Gå til innhold

Er Tesla status?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tesla 3 uten ekstrautstyr kosta vel 350 000 i fjor. Vi har Tesla S med alt ekstra og den kosta nesten 900 000 for noen år siden. Så det et stor forskjell på prisklassen for Tesla.

Alle kjører Tesla, synes ikke det er noe status.

Anonymkode: e3033...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tesla er rullende søppel. En saueflokk bil uten sjel. Idiotisk laget, ingen knapper og er trafikkfarlig om du skal bruke aircon eller forandre lysinstillinger. Elektronisk, sjeløst dritt. Syntes at Tesla er en bil for tapere, ikke status

Anonymkode: 9b587...db9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (13 timer siden):

Biler til 5-600k er vel neppe hva man forbinder med status, så nei det vil jeg ikke påstå. Gode biler, men ikke statuskjerre slik som f.eks Porsche Taycan. Heldigvis.

Ligger Audi E-Tron GT på linje med Porsche Taycan?

Anonymkode: 52226...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ligger Audi E-Tron GT på linje med Porsche Taycan?

Anonymkode: 52226...8df

Audi E-Tron GT er en helt vanlig bil. Verken mer eller mindre. Og det sier jeg selv om det er en av de jeg selv vurderer. 

Søsteren min er en helt vanlig saksbehandler innen forsikring. Lite utdannelse utover VGS. Hun kjøpte seg Audi E-Tron GT for noen mnd siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tesla er rullende søppel. En saueflokk bil uten sjel. Idiotisk laget, ingen knapper og er trafikkfarlig om du skal bruke aircon eller forandre lysinstillinger. Elektronisk, sjeløst dritt. Syntes at Tesla er en bil for tapere, ikke status

Anonymkode: 9b587...db9

Det er alltid de som ikke har kjørt en Tesla som hater Tesla. I realiteten vil de som faktisk prøver en Tesla ende opp med å elske den. De er ekstremt morsomme å kjøre, og ytelsen er av en annen verden sammenlignet med gamle, kjedelige giftbiler.

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ligger Audi E-Tron GT på linje med Porsche Taycan?

Anonymkode: 52226...8df

Begge disse bilene er dårlige elbiler. De har et enormt forbruk, og rekkevidden er begrenset.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (2 minutter siden):

Det er alltid de som ikke har kjørt en Tesla som hater Tesla. I realiteten vil de som faktisk prøver en Tesla ende opp med å elske den. De er ekstremt morsomme å kjøre, og ytelsen er av en annen verden sammenlignet med gamle, kjedelige giftbiler.

Jeg har sittet i Tesla flere ganger, kjørt det selv også. Syntes det er søppel. Vanlige biler har turtall og manuelle gir. Mekanisk kjøreglede. Og iforhold til Tesla drittet er det faktisk mulig  å mekke på gamle drivstoffbiler i motsetning til Tesla drittet. De bilene blir en moneypit som de eldres.

Anonymkode: 9b587...db9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enib med jabx, Tesla er bra biler rent objektivt. De hadde problemer i starten, med mandagsbiler og ikke kapasitet på verkstedene. Men nå fungerer de veldig bra. Men status er det ikke. Her (Stavanger) ser det ut som det absolutt vansligste bilmerket på veiene. Jeg har en S selv, og kjenner ingen som har Tesla som ikke liker den. 

"Argumenter" som ab over her kommer med, at de ikke har turtall, er bare følelser og ikke egentlige argumenter. :)

Anonymkode: 24bc4...900

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Model X koster over 1 mill så ja de fleste har ikke råd til så dyr bil. 

Anonymkode: 4e6e9...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (56 minutter siden):

Begge disse bilene er dårlige elbiler. De har et enormt forbruk, og rekkevidden er begrenset.

Jepp, posørbiler for å si det på en annen måte.

Anonymkode: 816b6...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 12.06):

Jeg har sittet i Tesla flere ganger, kjørt det selv også. Syntes det er søppel. Vanlige biler har turtall og manuelle gir. Mekanisk kjøreglede. Og iforhold til Tesla drittet er det faktisk mulig  å mekke på gamle drivstoffbiler i motsetning til Tesla drittet. De bilene blir en moneypit som de eldres.

Anonymkode: 9b587...db9

Hvis bilen må ha turtall og manuelle gir og en forbrenningsmotor du kan skru på for at du skal like den, er nok ikke elbil det du vil like best. Og Tesla kan virke provoserende fordi den har raskere akselerasjon enn de fleste bensinbiler og har flere tekniske løsninger enn de fleste, og i tillegg var de de første digge bilene som kunne kjøre i kollektivfelt, gikk gratis i bom og kunne parkere gratis. 

Jeg vil ikke si det er status. Mange vanlige folk har hatt råd til å kjøpe en(som oss), og siden de provoserer en del har jeg alltid måtte oppføre meg ekstra pent i Teslaene våre (s og x) for ikke å føle meg uglesett. Etter å ha kjørt mye tesla har jeg ikke kjørt mange andre biler som kan måle seg med den bortsett fra en Jaguar jeg likte bedre. Men den kjørte jeg jo bare én gang på godt føre.

Anonymkode: 3eaeb...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Tesla er allemannseie, ergo ikke status. Dessuten har teslaeiere dårlig rykte. 

Anonymkode: d6c29...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med tesla føler kanskje det.. jeg synes ikke det.

Det er en del trøbbel med bilene, å få deler tar visst lang tid. Er vel ikke bare jeg som har sett at parkeringen utenfor teslaverkstedene alltid er stappfulle?

Anonymkode: 13259...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De med tesla føler kanskje det.. jeg synes ikke det.

Det er en del trøbbel med bilene, å få deler tar visst lang tid. Er vel ikke bare jeg som har sett at parkeringen utenfor teslaverkstedene alltid er stappfulle?

Anonymkode: 13259...ecf

Det er god plass utenfor parkeringen til Tesla-senteret i Sarpsborg i hvert fall. At det er mange biler som må inn på service er ikke rart siden det er Norges mest solgte bilmerke de siste årene (etter at Model 3 kom). 

Jeg har kjørt Tesla siden 2013 og har aldri måttet vente på deler. Noensinne. Så det er nok et lite problem. Tipper det i så fall gjelder karosserideler da slike sjelden er på lokalt lager. Jeg kolliderer lite så har heldigvis ikke hatt behov for slike ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis bilen må ha turtall og manuelle gir og en forbrenningsmotor du kan skru på for at du skal like den, er nok ikke elbil det du vil like best. Og Tesla kan virke provoserende fordi den har raskere akselerasjon enn de fleste bensinbiler og har flere tekniske løsninger enn de fleste, og i tillegg var de de første digge bilene som kunne kjøre i kollektivfelt, gikk gratis i bom og kunne parkere gratis. 

Jeg vil ikke si det er status. Mange vanlige folk har hatt råd til å kjøpe en(som oss), og siden de provoserer en del har jeg alltid måtte oppføre meg ekstra pent i Teslaene våre (s og x) for ikke å føle meg uglesett. Etter å ha kjørt mye tesla har jeg ikke kjørt mange andre biler som kan måle seg med den bortsett fra en Jaguar jeg likte bedre. Men den kjørte jeg jo bare én gang på godt føre.

Anonymkode: 3eaeb...2e4

Vel, jeg er en som generelt har veldig i mot produkter som det er vanskelig / umulig å repaprere, og ting som generelt er overavansert uten noen spesiell grunn. Jeg ser flere Tesla S modeller der motorer og batterier er byttet, elektronisk trøbbel osv. Dette er biler det er umulig å fikse på noe som gjør at når disse blir 10 år+ vil bli dyre i drift.

Når det gjelder overavanser teknologi er det beste eksempelet dørhåndtaket på Tesla modell S. Flere av disse har hatt problemer med disse både 1 og 2 ganger. Noe som har vært ganske dyrt å fikse. Dette er ting jeg hater, jeg hater biler som er overavanserte uten at det er noe spesiellt grunn til det, og ting som er umulig å fikse.

 

Har en diesel bil med 277 000 kilometer, veldig pålitelig. Når noe går galt fikser jeg det selv med deler jeg kjøper selv i min egen garasje. Den bilen har bare kostet meg et par tusen lapper hittil i år, noe som er relativt lite.

 

Anonymkode: 9b587...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vel, jeg er en som generelt har veldig i mot produkter som det er vanskelig / umulig å repaprere, og ting som generelt er overavansert uten noen spesiell grunn. Jeg ser flere Tesla S modeller der motorer og batterier er byttet, elektronisk trøbbel osv. Dette er biler det er umulig å fikse på noe som gjør at når disse blir 10 år+ vil bli dyre i drift.

Når det gjelder overavanser teknologi er det beste eksempelet dørhåndtaket på Tesla modell S. Flere av disse har hatt problemer med disse både 1 og 2 ganger. Noe som har vært ganske dyrt å fikse. Dette er ting jeg hater, jeg hater biler som er overavanserte uten at det er noe spesiellt grunn til det, og ting som er umulig å fikse.

Har en diesel bil med 277 000 kilometer, veldig pålitelig. Når noe går galt fikser jeg det selv med deler jeg kjøper selv i min egen garasje. Den bilen har bare kostet meg et par tusen lapper hittil i år, noe som er relativt lite.

Anonymkode: 9b587...db9

Model S var Teslas første selvproduserte modell og hadde en del barnesykdommer med motor, batteri og dørhåndtak ja. Det aller meste ble utbedret på garanti med forbedrede produkter og Tesla tok med seg lærdommen videre til Model 3 og Y. Disse har f.eks mye enklere dørhåndtak og jeg tror ikke jeg har hørt om et eneste problem med motor, batteri eller dørhåndtak. Det er jo disse modellene som står for salget, Tesla har ikke solgt Model S i Norge på mange år nå. Det finnes allerede nesten dobbelt så mange Model 3 som Model S i Norge og Model Y passerer Model S før året er omme. 

Selv har jeg en Model X som har gått 160.000km, den har ikke hatt noe problemer med elektronikk, batteri, motor eller dørhåndtak. Regner med å beholde den til den er minst 10 år gammel. 

Fikse biler selv er uaktuelt for min del uansett hvor gammel bilen er da jeg hater å mekke bil. Det er seriøst det aller verste jeg vet å gjøre. Jobber heller overtid og betaler noen andre for jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den største (X?) er kanskje litt status, rett og slett på grunn av prislappen. Ikke på grunn av merket Tesla.

Den billigste (model 3) er i min bok det motsatte av en statusbil. Rimelig i pris, kjempeutbredt på veiene og et fullstendig fantasiløst/identitetsløst valg av bil. Tesla 3 er bilen som virkelig drepte det siste av eksklusivitet og status knyttet til Tesla-brandet.

 

Anonymkode: af6b4...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke poenget med statussymboler å vise frem hvor mye penger man har?

Hvordan kan Norges mest solgte bil da være et statussymbol?

Anonymkode: 9e32f...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tesla er IKKE status! Var det når den først kom, men nå er den blitt mer kjent for å være en dårlig upålitelig elbil laget på billigst mulig måte. I tillegg så er tesla stygt!

Nå finns det så mange andre fine og bra elbiler med like lang rekkevidde, så ikke skjønnrr jeg hvorfor folk fortsatt vil ha tesla lengre

Anonymkode: 52763...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...