Gå til innhold

Geir Kåre Nyland stevner Oslo kommune etter stupeulykke


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Allure skrev (6 timer siden):

Jeg har nå tipset Politiet/Kripos.

Hvordan man tipser man om sånt? Har de egen e-patrulje til dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Purple Basil skrev (På 28.11.2022 den 13.26):

Jeg vurderer å gjøre det jeg og, hvis flere melder ifra tar de kanskje en kikk på det. 

Er slike ting avhengig av at flest mulig tipser om det? Må de som blir "portrettert" på instaen hans også tips om det for at politiet skal bry seg om det? Det foreligger ingen alvorlige trusler mot noen, men ufine kommentarer mot folk som har kritisert valget han har tatt om å gå til rettssak, samt brudd på åndsverksloven § 104 Retten til eget bilde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pipaluk said:

Er slike ting avhengig av at flest mulig tipser om det? Må de som blir "portrettert" på instaen hans også tips om det for at politiet skal bry seg om det? Det foreligger ingen alvorlige trusler mot noen, men ufine kommentarer mot folk som har kritisert valget han har tatt om å gå til rettssak, samt brudd på åndsverksloven § 104 Retten til eget bilde. 

Så de tidligere påstandene om voldsbruk eksisterer ikke, bare vulgær drittslenging mot dem som mener han er en lam dust som vil prøve saken sin for retten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (46 minutter siden):

Så de tidligere påstandene om voldsbruk eksisterer ikke, bare vulgær drittslenging mot dem som mener han er en lam dust som vil prøve saken sin for retten? 

Har han truet med vold? Har ikke sett det han har skrevet. Da er saken enda mer alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pipaluk said:

Har han truet med vold? Har ikke sett det han har skrevet. Da er saken enda mer alvorlig.

Jeg har IKKE sett det, men enkelte kommentarer antydet det. Jeg ville frem til at det trolig ikke stemmer. Da forstår jeg egentlig ikke hva noen "tipser" politiet om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (19 minutter siden):

Har han truet med vold? Har ikke sett det han har skrevet. Da er saken enda mer alvorlig.

Slik jeg oppfatter det så hinter han til vold. Ikke direkte, men indirekte. Han sier han blir motivert av folks kommentarer og dette gjør det bare mer gøy for ham å sette folk på en eller annen liste. Det er bare hele tonen i innleggene. Jeg hadde iallefall følt meg truet. 

Vil bare legge til at han også legger ut folks telefonnumre og adresser. Hvorfor gjør han det mon tro? For å sende dem julekort? 

Endret av Purple Basil
  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å sjekke.

Wow, skjønner mannen er bitter på livet men dette er LKE-fakter.

Virker jo som han har en liten korshær som har tatt kontakt med folka han har hengt ut..

Dust.

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Måtte inn å sjekke.

Wow, skjønner mannen er bitter på livet men dette er LKE-fakter.

Virker jo som han har en liten korshær som har tatt kontakt med folka han har hengt ut..

Dust.

Ja, det ser ut til at enkelte av hans støttespillere har trakassert folk på vegne av ham. Dette er noe han oppfordrer til når han legger ut informasjon om telefonnummer og adresse. 

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (4 minutter siden):

Ja, det ser ut til at enkelte av hans støttespillere har trakassert folk på vegne av ham. Dette er noe han oppfordrer til når han legger ut informasjon om telefonnummer og adresse. 

Nettopp, han lar andre gjøre drittjobben for seg.

Håper de uthengte anmelder han.

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (15 timer siden):

Nettopp, han lar andre gjøre drittjobben for seg.

Håper de uthengte anmelder han.

Er det muulig å synke så dypt lurer jeg på?

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (1 time siden):

Er det muulig å synke så dypt lurer jeg på?

Åpenbart.

Han hadde vunnet mer på å saklig svare på de kommentarene han mislikte (og blurre ut navn/bilde) med hvorfor han er uenig.

I stedet henger han folk ut med smålig hetsing av utseende/interesser og indirekte får sine minions til henge seg på.

Norges tøffeste? 
Mental oppførsel som største bølla i skolegården spør du meg. 

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at han åpenbart ikke klarer å forsone seg med skaden han har fått. Har sett flere intervjuer der han uttaler at han nekter å leve et liv som lam, at det er helt uverdig og at det ikke finnes noe annet alternativ enn å gå igjen. Stå på-vilje er selvsagt bra, men her virker krigsmodusen å hindre ham i å se flere muligheter for et godt liv.

Det er tross alt mange som klarer å både akseptere skaden sin, og samtidig jobbe med opptrening. Målet kan ikke alltid være å gå igjen, men å gjøre det beste ut av det som faktisk er mulig. GK virker låst i en bitter enten eller-tankegang. Å gå til sak mot kommunen er bare enda en måte å "krige" mot verden, heller enn aksept. Jeg håper han får hjelp snart, helst psykolog. 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sulitjelma skrev (15 minutter siden):

Tenker at han åpenbart ikke klarer å forsone seg med skaden han har fått. Har sett flere intervjuer der han uttaler at han nekter å leve et liv som lam, at det er helt uverdig og at det ikke finnes noe annet alternativ enn å gå igjen. Stå på-vilje er selvsagt bra, men her virker krigsmodusen å hindre ham i å se flere muligheter for et godt liv.

Det er tross alt mange som klarer å både akseptere skaden sin, og samtidig jobbe med opptrening. Målet kan ikke alltid være å gå igjen, men å gjøre det beste ut av det som faktisk er mulig. GK virker låst i en bitter enten eller-tankegang. Å gå til sak mot kommunen er bare enda en måte å "krige" mot verden, heller enn aksept. Jeg håper han får hjelp snart, helst psykolog. 

Kan også være han er fullstendig klar over sin egen svikt i denne saken, men lettere å spille offer for heiagjengen enn å si høyt «jeg gjorde en feil».

Da er det lettere å skylde på andre.

Selv om de bare har vært kritisk i en FB kommenter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyland har vel bodd i Oslo noen år, er dette første gangen han badet der? Har han hatt tidligere muligheter til å se disse skiltene? Tragisk sak, men har tok han en risiko og det gikk galt. Synes ikke Oslo kommune skal lastes for dette. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JamesBlond skrev (8 timer siden):

Nyland har vel bodd i Oslo noen år, er dette første gangen han badet der? Har han hatt tidligere muligheter til å se disse skiltene? Tragisk sak, men har tok han en risiko og det gikk galt. Synes ikke Oslo kommune skal lastes for dette. 

Bor ikke han der Herjer MMA er? Husker ikke kommunen akkurat nå 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, CMHuser said:

Bor ikke han der Herjer MMA er? Husker ikke kommunen akkurat nå 🤷🏻‍♀️

Haugesund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyeste story på insta. Kan ikke tolke det på annen måte enn at han oppfordrer til vold mot eksen. Creepy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JamesBlond skrev (På 4.12.2022 den 12.11):

Nyland har vel bodd i Oslo noen år, er dette første gangen han badet der? Har han hatt tidligere muligheter til å se disse skiltene? Tragisk sak, men har tok han en risiko og det gikk galt. Synes ikke Oslo kommune skal lastes for dette. 

Men det er jo her det fine kommer inn med hovedregelen om å kjenne forholdene før en stuper. Da kan man være helt ny der, eller vanket der i 10 år. Kjenn forholdene før man stuper.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snublefot62 said:

Men det er jo her det fine kommer inn med hovedregelen om å kjenne forholdene før en stuper. Da kan man være helt ny der, eller vanket der i 10 år. Kjenn forholdene før man stuper.

Helt rett, på samme måte som "å alltid kunne stoppe på 1/3 av den oversiktlige veistrekning". Da går ingenting galt verken ved stuping eller bilkjøring... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...