker på tinder er absolutt velkommen 😊 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #70 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 18.03): Som singel dame i 40-årene, med ønske om å finne kjærligheten, lar jeg meg av og til forbause over profiler på Tinder. Det er vel lov å ha litt galgenhumor rundt nettdating, uten at man henger ut noen personlig. Enkelte ting er så turn-off at jeg umiddelbart sveiper til venstre. Hva er det verste du ser i en Tinder profil? Her er mine topp 5: 1. Bilde med bar overkropp (har du ikke noe annet å by på enn å vise frem kroppen din?) 2. «Gutt på 57 år» eller «jeg har bevart gutten i meg»🥴 (hvem vil ha en gutt?? Jeg vil ha en mann, bli voksen) 3. Bilde av «skrittet» som profilbilde 🤮 (altså haloo, hvem damer tror de liker sånt??) 4. Bilder med «artige» utkledningsklær, masker, hatter e.l. (Nei takk, jeg vil gjerne se hvem du er på ekte først, dersom vi skal møtes) 5. De som ikke skriver om seg selv, men presenterer seg med en lang rekke emojier 😊🤩🏋️⛹🏼🚜🚓🚝⏱️⛏️🪚 eller med en artig fun fact?? noen flere? Del gjerne, kanskje vi har noen felles frustrasjoner 😅😂 Anonymkode: 7021f...c06 For min del; 1. Bare surt utrykk på hvert bilde. ( Jeg smiler ikke på bilder men er blid i virkeligheten altså. psychovibber. ) 2. Har barn men bare en helg i mnd. ( Er ikke en tilstedeværende far som verdsetter familie) 3. livets harde skole folk med vag karriere ( Jeg har ikke utdanning eller noen personlige mål for fremtiden ) 4. Lets party!!! full fest på hvert bilde ( Jeg har det litt vanskelig egentlig, så jeg drikker vekk bekymringene mine. ) 5. close up bilde av en stk sliten mann i sofaen hjemme. neste bilde er av hans Audi fra 1999 ( typ arbeidsledig. er deprimert. ) Jeg har datet i et par år fra jeg var 38, og opplevde alle disse typene. Alt fra psychoer, partyboys som bare vil drekke øl på byn og ikke er interessert i familieliv, til gamere som alltid må være hos mamma i jula fordi det er deres "plikt" aka rømmer fra ideen av å være en familiemann, til flyktige adhd menn som ikke kan holde på en eneste tanke / forhold, og traumatiserte alkoholiserte menn som ikke greier å få livet sitt i orden og som har store konflikter med eksen over samvær med barna osv. (nå skal jeg saksøke og vi skal i retten og da blir det saker! Nå skal hu få høre!! ) Lavlønna menn uten utdanning som egentlig ikke tør å gå inn i noe forhold, men søker meg fordi de er ensomme. Det er så mange av disse gutta. Og veldig få menn som har ting på stell. Skal sies at jeg nå har funnet meg en kjæreste og alt er ikke på stell nå heller, men han har empati, utdanning og egen bolig, sånn som meg. Det er godt nok. Det er fint når man treffer noen der våre svakheter blir noe man jobber med sammen, for jeg er absolutt ikke perfekt jeg heller. Men vi hjelper hverandre. Anonymkode: a2484...051 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #71 Skrevet 17. desember 2022 Og den værste jeg har opplevd: Blidfis pedagog som matcher med deg, bare for å mobbe og plage. Jeg tok faktisk screenshot av chatten vår, som bare var krangling frem og tilbake. Han hadde null empati. Fatter ikke at slike folk blir pedagoger. Anonymkode: a2484...051 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #72 Skrevet 17. desember 2022 Her er en klassiker fra kvinneprofiler som jeg alltid sveiper venstre på: * Søker en MANN med alt på stell, ryddig økonomi, ferdig med tidligere forhold og lite bagasje. WTF?? 1) Litt usikker på hvorfor man staver "mann" med en eller flere store bokstaver, men jeg regner med at det betyr "høy kraftig veldbygd kar med stor brystkasse og pedagog-skjegg som veninnene mine kommer til å si Aaawwww av". 2) Alt på stell. Hva er "alt" og hva er "stell". Snakker vi om en robot her? Er du perfekt selv, så kan jeg tildels skjønne dette, men skal denne mannen innrulleres på Kompani Lauritzen eller inngå i et kjæresteforhold mellom to ekte mennesker?? At man ikke ønsker seg menn som hverken vasker egne klær, hus eller kropp og ikke klarer å lage mat, det kan jeg forstå, men da kan man jo like gjerne skrive det rett ut. Men hvor mange menn er såpass steinalder da?? Jeg har rundet 50 og klarer fint å ta vare på meg selv og det gjør egentlig kompisene mine også. Jeg antar at yngre menn ikke er mer umoderne... 2) Ryddig økonomi.. Jeg leser: "Jeg vil at noen skal finansiere drømmene mine" . Jeg vil kontre med :"Jeg har det bra med penger - det håper jeg du har også!" 3) Ferdig med tidligere forhold/ lite bagasje. Helt ærlig: Hvem over 30 er det som ikk har en historie?? Jeg leser: "Jeg orker ikke at jeg skal måtte bruke av min energi på at du har hatt et liv før meg, det orker jeg simpelthen ikke! - ikke så mye som en labrador i historieboka di takk." Tror det er lurt å droppe sånne floskler og heller si hva man mener og hva man ønsker seg. Anonymkode: 63e55...8d4 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #73 Skrevet 17. desember 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Her er en klassiker fra kvinneprofiler som jeg alltid sveiper venstre på: * Søker en MANN med alt på stell, ryddig økonomi, ferdig med tidligere forhold og lite bagasje. WTF?? 1) Litt usikker på hvorfor man staver "mann" med en eller flere store bokstaver, men jeg regner med at det betyr "høy kraftig veldbygd kar med stor brystkasse og pedagog-skjegg som veninnene mine kommer til å si Aaawwww av". Nei, det betyr MANN som i voksen og oppegående fyr, ikke mann 30+ som fortsatt oppfører seg som en gutt. 2) Alt på stell. Hva er "alt" og hva er "stell". Snakker vi om en robot her? Er du perfekt selv, så kan jeg tildels skjønne dette, men skal denne mannen innrulleres på Kompani Lauritzen eller inngå i et kjæresteforhold mellom to ekte mennesker?? At man ikke ønsker seg menn som hverken vasker egne klær, hus eller kropp og ikke klarer å lage mat, det kan jeg forstå, men da kan man jo like gjerne skrive det rett ut. Men hvor mange menn er såpass steinalder da?? Jeg har rundet 50 og klarer fint å ta vare på meg selv og det gjør egentlig kompisene mine også. Jeg antar at yngre menn ikke er mer umoderne... Det varierer litt hva folk legger i det, men som du er inne på handler det om å ta ansvar for eget liv, for de rundt deg, at du har boevne, ryddig økonomi, osv. Det er nok ikke så mange menn som ikke klarer å ta seg av slikt selv, men du ville blitt overrasket over hvor mange av dem som legger alt ansvar over på dama så fort forholdet har blitt mer seriøst. Menn skriver forresten veldig ofte i tinderprofilen sin at de har alt på stell. 2) Ryddig økonomi.. Jeg leser: "Jeg vil at noen skal finansiere drømmene mine" . Jeg vil kontre med :"Jeg har det bra med penger - det håper jeg du har også!" Les heller: "Jeg ønsker at du har kontroll over pengebruken din, betaler regningene dine i tide, ikke gambler bort penger eller tar opp forbrukslån for å kjøpe unyttige ting du ikke trenger, slik at jeg slipper å bekymre meg for at dine dårlige valg skal gå utover meg i framtiden". 3) Ferdig med tidligere forhold/ lite bagasje. Helt ærlig: Hvem over 30 er det som ikk har en historie?? Jeg leser: "Jeg orker ikke at jeg skal måtte bruke av min energi på at du har hatt et liv før meg, det orker jeg simpelthen ikke! - ikke så mye som en labrador i historieboka di takk." Historie er selvsagt forventet, men ønsker ikke å date en mann som har vært av og på med eksen i 10 år, og akkurat nå er på tinder for å finne seg litt pauseunderholdning før de to finner tilbake til hverandre igjen. Bitterhet over å ha blitt bedratt i sitt forrige forhold som gjør at han nå mistror alle andre kvinner er heller ikke aktuelt å forholde seg til, selv om jeg godt kan forstå hvorfor han føler som han gjør. Skal man date folk som ser etter noe seriøst bør man selv være seriøs, åpen og klar for det. Tror det er lurt å droppe sånne floskler og heller si hva man mener og hva man ønsker seg. Jeg synes teksten sier mye med få ord. En seriøs kvinne leter etter en seriøs mann som er i stand til å ta vare på seg selv, ikke har store problemer som er til hinder for å skape et godt forhold, og som faktisk er klar for å satse hvis kjemien er der. Det er ikke noe man trenger å gå i detalj på i tinderprofilen, for det er ikke slik at han må tjene så og så mye, må ha hytte, og svømmebasseng i hagen, eller aldri kan ha problemer av noe slag i livet sitt. Det går mer på å leve etter evne og ikke gå inn for å date seriøst hvis man har store uløste problemer som kommer til å påvirke partner negativt. Synes for øvrig det er helt fair å sveipe venstre på slike profiler. Liker du det ikke så liker du det ikke, men samtidig synes jeg du legger mye vrangvilje til i tolkningen din. Det kan også hende at kvinnene aktivt bruker denne formuleringen for å luke vekk menn som synes det blir for vanskelig å tolke. Det overordnede målet er jo uansett å finne den ene personen man passer ekstra godt sammen med, ikke å appellere til flest mulig som man egentlig ikke har mye til felles med. Anonymkode: 63e55...8d4 Anonymkode: 9de84...880 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #74 Skrevet 17. desember 2022 K31 år, ser etter en mann: 1. 520 2. Langt hår 3. Sort bilde med profilnavn ala «Dominant» 4. Ingen tekst 5. Ingen bilder der man ser hvem personen er, og bilder der det er mange andre folk, bilder som inkluderer barn. Må legge ved et par til; 6. Alle som plent skal skrive at de liker fjellturer, når sannheten er at de kanskje er ute på en tur en gang i året. 7. Jeg er helt enig om ordet «gutt»! Anonymkode: c6d0d...f83 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #75 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 7.47): Helt enig med alt som er skrevet ovenfor. Har bare å tilføye: 1. Jegere med et skutt dyr eller fiskere med fisk på bilde. Nei! 2. Menn som inviterer på kaffe for å «teste kjemien». Nei, jeg deltar ikke i casting 3. Menn som inviterer «på øl». Nei, jeg er ikke din kompis. 4. Menn som inviterer på tur på første date. Nei, jeg er ikke din hund. 5. Menn som skriver om sitt barn «hun betyr alt for meg». Anonymkode: 5ac24...6a2 Men hvor vil du dra på date da?? Anonymkode: 3a8bb...2aa
MayorSantos Skrevet 18. desember 2022 #76 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men hvor vil du dra på date da?? Brukeren har svart på det et annet sted i tråden; full middag er vist veien å gå for 1.date. selv må jeg si det både høres dyrt ut i lengden da ihvertfall jeg gikk på 2-3 forst dates i måneden de to gangene i livet jeg var singel. samt litt vel mye bruk av tid om kjemien ikke er på plass 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #77 Skrevet 18. desember 2022 Jeg er helt enig med @MayorSantos om å møtes på en kopp kaffe. I tilfelle kjemien (ja, faktisk. Det er nemlig en kjemisk komponent selv i Tinderrike) ikke stemmer, så avskjediger man seg etter at kaffen er drukket opp. Hvis kjemien er på plass og praten går lett, så er det jo bare å bestille nok en kaffe og la drøset gå. Samtidig skjønner jeg at et passende åsted for første møte kan bli vanskelig når den eneste restauranten i bygda er ei pizza-sjappe og bygdas eneste kafé er på Coop-butikken hvor slarvefolket sitter dagen lang og "observerer" Jeg bor riktignok i Utlandet, men opplever veldig mye av det samme som beskrives her. Man kan jo saktens lure på om det er et globalt fenomen. Men for å svare på trådens tema: 1. Bilder av barn, sykkel, motorsykkel, vinflasker osv. Dette kan man heller skrive om i profilteksten (barn) evt. markere som interesser (sykkel, motorsykkel, vin, osv). 2. Følt 30 emojier som liksom skal beskrive personen. Beklager, men jeg gidder ikke hieroglyf-tyding anno 2022. 3. Påfallende mange menn er visstnok i åpne forhold. Statistisk sett stemmer det derimot ikke med all forskning på området. Hvis man er på jakt etter ei elskerinne, FWB+, FWB, eller ONS - så vær så vennlig og skriv det da! 4. Timewasters! Åh som jeg hater dere! Man avtales å møtes i person. Og så sitter man der da på avtalt møtested og venter. Fem minutter blir til et kvarter som blir til en halvtime. Og man tenker kanskje, hmmm, kan det ha det skjedd noe? Man åpner Tinder-appen og oppdager at man er blokkert/unmatched/profilen eksisterer ikke lenger. Verken spesielt hyggelig eller høflig. 5. Ghosting! Det gjør faktisk vondt, spesielt om man har møttes flere ganger og kanskje også vært intim. (Jeg antar at mye av det jeg skriver her gjelder for begge kjønn) Anonymkode: 1d4bb...0bc 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #78 Skrevet 18. desember 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: 5. Ghosting! Det gjør faktisk vondt, spesielt om man har møttes flere ganger og kanskje også vært intim. Interessant hvordan "alle" sier at ghosting er kjip oppførsel og gjør vondt i den andre enden. Allikevel er det mer regelen enn unntaket at folk ghoster. Virker på meg som om kvinner er værre på det enn menn - angivelig fordi de får så mange henvendelser. Men når man først sier "Hei" el. får svar og så bare ghoster etterpå... Rar oppførsel.. Anonymkode: 63e55...8d4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #79 Skrevet 18. desember 2022 44 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant hvordan "alle" sier at ghosting er kjip oppførsel og gjør vondt i den andre enden. Allikevel er det mer regelen enn unntaket at folk ghoster. Virker på meg som om kvinner er værre på det enn menn - angivelig fordi de får så mange henvendelser. Men når man først sier "Hei" el. får svar og så bare ghoster etterpå... Rar oppførsel.. Anonymkode: 63e55...8d4 Ja, ikke sant. Alle er enige om at det er kjip oppførsel, men likevel skjer det. Jeg synes ghosting rett og slett er uforskammet og respektløst. Likevel innrømmer jeg at jeg selv har valgt den utveien ved to tilfeller. I det første var det snakk om et Tinder-bekjentskap som ditcha meg hver gang vi hadde avtalt å møtes (tre ganger). Jeg sendte ham ei melding om at jeg ikke synes noe om den slags oppførsel og hvis det fortsatte, så kom jeg til å slutte å svare på meldinger fra han. Fikk ei melding tilbake der han lovte å aldri gjøre det igjen. Et par måneder senere avtalte vi nok en gang at vi skulle møtes. Gjett én gang hvem som ikke dukket opp?!? Siden da (det var i begynnelsen av mars i år), mottar jeg minst annenhver uke ei melding fra han. Ikke noe "beklager" eller "unnskyld", i stedet er det stupide kysse-munn emojis, "Hvorfor svarer du ikke på meldingen mine", "Jeg trodde virkelig du var annerledes", "Dette gidder jeg ikke mer - ditt tap!", og gull-uttalelsen av alle "Jeg kan ikke tro at du ghoster meg!" Jadda, jeg ghoster deg - etter at jeg sa i fra at jeg ikke kom til å svare på meldingene dine hvis du lot meg i stikken nok en gang! Tullebukk!!! Det andre ghosting-tilfellet kom etter at han stalket, terroriserte, og truet med å drepe meg. Da er det faktisk greit å ghoste. Anonymkode: 1d4bb...0bc 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #80 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, ikke sant. Alle er enige om at det er kjip oppførsel, men likevel skjer det. Jeg synes ghosting rett og slett er uforskammet og respektløst. Likevel innrømmer jeg at jeg selv har valgt den utveien ved to tilfeller. I det første var det snakk om et Tinder-bekjentskap som ditcha meg hver gang vi hadde avtalt å møtes (tre ganger). Jeg sendte ham ei melding om at jeg ikke synes noe om den slags oppførsel og hvis det fortsatte, så kom jeg til å slutte å svare på meldinger fra han. Fikk ei melding tilbake der han lovte å aldri gjøre det igjen. Et par måneder senere avtalte vi nok en gang at vi skulle møtes. Gjett én gang hvem som ikke dukket opp?!? Siden da (det var i begynnelsen av mars i år), mottar jeg minst annenhver uke ei melding fra han. Ikke noe "beklager" eller "unnskyld", i stedet er det stupide kysse-munn emojis, "Hvorfor svarer du ikke på meldingen mine", "Jeg trodde virkelig du var annerledes", "Dette gidder jeg ikke mer - ditt tap!", og gull-uttalelsen av alle "Jeg kan ikke tro at du ghoster meg!" Jadda, jeg ghoster deg - etter at jeg sa i fra at jeg ikke kom til å svare på meldingene dine hvis du lot meg i stikken nok en gang! Tullebukk!!! Det andre ghosting-tilfellet kom etter at han stalket, terroriserte, og truet med å drepe meg. Da er det faktisk greit å ghoste. Anonymkode: 1d4bb...0bc WoW, den fyren. Når en person oppfører seg sånn så må de jo vite at de oppfører seg som en drittsekk. Er han pen? 😬 synes det er veldig respektløst Er glad jeg ikke driver med nettdating. 🙈 hvor lenge varer en seriøs og oppegående person på nettdating før den personen blir like demoralisert som resten? Og skal hevne seg på alle dem som ditchet dem, hvis de en gang i tiden var moralsk oppegående. 🙈 er liksom litt lei av mengden med såkalt bagasje eller usjarmerende oppførsel. Anonymkode: ff667...de0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå