Gå til innhold

Bytter dere etternavn eller beholder hvert deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Giftet meg i september. Vi skal begge bytte slik at mitt navn blir mellomnavn, og hans navn blir etternavn. Det samme har datteren vår. Kanskje det er gammeldags, men vi synes det er fint at vi som familie heter det samme 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beholdt hvert vårt, vi har begge sjelden gårdsnavn. Ungene har hans som mellomnavn og mitt som etternavn 😊

Anonymkode: ac8c4...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet fordi jeg hatet mitt etternavn.

Blir jeg skilt så aner jeg ikke hva jeg gjør siden det vil være rart å beholde mannens navn. Mitt gamle vil jeg ikke ha tilbake og har heller ikke lyst til å ha et annet etternavn enn ungene. Så lage mitt eget kanskje, eller ikke bli skilt 🤔

Anonymkode: 6b93b...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi tok mitt etternavn (- til stor sorg for mannens familie som fortsatt lever med kvinnesyn a la 50-tallet). Det var min mann selv som ville dette, ellers hadde vi bare beholdt hver vårt etternavn. Jeg hadde ihvertfall aldri fjernet mitt som jeg liker så godt. Å ha begge navn ville vi heller ikke da de ender på -sen begge to og det blir bare rart. 

Anonymkode: c4baa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi gifter oss neste år. Har tenkt å beholde mitt navn som mellomnavn og tar hans navn til etternavn, sånn at jeg heter det samme som barna våre, det syns jeg er hyggelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Da jeg giftet meg første gang beholdt jeg mitt eget navn. Når jeg gifter meg for andre gang kommer jeg til å ta hans etternavn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min byttet til mitt etternavn(og barna har mitt etternavn) han ville det veldig gjerne selv. Gammelt navn med mye  og spennende historie, ikke så mange som heter det i Norge(og vi som heter det er alle i slekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo bare ennå mere arbeid ved skilsmissen å skifte navn igjen. Så her bytter vi ikke navn. Om vi skulle få et alvorlig anfall å finne på å gifte oss da. (Grøss)

Anonymkode: b33ba...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...