Gå til innhold

Geir Kåre Nyland stevner Oslo kommune etter stupeulykke

Pipaluk

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Men det er jo her det fine kommer inn med hovedregelen om å kjenne forholdene før en stuper. Da kan man være helt ny der, eller vanket der i 10 år. Kjenn forholdene før man stuper.

Ja, selv ikke steder man kjenner godt er 100 prosent trygge. Derfor er det viktig å ta en sjekk hver gang. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pipaluk skrev (8 timer siden):

Så nyeste story på insta. Kan ikke tolke det på annen måte enn at han oppfordrer til vold mot eksen. Creepy.

Ser ut som innlegget er slettet? Hva skrev han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (33 minutter siden):

Ser ut som innlegget er slettet? Hva skrev han? 

Tok screenshot men er vel ikke lov å legge ut? Kan jeg sitere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (6 minutter siden):

Tok screenshot men er vel ikke lov å legge ut? Kan jeg sitere?

Det er lov på rampelys hvertfall. Screenshot er bevis, sitering kan være spekulasjoner 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (43 minutter siden):

Det er lov på rampelys hvertfall. Screenshot er bevis, sitering kan være spekulasjoner 

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (18 minutter siden):

Screenshot_20221205-094726_Instagram.jpg

Det er jo bare intern humor mellom ham og venninnen Kristina Vixe. Har ingenting med eksen å gjøre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Triviella skrev (22 minutter siden):

Det er jo bare intern humor mellom ham og venninnen Kristina Vixe. Har ingenting med eksen å gjøre. 

Det var bra. Jeg trodde det var til eksen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (På 29.11.2022 den 23.37):

Ja, det ser ut til at enkelte av hans støttespillere har trakassert folk på vegne av ham. Dette er noe han oppfordrer til når han legger ut informasjon om telefonnummer og adresse. 

Det virker som om Geir Kåre er ute og kjøre nå. Jeg så ham i Norges Tøffeste det året han vant, og dette er en fyr som var vant med å være best, og som hadde en enorm selvtillit. En sånn gi faen/fuck you-stil er sikkert noe han har kommet unna med fordi han har vært nokså flott i kroppen, hatt selvtilliten i orden og vært relativt ressurssterk. Og levd i et kampsportmiljø med masse skitsnakk. Men i takt med at ulykken skjedde og kontoen hans har fått mange flere følgere, så øker også ansvaret hans for å tenke mer nøye gjennom hva han faktisk deler. Det å henge ut kritikere med fullt navn, adresse og telefonnummer på den store offentlige kontoen hans er skikkelig ugreit, og det fremstår hevngjerrig og aggressivt.

Jeg skjønner veldig godt at han er langt nedi kjelleren. Ikke bare har han blitt lam, men han har også dessverre blitt forlatt av den tidligere samboeren sin. Det er helt tragisk og ulykken var forferdelig unødvendig. Men Geir Kåre kan likevel ikke hevne seg ved å henge ut folk på internett. Han er en godt voksen mann som burde vite bedre, adhd eller ikke. Jeg er usikker på om dette representerer et ekte bilde av ham som person, eller om han bare er sjukt dyster og hevngjerrig nå.

Geir Kåre får gjerne kalle meg en hater og et nettroll, men jeg mener likevel at det er drøyt og uansvarlig å søke opp folk og henge dem ut med bilder, navn, telefonnummer og adresser på en stor IG-konto. Han oppmuntrer jo følgerne sine til å kontakte og hetse disse folka, ellers hadde han jo aldri gjort det. Glad for at jeg er anonym, ellers hadde han vel pusset følgerne sine på meg også, siden jeg påpeker det faktumet at GK som influenser og med 27 000 følgere faktisk har et ansvar for hva han legger ut og påvirker til i sosiale medier. 

Man er jo rett og slett fritt vilt hvis man legger igjen saklig kritikk om en influenser under fullt navn. Vi vet jo alle om fotballfrue sin mann, Lars Kristian Eriksen, som nylig sporet opp, forfulgte og ripet opp hele bilen til en kvinne som la igjen én saklig kommentar under et IG-innlegg. Ikke rart at mange velger å være anonyme. Kritikerne skal tydeligvis knebles med alle midler.

Endret av Rastebenk
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har veldig sympati for Geir Kåre, og skjønner at han er i sitt livs kamp. Håper han kommer seg på beina igjen!

Men i stupevideoen hos Aftenposten så ser man jo tydelig skiltene på begge sider av GK når han stuper? Mener det har blitt sagt at det var så tett av folk at de ikke var mulige å se?

Endret av Triviella
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triviella skrev (33 minutter siden):

Jeg har veldig sympati for Geir Kåre, og skjønner at han er i sitt livs kamp. Håper han kommer seg på beina igjen!

Men i stupevideoen hos Aftenposten så ser man jo tydelig skiltene på begge sider av GK når han stuper? Mener det har blitt sagt at det var så tett av folk at de ikke har mulige å se?

Ser ut som et skilt! Og ja, skilting er vesentlig i gkn sin klage. 

Stakkar mann❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (5 timer siden):

Ny sak i aftemposten i dag. 

har han sletta instagram?

Link? Prøvde å finne den selv, men fikk bare opp eldre artikler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djerv2020 skrev (3 timer siden):

Ser ut som et skilt! Og ja, skilting er vesentlig i gkn sin klage. 

Stakkar mann❤️

Han valgte å stupe midt mellom 2 skilt da maks uflaks. Enig i at det burde vært et stort stående skilt. Men man er da likefullt ansvarlig for å sjekke før man stuper. 
Ja synd på han men finnes verre skjebner som ikke får 1,6 mill i Vipps fra kjente og ukjente. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Babushka skrev (24 minutter siden):

Han valgte å stupe midt mellom 2 skilt da maks uflaks. Enig i at det burde vært et stort stående skilt. Men man er da likefullt ansvarlig for å sjekke før man stuper. 
Ja synd på han men finnes verre skjebner som ikke får 1,6 mill i Vipps fra kjente og ukjente. 

Det er veldig synd på ham. Men det betyr ikke at han er uten ansvar. Han burde ha sjekket forholdene, han burde ha sett skiltene (nå som vi ser i aftenposten at det er et tydelig skilt på bakken rett der han hoppa fra), han burde ikke stupt ut i ukjent farvann med hodet først.

Dette er en fyr som har levd bajas og testet farlige grenser i årevis. Det er mange som ham. Statistisk sett vil noen av dem skade seg alvorlig og noen dø. Dessverre endte han i den statistikken som får ekstreme varige men.  Jeg håper likevel han klarer å skape et godt liv💗

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen i artikkelen ødelegger hele saken hans. Det var ikke så mye folk der at skiltene inne var synlige, han valgte å stupe midt mellom to skilt og han gjorde det på den mest risikable måten uten å kjenne forholdene først.

Utrolig kjipt for han men han er selv ansvarlig for resultatet.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Den videoen i artikkelen ødelegger hele saken hans. Det var ikke så mye folk der at skiltene inne var synlige, han valgte å stupe midt mellom to skilt og han gjorde det på den mest risikable måten uten å kjenne forholdene først.

Utrolig kjipt for han men han er selv ansvarlig for resultatet.

Det er jo veldig påfallende hvordan det var ca 10-12 stk der, og at ingen likevel la merke til advarslene som var fastskrudd ned i treverket. Det har jo vært flere ulykker der tidligere også, de er vel faktisk 2 stk som saksøker kommunen nå, ikke bare Geir Kåre. De små skiltene burde ha stått på stativ på vanlig vis slik alle skilt gjør, for her er det jo helt åpenbart at synligheten ikke er god nok. Men det er likevel helt feil å be om erstatning for dette. Da får vi amerikaniserte tilstander hvor folk saksøker kafeer fordi de har blitt servert varm kaffe som de har brent leppa si på....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 timer siden):

Det er jo veldig påfallende hvordan det var ca 10-12 stk der, og at ingen likevel la merke til advarslene som var fastskrudd ned i treverket. Det har jo vært flere ulykker der tidligere også, de er vel faktisk 2 stk som saksøker kommunen nå, ikke bare Geir Kåre. De små skiltene burde ha stått på stativ på vanlig vis slik alle skilt gjør, for her er det jo helt åpenbart at synligheten ikke er god nok. Men det er likevel helt feil å be om erstatning for dette. Da får vi amerikaniserte tilstander hvor folk saksøker kafeer fordi de har blitt servert varm kaffe som de har brent leppa si på....

At ingen av de 10-12 stk som var der ikke la merke til advarslene er en tom påstand. Umulig å vite. At de ikke stupte der lik Geir Kåre taler mer i retningen av at de kanskje fikk med seg skiltingen?

Og selv om det har vært flere ulykker der så betyr det ikke automatisk at det er dårlig merket. Det kan være et generelt høyrisikoområde. Eller et område som tiltrekkes risikopersoner.

Uansett hvor mye HMS man legger i ting så er det enkelte ting man ikke får helt trygt. Spesielt inkludert de som tar store tjangser regelmessig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...