Gå til innhold

Er Tesla status?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-jk- skrev (22 minutter siden):

Biler til 4-600k er ikke status uansett hva de forbindes med. Biler som er Norges mest solgte bil år etter år er heller ikke status, for alle naboene har samme bil ;) 

Enig, det er en helt vanlig bil i en hyggelig prisklasse. Men i motsetning til andre helt vanlige biler, har Tesla (og teslaeiere) et negativt omdømme. Så det er verre å kjøre Tesla, enn for eksempel en e-golf. Noe enkelte teslaeiere i denne tråden synes er tungt å ta inn over seg.

Anonymkode: d6c29...7ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, det er en helt vanlig bil i en hyggelig prisklasse. Men i motsetning til andre helt vanlige biler, har Tesla (og teslaeiere) et negativt omdømme. Så det er verre å kjøre Tesla, enn for eksempel en e-golf. Noe enkelte teslaeiere i denne tråden synes er tungt å ta inn over seg.

Anonymkode: d6c29...7ff

Skjønner ikke det med hyggelig prisklasse, men. Vår X kostet 800.000. Skjønner ikke de som vil kjøre en Golf framfor en Tesla med firehjulstrekk hvis de har mulighet. Selv om jeg ikke synes det har noe med status, så er de fortsatt beste bilen å kjøre. 😊

Anonymkode: ff746...cd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skjønner ikke det med hyggelig prisklasse, men. Vår X kostet 800.000. Skjønner ikke de som vil kjøre en Golf framfor en Tesla med firehjulstrekk hvis de har mulighet. Selv om jeg ikke synes det har noe med status, så er de fortsatt beste bilen å kjøre. 😊

Anonymkode: ff746...cd0

Jeg driter i status og eier ikke bil, men jeg har firmabil som faktisk er i statusbil-segmentet. For selv om jeg personlig driter i status, så har firmaet jeg jobber for en ide om at dette er viktig. Selv om jeg tror de prøver å gå for "diskret eleganse". Altså en påkostet bil som ikke har dårlig rykte. Tesla er uaktuelt pga rykte og harryfaktor.

Jeg kunne gjerne kjørt en Tesla. For meg har den en hyggelig prisklasse. Skatt på firmabil er ganske hinsides i det prissegmentet jeg er vant til. Men hvis jeg kunne velge selv, hadde jeg nok valgt en helt annen bil, for å slippe stigmaet som følger Tesla.

Anonymkode: d6c29...7ff

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke det med hyggelig prisklasse, men. Vår X kostet 800.000. Skjønner ikke de som vil kjøre en Golf framfor en Tesla med firehjulstrekk hvis de har mulighet. Selv om jeg ikke synes det har noe med status, så er de fortsatt beste bilen å kjøre. 😊

Anonymkode: ff746...cd0

Da har du ikke kjørt mange biler. Det hjelper heller ikke at Model X ikke ser ut i måneskinn.

Anonymkode: 4ff1f...e5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du ikke kjørt mange biler. Det hjelper heller ikke at Model X ikke ser ut i måneskinn.

Anonymkode: 4ff1f...e5c

Dette er utenfor trådens tema, men her må jeg si meg helt enig med deg. Hva faen gikk galt i designprosessen her? Det må være noe av det styggeste som er produsert på en bilfabrikk?

 

Anonymkode: d6c29...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (På 24.11.2022 den 19.38):

Ja, årets salgsliste viser vel hvor "ut" det er ;)

image.thumb.png.f7fcd51fcc8f735f694c83e148665ef3.png

Du har gått glipp av en vesentlig ting her. Ting som er «in» er «in»helt til det blir for mainstream, da blir det «ut». Det er jo nøyaktig det tallene viser. At salgstallene til Tesla er høye viser at Tesla har gått over fra å være en populær og trendy vestkantbil for mange år siden til å bli det nye nikkelsmykket til mannen fra Kløfta. 

Anonymkode: 81a4a...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her på østkantdelen i Oslo jeg bor, har nesten annenhver en tesla. Ikke noe status, men en bil mange har. 

Anonymkode: 2de8b...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har gått glipp av en vesentlig ting her. Ting som er «in» er «in»helt til det blir for mainstream, da blir det «ut». Det er jo nøyaktig det tallene viser. At salgstallene til Tesla er høye viser at Tesla har gått over fra å være en populær og trendy vestkantbil for mange år siden til å bli det nye nikkelsmykket til mannen fra Kløfta. 

Anonymkode: 81a4a...938

Det er jo det jeg påstår. Det er ikke en statusbil lengre, det er en bil for hvermansen. Samme status som f.eks en Toyota Prius. Og det er bare bra etter min mening, jeg har intet ønske om at bilene jeg kjører skal være trendy statusobjekter for å si det slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig, det er en helt vanlig bil i en hyggelig prisklasse. Men i motsetning til andre helt vanlige biler, har Tesla (og teslaeiere) et negativt omdømme. Så det er verre å kjøre Tesla, enn for eksempel en e-golf. Noe enkelte teslaeiere i denne tråden synes er tungt å ta inn over seg.

Anonymkode: d6c29...7ff

Nå er ikke alle så harry at de bryr seg om hvilke biler andre kjører. Men noen klarer jo ikke å holde nesa for seg selv, og må stikke den i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da har du ikke kjørt mange biler. Det hjelper heller ikke at Model X ikke ser ut i måneskinn.

Anonymkode: 4ff1f...e5c

Du har ikke kjørt Tesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har gått glipp av en vesentlig ting her. Ting som er «in» er «in»helt til det blir for mainstream, da blir det «ut». Det er jo nøyaktig det tallene viser. At salgstallene til Tesla er høye viser at Tesla har gått over fra å være en populær og trendy vestkantbil for mange år siden til å bli det nye nikkelsmykket til mannen fra Kløfta. 

Anonymkode: 81a4a...938

Nei, Tesla er "allemannseie", litt som Toyota Corolla eller lignende. En bil folk kjøper fordi de bare vil ha en bra bil som tar dem fra A til B.

Men selvsagt, når de først kjøper den så blir de dødsforelsket. Det er ikke uten grunn at Tesla-eiere er de meste fornøyde og lojale bileierne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 19.02):

Skjønner ikke det med hyggelig prisklasse, men. Vår X kostet 800.000. Skjønner ikke de som vil kjøre en Golf framfor en Tesla med firehjulstrekk hvis de har mulighet. Selv om jeg ikke synes det har noe med status, så er de fortsatt beste bilen å kjøre. 😊

Anonymkode: ff746...cd0

De som kjører Golf fremfor Tesla med x4 gjør det av økonomiske årsaker og ikke merkelojalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alice123 skrev (11 timer siden):

De som kjører Golf fremfor Tesla med x4 gjør det av økonomiske årsaker og ikke merkelojalitet...

Riktig!

Bilen jeg kjører har en listepris på i underkant av 1,5 millioner. Om den har dobbelt så gode kjøreegenskaper som en Tesla skal jeg ikke uttale meg om, men den er god å kjøre og jeg kommer meg frem over alt. I tillegg kommer det stadig folk bort og kommenterer bilen, så den er tydeligvis guttedrømmen til ganske mange. For folk flest, inkludert meg, er det bare en bil. 
 

Men det er ikke min bil, så jeg er ikke videre kry. I tillegg driter jeg i om bilen gjør 0-100 på 4 sekunder eller 6 sekunder, jeg har det ikke så travelt. Jeg synes det er hyggelig å slippe drivstoffutgifter, bompenger og driftskostnader, men ikke så hyggelig med all skatten jeg må betale. Ergo kunne firmaet mitt gjerne inngått avtale med et rimeligere merke. Og da hadde jeg heller håpet på VW enn tesla, fordi ingen har sterke følelser for VW, men mange ser på tesla, og teslaeiere, svært negativt. Jeg er ikke opptatt av status, men jeg liker heller ikke at folk ser ned på meg. Det skal jeg innrømme😂

Anonymkode: d6c29...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje før. Jeg kjørte en model X noen år og så mange som snudde seg, enkelte tok bilde da den sto parkert og. Opplevde at endel kom bort og var nysgjerrig på bilen og. 

Men da var den relativt ny i Norden. 

Kvittet meg med den etterhvert og kjører fortsatt Tesla uten den samme oppmerksomheten ☺️ Men jeg er like fornøyd med bilen ☺️

Anonymkode: a28fb...00e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Desidert bedte el-bil. Kjører ikke Tesla selv, har en annen ny high end elbil.

Statis? Vet ikke det, men beste elbil er det okke som. 

Elbil er forøvrig noe dritt, og disel og bensin er 100 ganger bedre å kjøre, Var ute å kjørte disel bil i dag, og livet var topp, fordi om bilen var 10 år +

Anonymkode: 1a042...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske få biler som er status på Norske veier

Anonymkode: 43a87...84b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...