Gå til innhold

Er Tesla status?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, ikke spesielt. Noen utgaver er litt dyrere, men koster ikke i nærheten av toppene til Mercedes eller BMW. Volkswagen pluss i status. 

Anonymkode: d0af7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe i mot Tesla, men status er det ikke. Nike er heller ikke status, men fortsatt noe jeg liker. 

Anonymkode: d0af7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media har hjulpet tesla til å bli et harry-merke. Hver gang en teslaeier driter seg ut, så pøser de på med overskrifter som "Tesla-eier gjorde //insert noe helt hjernedødt som å stjele strøm, eller kjøre på fotgjengere fordi de tror bilen kjører seg selv. Jeg vet ikke om tesla-eiere er dummere enn folk flest, men du leser ikke de samme overskriftene hvis det gjelder en e-tron eller volvo. Dermed havner selv de dyreste teslaene i harrysegmentet for folk flest.

En annen ting er de store, ofte humoristiske innslagene om teslas manglende kvalitet. Det er mulig tesla har forbedret både kvalitet og service de siste to årene, men dette er inntrykket folk flest sitter igjen med. Så mest av alt synes jeg litt synd på de som eier en tesla, særlig siden jeg har en feilfri bil selv.

https://www.motor.no/bruktbil-forbrukerrettigheter-tesla/denne-bilannonsen-har-du-aldri-sett-maken-til/114070

https://www.ba.no/tesla-stunt-er-arets-mest-sette-pa-finn/s/5-8-1228697

https://www.ta.no/marius-orker-ikke-ha-teslaen-lenger-her-kan-du-lese-hvorfor/s/5-50-879497

 

Anonymkode: d6c29...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Media har hjulpet tesla til å bli et harry-merke. Hver gang en teslaeier driter seg ut, så pøser de på med overskrifter som "Tesla-eier gjorde //insert noe helt hjernedødt som å stjele strøm, eller kjøre på fotgjengere fordi de tror bilen kjører seg selv. Jeg vet ikke om tesla-eiere er dummere enn folk flest, men du leser ikke de samme overskriftene hvis det gjelder en e-tron eller volvo. Dermed havner selv de dyreste teslaene i harrysegmentet for folk flest.

En annen ting er de store, ofte humoristiske innslagene om teslas manglende kvalitet. Det er mulig tesla har forbedret både kvalitet og service de siste to årene, men dette er inntrykket folk flest sitter igjen med. Så mest av alt synes jeg litt synd på de som eier en tesla, særlig siden jeg har en feilfri bil selv.

https://www.motor.no/bruktbil-forbrukerrettigheter-tesla/denne-bilannonsen-har-du-aldri-sett-maken-til/114070

https://www.ba.no/tesla-stunt-er-arets-mest-sette-pa-finn/s/5-8-1228697

https://www.ta.no/marius-orker-ikke-ha-teslaen-lenger-her-kan-du-lese-hvorfor/s/5-50-879497

 

Anonymkode: d6c29...7ff

Har aldri hatt noen større problemer. Var en gang ryggekameraet ikke funket, da kom det en servicebil på døra og fikset det der og da. Det er jo i liten grad synd på Tesla-eiere. De har jo råd til å kjøpe andre biler hvis de vil, men velger fortsatt Tesla. Tror disse artiklene handler mest om at det ble populært å hate Tesla fordi det var de første dyre elbilene da noen var negative til et nytt konsept som elbiler, og da synes pressen det er gøy å skrive om det. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Dartle skrev (2 timer siden):

Har aldri hatt noen større problemer. Var en gang ryggekameraet ikke funket, da kom det en servicebil på døra og fikset det der og da. Det er jo i liten grad synd på Tesla-eiere. De har jo råd til å kjøpe andre biler hvis de vil, men velger fortsatt Tesla. Tror disse artiklene handler mest om at det ble populært å hate Tesla fordi det var de første dyre elbilene da noen var negative til et nytt konsept som elbiler, og da synes pressen det er gøy å skrive om det. 

Du misset poenget fullstendig...

Tesla er den mest solgte bilen, selvfølgelig finnes det mange fornøyde eiere der ute! Fint at du er en av dem. Men poenget mitt er at mange har et negativt inntrykk av Tesla, og ikke minst Tesla-eiere, takket være medieomtale. Og da slutter Tesla å være en statusbiler, slik det kanskje var da Model S ble lansert. Jeg, og hundre tusenvis av andre, har inntrykk av dårlig kvalitet og ræva eiere, fordi det er slik det fremstilles i media. Overskriften "Tesla eier...." skaper klikk, ellers hadde ikke media giddet å bry seg.

Du ser ikke de samme overskriftene om Jaguar, Mercedes eller Volvo, gjør du vel? Det eneste andre bilmerket med samme ryktet i media er Porsche. Men der går de ikke på kvalitet, selvfølgelig, kun ræva eiere.

Forøvrig er artiklene jeg linket til 2-3 år gamle. Jeg har sett tilsvarende annonser nylig også, men det er nok brukt opp som mediestunt. Så selv om de fleste er fornøyd med Teslaen sin, så lages det fremdeles humor på Teslas bekostning, og det hadde faktisk ikke gått hvis ikke den dårlige kvaliteten allerede var innebygget i folks bevissthet.

Overskrifter med "Tesla-eier..." finner man flust av den dag i dag, så media får fremdeles ekstra klikk av å presisere at idiotisk kjøring utføres av Teslaeiere... Dette er et rykte som er festet i befolkningen, ergo er det slik folk ser på dere...

For å gi et eksempel på det siste:

https://www.finansavisen.no/lordag/reportasje/2020/01/26/7491480/teslaeiere-elsker-gjeld

Det er ikke status når folk vet at en tredjedel av Teslaeiere fullfinansierer bilen...

https://www.tv2.no/broom/disse-bileierne-er-mest-hissige-pa-forbikjoringer/15006871/

Teslaeiere foretar flest hasardiøse forbikjøringer...

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/8JqlBQ/tesla-etterforskes-for-autopilot-paastander

Hva faen feiler det sjåfører som tror de kan kjøre på autopilot? 

https://www.tb.no/tesla-forer-med-autopilot-systemet-pa-tok-bilde-under-kjoring-det-fikk-konsekvenser/s/5-76-1934294

Jo, de som sitter og tar bilder mens bilen kjører...

 

Jeg kan finne hundrevis av slike artikler. Hvordan tror du befolkningen flest ser på dere? Shit, han har status? Eller, stakkars fyr, han må være skikkelig dum...

 

Anonymkode: d6c29...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 12.06):

Jeg har sittet i Tesla flere ganger, kjørt det selv også. Syntes det er søppel. Vanlige biler har turtall og manuelle gir. Mekanisk kjøreglede. Og iforhold til Tesla drittet er det faktisk mulig  å mekke på gamle drivstoffbiler i motsetning til Tesla drittet. De bilene blir en moneypit som de eldres.

Anonymkode: 9b587...db9

Ja, akkurat som de som foretrekker tastetelefoner fra Nokia. Dere er dessverre en minoritet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 6.47):

De med tesla føler kanskje det.. jeg synes ikke det.

Det er en del trøbbel med bilene, å få deler tar visst lang tid. Er vel ikke bare jeg som har sett at parkeringen utenfor teslaverkstedene alltid er stappfulle?

Anonymkode: 13259...ecf

Har du selv Tesla, eller bare kommer du med gamle myter du har hørt et eller annet sted?

Parkeringen utenfor et hvilket som helst verksted er stappfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 11.41):

Vel, jeg er en som generelt har veldig i mot produkter som det er vanskelig / umulig å repaprere, og ting som generelt er overavansert uten noen spesiell grunn.

Eh, elbiler er enklere bygget/har færre deler, og krever langt mindre vedlikehold. Grunnen til at du må mekke på fossilbiler er at de er ekstremt sårbare fordi det er så mye rart som må inn der for at bilen skal fungere.

Sitat

Jeg ser flere Tesla S modeller der motorer og batterier er byttet, elektronisk trøbbel osv. Dette er biler det er umulig å fikse på noe som gjør at når disse blir 10 år+ vil bli dyre i drift.

Neida. Fortsatt billig i drift. Problemer med de tidligste Teslaene er fikset for lengst i nyere utgaver.

Sitat

Når det gjelder overavanser teknologi er det beste eksempelet dørhåndtaket på Tesla modell S. Flere av disse har hatt problemer med disse både 1 og 2 ganger. Noe som har vært ganske dyrt å fikse. Dette er ting jeg hater, jeg hater biler som er overavanserte uten at det er noe spesiellt grunn til det, og ting som er umulig å fikse.

Neida, det er ikke så dyrt å fikse. Og den type håndtak vil man kunne få problemer med uansett hvilken bil det er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 12.46):

Nei, tesla er IKKE status! Var det når den først kom, men nå er den blitt mer kjent for å være en dårlig upålitelig elbil laget på billigst mulig måte. I tillegg så er tesla stygt!

Nå finns det så mange andre fine og bra elbiler med like lang rekkevidde, så ikke skjønnrr jeg hvorfor folk fortsatt vil ha tesla lengre

Anonymkode: 52763...17e

Ja, Tesla har optimalisert produksjonen for å gjøre det så effektivt som mulig, noe som også innebærer at det blir billigere å produsere dem. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal være negativt.

Upålitelig er Teslaer definitivt ikke.

Det finnes andre elbiler, men ingen er like bra dessverre. Selv om de som regel selges med tap. Det er omtrent bare Tesla som faktisk tjener penger på elbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaisada skrev (På 24.11.2022 den 12.48):

Tesla er vel litt sånn som chabby chic er på interiørfronten. Ikke helt inn.

Hvorfor har de blant de mest solgte bilene i landet da? Hvis de ikke er "in", skulle man jo forvente at ingen vil kjøpe dem.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tesla er en one-trick pony. Rask fra 0-100, men blottet for ekte kjøreglede. Hjelper heller ikke at byggkvaliteten er langt under pari.

Anonymkode: 4ff1f...e5c

Du har åpenbart ikke kjørt en Tesla. Kjøregleden er ekstrem i en Tesla. Det er nettopp en av tingene som gjør at så mange forelsker seg og ender opp med å kjøpe nettopp Tesla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (21 timer siden):

Smeller de fra de som etterlater giften i de fattige landene der batterimaterialene utvinnes! Der det koster blodet til mange barn som jobber i mineralgruvene fordi du skal kjøpe deg avlat og tro du er bedre en de som kjører en fossilbil :) Det er jo ikke grenser for hykleri hos noen lenger. Svevestøv lager el bilene i stor stil, og det er ikke akkurat sunn luft det heller.

Det er langt mindre utslipp og giftstoffer fra utvinning av materialer til batterier, enn det er fra utvinning av olje. En ekstrem forskjell.

Barneslaver er også mye mer vanlig i oljeindustrien.

Fossilbiler genererer også mye mer svevestøv.

Så hvis vi først skal snakke om hykleri, start med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du ser ikke de samme overskriftene om Jaguar, Mercedes eller Volvo, gjør du vel? Det eneste andre bilmerket med samme ryktet i media er Porsche. Men der går de ikke på kvalitet, selvfølgelig, kun ræva eiere.

Det er fordi ingen bryr seg om disse andre. "Alle" vil lese om Tesla, men de bryr seg ikke dritten om Volvo, Jaguar, osv. Media skriver ikke om dem fordi de ikke tiltrekker seg lesere.

Sitat

Hva faen feiler det sjåfører som tror de kan kjøre på autopilot? 

https://www.tb.no/tesla-forer-med-autopilot-systemet-pa-tok-bilde-under-kjoring-det-fikk-konsekvenser/s/5-76-1934294

Jo, de som sitter og tar bilder mens bilen kjører...

Eh, folk har misbrukt cruise control i alle år. Det har ikke noe med Tesla å gjøre.

Sitat

Jeg kan finne hundrevis av slike artikler. Hvordan tror du befolkningen flest ser på dere? Shit, han har status? Eller, stakkars fyr, han må være skikkelig dum...

Du kan finne hundrevis av slike artikler fordi Tesla-artikler er ekstremt populære blant leserne.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, Tesla er absolutt ikke status. Skal si det har blitt simpelt hvis noen tror det😅 Før var det Porsche.

Anonymkode: cf8c0...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 minutter siden):

Det er fordi ingen bryr seg om disse andre. "Alle" vil lese om Tesla, men de bryr seg ikke dritten om Volvo, Jaguar, osv. Media skriver ikke om dem fordi de ikke tiltrekker seg lesere.

Eh, folk har misbrukt cruise control i alle år. Det har ikke noe med Tesla å gjøre.

Du kan finne hundrevis av slike artikler fordi Tesla-artikler er ekstremt populære blant leserne.

Ja, og det er selve poenget mitt! 

Hvis du leser trådtittelen en gang til, så ser du at det er et spørsmål: Har Tesla status?

Svaret er at så lenge folk forbinder bilmerket med negativitet, så har det ikke status. Enkelt og greit...

Anonymkode: d6c29...7ff

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 6.47):

De med tesla føler kanskje det.. jeg synes ikke det.

Det er en del trøbbel med bilene, å få deler tar visst lang tid. Er vel ikke bare jeg som har sett at parkeringen utenfor teslaverkstedene alltid er stappfulle?

Anonymkode: 13259...ecf

Sier hvor mye du vet om teslaer, trenger ikke å være noe som helst galt. Bare små oppgraderinger, de kommer også hjem til deg og fikser hvis det skal være noe. Tesla kan service, skulle likt å sett en med Toyota få så god service. Knirker det litt i dørtrekket blir det bytta, alt sånt smått blir dekka på garanti og større ting hvis det er det. Men man må jo ha garanti da 😊

Anonymkode: b247d...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, og det er selve poenget mitt! 

Hvis du leser trådtittelen en gang til, så ser du at det er et spørsmål: Har Tesla status?

Svaret er at så lenge folk forbinder bilmerket med negativitet, så har det ikke status. Enkelt og greit...

Anonymkode: d6c29...7ff

Biler til 4-600k er ikke status uansett hva de forbindes med. Biler som er Norges mest solgte bil år etter år er heller ikke status, for alle naboene har samme bil ;) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...