AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #101 Skrevet 30. november 2022 Jeg er ikke redd for flekker på kjolen. De vil nok komme enten hos far eller hos meg. Problemet er at far ikke gidder å vakse kjolen så den er ren til den 25. jeg rekker heller ikke vaske og tørke den fordi vi reiser videre til juleselskap så fort hun er hjemme igjen. Hun har hatt samvær med far flere ganger og han har aldri vasket ett eneste plagg. Jeg står for alt av klær, leker og annet barnet trenger. Barnefar ofrer ikke en krone ekstra som feks is eller en leke i lekebutikken. Han betaler bidrag og dermed har han gjort sin plikt iflg han selv. Det kan sikkert virke som jeg er opptatt av den ytre fasaden, men jeg har bare lyst at kjolen skal være ren da vi skal i ett stort juleselskap den 25. Jeg kjøper vanlige klær til henne og far har til og med klaget på at noen av plaggene er stygge. Da har jeg sagt han kan kjøpe klær han liker til henne, men nei. Han betaler bidrag og skal ikke betale for noe som helst utenom. Jeg er faktisk økonomisk av meg, men som alle andre har ting blitt dyrere og jeg har ikke råd til å kjøpe ekstra klær for at han skal ha hjemme hos seg. Han vet knapt hvordan en vaskemaskin brukes og det synes tydelig på arbeidsklærne hans. De er sikkert ikke vasken den siste mnd. Det er ikke mye moro å få ei jente hjem med møkkete klær fordi far ikke vil hjelpe til med vask. Noen sv klærne har ikke flekkene gått bort på engang fordi far ikke gidder å skylle det eller vaske det. Anonymkode: a6d7e...981
Rucula Skrevet 30. november 2022 #102 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står veldig greit forklart på nav sine sider, om hva som forventes av den som betaler bidrag. Veldig vanlig utstyr for barn i Norge, er både ski, sykkel, skøyter mm. Selv hadde jeg tenkt at det var positivt at faren ville lære barnet dette. Finnes mye fint brukt, i tillegg har en del kommuner gratis utleie av nettopp slik utstyr. Det er jo barnets beste du skal fokusere på. Anonymkode: f88a1...5a3 Så den ene parten skal kun fokusere på barnets beste mens den andre parten skal kun fokusere på sitt eget beste med abdre ord 2
Rucula Skrevet 30. november 2022 #103 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke redd for flekker på kjolen. De vil nok komme enten hos far eller hos meg. Problemet er at far ikke gidder å vakse kjolen så den er ren til den 25. jeg rekker heller ikke vaske og tørke den fordi vi reiser videre til juleselskap så fort hun er hjemme igjen. Hun har hatt samvær med far flere ganger og han har aldri vasket ett eneste plagg. Jeg står for alt av klær, leker og annet barnet trenger. Barnefar ofrer ikke en krone ekstra som feks is eller en leke i lekebutikken. Han betaler bidrag og dermed har han gjort sin plikt iflg han selv. Det kan sikkert virke som jeg er opptatt av den ytre fasaden, men jeg har bare lyst at kjolen skal være ren da vi skal i ett stort juleselskap den 25. Jeg kjøper vanlige klær til henne og far har til og med klaget på at noen av plaggene er stygge. Da har jeg sagt han kan kjøpe klær han liker til henne, men nei. Han betaler bidrag og skal ikke betale for noe som helst utenom. Jeg er faktisk økonomisk av meg, men som alle andre har ting blitt dyrere og jeg har ikke råd til å kjøpe ekstra klær for at han skal ha hjemme hos seg. Han vet knapt hvordan en vaskemaskin brukes og det synes tydelig på arbeidsklærne hans. De er sikkert ikke vasken den siste mnd. Det er ikke mye moro å få ei jente hjem med møkkete klær fordi far ikke vil hjelpe til med vask. Noen sv klærne har ikke flekkene gått bort på engang fordi far ikke gidder å skylle det eller vaske det. Anonymkode: a6d7e...981 Da deiter du i å sende med kjolen
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #104 Skrevet 30. november 2022 Rucula skrev (8 minutter siden): Så den ene parten skal kun fokusere på barnets beste mens den andre parten skal kun fokusere på sitt eget beste med abdre ord Herregud , vramgbriller på Anonymkode: 1bede...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #105 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er ikke redd for flekker på kjolen. De vil nok komme enten hos far eller hos meg. Problemet er at far ikke gidder å vakse kjolen så den er ren til den 25. jeg rekker heller ikke vaske og tørke den fordi vi reiser videre til juleselskap så fort hun er hjemme igjen. Hun har hatt samvær med far flere ganger og han har aldri vasket ett eneste plagg. Jeg står for alt av klær, leker og annet barnet trenger. Barnefar ofrer ikke en krone ekstra som feks is eller en leke i lekebutikken. Han betaler bidrag og dermed har han gjort sin plikt iflg han selv. Det kan sikkert virke som jeg er opptatt av den ytre fasaden, men jeg har bare lyst at kjolen skal være ren da vi skal i ett stort juleselskap den 25. Jeg kjøper vanlige klær til henne og far har til og med klaget på at noen av plaggene er stygge. Da har jeg sagt han kan kjøpe klær han liker til henne, men nei. Han betaler bidrag og skal ikke betale for noe som helst utenom. Jeg er faktisk økonomisk av meg, men som alle andre har ting blitt dyrere og jeg har ikke råd til å kjøpe ekstra klær for at han skal ha hjemme hos seg. Han vet knapt hvordan en vaskemaskin brukes og det synes tydelig på arbeidsklærne hans. De er sikkert ikke vasken den siste mnd. Det er ikke mye moro å få ei jente hjem med møkkete klær fordi far ikke vil hjelpe til med vask. Noen sv klærne har ikke flekkene gått bort på engang fordi far ikke gidder å skylle det eller vaske det. Anonymkode: a6d7e...981 Det er jo ikke snakk om å kjøpe ekstra klær som hun skal ha hos far, men en enkel kjole/plagg som hun skal bruke på julaften. Man er ikke uøkonomisk om man har to stk pentøy. Du har vel noe som er "finere" enn hverdagstøy? Pen bukse/skjørt/bluse/topp el som hun kan bruke på julaften? Det må jo være litt sårt for henne å måtte bruke hverdagstøy på julaften, spesielt om de andre pynter seg? De aller fleste jenter elsker å pynte seg, så jeg syns du kunne ordnet noe for henne. Det er henne som må kjenne på det, far bryr seg jo ikke. Anonymkode: 6556d...f82 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #106 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg er ikke redd for flekker på kjolen. De vil nok komme enten hos far eller hos meg. Problemet er at far ikke gidder å vakse kjolen så den er ren til den 25. jeg rekker heller ikke vaske og tørke den fordi vi reiser videre til juleselskap så fort hun er hjemme igjen. Hun har hatt samvær med far flere ganger og han har aldri vasket ett eneste plagg. Jeg står for alt av klær, leker og annet barnet trenger. Barnefar ofrer ikke en krone ekstra som feks is eller en leke i lekebutikken. Han betaler bidrag og dermed har han gjort sin plikt iflg han selv. Det kan sikkert virke som jeg er opptatt av den ytre fasaden, men jeg har bare lyst at kjolen skal være ren da vi skal i ett stort juleselskap den 25. Jeg kjøper vanlige klær til henne og far har til og med klaget på at noen av plaggene er stygge. Da har jeg sagt han kan kjøpe klær han liker til henne, men nei. Han betaler bidrag og skal ikke betale for noe som helst utenom. Jeg er faktisk økonomisk av meg, men som alle andre har ting blitt dyrere og jeg har ikke råd til å kjøpe ekstra klær for at han skal ha hjemme hos seg. Han vet knapt hvordan en vaskemaskin brukes og det synes tydelig på arbeidsklærne hans. De er sikkert ikke vasken den siste mnd. Det er ikke mye moro å få ei jente hjem med møkkete klær fordi far ikke vil hjelpe til med vask. Noen sv klærne har ikke flekkene gått bort på engang fordi far ikke gidder å skylle det eller vaske det. Anonymkode: a6d7e...981 Syns jenten din det er ok å ikke pynte seg på julaften? I såfall ok. Hvis ikke da er svaret her opplagt. Man har da mer et sett med litt penere klær til barnet. Trenger ikke være en kjole. Anonymkode: a4bb8...133 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #107 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke redd for flekker på kjolen. De vil nok komme enten hos far eller hos meg. Problemet er at far ikke gidder å vakse kjolen så den er ren til den 25. jeg rekker heller ikke vaske og tørke den fordi vi reiser videre til juleselskap så fort hun er hjemme igjen. Hun har hatt samvær med far flere ganger og han har aldri vasket ett eneste plagg. Jeg står for alt av klær, leker og annet barnet trenger. Barnefar ofrer ikke en krone ekstra som feks is eller en leke i lekebutikken. Han betaler bidrag og dermed har han gjort sin plikt iflg han selv. Det kan sikkert virke som jeg er opptatt av den ytre fasaden, men jeg har bare lyst at kjolen skal være ren da vi skal i ett stort juleselskap den 25. Jeg kjøper vanlige klær til henne og far har til og med klaget på at noen av plaggene er stygge. Da har jeg sagt han kan kjøpe klær han liker til henne, men nei. Han betaler bidrag og skal ikke betale for noe som helst utenom. Jeg er faktisk økonomisk av meg, men som alle andre har ting blitt dyrere og jeg har ikke råd til å kjøpe ekstra klær for at han skal ha hjemme hos seg. Han vet knapt hvordan en vaskemaskin brukes og det synes tydelig på arbeidsklærne hans. De er sikkert ikke vasken den siste mnd. Det er ikke mye moro å få ei jente hjem med møkkete klær fordi far ikke vil hjelpe til med vask. Noen sv klærne har ikke flekkene gått bort på engang fordi far ikke gidder å skylle det eller vaske det. Anonymkode: a6d7e...981 Selvfølgelig er det frustrerende å samarbeide med en slapp far som ikke stiller opp. Det er veldig forståelig. Realiteten er uansett at den ene forelderen må gjøre jobben hvis den andre ikke gjør det, for det handler om at barnet ditt skal ha det bra. Det er jo ikke sånn at du må velge mellom å sende med den ene finkjolen eller hverdagsklær. Du rekker å skaffe en ekstra finkjole jenta di kan ha på julaften. Noe annet vil være veldig stusselig og trist, først og fremst for barnet ditt. Anonymkode: f669f...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #108 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er ikke redd for flekker på kjolen. De vil nok komme enten hos far eller hos meg. Problemet er at far ikke gidder å vakse kjolen så den er ren til den 25. jeg rekker heller ikke vaske og tørke den fordi vi reiser videre til juleselskap så fort hun er hjemme igjen. Hun har hatt samvær med far flere ganger og han har aldri vasket ett eneste plagg. Jeg står for alt av klær, leker og annet barnet trenger. Barnefar ofrer ikke en krone ekstra som feks is eller en leke i lekebutikken. Han betaler bidrag og dermed har han gjort sin plikt iflg han selv. Det kan sikkert virke som jeg er opptatt av den ytre fasaden, men jeg har bare lyst at kjolen skal være ren da vi skal i ett stort juleselskap den 25. Jeg kjøper vanlige klær til henne og far har til og med klaget på at noen av plaggene er stygge. Da har jeg sagt han kan kjøpe klær han liker til henne, men nei. Han betaler bidrag og skal ikke betale for noe som helst utenom. Jeg er faktisk økonomisk av meg, men som alle andre har ting blitt dyrere og jeg har ikke råd til å kjøpe ekstra klær for at han skal ha hjemme hos seg. Han vet knapt hvordan en vaskemaskin brukes og det synes tydelig på arbeidsklærne hans. De er sikkert ikke vasken den siste mnd. Det er ikke mye moro å få ei jente hjem med møkkete klær fordi far ikke vil hjelpe til med vask. Noen sv klærne har ikke flekkene gått bort på engang fordi far ikke gidder å skylle det eller vaske det. Anonymkode: a6d7e...981 Vel, jeg forstår at denne faren ønsker å være vanskelig fordi han tror at han straffer deg, og at han ellers er ganske tafatt. Jeg ville som sagt spurt datteren min hva hun ønsket angående kjolen, eller, om jeg var sikker på at det ikke ville være noe datteren min ville bli lei seg for, sendt med en/et annen kjole/skjørt som hun liker. Hun kan jo foreslå en selv. Hun har kanskje én annen kjole eller noe? Om faren er såpass tafatt som du framstiller han vil nok ikke han tenke over eller bry seg om det er julekjole eller en annen kjole. Kanskje han ikke en gang tenker over om hun er pyntet, for den saks skyld. Men er jenten din som jenter flest, vil hun nok gjerne pynte seg på et eller annet vis på julaften. I hvert fall om hun er vant med det og de andre gjør det der hun skal være. Anonymkode: d7e83...cc1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå