Gå til innhold

Pizzaboller i minnestunden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snitter er jo bare fancy brødskiver. Spiser ikke barna brødskiver?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Norja skrev (2 minutter siden):

Snitter er jo bare fancy brødskiver. Spiser ikke barna brødskiver?

Småbarn kan være veldig kresen på brødskiver ;) Og det er langt fra alle barn som spiser reker, laks, remulade, og rart garnityr som ruskål, sprøstekt løk, etc. Det er helt normal barneoppførsel å klikke i vinkel fordi en dill-kvast har vært ani skinken. 

Anonymkode: 2b5da...903

• Liker 5
Skrevet

Kondolerer. 🌹

Jeg synes det er underlig å gjøre dette til et problem og tema for diskusjon. Dere har mistet deres far og barna deres bestefar. Da burde fokuset være på å gjøre begravelsen og minnestunden til en minnerik stund og ikke detaljstyre til det urimelige. For det virker unektelig som detaljstyring å bestemme at pizzabollene må ligge ute av syne slik at de ikke forstyrrer et ellers korrekt bord. 

La det gå er min mening. 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Småbarn kan være veldig kresen på brødskiver ;) Og det er langt fra alle barn som spiser reker, laks, remulade, og rart garnityr som ruskål, sprøstekt løk, etc. Det er helt normal barneoppførsel å klikke i vinkel fordi en dill-kvast har vært ani skinken. 

Det er virkelig ikke normalt blant barn i min omgangskrets.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Norja skrev (Akkurat nå):

Det er virkelig ikke normalt blant barn i min omgangskrets.

Da har du en unormal omgangskrets ;) Om du googler barn og kresenhet, så finner du mye informasjon. 

• Liker 3
Skrevet

Husker selv som barn jeg ikke likte snitter fordi de hadde på smør, og jeg hatet smør. Det ble alltid løst ved at bestemor (som stort sett arrangerte slike familiebegivenheter) smurte et par rundstykker til meg som stod på er eget fat. Hadde på ost, skinke, egg, fiskepudding, e.l. Kan ikke se at den tilretteleggingen gjorde selskapene mindre «høytidelige».

• Liker 2
Skrevet

Kondolerer!

Når det først skal serveres, og all maten spises i samme rom, så synes jeg jo at det like så greit kan stå fremme. Trenger jo ikke å gi det mye fokus, men opplever det som litt merkelig å skulle gjemme bort noe som er ment å spises. 

At så store barn ikke kan spise noen snitter i en sånn situasjon synes jeg derimot er merkelig, men det er jo en annen diskusjon.

Anonymkode: a3005...1c6

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da har du en unormal omgangskrets ;) Om du googler barn og kresenhet, så finner du mye informasjon. 

Hvis flertallet av barn og tenåringer i alderen 8-14 i din omgangskrets "klikker i vinkel" av en dillkvast, så er det nok ikke min omgangskrets som er unormal...

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Norja skrev (1 minutt siden):

Hvis flertallet av barn og tenåringer i alderen 8-14 i din omgangskrets "klikker i vinkel" av en dillkvast, så er det nok ikke min omgangskrets som er unormal...

Barn i alderen 8-14 er ikke småbarn, som var det jeg spesifikt skrev i mitt innlegg ;) Nei, det er ikke normalt at unger på 8-14 ikke tåler en dillkvast, og av så store barn ville jeg rett og slett forventet og forlangt at de spiste helt vanlig mat. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

ALT skal virkelig tilpasses barn nå for tiden. Hva med at barn lærer seg ulike kontekster og tilpasset atferd etter det? Neida, i 2022 serverer vi de pizzaboller i begravelse?!

Skjønner at du ikke tar den kampen midt i sorgen altså ts, og forstår godt at du syns det bør settes et annet sted. 

Anonymkode: 239e3...032

Den dagen jeg dør, håper jeg at mine barnebarn og oldebarn får pizzaboller! Inkludert resten av slekta. Jeg vil minnes som den bestemoren som satt barna først. 

• Liker 7
Skrevet

Herregud. Det er ingen som dør av pizzaboller. 

Anonymkode: 4cf8c...478

• Liker 3
Skrevet
Troyamin skrev (1 minutt siden):

Den dagen jeg dør, håper jeg at mine barnebarn og oldebarn får pizzaboller! Inkludert resten av slekta. Jeg vil minnes som den bestemoren som satt barna først. 

Men nå handlet ikke dette om DEG og den dagen du dør om du leste i hi… tvert i mot om en mer tradisjonsbundet mann sin begravelse.

Dessuten, tror du hva som serveres i begravelsen din er det som gjør at de minnes deg som en god bestemor? 

• Liker 5
Skrevet

Dette er ørtiende gang jeg har sett lignende diskusjon her på kg, som viser gapet mellom de som skiller mellom høytid og hverdag og de som ikke ser verdien av det. Tidligere har det vært snakk om taco i konfirmasjon og grandis på julaften. Har til gode å se noen komme til et kompromiss annet enn at en side gir seg.

Anonymkode: 6f1bc...268

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Det er ingen som dør av pizzaboller. 

Heller ingen dør av man hyrer en standupkomiker til å underholde med analvitser. Smak og behag.  

Anonymkode: 2e327...e69

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heller ingen dør av man hyrer en standupkomiker til å underholde med analvitser. Smak og behag.  

Anonymkode: 2e327...e69

? 

Skrevet

Skal noen bli krenka av pizzaboller?!? 

• Liker 2
Skrevet

Men hvorfor skal det lages akkurat pizzaboller til barn i alderen 8-14? Kan man ikke lage et par brett med barnevennlige snitter i stedet? De er jo absolutt store nok til å spise snitter. 

Anonymkode: a4837...268

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Som nordmann, begynner jeg å innse mer og mer hvor jævlig merkelig dette landet er...

Anonymkode: 51c59...7c0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men nå handlet ikke dette om DEG og den dagen du dør om du leste i hi… tvert i mot om en mer tradisjonsbundet mann sin begravelse.

Dessuten, tror du hva som serveres i begravelsen din er det som gjør at de minnes deg som en god bestemor? 

Hvordan vet du at familien til ts ikke mener at avdøde har samme oppfatning som meg? For det kan godt være at ts er i mindretall...

Skrevet

Kondolerer så mye, Ts ❤️

Man skal vel hedre den avdøde, og da med mat og ting han likte. 
Da har ikke pizzaboller noe der å gjøre. 
Det er ikke barnebarnas dag. 

Jeg var ganske ung da mine besteforeldre døde. Det var ikke mat spesifikt for barn. Jeg spiste også det som var der fordi det er av respekt for avdøde. 

Anonymkode: bd7e0...c59

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...