AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Datteren min skal være his far fra 23-25 desember. Hun er 4 og har en julekjole jeg nettopp har kjøpt. De andre kjolene er kortermet og sommerkjoler. Barnefar tar ille hensyn til søling på mat, så særlig gensere er flekkete da de kommer hjem igjen. Jeg kjenner på å ikke sende med julekjolen fordi vi skal i annet juleselskap den 25 ettermiddag. Jeg rekker ikke vaske og og tørke den før vi skal i nytt selskapZ Er jeg sær om jeg sender med hverdagslige klær til henne? Skal sies bf betaler bidrag på 2800.- det dekker jo ikke alt hva ett barn koster, derfor har jeg ikke nok penger til flere julekjoler og han ofrer ikke ei krone utover bidraget. Anonymkode: a6d7e...981
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Ja, du er sær. Anonymkode: 8b256...8d9 24 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Det høres ikke ut som faren vil bry seg, men vil barnet? Hvis hun vil ha julekjolen sin til jul syns jeg du skal sende den med og eventuelt kjøpe en ekstra finkjole. Det er greit å likevel ha når de etterhvert skal i bursdager og sånt. Anonymkode: e4129...b42 15 2 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Har ikke barnefaren noen klær til datteren sin i hjemmet sitt i det hele tatt? Du får til og med de skitne klærne hennes hjem etter endt samvær? 😟 Jeg vet ikke hvor glad datteren din er i å pynte seg. Men jeg tenker at jeg hadde kjøpt en kjole til som hun kunne hatt med til julaften. Jeg skjønner at du syns barnebidraget han betaler er for lite, og det er jeg særdeles enig med deg i. Men dette hadde jeg ikke demonstrert ved å ikke la jenta få pynte seg med kjole på julaften ❤ Anonymkode: adf1e...90f 15 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Har ikke far kjøpt en julekjole til henne da? Anonymkode: ebb55...365 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Forstår at du er irritert på far. Ville uansett ikke latt irritasjonen gå utover din datter. Be hennes far om å vippse deg, og kjøp en fin kjole hun kan ha på seg på julaften. Anonymkode: 407c4...fa3 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 Kan du ikke se om du finner noen brukte juleklær da hvis du ikke har råd til helt nye? Eller så sender du med en annen som ikke er så veldig sommerlig, er den kortermet går det an å ha en cardigan utenpå. Anonymkode: 2d031...e4c
Daria Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 (endret) Ta en pen jakke over en av sommerkjolene? Å sende et barn på julefeiring uten penklær er sært, å gi far skylda for at en 4-åring søler ved matbordet er i grunnen også ganske sært... Da jeg var i den alderen (og alle andre aldre over 2) elsket jeg å pynte meg og ville blitt kjempelei meg over å bli fratatt en anledning til gjøre det. Endret 29. november 2022 av Daria 27 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 https://www2.hm.com/no_no/productpage.0871308011.html Server havregrynsgrøt til frokost 1 dag. Problem løst. Anonymkode: 983d7...d79 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 Du mener vel ikke at bidraget skal dekke alt et barn koster? 2800 i måneden er ikke lite, med barnetrygd og tilsvarende bidrag fra deg må det da være rom for to kjoler? Anonymkode: e98d0...94b 13
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke barnefaren noen klær til datteren sin i hjemmet sitt i det hele tatt? Du får til og med de skitne klærne hennes hjem etter endt samvær? 😟 Jeg vet ikke hvor glad datteren din er i å pynte seg. Men jeg tenker at jeg hadde kjøpt en kjole til som hun kunne hatt med til julaften. Jeg skjønner at du syns barnebidraget han betaler er for lite, og det er jeg særdeles enig med deg i. Men dette hadde jeg ikke demonstrert ved å ikke la jenta få pynte seg med kjole på julaften ❤ Anonymkode: adf1e...90f Bf mener bidraget skal dekke alt og han kjøper aldri noe til henne. Ikke engang is. Han vet vel knapt hvordan en vaskemaskin fungerer. Han bor i arbeidsklær som neppe har blitt vasket den siste mnd. Anonymkode: a6d7e...981 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 Jeg har alltid sendt med penklær. Når far kun har annenhver helg og litt i feriene så vil jeg heller ha en pose med møkkete tøy hvor jeg vet jeg får tilbake alt enn at noe blir liggende i skittentøyskurven der som hen kanskje trenger før neste samvær. En annen bonus er at jeg slipper lukta av fars skyllemiddel. Anonymkode: 567d2...50d 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Hvorfor rekker du ikke å vaske kjolen ? Et hurtig program tar 20min.. barn søler slik er det bare. Vil du virkelig at barnet skal sitte i hverdagsklær i juleselskap? som noen linket over, en kjole trenger ikke koste all verden… Anonymkode: 7e4cb...deb 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?children_clothing_size=5&children_clothing_size=6&q=julekjole&sort=PRICE_ASC Anonymkode: 6a67f...79e 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mener vel ikke at bidraget skal dekke alt et barn koster? 2800 i måneden er ikke lite, med barnetrygd og tilsvarende bidrag fra deg må det da være rom for to kjoler? Anonymkode: e98d0...94b Det er ikke rom for en kjole til akkurat nå for tiden. Jeg bor alene og har lån på boligen. Samt har alt blitt dyrere med tiden. Pluss billån, andre utgifter. Anonymkode: a6d7e...981 2
Mezzosoprena Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 Spør deg om dette: Når tror du barnet har lyst til å være finest pyntet? Svaret her er fasit. 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor rekker du ikke å vaske kjolen ? Et hurtig program tar 20min.. barn søler slik er det bare. Vil du virkelig at barnet skal sitte i hverdagsklær i juleselskap? som noen linket over, en kjole trenger ikke koste all verden… Anonymkode: 7e4cb...deb Det hjelper da ikke om vaskemaskinen bruker 20 min når vi har har avtalt overlevering den 25 for så at vi skal reise i ca 35-40 min til det andre selskapet. Skal kjolen blafre til tørk ut av bilvinduet? Noe som ikke koster noe for andre kan velte hele min økonomi. Anonymkode: a6d7e...981 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Spør deg om dette: Når tror du barnet har lyst til å være finest pyntet? Svaret her er fasit. Det trur jeg blir med hele min famile som hun ser oftere og er tryggere sammen med. Anonymkode: a6d7e...981 3
Brunello Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Spør deg om dette: Når tror du barnet har lyst til å være finest pyntet? Svaret her er fasit. Og det er ikke gitt at er på julaften. Om julaften feires i vanlige klær hos far og hans kanskje lille familie, er det hyggeligere å bruke kjolen i juleselskapet til mors store familie der alle pynter seg. 3
Rucula Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 Jeg hadde ikkke sendt med kjolen Kjole på julaften er fars ansvar når hun er hos han! Vi kvinner trenger ikke være hjerneproteser til enhver tid! 5 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå