Hallepalle2 Skrevet 30. november 2022 #61 Skrevet 30. november 2022 Du ber far sørge for at kjolen er ren når barnet kommer til deg. Han har vel vaskemaskin.
mingus Skrevet 30. november 2022 #62 Skrevet 30. november 2022 Fant en nydelig vinrød julekjole til datteren min med tyllskjørt og diskret glitter i, 100 kr på finn. Det var side på side med mange andre kjoler i alle mulige stiler, og en del på gis bort også. Sikker på at du finner noe hun kan bruke innen en liten måned, da rekker du jo å få det sendt også 😊 2
Veggdyret Skrevet 30. november 2022 #63 Skrevet 30. november 2022 På facebook-gruppene i området mitt flommer det over av julekjoler til småjenter for 50-100 kr stk for tiden. Det synes jeg at det er verdt å la barnet føle seg ekstra fin på juleaften. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #64 Skrevet 30. november 2022 Rucula skrev (3 timer siden): Når ungen er hos han så er det hans ansvar jo! Skjerp deg Nei , det er det ikke. Skjerp deg sjø Anonymkode: 1bede...1ae 1 1
Rucula Skrevet 30. november 2022 #65 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei , det er det ikke. Skjerp deg sjø Anonymkode: 1bede...1ae Så du mener mor skal løpe rundt og passe på om ungen har skidag, turdag osv cnår ungen er hos far! Skal hun stille opp på døra om morningen med ferdigsmurt niste også eller? Jeez, hjelpesløse menn! 2
Hallepalle2 Skrevet 30. november 2022 #66 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Datteren min skal være his far fra 23-25 desember. Hun er 4 og har en julekjole jeg nettopp har kjøpt. De andre kjolene er kortermet og sommerkjoler. Barnefar tar ille hensyn til søling på mat, så særlig gensere er flekkete da de kommer hjem igjen. Jeg kjenner på å ikke sende med julekjolen fordi vi skal i annet juleselskap den 25 ettermiddag. Jeg rekker ikke vaske og og tørke den før vi skal i nytt selskapZ Er jeg sær om jeg sender med hverdagslige klær til henne? Skal sies bf betaler bidrag på 2800.- det dekker jo ikke alt hva ett barn koster, derfor har jeg ikke nok penger til flere julekjoler og han ofrer ikke ei krone utover bidraget. Anonymkode: a6d7e...981 Hvorfor kan du ikke sende med en sommerkjole? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #67 Skrevet 30. november 2022 Tar ikke faren hennes ansvar for at hun har fin kjole på julaften? Anonymkode: 554a6...041 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #68 Skrevet 30. november 2022 Jeg ville sendt i sommerkjole. Anonymkode: 07071...d45
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #69 Skrevet 30. november 2022 Rucula skrev (30 minutter siden): Så du mener mor skal løpe rundt og passe på om ungen har skidag, turdag osv cnår ungen er hos far! Skal hun stille opp på døra om morningen med ferdigsmurt niste også eller? Jeez, hjelpesløse menn! Hvis det er sånn samværsavtalen er så? Anonymkode: a4bb8...133 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. november 2022 #70 Skrevet 30. november 2022 Rucula skrev (13 timer siden): Jeg hadde ikkke sendt med kjolen Kjole på julaften er fars ansvar når hun er hos han! Vi kvinner trenger ikke være hjerneproteser til enhver tid! Dette! 👏🏻 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #71 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Datteren min skal være his far fra 23-25 desember. Hun er 4 og har en julekjole jeg nettopp har kjøpt. De andre kjolene er kortermet og sommerkjoler. Barnefar tar ille hensyn til søling på mat, så særlig gensere er flekkete da de kommer hjem igjen. Jeg kjenner på å ikke sende med julekjolen fordi vi skal i annet juleselskap den 25 ettermiddag. Jeg rekker ikke vaske og og tørke den før vi skal i nytt selskapZ Er jeg sær om jeg sender med hverdagslige klær til henne? Skal sies bf betaler bidrag på 2800.- det dekker jo ikke alt hva ett barn koster, derfor har jeg ikke nok penger til flere julekjoler og han ofrer ikke ei krone utover bidraget. Anonymkode: a6d7e...981 Hva hadde du gjort dersom hun feiret juelaften med deg og skulle i selskap den 25? Det er rart å kun ha EN kjole til barnet. Det koster en 50 lapp brukt. Du tenker ikke på barnet her. Kun trassig. Far er gjerne en dott. Men du trenger ikke være det du og Anonymkode: a4bb8...133 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #72 Skrevet 30. november 2022 CrazyCatLady2500 skrev (2 minutter siden): Dette! 👏🏻 Enig! For de som ikke har hatt en slik far forstår ikke. Jeg har ingen kontakt med min far i dag, han brydde seg lite og det så jeg og la merke til når jeg ble eldre. Min mor gjorde alt hun kunne for at jeg hadde det bra hos han, men endte opp med å gå i pysj f.eks en hel helg fordi han ikke gadd å skifte klær på meg som liten. Baggen med rene klær fra mamma lå like fint brettet når jeg kom tilbake. Det er faktisk farens ansvar for hvordan barnet har det når hun skal feire jul der. Vil tro han ikke tenker tanken på julekjole engang før jenta spør på julaften. Hvorfor ligger alt ansvaret på mor bare fordi han ikke gidder? Han må faktisk lære hvordan det er å ha en datter..... Syns det mest riktige er å gi han beskjed om at han bør ha en julekjole klar til henne på julaften slik at hun ikke blir lei seg og si størrelsen for å hjelpe han. Anonymkode: 26d4c...764 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #73 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva hadde du gjort dersom hun feiret juelaften med deg og skulle i selskap den 25? Det er rart å kun ha EN kjole til barnet. Det koster en 50 lapp brukt. Du tenker ikke på barnet her. Kun trassig. Far er gjerne en dott. Men du trenger ikke være det du og Anonymkode: a4bb8...133 Eksperter sier at kvinner sliter seg ut i dagens samfunn nettopp fordi kvinner skal huske på alt og gjøre alt for familien/hjemmet. Og hva er deres råd? Jo, at far får mer ansvar.... Ja, at han mest sannsynlig vil gjøre masse feil men forhåpentligvis lære av det... Så la han lære da, for så å bli en bedre far i fremtiden. Anonymkode: 26d4c...764 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #74 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig! For de som ikke har hatt en slik far forstår ikke. Jeg har ingen kontakt med min far i dag, han brydde seg lite og det så jeg og la merke til når jeg ble eldre. Min mor gjorde alt hun kunne for at jeg hadde det bra hos han, men endte opp med å gå i pysj f.eks en hel helg fordi han ikke gadd å skifte klær på meg som liten. Baggen med rene klær fra mamma lå like fint brettet når jeg kom tilbake. Det er faktisk farens ansvar for hvordan barnet har det når hun skal feire jul der. Vil tro han ikke tenker tanken på julekjole engang før jenta spør på julaften. Hvorfor ligger alt ansvaret på mor bare fordi han ikke gidder? Han må faktisk lære hvordan det er å ha en datter..... Syns det mest riktige er å gi han beskjed om at han bør ha en julekjole klar til henne på julaften slik at hun ikke blir lei seg og si størrelsen for å hjelpe han. Anonymkode: 26d4c...764 Syns det er litt rart at du som har opplevd dette selv, ikke ønsker at det skal tilrettelegges for at jenta har det best mulig. Veldig trist. Selv om sin far ikke hjalp deg med å skifte, gjør kanskje denne faren det. Eller at jenta kan klare det selv. Anonymkode: 98c68...777 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #75 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksperter sier at kvinner sliter seg ut i dagens samfunn nettopp fordi kvinner skal huske på alt og gjøre alt for familien/hjemmet. Og hva er deres råd? Jo, at far får mer ansvar.... Ja, at han mest sannsynlig vil gjøre masse feil men forhåpentligvis lære av det... Så la han lære da, for så å bli en bedre far i fremtiden. Anonymkode: 26d4c...764 Skal han lære av ei fortvilet jente på selveste julaften? Av en gråtende å trist jente som vet at hun har en fin kjole hjemme? En kjole som mamma ikke vil dele/la henne bruke hos pappa? Hjerterått! Anonymkode: 98c68...777 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #76 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns det er litt rart at du som har opplevd dette selv, ikke ønsker at det skal tilrettelegges for at jenta har det best mulig. Veldig trist. Selv om sin far ikke hjalp deg med å skifte, gjør kanskje denne faren det. Eller at jenta kan klare det selv. Anonymkode: 98c68...777 Mor kan tilrettelegge ved å si ifra på forhånd og hjelpe til med størrelse. Og jeg sier dette kun fordi han må faktisk lære seg å gjøre ting for datteren og ikke få alt på sølvfat. Min far hadde kanskje blitt bedre om min mor ikke sydde puter under armene hans. Og kanskje forholdet vårt hadde vært bedre i dag... Derfor sier jeg dette. Anonymkode: 26d4c...764 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #77 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal han lære av ei fortvilet jente på selveste julaften? Av en gråtende å trist jente som vet at hun har en fin kjole hjemme? En kjole som mamma ikke vil dele/la henne bruke hos pappa? Hjerterått! Anonymkode: 98c68...777 Sier jo ikke at han skal lære av en gråtende jente på julaften. Sier at man kan si ifra på forhånd slik at han nettopp unngår at dette skjer. Men da lærer han at han kanskje må tenke på slike ting på forhånd og ordne klart før diverse hendelser. Er jo ikke siste gang han skal feire med jenta vil jeg tro. Anonymkode: 26d4c...764
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #78 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mor kan tilrettelegge ved å si ifra på forhånd og hjelpe til med størrelse. Og jeg sier dette kun fordi han må faktisk lære seg å gjøre ting for datteren og ikke få alt på sølvfat. Min far hadde kanskje blitt bedre om min mor ikke sydde puter under armene hans. Og kanskje forholdet vårt hadde vært bedre i dag... Derfor sier jeg dette. Anonymkode: 26d4c...764 Ved at det går ut over jenta Hadde det vært jenta mi, hadde jeg sendt med en kjole. Oppmuntre far hadde nok også vært lurt. Anonymkode: 98c68...777
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #79 Skrevet 30. november 2022 Så ikke andre misforstår, hadde jo selvfølgelig ikke latt jenta min feire jul uten julekjole. Om han den 23 desember ikke hadde ordnet kjole til henne til julaften så hadde jeg sendt med en kjole. Men jeg hadde gjort alt jeg kunne for at han skulle skjønne selv at dette er noe han faktisk bør fikse selv og tenke over. Tenk hvor glad jenta blir når hun kommer til faren sin og han hadde fikset en kjole til henne... Anonymkode: 26d4c...764 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #80 Skrevet 30. november 2022 Forstår at fasaden er det viktigste for deg. Det at kjolen og jenten er nydelig, ren og pen. Om hun koser seg, nyter maten og er glad, kommer visst i andre rekke. Om du snur på det, tenker at hun har kost seg voldsomt, så burde ikke noen flekker på en kjole være viktig for deg. Den passer neppe til neste jul. Heller ikke smart å bruke mye penger på nydelige klær til så små barn. Barn er ikke dukker, som skal sitte nydelige og helt i ro. Kjolen kan like gjerne rives opp under lek og hyl og skrål. Du nevnte at du tror at datteren sin heller vil ha på julekjolen når hun er sammen med deg og din familie, som hun er tryggere på. Tror du trygghet har noe å si for når hun vil bruke kjolen? Anbefaler at du spør datteren din om hvilke klær/kjole hun vil ha på når hun feirer jul hos far. Du kan også si noe om at hun kanskje lettere griser til klærne hos far, siden han ikke passer så godt på. Kanskje hun ikke bryr seg, eller ønsker å spare kjolen til du kan passe på at hun ikke griser den til. Muligens føler hun seg like fin i en kjole med noen flekker enn det moren hennes føler... Anonymkode: d7e83...cc1 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå