Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sist prøvde jeg med forklaringer ment for barn for å forklare deg grunnleggende logiske begreper, det hjalp ikke. Har ikke så høye forventninger om at det hjelper om jeg går ned i spagat for å forklare dette...

Anonymkode: 1858d...5b7

Jeg ble fortalt av deg at jeg drev med hersketeknikker. Ta en titt på dine egne innlegg først du.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble fortalt av deg at jeg drev med hersketeknikker. Ta en titt på dine egne innlegg først du.

Tja, observerer bare at du lizzm ikke vil svare på spørsmålene mine

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som er viktigst?.

Sikkerheten til kvinner og barn eller å gi en bitteliten promille av befolkningen privilegier som igjen kan føre til at hvem som helst som ikke tilhører denne gruppen kan utnytte disse privilegiene til å utføre kriminelle handlinger eller skaffe seg urettmessige fordeler?.

Anonymkode: b0846...90f

De som skulle ønske å utnytte dette har ingenting med transpersoner å gjøre så derfor er det heller ingen grunn til å nekte transkvinner tilgang til kvinnegarderober og toaletter

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tja, observerer bare at du lizzm ikke vil svare på spørsmålene mine

Du kan jo begynne med å prøve å forklare hvorfor du mener disse kvinne burde settes i isolat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo begynne med å prøve å forklare hvorfor du mener disse kvinne burde settes i isolat.

Hvorfor skal jeg svare på dine spørsmål når du går i spagaten for å unngå å svare på mine.

Jeg har heller aldri sagt at de burde settes i isolat så skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig at jeg må svare på det. Men alt for å avlede oppmerksomheten bort fra prinsippielle spørsmål såklart..

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som skulle ønske å utnytte dette har ingenting med transpersoner å gjøre så derfor er det heller ingen grunn til å nekte transkvinner tilgang til kvinnegarderober og toaletter

Ved å tillate at biologiske menn som identifiserer seg som kvinner kan bruke kvinnegarderoben så betyr det i praksis at man tillater alle biologiske menn å bruke garderoben, for det er nemlig ingen som faktisk kan sjekke om denne personen er en reel transperson eller bare en pervo som identifiserer seg som kvinne akkurat der og da for å komme inn.

Samme med mindreårige, når det ikke finnes grenser for hva man kan identifisere seg som er det fritt fram for PerPedo på 53 år å blade seg med småjentene siden han identifiser seg som en 14 år gammel jente der og da.

Hvis du ikke skjønner at det må være ekstreme strenge krav for å kunne identifisere sitt eget kjønn, alder, etnisitet og andre ting så legger man til rette for kriminelle og pervoer.

Siden flertallet av innbyggerne i Oslo ikke er kriminelle så trenger man jo ikke låse døren, ikke sant?. 

Anonymkode: b0846...90f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (4 timer siden):

En kvinne er en person som føler seg som en kvinne.

En mann er en person som føler seg som en mann.

Og da har jeg jo også svart på hva transkvinner og transmenn er.

Men hva er det da? Hva er det å føle seg som en mann/kvinne? Hva legges til grunn for de følelsene?

Det er et veldig enkelt spørsmål men har blitt det er blitt veldig vanskelig for endel å svare på spørsmålet "hva er en kvinne/mann?".

"Før i tiden" ville de fleste sagt - en mann er et menneske med mannlige kjønnsorgan/celler/biologi/reproduksjonsorgan.

Du skriver altså en kvinne er en person som føler seg som en kvinne, men hva er en kvinne? Håper på svar, men bruker ikke få det når vi kommer så langt som å svare konkret på dette enkle spørsmålet.

Anonymkode: 380d6...01f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Bålkaffe said:

Om Karen White føler seg som og identifiserer seg som kvinne, så forholder jeg meg til det.

7 hours ago, Bålkaffe said:

Cis-Menn forgriper seg mot kvinner, menn og barn. Helt riktig det, ja.

Dermed, disse cis- mennene skal og må ta ansvar for det de gjør. Ingen andre.

https://www.theguardian.com/society/2018/oct/11/karen-white-how-manipulative-and-controlling-offender-attacked-again-transgender-prison

Åpenbart forgriper transkvinner seg på kvinner, basert på din egen argumentasjon. Det er faktisk en problemstilling man må anerkjenne.

Anonymkode: 9e1c9...08b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke du som har deklarert din støtte til transpersoner i tidligere tråder? Det stakk i så fall ikke så dypt ser jeg.

Man kan støtte transpersoner uten å støtte ethvert ønske som kommer fra et paraplybegrep. Det er ikke slik at man gir uforbeholden støtte til absolutt alt man støtter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 20.38):

https://www.theguardian.com/society/2018/oct/11/karen-white-how-manipulative-and-controlling-offender-attacked-again-transgender-prison

Åpenbart forgriper transkvinner seg på kvinner, basert på din egen argumentasjon. Det er faktisk en problemstilling man må anerkjenne.

Ja, for all del.

Men det var igjen ikke poenget mitt i innlegget du siterte heller.

At cis-menn begår overgrep mot andre skal ikke personer som aldri har gjort et overgrep stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (På 18.12.2022 den 16.57):

Den i innlegget ditt som jeg besvarte.

Der diskuterte vi hva som var grunnen til at garderober var kjønnsdelte og en person her i tråden mente at det var fordi noen menn begikk overgrep mot kvinner, så blir alle straffet med at garderobene ble kjønnsdelte.

Jeg svarte at hvis det er grunnen, mannlige overgrep mot kvinner og at alle skal straffes for det, hvorfor gjelder ikke dette da i herregarderoben eller når menn følger barna sine inn i garderobene, siden alle skal straffes for noe som skjedde som gjorde at garderobene ble kjønnsdelte?

Ergo, ikke snakk om bakgrunnssjekker, men spørsmål rundt historien til en AB som påsto noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (7 minutter siden):

Der diskuterte vi hva som var grunnen til at garderober var kjønnsdelte og en person her i tråden mente at det var fordi noen menn begikk overgrep mot kvinner, så blir alle straffet med at garderobene ble kjønnsdelte.

Jeg svarte at hvis det er grunnen, mannlige overgrep mot kvinner og at alle skal straffes for det, hvorfor gjelder ikke dette da i herregarderoben eller når menn følger barna sine inn i garderobene, siden alle skal straffes for noe som skjedde som gjorde at garderobene ble kjønnsdelte?

Ergo, ikke snakk om bakgrunnssjekker, men spørsmål rundt historien til en AB som påsto noe.

Les igjen. Forstå hva du leser.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (28 minutter siden):

Om du spør i ett land hva som defineres som kvinne, vil du få et helt annet svar enn det ditt land definerer som kvinne, fordi femininitet og maskulinitet betyr mye forskjellig fra land til land og fra kultur til kultur.

thor-chris-hemsworth.gif

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er tre garderober:

- En for konservative kvinner som bare vil omgås tilsvarende kvinner

- En garderobe for konservative menn som bare vil omgås tilsvarende menn

- Og en garderobe for liberale mennesker som kan være sammen med hvem som helst i garderoben

Hvis man ikke har mulighet for å tilby en liberal garderobe med en gang så kan man la mann- og kvinnegarderober være liberale litt på skift i forhåndsvarslede tidsperioder.

Felles garderober er ikke et typisk sted hvor det begås overgrep. Det kommer og går folk hele tiden. Man har gjerne en viss kontroll på hvem som kommer der. Langt de fleste menn (og kvinner) begår ikke overgrep og vil heller bidra til å varsle/stoppe et overgrep.

At man er uvant med det motsatte kjønn i garderoben/dusjen er i stor grad en tilvenningssak. Det er mange kulturer hvor kvinner og menn har vært nakne sammen i tilsvarende sammenhenger uten at det har vært noe problem.

Anonymkode: c1123...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Løsningen er tre garderober:

- En for konservative kvinner som bare vil omgås tilsvarende kvinner

- En garderobe for konservative menn som bare vil omgås tilsvarende menn

- Og en garderobe for liberale mennesker som kan være sammen med hvem som helst i garderoben

Og hva regulerer hvem som kan gå inn i feks garderoben for konservative kvinner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Agent smith
PetterKanin skrev (På 5.12.2022 den 20.02):

Drt skulle da bare mangle at en som identifiserer seg som kvinne får bruke kvinnegarderoben.

🥳 jeg vil også være kvinne når jeg trener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2022 at 7:48 PM, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke være trangsynt, men jeg har opplevd overgrep og føler meg utrygg i slike situasjoner rundt fremmede menn. Har nå begynt å skifte på do hvis han/hun(?) er der, men jeg trener ofte før jobb og må egentlig dusje.. det klarer jeg bare ikke hvis det er en mann i garderoben. 

Anonymkode: 6f384...440

Men dette er jo uansett ikke noe man kan eller burde ta hensyn til. For det første har menn (og transkvinner) har rett til å være på samme sted som deg i mange tilfeller. For det andre, hva om overgriperen var en kvinne, ville du da forlangt hensyn for det? Hva om vedkommende var afrikaner, synes du det hadde vært innafor å be om å få slippe å omgås fargede? Overgriperen var et individ, han var ikke "menn", og menn skal ikke holdes ansvarlig for det et individ har gjort.

For det andre, å skjerme et offer for menn/kvinner/transpersoner/utlendiger pga. traumer er ikke sunt for offeret heller. Om noe trenger vedkommende å lære at det enorme flertallet i den fryktede gruppen faktisk er bra folk.

Anonymkode: ae7c4...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men dette er jo uansett ikke noe man kan eller burde ta hensyn til. For det første har menn (og transkvinner) har rett til å være på samme sted som deg i mange tilfeller. For det andre, hva om overgriperen var en kvinne, ville du da forlangt hensyn for det? Hva om vedkommende var afrikaner, synes du det hadde vært innafor å be om å få slippe å omgås fargede? Overgriperen var et individ, han var ikke "menn", og menn skal ikke holdes ansvarlig for det et individ har gjort.

For det andre, å skjerme et offer for menn/kvinner/transpersoner/utlendiger pga. traumer er ikke sunt for offeret heller. Om noe trenger vedkommende å lære at det enorme flertallet i den fryktede gruppen faktisk er bra folk.

Anonymkode: ae7c4...f04

Ja, absolutt. Men i en garderobe hvor man kler seg naken, så må faktisk kvinner få lov til å ha seg frabedt menn tilstede. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man trenger ikke måtte kle seg naken foran fremmede folk av gruppe x, for å ikke "skjerme" seg for gruppe x.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...