Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Neutral90 skrev (På 18.6.2023 den 11.27):

Nei, du får ikke nytt uttak offentlig når du har to barn med samme mann 🙂 hhadde du hatt flere egg på frys kunne du brukt de, men ikke nytt uttak.

Takk for svar 😊 

AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 21.07):

Det jeg fikk beskjed om var at man kunne få søskenforsøk hvis man hadde ett barn, men ikke flere enn 1 søskenforsøk

Utover det må dere nok privat 

Anonymkode: 39868...753

AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 11.00):

Jeg har ett barn fra før (naturlig gravid), holder nå på med IVF for nr 2. Om jeg får nr 2 via IVF så har jeg fått beskjed om at jeg kan ha søsken forsøk - altså barn nr 3. Om det er annerledes om begge barna er ivf aner jeg ikke, men høres litt rart ut at man ikke skal kunne det. Særlig med tanke på at landet nærmest skriker etter at folk får flere barn. Men beste plassen å sjekke er nok med klinikk/sykehus. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 20.55):

Høres ikke ut som du har brukt opp søskenforsøket, men du kan jo evt. høre med klinikken istedet for akkurat denne gruppa……..

Anonymkode: f005f...b52

Er det ikke det denne gruppa er til for? Dette også? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/17/2023 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Høres ikke ut som du har brukt opp søskenforsøket, men du kan jo evt. høre med klinikken istedet for akkurat denne gruppa……..

Anonymkode: f005f...b52

Bitter much?

Vi er også ufrivillig barnløse, men jeg kan ikke kontrollere at verden rundt meg tilpasser seg meg og at JEG blir «krenket» av å høre om andres barn 🙄 Ta deg sammen

Anonymkode: 8b2a0...cd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bitter much?

Vi er også ufrivillig barnløse, men jeg kan ikke kontrollere at verden rundt meg tilpasser seg meg og at JEG blir «krenket» av å høre om andres barn 🙄 Ta deg sammen

Anonymkode: 8b2a0...cd4

Trodde det var det denne gruppa var til for råd og støtte i prosessen. Jeg er 17 uker på vei med andremann og tviler på det skulle ved aktuelt med en tredje uansett , men må da være lov å spørre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 17.6.2023 den 10.30):

Jeg skal ha innsett torsdag👍🤞🏻  Ja jeg tror vi hadde samme uke sist også 😉🤞🏻  Ja krysser det som krysses kan 🤞🏻  Så får vi bare nyte sommerdagene og se 💕

Vi hadd innsett i dag, krysser fingrene for at den sitter til oss begge denne gangen 🤞🤞 lykke til 💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (1 time siden):

Vi hadd innsett i dag, krysser fingrene for at den sitter til oss begge denne gangen 🤞🤞 lykke til 💕

Krysser fingrene 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Syns torsdag er langt unna 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Newbee skrev (På 19.6.2023 den 19.52):

God kveld😊

Er det noen her som har fått kun gonapeptyl som eggløsningssprøyte OG fikk innsett på samme runde som uttak?🤔

Gonapeptyl brukes hvis det skal gjøres totalfrys, enten pga medisinske årsaker eller hvis dare for overstimulering. Etter insett av gonapeptyl og egguttak kommer mensen få dager senere. Så med andre ord, nei du får ikke insett på samme runde som du bruker gonapeptyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (3 timer siden):

Krysser fingrene 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Syns torsdag er langt unna 😂 

Ja, den ventetiden er dryg, også er det liksom ventetid hele tiden, man venter på ny syklus, venter å ul-lyd, venter på egglsøning, venter på innsett, og den drygeste venter på to streker. Altså såå my venting, det er nesten tortur. Vi har hatt to mislykkede fryseforsøk tidligere, håper virkelig at den kan sitte nå.  Vi er heldige og har fortsatt 7 blastocyster på frys, og det gjør meg rolig, men uansett, ting tar sånn tid, er snart 35 år, så stresser med tida.

Har dere hatt fler enn ett insett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da blir det egguttak i morgen! 🙉 Noen erfaringer med det?😊

Anonymkode: acf19...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gonapeptyl brukes hvis det skal gjøres totalfrys, enten pga medisinske årsaker eller hvis dare for overstimulering. Etter insett av gonapeptyl og egguttak kommer mensen få dager senere. Så med andre ord, nei du får ikke insett på samme runde som du bruker gonapeptyl

Jeg har brukt kombinasjon av Gonapeptyl og ovitrelle og fått innsett i samme syklus. 

Anonymkode: 93a0f...958

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Egguttak var helt smertefritt, ingenting å grue seg til på klinikken jeg bruker iallefall!☺️ Fikk beroligende og smertestillende og kunne ikke brydd meg mindre, ble til og med kateterisert uten at jeg verken brydde meg eller kjente noe ubehag 🫣

Bruker Spiren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (10 timer siden):

Ja, den ventetiden er dryg, også er det liksom ventetid hele tiden, man venter på ny syklus, venter å ul-lyd, venter på egglsøning, venter på innsett, og den drygeste venter på to streker. Altså såå my venting, det er nesten tortur. Vi har hatt to mislykkede fryseforsøk tidligere, håper virkelig at den kan sitte nå.  Vi er heldige og har fortsatt 7 blastocyster på frys, og det gjør meg rolig, men uansett, ting tar sånn tid, er snart 35 år, så stresser med tida.

Har dere hatt fler enn ett insett? 

Ventetiden er noe av det verste med hele prosessen i grunn. Men fint vær og sommer hjelper på.. Litt iallefall! 

Da ligger vi veldig likt ann! Hos oss var første fersk innsett "vellykket", men var utenforlivmor (1 cm nede i livmorhalsen) oppdaget i uke 7. Hatt 2 avbrutte frysforsøk, 1 negativt og i morgen ett nytt. Vi har også 7 blastocyster på frys. Og ja er godt å vite! 

26 timer igjen nå 🤞🏻 Opptiningen stresser meg alltid. Skal så lite til for at syklusen er "bortkastet". Men kvaliteten på blastocystene er tipp topp så de sa jeg ikke skulle tenke så mye på det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vil bare informere om at dette er feil. Har hatt uttak i dag, med kun gonapeptyl som eggløsningssprøyte grunnet fare for overstimulering. Tok også blodprøver før uttak for å sjekke om jeg fremdeles har høye hormonverdier (husker ikke navnet på den), og dersom blodprøveverdiene har sunket, og formen min er fin får jeg sette en liten dose ovitrelle i kveld og innsett på mandag. Synd å være så bastant på noe man ikke har fasiten på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har brukt kombinasjon av Gonapeptyl og ovitrelle og fått innsett i samme syklus. 

Anonymkode: 93a0f...958

Det er det jeg også får dersom blodprøvene viser fin nedgang og risikoen for overstimulering har minsket😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hatt tre egguttak og det har vært en ny opplevelse/erfaring hver gang. Var ekstremt nervøs før mitt første uttak, men det gikk overraskende bra. Ble litt øm i buken et par dager etter, men det var langt fra så vondt og skummelt som det bildet jeg hadde malt opp i mitt eget hode på forhånd 😅 Mitt andre uttak gikk ikke så bra dessverre og jeg ble sengeliggende en uke. De kom ikke helt til eggposene og det ble litt mye greier. På mitt tredje uttak var jeg på nippet til å snu i døra og bare «fuck it». Alt inni meg hadde bare lyst til å være alle andre steder enn akkurat der. Fikk en litt høyere dose beroligende og hadde altså the time of my LIFE. Hadde også gruet meg ekstremt til hjemreisen og dagene etterpå basert på gang nummer to, så fikk med meg sterke smertestillende hjem. Lang historie kort: jeg var oppe og gikk samme dag, jobba litt i hagen og hadde null smerter i ettertid. Usikker på om dette hjelper, men det jeg håper å si er at det går som regel bra. Husk å puste så godt det går og ikke vær redd for å be om mer smertestillende/beroligende hvis du er ekstremt nervøs. Masse lykke til 🥰🫶

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 23.39):

Jeg brukte gonapeptyl sist førsøk og skal bruke den på neste forsøk også. Er ikke snakk om totalfrys her🙃 Fikk den sist forsøk fordi jeg ikke ble nedregulert med synarela. Fikk den fordi den visst nok er mer effektiv en synarela, så jeg testet det ut om det ville hjelpe med nedreguleringen.  Forsøket ble dessverre avbrutt fordi jeg ikke ble godt nok nedregulert til å gå videre med gonal f.

Spurte om jeg kunne bruke gonapeptyl på neste forsøk fordi jeg hadde igjen en pakke i kjøleskapet. Det var null stress.
Kjempe deilig å slippe nesespray 3 ganger om dagen og heller ta 1 sprøyte! 

Endret av Frk.Pøls
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har brukt Gonapeptyl før fryseforsøk.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 21.6.2023 den 10.14):

Ventetiden er noe av det verste med hele prosessen i grunn. Men fint vær og sommer hjelper på.. Litt iallefall! 

Da ligger vi veldig likt ann! Hos oss var første fersk innsett "vellykket", men var utenforlivmor (1 cm nede i livmorhalsen) oppdaget i uke 7. Hatt 2 avbrutte frysforsøk, 1 negativt og i morgen ett nytt. Vi har også 7 blastocyster på frys. Og ja er godt å vite! 

26 timer igjen nå 🤞🏻 Opptiningen stresser meg alltid. Skal så lite til for at syklusen er "bortkastet". Men kvaliteten på blastocystene er tipp topp så de sa jeg ikke skulle tenke så mye på det. 

Håper det gikk bra i dag. 🤗Nå er det bare å ruge, og håpe at magehuset får leieboer i lang tid fremover.  Vi er veldig like faktisk, håper det klaffer for begge. Jeg tenker overraskende lite på det denne gangen, kjenner ikke etter etter symptomer og googler meg ikke ihjel på google som de to andre gangene, kanskje fordi jeg er pessimistisk og ikke tror det vil gå😅, men stresser ihf ikke med det da 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (2 timer siden):

Håper det gikk bra i dag. 🤗Nå er det bare å ruge, og håpe at magehuset får leieboer i lang tid fremover.  Vi er veldig like faktisk, håper det klaffer for begge. Jeg tenker overraskende lite på det denne gangen, kjenner ikke etter etter symptomer og googler meg ikke ihjel på google som de to andre gangene, kanskje fordi jeg er pessimistisk og ikke tror det vil gå😅, men stresser ihf ikke med det da 😄

Alt såg bra ut, og det gikk fint 👍🤞🏻  Så ja, nå er det bare å vente å se 😉   

Nå har det bare gått noen timer, men jeg kjenner meg veldig rolig og avslappet til det hele så langt. Enten så går det eller så går det ikke.. Og om ikke så har jeg mer på frys! Men håper jo selvsagt det går for oss begge denne gangen 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, håper det greit jeg stiller spørsmål her.

Vi har søkt om IVF hos Riksen og fordi det har gått flere måneder uten at vi har hørt noe ringte jeg dem til slutt forrige uke. Søknaden var mottatt og skulle visst bli behandlet innen få dager. 

Men det har nå gått 10+ dager, og jeg har ikke hørt noe. Vi skal få brev med innkalling til oppstartssamtale, ikke sant? 

Anonymkode: d0d1b...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...