AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #201 Skrevet 5. desember 2022 Pakkekalender er så sinnsykt harry! Det er peak curling-generasjon. Min mann er fra en litt mer disiplinorientert kultur enn den norske, og de ler av oss. Når de om to år kaller deg en "bitch" fordi du ikke gir de dyre nok gaver i kalenderen, gir du etter da også? Anonymkode: 88179...f38
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #202 Skrevet 5. desember 2022 Honey Dew skrev (På 4.12.2022 den 12.48): Det blir de av gavekalender. Kun hvis du har oppdratt materialistiske monstre 🤷♀️ Men klart, vet du at ungene dine e materialistiske grådige drittunger så er det veldig lurt av deg å droppe pakkekalender! AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pakkekalender er så sinnsykt harry! Det er peak curling-generasjon. Min mann er fra en litt mer disiplinorientert kultur enn den norske, og de ler av oss. Når de om to år kaller deg en "bitch" fordi du ikke gir de dyre nok gaver i kalenderen, gir du etter da også? Anonymkode: 88179...f38 Det finnes noe som heter oppdragelse. Naboungen stjal alle sjokoladene i den kjipe sjokoladekalenderen sin første dagen. Da snakker man bortskjemt og frekk drittunge. Den ungen hadde KANSKJE fått en appelsin med nellikspiker neste år. Kanskje. Anonymkode: 742e5...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #203 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Pakkekalender er så sinnsykt harry! Det er peak curling-generasjon. Anonymkode: 88179...f38 Du får det til å høres ut som om pakkekalender er en ny oppfinnelse. Det er det da absolutt ikke. Mine tanter som er født på 40- og 50-tallet hadde hver sin pakkekalender, jeg har arvet selve kalenderen. Og de var virkelig ingen velstående familie. Anonymkode: 73fe4...015 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #204 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pakkekalender er så sinnsykt harry! Det er peak curling-generasjon. Min mann er fra en litt mer disiplinorientert kultur enn den norske, og de ler av oss. Når de om to år kaller deg en "bitch" fordi du ikke gir de dyre nok gaver i kalenderen, gir du etter da også? Anonymkode: 88179...f38 Ingen som gjør det her i huset. Blir man kalt bitch ligger det nok annet under Anonymkode: e682a...cdc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #205 Skrevet 6. desember 2022 Min gutt er 2 (snart 3 år), hadde pakkekalender i fjor men ikke i år. Han skjønte ikke helt konseptet, i år forstår han mer men har bare en sjokolade kalender 😅 delvis pga at vi har dårligere råd i år enn ifjor. Koselig med pakkekalender men syns ikke det er meningen at den skal inneholde ting til flere hundre kroner per pakke, barna skal jo ha julegaver også. Anonymkode: 266f8...96c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #206 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes det er veldig mye småtterier som blir slengende rundt i de ferdige kalenderene. Har derfor en egenmekket. Anonymkode: 34c59...3d6 Samme her Anonymkode: e682a...cdc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #207 Skrevet 6. desember 2022 Jeg føler ikke på noe press selvom barna mine gjerne skulle hatt dyre fine gaver hver dag, og de sier det høyt, og lodder stemninga for «er det mulig».. De vil gjerne ha hest, valp, båt, ny bil også («alle har i klassen…»,= 2/3). Reiser, opplevelser, klær, leker, moon-boots og uggs, nytt rom. Det er lov å ønske seg, det er ikke lov å klage på det man har og får, men det må man jo fortelle dem og snakke om, slik som du har. Vi har god råd, og dette snakker vi mye om. Det å ønske seg er ikke det samme som press. Samtalen du hadde med din 6(!)-åring høres ikke ut som press, bare en nyttig samtale. Vi har pakkekalender (mye eldre barn), har hatt forskerfabrikken sin som er rådyr fordi JEG ønsket det. Men ikke noe press. Anonymkode: 588d0...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #208 Skrevet 6. desember 2022 Jeg ville avsluttet hele gavekalenderen om det bare er utakknemlighet og misnøye. Både jeg og mannen er vokst opp med en helt enkel sjokoladekalender til 10 kr på rema. Det får ungene våre også. Ja, det er en del unger som får dyre gavekalendre. Men det har vi pratet om på lik linje med alt annet: noen får noe annet enn deg, og sånn vil det alltid være. Vær takknemlig for det du får. Anonymkode: a4869...70c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå