Curiousine Skrevet 9. desember 2022 #121 Skrevet 9. desember 2022 Kondolerer Var i en begravelse det de hadde pizza en gang so tenker det meste går. Så kan dere ha noe mer tradisjonelt til de andre. Om faren din ikke hadde likt det det dropper dere det selfølgelig. Du kan ja si at det er dumt å ha fremme da man risikerer at de blir tatt før barna får spist av det
Rasjonalisten Skrevet 9. desember 2022 #122 Skrevet 9. desember 2022 Jeg forstår at denne situasjonen er vanskelig å navigere. Det er ikke lett å finne en balanse mellom det som kan være uverdig og som du sier, det som kan føles som en barnebursdag. Personlig, ville jeg ha kanskje en snack som er litt mer passende for anledningen og som også ungene kan ha glede av. Noe som kan minne litt om den tradisjonelle begravelsen, men som også er i tråd med hva barna liker. Det er viktig å finne noe som alle kan føle seg komfortable med. Kanskje kan dere vurdere å ha et utvalg av snacks som både barna og voksne kan nyte?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #123 Skrevet 9. desember 2022 Da min oldemor døde hadde vi minnestund hjemme hos foreldrene mine (var bare 25 stk, familie). Det ble servert snitter og i tillegg var det bestilt et fat med påsmurte rundstykker som et barnevennlig alternativ. Rundstykkene hadde helt "vanlig" pålegg som ost, skinke, salami og egg, men var pyntet som snitter. Dette fatet ble satt frem sammen med snittene og det ble informert om at rundstykkene var tiltenkt barna da folk satte seg til bords. Et par av barna spurte om de kunne smake på snitter og det fikk de selvsagt lov til, mens de andre var fornøyde med rundstykkene. Har jo forståelse for at barn ikke nødvendigvis jubler over røkelaks og eggerøre, brie eller kalkun og waldorfsalat, men å servere pizza til barna (som min tante foreslo) var uaktuelt for min mor, som var vertinne den dagen. Da snittene skulle bestilles spurte mamma cateringselskapet om barnevennlige alternativer og de foreslo rundstykkene. Dette syntes alle at var et greit kompromiss. Anonymkode: c878e...1aa 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #124 Skrevet 9. desember 2022 Må man mene så mye om alt da? Kan man ikke bare gjøre det enkelt og greit.. la sutrekopper grave seg ned i sitt eget skithull? Anonymkode: bf283...d7a
Gjest ti10 Skrevet 9. desember 2022 #125 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da min oldemor døde hadde vi minnestund hjemme hos foreldrene mine (var bare 25 stk, familie). Det ble servert snitter og i tillegg var det bestilt et fat med påsmurte rundstykker som et barnevennlig alternativ. Rundstykkene hadde helt "vanlig" pålegg som ost, skinke, salami og egg, men var pyntet som snitter. Dette fatet ble satt frem sammen med snittene og det ble informert om at rundstykkene var tiltenkt barna da folk satte seg til bords. Et par av barna spurte om de kunne smake på snitter og det fikk de selvsagt lov til, mens de andre var fornøyde med rundstykkene. Har jo forståelse for at barn ikke nødvendigvis jubler over røkelaks og eggerøre, brie eller kalkun og waldorfsalat, men å servere pizza til barna (som min tante foreslo) var uaktuelt for min mor, som var vertinne den dagen. Da snittene skulle bestilles spurte mamma cateringselskapet om barnevennlige alternativer og de foreslo rundstykkene. Dette syntes alle at var et greit kompromiss. Anonymkode: c878e...1aa Dette, det kan da ikke være umulig å få til noen litt mer barnevennlige/enklere varianter av enten snitter eller rundstykker som de mest kresne kan spise. I utgangspunktet, og spesielt nå for å holde det i den avdødes ånd. Pizzaboller tyder jo mer på at det er snakk om en filmkveld, netflix and chill eller hva som helst som er laaangt fra en begravelse. Hva blir det neste, liksom? Et foodora-bud som kommer syklende med pizza fra peppes?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #126 Skrevet 9. desember 2022 Syns pizza nesten blir litt «festmat». I min bestemors begravelse ble det servert en stor Wales kringle. Må virkelig barna ha type middagsmat i minnestunden? Hvis det er småbarn ville jeg hatt med matpakke til mitt eget barn hvis det ble behov for det. Kan heller møtes å spise pizzaboller senere eller ved en annen anledning Anonymkode: 6387b...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #127 Skrevet 9. desember 2022 ti10 skrev (5 timer siden): Dette, det kan da ikke være umulig å få til noen litt mer barnevennlige/enklere varianter av enten snitter eller rundstykker som de mest kresne kan spise. I utgangspunktet, og spesielt nå for å holde det i den avdødes ånd. Pizzaboller tyder jo mer på at det er snakk om en filmkveld, netflix and chill eller hva som helst som er laaangt fra en begravelse. Hva blir det neste, liksom? Et foodora-bud som kommer syklende med pizza fra peppes? Dor noe tull, Anonymkode: ee72f...afe
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #128 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Syns pizza nesten blir litt «festmat». I min bestemors begravelse ble det servert en stor Wales kringle. Må virkelig barna ha type middagsmat i minnestunden? Hvis det er småbarn ville jeg hatt med matpakke til mitt eget barn hvis det ble behov for det. Kan heller møtes å spise pizzaboller senere eller ved en annen anledning Anonymkode: 6387b...fe5 Hvorfor det? Jeg Skjlnner virkelig ikke problemet med pizzaboller Anonymkode: ee72f...afe 1
Fru Uperfekt Skrevet 9. desember 2022 #129 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 9.03): En minnestund er for de etterlatte, ikke for den som er død. Den er faktisk død. Barn kan stort sett spise det samme som voksne. De kan evt plukke fort ting de ikke klarer å spise (og det må være lov å ikke like absolutt alt. Smak er forskjellig.). Men samtidig er det veldig unødvendig å holde på tradisjoner bare for å holde på dem. Mange tradisjoner er jo egentlig bare gruppepress fra døde folk. Ha mat dere liker. Det er jo ingen som serverer snitter i andre situasjoner. Hadde folk likt det så godt så hadde man spist det oftere. Anonymkode: c2c8e...7f6 Snitter har jeg fått i mange andre situasjoner, det er ikke forbeholdt begravelser
Fru Uperfekt Skrevet 9. desember 2022 #130 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor det? Jeg Skjlnner virkelig ikke problemet med pizzaboller Anonymkode: ee72f...afe Pizzaboller hadde kanskje dugd om det var en barne/ungdomsbegravelse me ikke når en voksen skal begraves. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #131 Skrevet 9. desember 2022 Ingen unge har dødd av brødskiver og karbis . Heller ikke av ikke å spise. Anonymkode: 6ca99...502 2
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #132 Skrevet 9. desember 2022 Jeg hadde ikke orket å lage en konflikt av at noen ønsker pizzaboller. Enig i at det ikke oser høytidlighet av pizzaboller, og ja, barn burde kunne spise snitter, men hadde ikke tatt den kampen når det er snakk om en begravelse.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #133 Skrevet 10. desember 2022 Fru Uperfekt skrev (5 timer siden): Pizzaboller hadde kanskje dugd om det var en barne/ungdomsbegravelse me ikke når en voksen skal begraves. Jo da duger da også. Minnestunden er for å samles og snakkes om avdøde, hva man spiser spiller ingen rolle Anonymkode: ee72f...afe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå