Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ops2 skrev (10 timer siden):

Adolescent development and psychosocial functioning after starting cross-sex hormones for gender dysphoria: Nordic Journal of Psychiatry: Vol 74, No 3 (tandfonline.com)

Sammenlign det med mennesker som Benestad og Wik sier. Beklager, jeg tror fremdeles ikke på de.

En feilslått drøm om et annet kjønn – Dokumentar (nrk.no)

Men det verste kommer til slutt. Hvordan de som angrer føler skam og skyld. Hvordan de er redde for å stå fram.

Taushetskulturen.

Disse jentene kommer aldri i noe register over de som har angret seg. De har ikke blitt henvist til Rikshospitalet. Det er store mørketall. Likevel, uten å ha ødelagt sin kropp, er de så redde for å bli avslørt.

Hvis det offentlig er registrert 5 personer i Norge som har angret, så er det de som har vært innen offentlig behandling.

Resten kjenner vi ikke til. Vil de som kjøpte testosteron illegalt og brukte det i smug et års tid, og som sluttet, bli registrert? Vil de som gikk ut sosialt, angret seg, og som ikke våget å komme ut som "detrans" fortelle? Nei, de sier selv det er sosialt selvmord.

Dette var kjent før Norge endret retningslinjene i 2020, og ga steder som HKS, helsestasjonen for kjønn og seksualitet, rett til å behandle barn og unge. Uten motforestillinger, virker det som. Det skal bli lettere å få behandling. Ungdom over 16 år skal ikke trenge foreldrenes samtykke.

Angret på kjønnsbytte. Nå vil han advare andre (tv2.no)

 

Og hvorfor er det sosialt selvmord? Fordi transpersoner vet at slike historier kommer til å bli brukt mot dem. Det unnskylder overhodet ikke hvis det er forferdelig for folk som angrer på det å si det, men det er et reelt problem at for hver som angrer så får anti-trans-folk som ikke tror på transpersoners eksistens og prøver å forhindre alt av kjønnsskifte, vann på mølla. Det er beklagelig, og mennesker som angrer bør selvfølgelig få hjelp. Så lurer jeg på hva som er sosialt selvmord. Å si det til folk eller å fortelle historien sin til mediene? Det er et skille. Så kan man selvfølgelig diskutere hvorvidt man bør kunne komme med en slik historie i mediene med fullt navn uten at det blir ille. Hvis man tenker over det, kommer jo ikke trans unna heller. De får massivt med hets hver gang de stikker hue frem i mediene. Det burde ikke være sånn, men det er sånn.

 

ellers synes jeg det er trist å se at du absolutt ikke setter pris på diskusjonen u har med bålkaffe, ops2. Det er den eneste reelle diskusjonen her inne hvor det faktisk diskuteres ting som er verdt å diskutere, og at dere legger ved linker og diskusjon gjør at folk faktisk kan lære noe. Det koster energi å diskutere sak, men det gjør dere jo faktisk.

Anonymkode: 47023...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke bedre. La oss ikke gjenta Storbritannias feil, men lære av dem. Nå kommer de første rettssakene mot ''behandlingsinstitusjonene'' som ga hormoner og behandlet uten å utrede skikkelig og på denne måten ødela mange unge britiske liv. 

Slik behandling må gis kun på sykehus med kompetent fagmiljø, helst Rikshospitalet, eventuelt 1 til som St. Olavs eller Haukeland, og ingen andre steder. Det er ikke kosttilskudd som alle kan gi til hvem som helst. 

Transpersoner har like stor rett på behandling som alle andre i dette landet, og om vi samler ekspertmiljøet kun i Oslo og Bergen, er store deler av landet udekket. Så det holder ikke.

Om alle sykehus i landet hadde fått tilgang på å behandle transpersoner der de bor og ekspertmiljøene hadde spredd seg utover landet, hadde dette vært mye bedre for transpersoner.

Det er ingen som har sagt at denne behandlingen er som "kosttilskudd som alle kan gi til hvem som helst".

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Og hvorfor er det sosialt selvmord? Fordi transpersoner vet at slike historier kommer til å bli brukt mot dem. Det unnskylder overhodet ikke hvis det er forferdelig for folk som angrer på det å si det, men det er et reelt problem at for hver som angrer så får anti-trans-folk som ikke tror på transpersoners eksistens og prøver å forhindre alt av kjønnsskifte, vann på mølla. Det er beklagelig, og mennesker som angrer bør selvfølgelig få hjelp. Så lurer jeg på hva som er sosialt selvmord. Å si det til folk eller å fortelle historien sin til mediene? Det er et skille. Så kan man selvfølgelig diskutere hvorvidt man bør kunne komme med en slik historie i mediene med fullt navn uten at det blir ille. Hvis man tenker over det, kommer jo ikke trans unna heller. De får massivt med hets hver gang de stikker hue frem i mediene. Det burde ikke være sånn, men det er sånn.

Anonymkode: 47023...bd4

De transpersonene jeg kjenner til oppmuntrer personer som detransisjonerer til å dele historiene sine, for å gi et innblikk i hvordan det foregår og hvorfor. Jo flere som snakker om dette, jo bedre kan behandlingen rundt transpersoner bli.

De personene jeg har sett som har snakket om å detransisjonere har blitt forsøkt kjæledegget av terf-miljøene, fordi terfene vil bruke personen som et eksempel på at resten av minoriteten ikke bør få den hjelpen de trenger og rettighetene de har rett på. Så det er jo ikke fra transpersoner eller transmiljøet fordømmelsen og skammen påføres, men fra de miljøene som helst vil se at transpersoner slutter å eksistere/slutter å leve som seg selv og trekker seg tilbake i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke akkurat tørre å påstå at hvis en mann går i en kvinnegarderoben, at den personen er undertrykket... det er nok en del mennesker i dette miljøet som føler seg ekstremt utenfor og dette er nok mer en hevn, mot de vellykka, de etablerte, de som har et rolig, velfungerende sinn. men ... det er litt som når noen skal hevne seg mot noen som er svakere enn dem. en feig person som ønsker å hevde seg ved å utnytte kvinner og barn. det blir litt som den store tjukke mobberen som går på den lille spinkle.

det burde være et krav om å operere vekk snoppen før de skal leke med slike ideer. blir litt for ja takk, begge deler for meg dette her.

 

Anonymkode: 42614...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg vil ikke akkurat tørre å påstå at hvis en mann går i en kvinnegarderoben, at den personen er undertrykket... det er nok en del mennesker i dette miljøet som føler seg ekstremt utenfor og dette er nok mer en hevn, mot de vellykka, de etablerte, de som har et rolig, velfungerende sinn. men ... det er litt som når noen skal hevne seg mot noen som er svakere enn dem. en feig person som ønsker å hevde seg ved å utnytte kvinner og barn. det blir litt som den store tjukke mobberen som går på den lille spinkle.

det burde være et krav om å operere vekk snoppen før de skal leke med slike ideer. blir litt for ja takk, begge deler for meg dette her.

 

Anonymkode: 42614...87c

Akkurat som at kvinner kan jobbe idag, kan de også ha penis. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kar90 skrev (55 minutter siden):

Akkurat som at kvinner kan jobbe idag, kan de også ha penis. Sånn er det bare.

Har penis er du ikke kvinne, du kan føle deg som hva du vil.

Anonymkode: a556b...ba7

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (2 timer siden):

De transpersonene jeg kjenner til oppmuntrer personer som detransisjonerer til å dele historiene sine, for å gi et innblikk i hvordan det foregår og hvorfor. Jo flere som snakker om dette, jo bedre kan behandlingen rundt transpersoner bli.

De personene jeg har sett som har snakket om å detransisjonere har blitt forsøkt kjæledegget av terf-miljøene, fordi terfene vil bruke personen som et eksempel på at resten av minoriteten ikke bør få den hjelpen de trenger og rettighetene de har rett på. Så det er jo ikke fra transpersoner eller transmiljøet fordømmelsen og skammen påføres, men fra de miljøene som helst vil se at transpersoner slutter å eksistere/slutter å leve som seg selv og trekker seg tilbake i skapet.

Jeg vil tro at det finnes transpersoner som tenker at det ødelegger for deres sak og kan skape kvalme i slike saker. Det er selvfølgelig fordi transpersoner også er mennesker, og at det nok finnes jævler blant dem også. Men ja, jeg har også sett denne deggingen, der anti-trans-folk slår politisk og kulturelt mynt på de som detransisjonerer. Det er jo veldig utbredt - de er jo veldig opptatt av detransisjonering for å posisjonere seg. Det er jo også det en del tenker på når det kommer frem en slik historie, at åh nei - nå får anti-trans blod på tann og skal bruke det for det det er verdt. Og det gjør de jo også. Det er trist at det blir slik, og viktige diskusjoner drukner. Men det finnes jo et poeng inni der også, nemlig en kime til saklig diskusjon om hvor enkelt det skal være å skifte kjønn, medisinsk, om det skal oppføres private klinikker som tar ut profitt ved gjennomførte behandlinger og så videre. Det er jo en diskusjon, hvor enkelt det skal være å utføre en såpass inngripende kirurgi og hormonell behandling. Men det er godt å høre at mange oppfordrer dem til å dele historiene sine.  Og alle de gode diskusjonene drukner dessverre i støy, fordommer og forvrengninger, fordi folk babler mer enn de lytter. Internett, æsj. Takk for at du forholder deg saklig.

Anonymkode: 47023...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (På 6.12.2022 den 22.22):

Hvorfor er det tryggere for henne å bruke herregarderoben? Du tror ikke det finnes menn som er trangsynte og finner det problematisk at hun er der? Hvorfor det er utrygt for kvinner at hun er i deres garderobe, der dere antageligvis er mange samtidig, gir ingen mening. Det er vel heller sånn at a-4 kvinners komfort er viktigst. Vel, det er den ikke.

Nå er det slik at i motsetning til deg, vil de fleste menn (og kvinner også forsåvidt) når de ser en person med en penis, tenke "mann". Men du antar, eller forventer, at noen skal se inn i sjelen til en annen person og finne ut hva de føler seg som ??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (4 timer siden):

Transpersoner har like stor rett på behandling som alle andre i dette landet, og om vi samler ekspertmiljøet kun i Oslo og Bergen, er store deler av landet udekket. Så det holder ikke.

Om alle sykehus i landet hadde fått tilgang på å behandle transpersoner der de bor og ekspertmiljøene hadde spredd seg utover landet, hadde dette vært mye bedre for transpersoner.

Det er ingen som har sagt at denne behandlingen er som "kosttilskudd som alle kan gi til hvem som helst".

Du vet at Rikshospitalet har nasjonalt ansvar på flere områder og gir behandling også til de som ikke bor i Oslo? Eller visste du ikke det?

Det er nettopp konsentrering av ekspertmiljøet på 1 maks 2 store sykehus som er løsningen. Vi må for all del unngå at tilfeldige personer får retten å bestemme hvem som skal ha irreversibelt behandling. Ikke alle som blir fortalt de er transpersoner faktisk er transpersoner. Kompetanse slår alltid geografisk nærhet. Hvorfor er det så vanskelig å lære av Storbritannias feil? 

Ekspertmiljøet på et såpass nytt felt er svært begrenset i et lite land som Norge og må derfor være konsentrert på 1, maks 2 sykehus i landet. Det er nettopp av hensyn til transpersoner selv at det må være slik.

Jo, de som kjemper for liberalisering vil gjøre Norge til Storbritannia nr.2 hvor altfor mange ikke-transpersoner fikk denne behandlingen omtrent som kosttilskudd. 

Uansett har menn med mannlig kjønnsorgan ingenting i en damegarderobe å gjøre uansett hvordan de føler seg på innsiden. Så lenge vi ikke har en 100% sikker måte å vite hvem som er trans og hvem som utgjør fare, må vi verne om kvinners sikkerhet. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (3 timer siden):

 

De personene jeg har sett som har snakket om å detransisjonere har blitt forsøkt kjæledegget av terf-miljøene, fordi terfene vil bruke personen som et eksempel på at resten av minoriteten ikke bør få den hjelpen de trenger og rettighetene de har rett på. 

Dette her er tunnelsyn. Ved å lære av feilene som er begått mot de som nå detranser og har mistet pupper, endret stemme for alltid eller blitt infertile, må vi faktisk belyse problemet og snakke om farene ved at folk får lett tilgang på irreversibel medisinbehandling.

Jeg vet ikke hvem ''terf''-miljøet er, men det er vårt ansvar som samfunn å beskytte unge mennesker og unngå at de får sine kropp og liv ødelagt med feil behandling. Det er ikke på bekostning av behandling for en liten minoritet som faktisk trenger det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 9.34):

Lol, så nå fikk pipa en annen lyd? Mange kvinner som er sjukt opptatte av å være politisk korrekte, helt til det kommer noe som rammer de selv...så klart ALLE som er født som mann, men føler seg som kvinne kan gå rett inn i hvilken som helst damegarderobe. Her hundser dere alle menn som ikke følger det politisk korrekte, og så skal det være andre regler for dere? Lol. 

Var i svømmehallen i går, og så ei nydelig lita snelle av ei dame. Følte meg plutselig som kvinne, snakket med resepsjonen og fikk gå inn uten problem...vi som samfunn kan ikke ta hensyn til kjipe damer som hater transpersoner (som jeg var i går for første gang). Vi har like mye rett som dere til å være i damegarderoben.

Anonymkode: e2e60...247

Jeg går ut fra at du troller.
Men der du (formodentlig) begrenser deg til å trolle på nett, er det nok av dem som vil tenke som deg, eller trollekarakteren din, og trolle også ute i det virkelige liv. Tenåringsgutter må vel juble over denne muligheten til å  kalle seg "jenter" og dermed kødde med jentene ved å renne ned garderoben deres.
At det er fullt mulig å si at man er noe, uten at man hverken er dette "noe" eller føler man er dette "noe", er et faktum som ser ut til å gå fullstendig over hodet på transforkjemperne. Med mindre det da er dette de faktisk ønsker.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på ''Adult human female'' som ops2 postet lenke om. Utrolig viktig å se for alle.

Jeg skjønner nå veldig godt hvorfor aktivistene ville forhindre folk fra å se filmen :))

 

https://adulthumanfemale.info/ Her kan alle se den.

 

P.S. Trykker man på CC i videospilleren, har man tekst også. 

Endret av Drizzt
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (2 timer siden):

Du vet at Rikshospitalet har nasjonalt ansvar på flere områder og gir behandling også til de som ikke bor i Oslo? Eller visste du ikke det?

Det er nettopp konsentrering av ekspertmiljøet på 1 maks 2 store sykehus som er løsningen. Vi må for all del unngå at tilfeldige personer får retten å bestemme hvem som skal ha irreversibelt behandling. Ikke alle som blir fortalt de er transpersoner faktisk er transpersoner. Kompetanse slår alltid geografisk nærhet. Hvorfor er det så vanskelig å lære av Storbritannias feil? 

Ekspertmiljøet på et såpass nytt felt er svært begrenset i et lite land som Norge og må derfor være konsentrert på 1, maks 2 sykehus i landet. Det er nettopp av hensyn til transpersoner selv at det må være slik.

Jo, de som kjemper for liberalisering vil gjøre Norge til Storbritannia nr.2 hvor altfor mange ikke-transpersoner fikk denne behandlingen omtrent som kosttilskudd. 

Uansett har menn med mannlig kjønnsorgan ingenting i en damegarderobe å gjøre uansett hvordan de føler seg på innsiden. Så lenge vi ikke har en 100% sikker måte å vite hvem som er trans og hvem som utgjør fare, må vi verne om kvinners sikkerhet. 

Igjen, å gi flere sykehus over hele landet mulighet til å behandle transpersoner, er ikke å gi "tilfeldige personer retten til å bestemme hvem som skal ha irreversibelt behandling".

Eksakt _hva_ er det Storbritannia har gjort feil? Har de forsøkt å spre behandlingen rundt om i hele landet og det har feilet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 timer siden):

Dette her er tunnelsyn. Ved å lære av feilene som er begått mot de som nå detranser og har mistet pupper, endret stemme for alltid eller blitt infertile, må vi faktisk belyse problemet og snakke om farene ved at folk får lett tilgang på irreversibel medisinbehandling.

Jeg vet ikke hvem ''terf''-miljøet er, men det er vårt ansvar som samfunn å beskytte unge mennesker og unngå at de får sine kropp og liv ødelagt med feil behandling. Det er ikke på bekostning av behandling for en liten minoritet som faktisk trenger det. 

Eksakt hva ved det jeg skrev er tunnelsyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke syntes var greit ! Mulig denne personen får bruke en typ ekstra garderobe de har evnt . Jeg hadde klaget til styre , og hvis jeg ikke ble hørt hadde jeg byttet sted . Skal liksom alle damer finne seg i at en mannekropp suser rundt naken der , men det er uaktuelt for denne personen å være i en garderobe med samme kjønn og kropper?  🤦🏻
Høres selvopptatt ut hvis denne personen ikke forstår andre brukere der . Det er det samme for meg hvordan de identifiserer seg , men synes ikke det ok å gå inn i garderoben til motsatt kjønn bare fordi man identifiserer seg som de andre der  😅 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bålkaffe skrev (47 minutter siden):

Igjen, å gi flere sykehus over hele landet mulighet til å behandle transpersoner, er ikke å gi "tilfeldige personer retten til å bestemme hvem som skal ha irreversibelt behandling".

Eksakt _hva_ er det Storbritannia har gjort feil? Har de forsøkt å spre behandlingen rundt om i hele landet og det har feilet?

Du blander ting som skal være adskilt, fordi du ikke forstår det du leser.

Grunnen til at kompetansen må konsentreres på Rikshospitalet og maks 1 sykehus til er for å unngå at kompetansen spres og utvannes. Det er et lite miljø som kommer til å benytte seg av denne behandlingen og det er få som har kompetansen å utrede om behandlingen er riktig for denne personen.

Det Storbritannia gjorde feil var å tillate ''hvem som helst'' å gi denne behandlingen med lavterskel av krav og på denne måten var det altfor mange ikke-transpersoner som fikk irreversibel behandling. Det er den voksende gruppen som kalles nå detransere og som kommer ut og blir utsatt for hets av trans-aktivistene for å ha avslørt feilen som ble begått.

For øvrig anbefaler jeg deg på det sterkeste https://adulthumanfemale.info/ 

Du kommer til å lære masse og forstå enda mer om hva som gikk galt i Storbritannia. 

Bålkaffe skrev (47 minutter siden):

Eksakt hva ved det jeg skrev er tunnelsyn?

Det jeg har sitert i uthevet skrift.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (44 minutter siden):

Du blander ting som skal være adskilt, fordi du ikke forstår det du leser.

Grunnen til at kompetansen må konsentreres på Rikshospitalet og maks 1 sykehus til er for å unngå at kompetansen spres og utvannes. Det er et lite miljø som kommer til å benytte seg av denne behandlingen og det er få som har kompetansen å utrede om behandlingen er riktig for denne personen.

Det Storbritannia gjorde feil var å tillate ''hvem som helst'' å gi denne behandlingen med lavterskel av krav og på denne måten var det altfor mange ikke-transpersoner som fikk irreversibel behandling. Det er den voksende gruppen som kalles nå detransere og som kommer ut og blir utsatt for hets av trans-aktivistene for å ha avslørt feilen som ble begått.

For øvrig anbefaler jeg deg på det sterkeste https://adulthumanfemale.info/ 

Du kommer til å lære masse og forstå enda mer om hva som gikk galt i Storbritannia. 

Det jeg har sitert i uthevet skrift.

Ok, så det som skjedde i Storbritannia, ifølge deg, er at de gav "hvem som helst" muligheten til å tilby behandling, men det er altså ikke det jeg foreslår. Anbefaler deg å lese det jeg skriver igjen.

Hvor kan jeg lese mer om hetsen disse detransisjonerte blir utsatt for?

Jeg vil mye heller ha artikler enn dokumentarer, det er lettere å faktasjekke artikler enn dokumentarer.

Du har uthevet ganske masse, men du kom ikke med noe konkret på hvorfor det jeg sa inneholdt tunnelsyn, som altså omhandlet at detransisjonerte blir kjæledegget av terfer for å kunne bruke de som skyts mot transpersoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Du blander ting som skal være adskilt, fordi du ikke forstår det du leser.

Grunnen til at kompetansen må konsentreres på Rikshospitalet og maks 1 sykehus til er for å unngå at kompetansen spres og utvannes. Det er et lite miljø som kommer til å benytte seg av denne behandlingen og det er få som har kompetansen å utrede om behandlingen er riktig for denne personen.

Det Storbritannia gjorde feil var å tillate ''hvem som helst'' å gi denne behandlingen med lavterskel av krav og på denne måten var det altfor mange ikke-transpersoner som fikk irreversibel behandling. Det er den voksende gruppen som kalles nå detransere og som kommer ut og blir utsatt for hets av trans-aktivistene for å ha avslørt feilen som ble begått.

For øvrig anbefaler jeg deg på det sterkeste https://adulthumanfemale.info/ 

Du kommer til å lære masse og forstå enda mer om hva som gikk galt i Storbritannia. 

Det jeg har sitert i uthevet skrift.

Jeg har begynt å se videoen. Klipp 1. dame som oppdaget at hun ikke kan si hva som helst om hun har annonsører. klipp 2. Karen som er "CEO of anti violence charity" … Jeg er gira på fortsettelsen …

Screenshot 2022-12-16 at 19.20.12.png

Screenshot 2022-12-16 at 19.14.47.png

Screenshot 2022-12-16 at 19.14.14.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (På 15.12.2022 den 11.34):

Dette har fri sørget for å få inn i skolen. Kjønnsidentitet er aktivisme.

Barn skjønner ikke forskjellen på kjønnsidentitet og kjønn. Fri sier: 

Tema 6: Kjønn og kjønnsidentitet | Rosa kompetanses nettressurs om lhbt i barnevernet

Og de lyver.

De som blir født med en kromosomfeil, er fremdeles et av to kjønn. Og de er et bittelite antall- De vil heller ikke omtales som intetkjønn eller et tredje kjønn. Uavklart kjønn ved fødsel - Helsenorge

trans i skolen.jpg

Uff. Det er vel egentlig ikke så rart at folk er forvirret i disse dager når de blir presentert for dette. Jeg kan fint tro på at det finnes reelle transpersoner (faktisk vil jeg argumenter for at transpersoner er beviset i mot De Beauvoir og Butlers teori om at kjønn er noe man lærer og ikke noe man er født med), men slik vi ser utviklingen nå med ikke-binære og at leger bare «gir et kjønn» til barn som om det ikke er en biologisk årsak bak. Hvis man er forvirret over hvilket kjønn man er, så kan det være greit å starte med å ta en titt på kroppen. Så slipper man å være så forvirret. Men så er det vel jenter som hele tiden får høre at feminitet er bimbo og gutter tror de må være jenter for å slippe å herje med andre gutter. Dette er ikke fremgang. Da jeg var ung kunne gutter og jenter være akkurat som de ville, men de var fremdeles klar over hvilket kjønn de var. Hadde David Bowie vokst opp i dagens miljø hadde han vel vært nødt til å identifisere seg selv som kvinne eller ikke-binær. Det ER en biologisk forskjell på kvinner og menn og jeg ser frem til når vi kan innse det igjen. 
Har lyttet og lest en del ting transkvinner sier og de er til tider mye mer down to earth enn mange av deres «alliansevenner». De er de første til å si at de ikke er kvinner, de er transkvinner. Og i motsetning til de fleste feminister så heier de på feminitet fremfor å mene at kvinner må oppføre seg som menn for å lykkes. 
 

Transkvinnen Julia Serano sier: 

« The idea that masculinity is strong, tough, and natural while femininity is weak, vulnerable, and artificial continues to proliferate even among people who believe that women and men are equals.  »

Disco skrev (22 timer siden):

Kunne vi løst dette på følgende måte, bare et forslag...

At alle garderober, toaletter, og dusjer i utgangspunktet er uniseks. Så har man his/hers for de som eventuelt føler at det er krevende...

 

Du hadde nok blitt overrasket over hvor få som hadde valg unisex-garderoben. En bedre løsning hadde vel vært en avlukke til hver enkelt. 
 

Jeg har ikke blitt utsatt for overgrep eller går rundt med traumer. Jeg liker menn. Men jeg vil ikke ha dem i garderoben med meg. 

Anonymkode: 748e2...546

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...