AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #101 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Praktiserer deres barnehager fremdeles det? Ser FHI ikke anbefaler det lenger, de sier: “Barn med feber bør først og fremst av hensyn til seg selv holdes hjemme til barnet er feberfri“. «Erfaringer viser at strenge regler for å holde syke barn ute fra barnehagen har begrenset effekt på spredningen av smitte. Det kan blant annet skyldes at sykdommer er smittsomme før tegnene på sykdom vises.» https://www.fhi.no/sv/barnehage/nar-ma-barnet-vare-hjemme-fra-barne/ her krever barnehagen at vi skal holde en friske unger hjemme fordi de hadde feber i går, og vi har nå én eneste sykt barn dag igjen (ja vi vet at det er utvidede sykt barn dager i år, vi har brukt de også). Blir helt desperat og ligger våken om natten og tenker på hva vi skal gjøre hvis vi får étt sykdomstilfelle til. Anonymkode: 7a973...d62 jeg lar min være hjemme slik hn har en feberfri dag, fordi hvis jeg sender barnet for tidlig blir hn lett syk igjen Anonymkode: e06d3...cb1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #102 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har selv jobbet i barnehage og kjenner godt til denne tankegangen her. Problemet er at de fleste foreldre er i jobb! Slutt å gi folk dårlig samvittighet fordi man sender pjuske barn i bhg! Man har dårlig samvittighet ovenfor barnet sitt, man blir presset fra arbeidsgiver, masse arbeidsoppgaver som hoper seg opp på jobb som fører til at man må jobbe ekstra OG kanskje andre mennesker som påvirkes av at man er borte. Ingen ønsker å sende syke barn i bhg, men man gjør det fordi man må. Anonymkode: a4fec...a62 Tull. Det finnes tilpgmed folk som går hjemme som sender halvsyke barn . Anonymkode: 5bbfb...cc8
RockyRose Skrevet 27. november 2022 #103 Skrevet 27. november 2022 Vi fekk beskjed på avd. vår at dei ikkje har lov å tvinge oss til å ha ein feberfri-dag før dei kjem i barnehagen igjen. Men at dei anbefalar det for å unngå at barnet får feber i barnehagen dagen etter, eller at dei eigentleg ikkje er i form til å vere i barnehagen. Vi har ein regel heime at guten skal vere feberfri og i fin form ila tidleg ettermiddag, elles skal han vere heime dagen etter. Tippar dei er strenge på det fordi det er nokre foreldre som sender barn i barnehage sjølv om dei ikkje burde vore der, fordi dei må på jobb.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #104 Skrevet 28. november 2022 On 11/27/2022 at 7:49 PM, AnonymBruker said: Tull. Det finnes tilpgmed folk som går hjemme som sender halvsyke barn . Anonymkode: 5bbfb...cc8 Tull? Majoriteten av befolkningen i Norge er faktisk i jobb. De som er hjemme er uføre eller syke. Noen ytterst få er arbeidsledige. Du finner kanskje en og annen som «går hjemme», men jeg kjenner faktisk ingen som gjør det. Ikke vanlig i Oslo der jeg bor. Anonymkode: a4fec...a62 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #105 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull? Majoriteten av befolkningen i Norge er faktisk i jobb. De som er hjemme er uføre eller syke. Noen ytterst få er arbeidsledige. Du finner kanskje en og annen som «går hjemme», men jeg kjenner faktisk ingen som gjør det. Ikke vanlig i Oslo der jeg bor. Anonymkode: a4fec...a62 Ha ha vel det var vanlug da keg bodde i Oslo Anonymkode: 5bbfb...cc8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå