Gå til innhold

Geir Kåre Nyland stevner Oslo kommune etter stupeulykke


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Så fyren truer folk indirekte med vold altså.. For en sjarmør. Lager liste over alle han skal "ta". Har null sympati med fyren nå, mange av kommentarene er ikke stygge en gang. 

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Pipaluk said:

Problemet med all skiltingen er at folk tror at området er tilrettelagt for stup, bare fordi de ikke ser et skilt.  Ikke noe skilt? Da er det fritt frem da kanskje?

Hvordan skal man merke det som ligger under overflaten tenker du? 

 

 

 

Det som ligger under overflaten man merkes med staker eller blåser, eller med noe kunst greier siden det er Oslo :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (1 minutt siden):

Det som ligger under overflaten man merkes med staker eller blåser, eller med noe kunst greier siden det er Oslo :)

Her var det først og fremst grunt vann som er grunnen til at det ikke anbefales å stupe der. Jeg tenker at det kan bli en omfattende prosess, å merke alle områder hvor folk kan finne på å stupe .

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (27 minutter siden):

Så fyren truer folk indirekte med vold altså.. For en sjarmør. Lager liste over alle han skal "ta". Har null sympati med fyren nå, mange av kommentarene er ikke stygge en gang. 

Han legger ut navn, bilde, adresse og telefonnummer på disse menneskene, de fleste har bare skrevet saklige (og uenige) kommentarer??! 

Er dette virkelig lov?! 

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Pipaluk said:

Her var det først og fremst grunt vann som er grunnen til at det ikke anbefales å stupe der. Jeg tenker at det kan bli en omfattende prosess, å merke alle områder hvor folk kan finne på å stupe .

Jepp, man kan ikke merke enhver stein i sjø og vann. Men i et område som er tilrettelagt for å "nyte sommeren ved sjøen" er mulig å merke, her er det mye folk og fyll så sannsynligheten for ulykker er stor både på grunn av antallet mennesker og bruken.  Man merker en lite synlig avsats/trapp i et trafikkert område, men ikke et 10meter stup på Hardangervidda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Akvarium85 said:

Han legger ut navn, bilde, adresse og telefonnummer på disse menneskene, de fleste har bare skrevet saklige (og uenige) kommentarer??! 

Er dette virkelig lov?! 

Stemmer dette er vel politiet rett instans. Vet du at det stemmer? 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (2 minutter siden):

Stemmer dette er vel politiet rett instans. Vet du at det stemmer? 

Ja, jeg er helt sjokkert! 😱

https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTU5MjI0NTUxMDAxMzYz?story_media_id=2974302299555377492_217878489&igshid=YmMyMTA2M2Y=

 

Bare bla bortover her. 😱

Endret av Akvarium85
(alle linkene ble identiske)
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium85 skrev (3 minutter siden):

Han legger ut navn, bilde, adresse og telefonnummer på disse menneskene, de fleste har bare skrevet saklige (og uenige) kommentarer??! 

Er dette virkelig lov?! 

Aner ikke om det er lov, men det er uansett helt tragisk og lavmål. Hensikten med det må jo være at de skal føle seg truet, og i verste fall bli truet av folk som vil være «kule» kompiser med Geir Kåre. Det er jo sånn oppførsel man kan forvente av kognitiv svake «wannabe» gangstere. Og de kan være farlige nok de, om de bare blir pushet nok. 
 

Noen av kommentarene er selvsagt lavmål, men de fleste av dem er jo bare folk som er uenig med hans påfunn om å ta saken til retten. Og jeg er enig med dem jeg; man skal alltid sjekke om det er trygt å stupe før man stuper. Det er dessverre mange som har blitt lam eller dødd i lignende stupeulykker. Selvsagt er det tragisk og trist som alle ulykker er, men likefullt har man et ansvar selv for å sjekke om det er trygt å stupe..

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (9 minutter siden):

Stemmer dette er vel politiet rett instans. Vet du at det stemmer? 

Ja, det stemmer. Bare se på instaen hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (20 minutter siden):

Er dette en annen sak?  Hvilket selskap?Jeg abonnerer ikke.

Screenshot_20221127-212828_Samsung Internet.jpg

Denne saken handler om at GK skulle gjenåpne treningssenteret sitt i hjembyen Haugesund og hadde bestilt en del utstyr fra Kina. Dette hadde han avtalt en fraktpris på ca 50.000 kr (fra Kina til Norge) for med et transportselskap i Stavanger. Mens han var innlagt på Ullevål sykehus etter ulykken ringte en sjåfør som skulle levere varene, men GK ga beskjed om at han ikke kunne ta i mot pga at han hadde vært i en ulykke. Sjåføren hadde i følge GK sagt at det ikke var noe problem.

I etterkant har det kommet på ekstra kostnader (GK har fått faktura på 90.000 kr, ikke 50.000 som avtalt) og mener transportselskapet ville utnytte at han har fått inn over 1,6 mill på spleis.  Min antakelse er at det er ekstra kostnader pga at varene ble stående på lager over tid (altså lagerleie) og ekstra kjøring (tilbake til lager og ny utkjøring).

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak, ikke sikkert han vinner, men; ett STÅENDE skilt hvor der står klart og tydelig dybde, ville nok ha avverget det. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akvarium85 skrev (15 minutter siden):

Han legger ut navn, bilde, adresse og telefonnummer på disse menneskene, de fleste har bare skrevet saklige (og uenige) kommentarer??! 

Er dette virkelig lov?! 

Skulle til å skrive akkurat det samme. Jeg synes det er skikkelig drøyt og kan ikke skjønne at det er lov.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium85 skrev (23 minutter siden):

Han legger ut navn, bilde, adresse og telefonnummer på disse menneskene, de fleste har bare skrevet saklige (og uenige) kommentarer??! 

Er dette virkelig lov?! 

Jeg håper virkelig ikke det er lov. Noen av kommentarene er kjipe ja, men ikke noe mer enn det. Leste et sted at en av personene fikk stygge meldinger av støttespillerne hans. Ikke greit! 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (51 minutter siden):

Trist sak, ikke sikkert han vinner, men; ett STÅENDE skilt hvor der står klart og tydelig dybde, ville nok ha avverget det. 

Hvor skal det stående skiltet stå så flest mulig merker seg det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akvarium85 skrev (1 time siden):

Wow, bare wow!

En del av kommentarene er dog stygge og "fortjener" å bli outet, men uten at han legger til stygge kommentarer om utseendet deres etc. Kan neppe tro dette er lov.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/24/2022 at 9:56 PM, Tiuren said:

Synd han valgte å stupe slik. Han hadde både fysikk og reaksjonsevne i særklasse, så det ville nokk blitt et helt annet utfall om han hadde stupt normalt. Nevnte fysikk og reaksjonsevne redet nok livet hans. 

Når jeg så hvordan det så ut der han stupte ble jeg skremt, området innbyr til hopping og stup en varm sommerdag men er livsfarlig.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor han valgte og bade akkurat der? Det er jo ikke ett sted som er spesielt innbydende, eller pent. I tillegg så ligger det jo midt i en kanal.

Hadde han gått over til motsatt side så hadde dette gått bra, hvor det bla er installert en badebrygge.

Det kan ikke være slik at folk ikke skal måtte tenke selv, hvis man antar at siden det kun er en stige ned, så kunne man jo badet midt i containerhavna også.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (3 timer siden):

Hvor skal det stående skiltet stå så flest mulig merker seg det? 

Der slike skilt vanligvis står. Når det funker på andre steder og i andre land, funker det her også. «Geniet» som kom på at de skulle ha liggende «skilt» på bakken, burde forstå at noen ganger er sikkerhet viktigere enn estetikk. 

Endret av Motelvibes
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Motelvibes said:

Der slike skilt vanligvis står. Når det funker på andre steder og i andre land, funker det her også. «Geniet» som kom på at de skulle ha liggende «skilt» på bakken, burde forstå at noen ganger er sikkerhet viktigere enn estetikk. 

Men det er jo et stort bryggeområde. Man måtte hatt mange skilt da, i så fall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...