Gå til innhold

Mann som identifiserer seg som dame i damegarderoben?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bålkaffe skrev (9 minutter siden):

Spenstig å legge bevisbyrden på noe du påstår over på meg da.

Igjen: Transkvinner skal ikke måtte stå til ansvar for hva cis-menn finner på.

Eller vil du at vi skal starte å skylde på alle cis-menn for hva noen cis-menn gjør også?

Det er ikke min påstand at mannskropper som anser seg som kvinner ikke kan begå overgrep, det er din, om ikke uttalte så iallfall underforståtte påstand så bevisbyrden ligger dermed på deg.

Nå er det forsåvidt av underordnet betydning, siden det vi diskuterer, nemlig adgang for mannskropper i kvinnegarderober, også vil åpne for adgang for mannskropper som anser seg som menn.

Med mindre du da omsider kan svare på hvordan du har tenkt å  skille mellom de to.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en tulling skrev (3 minutter siden):

Det er ikke min påstand at mannskropper som anser seg som kvinner ikke kan begå overgrep, det er din, om ikke uttalte så iallfall underforståtte påstand så bevisbyrden ligger dermed på deg.

Nå er det forsåvidt av underordnet betydning, siden det vi diskuterer, nemlig adgang for mannskropper i kvinnegarderober, også vil åpne for adgang for mannskropper som anser seg som menn.

Med mindre du da omsider kan svare på hvordan du har tenkt å  skille mellom de to.

Hvor har jeg skrevet det, underforstått påstand som gjør at bevisbyrden ligger på meg?

Og igjen, siden det virker som om det ikke helt går inn: Transkvinner skal ikke stå til ansvar for hva cis-menn finner på. Du svarte heller ikke på om vi skal starte å skylde på alle cis-menn for hva noen cis-menn gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (17 minutter siden):

Eller vil du at vi skal starte å skylde på alle cis-menn for hva cis-menn gjør også?

Nå har man feks kjønnsinndelte garderober bla nettopp pga av hva et mindretall av menn gjør. Det er mao ikke man starter med å gjøre, men helt i tråd med hva man allerede gjør.

Anonymkode: 1858d...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har man feks kjønnsinndelte garderober bla nettopp pga av hva et mindretall av menn gjør. Det er mao ikke man starter med å gjøre, men helt i tråd med hva man allerede gjør.

Det var ikke poenget mitt i innlegget du siterte.

I denne tråden får transkvinner skylden for og må stå til ansvar for hva cis-menn kan finne på, dermed er spørsmålet mitt om vi skal starte å skylde på alle cis-menn for hva noen cis-menn gjør. Gjelder dette premisset for transkvinner, så gjelder dette premisset for alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Det var ikke poenget mitt i innlegget du siterte.

I denne tråden får transkvinner skylden for og må stå til ansvar for hva cis-menn kan finne på, dermed er spørsmålet mitt om vi skal starte å skylde på alle cis-menn for hva noen cis-menn gjør. Gjelder dette premisset for transkvinner, så gjelder dette premisset for alle.

Det er tydeligvis poenget ditt når du gjentar det samme. 

Det er ikke noe vi starter med, det er noe vi allerede gjør. Noen menn forgriper seg på kvinnfolk, ergo utestenger man alle menn fra damegarderobene. Dette er det man alltid har gjort. Dvs frem til nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser TERFS kampanjen herjer her inne også.

Det må være så uendelig trist å ha så mye hat ovenfor en mikroskopisk gruppe mennesker. De ønsker bare å leve i fred som den de er. 
Vær bedre mennesker enn dette! La disse stakkars menneskene få leve i fred fri for transhat. De fleste har hatt det tøft nok bare med å stå frem som den de er. Tenk om det var ditt barn, søster, bror? 

Anonymkode: 7bb0e...9ae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (10 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet det, underforstått påstand som gjør at bevisbyrden ligger på meg?

Og igjen, siden det virker som om det ikke helt går inn: Transkvinner skal ikke stå til ansvar for hva cis-menn finner på. Du svarte heller ikke på om vi skal starte å skylde på alle cis-menn for hva noen cis-menn gjør?

Nettopp det du skriver i neste avsnitt. Nå har jeg aldri brukt uttrykket "stå til ansvar" i denne sammenhengen, det handler mer om en føre var-holdning. Gitt at man vet at mannskropper er langt mer tilbøyelige til slike overgrep enn kvinnekropper. Men du mener da tydeligvis at dette ikke skal omfatte mannskropper som anser seg som kvinne.

Hvor har jeg "skyldt" på noen som helst? Poenget er å unngå at slike ubehageligheter oppstår i utgangspunktet.

Men nå gidder jeg ikke mer, jeg har annet å gjøre og du fortsetter jo likevel bare å slåss mot dine vindmøller, Ha en fortsatt fantastisk dag.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke noe vi starter med, det er noe vi allerede gjør. Noen menn forgriper seg på kvinnfolk, ergo utestenger man alle menn fra damegarderobene. Dette er det man alltid har gjort. Dvs frem til nå.

Cis-Menn forgriper seg mot kvinner, menn og barn. Helt riktig det, ja.

Dermed, disse cis- mennene skal og må ta ansvar for det de gjør. Ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (7 minutter siden):

Nettopp det du skriver i neste avsnitt. Nå har jeg aldri brukt uttrykket "stå til ansvar" i denne sammenhengen, det handler mer om en føre var-holdning. Gitt at man vet at mannskropper er langt mer tilbøyelige til slike overgrep enn kvinnekropper. Men du mener da tydeligvis at dette ikke skal omfatte mannskropper som anser seg som kvinne.

Hvor har jeg "skyldt" på noen som helst? Poenget er å unngå at slike ubehageligheter oppstår i utgangspunktet.

Men nå gidder jeg ikke mer, jeg har annet å gjøre og du fortsetter jo likevel bare å slåss mot dine vindmøller, Ha en fortsatt fantastisk dag.

Sier jeg ved å skrive at transkvinner ikke skal stå til ansvar for hva cis- menn gjør at transkvinner ikke kan begå overgrep? Du skrev jo at bevisbyrden ligger på meg før jeg skrev det innlegget du nå svarer på, så spørsmålet mitt gjelder enda, hvor har jeg skrevet underforstått at transkvinner ikke kan begå overgrep?

Hvorfor skal noen andre ta skylda og ansvaret for hva andre gjør? Det er det jeg skriver. Ingenting annet.

Om det er sånn at alt vi gjør må være på et føre-var holdning, så kan ikke cis-menn tillates inn noe sted. De dreper, voldtar og trakassere alle andre. Vi må jo forhindre at slike ubehageligheter oppstår i utgangspunktet, som du skriver.

Er det å svare på dine argument å sloss mot mine egne vindmøller? Her trodde jeg at jeg snakket med en annen person, også har jeg tydeligvis diskutert mot meg selv hele tiden? Kan ikke huske å ha opprettet en annen profil her inne jeg altså.

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

Nei. Et mindretall av menn forgriper seg på kvinnfolk. Menn alle blir "straffet" for det ved feks at de ikke får gå inn i damegarderoben. Dette er ikke noe man starter med, men som er vanlig praksis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært nytt ord cismenn haha vi lever i år 2022 daaaa

Anonymkode: dbde6...012

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Et mindretall av menn forgriper seg på kvinnfolk. Menn alle blir "straffet" for det ved feks at de ikke får gå inn i damegarderoben. Dette er ikke noe man starter med, men som er vanlig praksis.

Om det er vanlig praksis at alle blir straffet for dette, hvorfor får menn ta seg inn i herregarderoben? Og være i samme rom som barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Om det er vanlig praksis at alle blir straffet for dette, hvorfor får menn ta seg inn i herregarderoben?

omfg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

omfg

Hva? Alle straffes for hva noen gjør, sa du jo. Da må jo alle straffes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Begynner å skjønne hvorfor den ene debattanten etter den andre gir opp å "diskutere" med deg. Du avstår fra å forholde deg til logikken i både det du selv sier og det andre sier. Istedet er det å lete etter gotcha-øyeblikk i hver krik og krok, som en 14-årig edgelord...

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (32 minutter siden):

Biologiske menn forgriper seg på kvinner og barn, transkvinner er og blir aldri noe annet enn biologiske menn. Det er et faktum som ingen følelse eller medisinsk prosedyre i verden kan forandre.

Dette cis begrepet er også bare tull siden det kun brukes for å sette ekte kvinner og menn i en bås, hva med å heller kalle en spade for en spade og bruke begrepene kvinne, mann, transkvinne og transmann?.

Anonymkode: b0846...90f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bålkaffe skrev (22 minutter siden):

Noen enkle spørsmål det hadde vært fint om du svarte på.

Hva er en kvinne?

Hva er en mann?

Er en trans-kvinne en kvinne?

Anonymkode: 380d6...01f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (31 minutter siden):

Om det er vanlig praksis at alle blir straffet for dette, hvorfor får menn ta seg inn i herregarderoben? Og være i samme rom som barn?

Fordi det er en herregarderobe og det ikke er noe krav om bakgrunnssjekk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Biologiske menn forgriper seg på kvinner og barn, transkvinner er og blir aldri noe annet enn biologiske menn. Det er et faktum som ingen følelse eller medisinsk prosedyre i verden kan forandre.

Dette cis begrepet er også bare tull siden det kun brukes for å sette ekte kvinner og menn i en bås, hva med å heller kalle en spade for en spade og bruke begrepene kvinne, mann, transkvinne og transmann?.

Anonymkode: b0846...90f

Her viser du din manglende kompetanse.

Transkvinner  tar anti-androgener som kjemsik kasterer dem. Så du må nesten revurdere det utsagnet ditt.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Et bedre eksempel på transfobi skal man lete lenge etter.

Anonymkode: 70516...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...