Gå til innhold

Hvordan er mulighetene i datingmarkedet for kvinner som nærmer seg 55?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 16.31):

Drit i å velge eldre menn, men ikke klag over at du aldri får noen. Menn over 50 velger damer på 40-45 fordi vi får det, så lenge vi tar var på kropp og ytre.

Anonymkode: 10d74...0c6

Hva er forskjellen på en dame på 45 og en dame på 50? De fleste kan ikke en gang velge riktig alder. 

AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 16.34):

Det får nå vi damer også da, bra menn altså, uten å gå opp i alder, som er et dårlig alternativ etter 50.

Anonymkode: 3ec5a...f78

Nettopp. Statistisk sett er dama eldre enn mannen i hvert femte ekteskap. Men de vil ikke høre noe om statistikk. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nettopp. Statistisk sett er dama eldre enn mannen i hvert femte ekteskap. Men de vil ikke høre noe om statistikk. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Dette var en litt rar påstand. Det er vel ingen menn her som ikke har anerkjent at kvinner er eldst i et klart mindretall av ekteskap, som du påpeker? 

 

Ellers er dialogene der en nærmest rutinemessig argumenterer mot ting andre ikke har sagt ganske interessant og illustrerer kanskje problemet i slike tråder. En bruker skriver eksplisitt flere ganger at han ikke råder kvinner til å date nedover, mens en annen fortsetter å påstå at vedkommende gir råd om nøyaktig det, selv etter å få det påpekt flere ganger. Jeg tror dette er noe av grunnen til at disse trådene sklir litt ut, fordi en noen ganger virker mer opptatt av å krangle med innbilte motstandere enn å forholde seg til hva andre faktisk sier og mener. Noen eksempler fra en lenger dialog under:

AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 10.45):

Men hvorfor skal kvinner date nedover, i stedet for på sitt nivå? Det er jo du som gir rådet. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Cuckold skrev (På 28.11.2022 den 12.18):

Nei, det rådet har jeg som du vet ikke gitt, jeg har tvert imot sagt at kvinner som har sjans på de mennene de vil ha ikke er urealistisk kresne, disse kvinnene går ikke single fordi de er for kresne og det er ingen grunn til at de skal bli mindre kresne.

 

AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 14.15):

Tro meg, jeg har aldri vært privilegert, og jeg har fått de samme rådene som du og flere gir kvinner - om å date nedover. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Cuckold skrev (På 28.11.2022 den 14.24):

Jeg har som du vet aldri gitt noen kvinne råd om å date nedover.

 

Mitt råd vil være å ikke falle i fellen å argumentere mot egne forestillinger og fantasifostre. Det bidrar til å befeste falske fiendebilder og gjør diskusjonen litt dummere. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (21 timer siden):

Dette var en litt rar påstand. Det er vel ingen menn her som ikke har anerkjent at kvinner er eldst i et klart mindretall av ekteskap, som du påpeker? 

 

Ellers er dialogene der en nærmest rutinemessig argumenterer mot ting andre ikke har sagt ganske interessant og illustrerer kanskje problemet i slike tråder. En bruker skriver eksplisitt flere ganger at han ikke råder kvinner til å date nedover, mens en annen fortsetter å påstå at vedkommende gir råd om nøyaktig det, selv etter å få det påpekt flere ganger. Jeg tror dette er noe av grunnen til at disse trådene sklir litt ut, fordi en noen ganger virker mer opptatt av å krangle med innbilte motstandere enn å forholde seg til hva andre faktisk sier og mener. Noen eksempler fra en lenger dialog under:

 

Mitt råd vil være å ikke falle i fellen å argumentere mot egne forestillinger og fantasifostre. Det bidrar til å befeste falske fiendebilder og gjør diskusjonen litt dummere. 

 

 

 

I hver eneste tråd bruker du begrepet "fantasifostre" og "falske fiendebilder" når du svarer kvinner og prøver å mansplaine. Det ser utrolig klisjeaktig ut og gjør diskusjonen MYE dummere enn det den var fra før. Dessverre.

Uansett hvor eksplisitt han skriver at han ikke råder kvinner å date nedover, så gjør han jo nettopp det ved å si at kvinner på 55 ikke bør utelukke menn som er en del eldre, ellers blir jo sånne menn som han fullstendig omsvermet (dakkar!), og disse kvinnene har en dyster fremtid i møte. Han erkjenner jo at de også bør vurdere menn som er utenfor deres aldersgruppe (og du må jo være enig i at de fleste menn over 60 ikke akkurat ser ut som Dolph Lundgren, mange har ereksjonssvikt, og mange er pensjonister). Det å date en mann som er flere år eldre i denne alderen, vil som regel bety å date "nedover" - kvinnen vil ha dårligere sexliv, mindre spennende liv generelt og en mann som ikke ser så bra ut.

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I hver eneste tråd bruker du begrepet "fantasifostre" og "falske fiendebilder" når du svarer kvinner og prøver å mansplaine. Det ser utrolig klisjeaktig ut og gjør diskusjonen MYE dummere enn det den var fra før. Dessverre.

Uansett hvor eksplisitt han skriver at han ikke råder kvinner å date nedover, så gjør han jo nettopp det ved å si at kvinner på 55 ikke bør utelukke menn som er en del eldre, ellers blir jo sånne menn som han fullstendig omsvermet (dakkar!), og disse kvinnene har en dyster fremtid i møte. Han erkjenner jo at de også bør vurdere menn som er utenfor deres aldersgruppe (og du må jo være enig i at de fleste menn over 60 ikke akkurat ser ut som Dolph Lundgren, mange har ereksjonssvikt, og mange er pensjonister). Det å date en mann som er flere år eldre i denne alderen, vil som regel bety å date "nedover" - kvinnen vil ha dårligere sexliv, mindre spennende liv generelt og en mann som ikke ser så bra ut.

Anonymkode: 52ca5...5f0

Derfor velger en single livet hvis det er så dårlig utvalg. En vil jo ha noe positivt inn i livet sitt enn en potensiell pleie pasient innen 10 år. Så syns damer bør gå ned litt hvis de vil ting skal være bra lengst mulig.

Anonymkode: 68ae6...6d1

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Derfor velger en single livet hvis det er så dårlig utvalg. En vil jo ha noe positivt inn i livet sitt enn en potensiell pleie pasient innen 10 år. Så syns damer bør gå ned litt hvis de vil ting skal være bra lengst mulig.

Anonymkode: 68ae6...6d1

Nettopp. Det er jo nettopp det denne brukeren ikke unner kvinner over 50 - et lykkelig singelliv. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I hver eneste tråd bruker du begrepet "fantasifostre" og "falske fiendebilder" når du svarer kvinner og prøver å mansplaine. Det ser utrolig klisjeaktig ut og gjør diskusjonen MYE dummere enn det den var fra før. Dessverre.

Det er litt rart å på en og samme tid gjemme seg bak en mer eller mindre kjønnsløs anonym bruker for deretter å tilsynelatende mene du får svar utfra kjønn. Jeg vet ikke, og bryr meg ikke om, hvilke kjønn de jeg diskuterer med har. Om du opplever at det påpekes ofte at du argumenterer mot stråmenn, til tross for anonymiteten, kan det være tid for å revurdere et par ting.

Sitat

 

Uansett hvor eksplisitt han skriver at han ikke råder kvinner å date nedover, så gjør han jo nettopp det ved å si at kvinner på 55 ikke bør utelukke menn som er en del eldre, ellers blir jo sånne menn som han fullstendig omsvermet (dakkar!), og disse kvinnene har en dyster fremtid i møte. Han erkjenner jo at de også bør vurdere menn som er utenfor deres aldersgruppe (og du må jo være enig i at de fleste menn over 60 ikke akkurat ser ut som Dolph Lundgren, mange har ereksjonssvikt, og mange er pensjonister). Det å date en mann som er flere år eldre i denne alderen, vil som regel bety å date "nedover" - kvinnen vil ha dårligere sexliv, mindre spennende liv generelt og en mann som ikke ser så bra ut.

Anonymkode: 52ca5...5f0

 

Brukeren har forklart dette flere ganger. Å ikke utelukke litt eldre partnere er ikke nødvendigvis det samme som å date nedover. Dette tror jeg egentlig du forstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (17 minutter siden):

Det er litt rart å på en og samme tid gjemme seg bak en mer eller mindre kjønnsløs anonym bruker for deretter å tilsynelatende mene du får svar utfra kjønn. Jeg vet ikke, og bryr meg ikke om, hvilke kjønn de jeg diskuterer med har. Om du opplever at det påpekes ofte at du argumenterer mot stråmenn, til tross for anonymiteten, kan det være tid for å revurdere et par ting.

Brukeren har forklart dette flere ganger. Å ikke utelukke litt eldre partnere er ikke nødvendigvis det samme som å date nedover. Dette tror jeg egentlig du forstår.

Han snakker ikke om litt eldre partnere. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han snakker ikke om litt eldre partnere. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Så vidt jeg kan se er det snakk om "mer enn et par år" og at vedkommende presiserer at det ikke er snakk om mye eldre. Det er uansett ikke relevant for poenget. 

Cuckold skrev (På 28.11.2022 den 14.34):

For det første har jeg som du vet ikke nevnt mye eldre menn, jeg har advart mot å innføre en ny regel om at kvinner i femtiårene aldri skal date menn som er mer enn et par år eldre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, herzeleid said:

Det er litt rart å på en og samme tid gjemme seg bak en mer eller mindre kjønnsløs anonym bruker for deretter å tilsynelatende mene du får svar utfra kjønn. Jeg vet ikke, og bryr meg ikke om, hvilke kjønn de jeg diskuterer med har. Om du opplever at det påpekes ofte at du argumenterer mot stråmenn, til tross for anonymiteten, kan det være tid for å revurdere et par ting.

Brukeren har forklart dette flere ganger. Å ikke utelukke litt eldre partnere er ikke nødvendigvis det samme som å date nedover. Dette tror jeg egentlig du forstår.

Helt greit om du og andre menn ikke synes det er det samme som å date nedover, men også helt uvesentlig. Det eneste som betyr noe her er hva kvinner som dater/inngår forhold (og dermed faktisk må forholde seg til disse potensielle problemene selv) mener.

Nå pleier uansett ikke kvinner å tenke i markedsverdiskala 1-10, så å utelukke eldre menn betyr ikke at vi automatisk ser på dem som mindre verdt, mener at de ikke har noe å tilby, eller at vi selv har mye høyere verdi. Det betyr bare at vi velger å utelukke noe som har større sjanse for å bli problematisk for oss i nær fremtid, eller at vi ikke ønsker å innlede noe med noen vi ikke er tiltrukket av (og det gjelder jo uavhengig av alder).

Jeg tenker ikke på det som å unngå å date nedover, men som å ta gode, gjennomtenkte valg for meg selv. En annen kvinne kan vekte det annerledes og være storfornøyd med sin eldre mann, men rent logisk er det jo et mer risikabelt valg for fremtiden, så det er lurt å tenke nøye gjennom det. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antlers skrev (3 minutter siden):

Helt greit om du og andre menn ikke synes det er det samme som å date nedover, men også helt uvesentlig. Det eneste som betyr noe her er hva kvinner som dater/inngår forhold (og dermed faktisk må forholde seg til disse potensielle problemene selv) mener.

Nå pleier uansett ikke kvinner å tenke i markedsverdiskala 1-10, så å utelukke eldre menn betyr ikke at vi automatisk ser på dem som mindre verdt, mener at de ikke har noe å tilby, eller at vi selv har mye høyere verdi. Det betyr bare at vi velger å utelukke noe som har større sjanse for å bli problematisk for oss i nær fremtid, eller at vi ikke ønsker å innlede noe med noen vi ikke er tiltrukket av (og det gjelder jo uavhengig av alder).

Jeg tenker ikke på det som å unngå å date nedover, men som å ta gode, gjennomtenkte valg for meg selv. En annen kvinne kan vekte det annerledes og være storfornøyd med sin eldre mann, men rent logisk er det jo et mer risikabelt valg for fremtiden, så det er lurt å tenke nøye gjennom det. 

Da høres det ut som du er enig med @Cuckold. Kanskje du kan hjelpe ham med å forklare dette for anonym over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (31 minutter siden):

Da høres det ut som du er enig med @Cuckold. Kanskje du kan hjelpe ham med å forklare dette for anonym over her. 

Sååå søt, altså! Diskuterer en person bak personens rygg, belærer og mansplainer. Selvfølgelig er ikke vi enige med ham. Jeg forstår ikke hvordan du klarte å lese ut av Antlers sitt innlegg at hun er enig med Cuckold. Hun sier jo at hans mening som mann om hva kvinner foretrekker og hva de bør og ikke bør gjøre, er lite relevant. Hva kvinner bør eller ikke bør gjøre, må være opp til kvinnene selv. Vi forstår at han er bekymret for sine jevnaldrende kompiser som ikke får dame, men løsningen er ikke å fortelle damene at de må endre preferansene sine, ellers blir slike som han omsvermet, og damene blir deprimerte og ulykkelige. Selvfølgelig vil vi ikke ha mer enn et par år eldre menn når vi er 55, fordi menn lever kortere enn kvinner, og de fleste dør av sykdom. Eldre menn har også høy risiko for ereksjonssvikt og det å bli "satt" ved å slutte å interessere seg for annet enn TV og hjemmero. For ei aktiv dame på 55 med normal libido er dette en dårlig deal. I tillegg til risikoen for å måtte pleie mannen om noen få år. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sååå søt, altså! Diskuterer en person bak personens rygg, belærer og mansplainer.

Dette var rart. Å svare i en åpen tråd der du er aktiv kan vanskelig kalles å ‘diskutere en person bak personens rygg’ og er ikke noe å ta slik på vei for.

Sitat

Selvfølgelig er ikke vi enige med ham. Jeg forstår ikke hvordan du klarte å lese ut av Antlers sitt innlegg at hun er enig med Cuckold.

Litt rart å omtale seg om hva ‘vi’ mener om en er ulike personer. 
 

Sitat

Hun sier jo at hans mening som mann om hva kvinner foretrekker og hva de bør og ikke bør gjøre, er lite relevant. Hva kvinner bør eller ikke bør gjøre, må være opp til kvinnene selv.

Jeg tror ikke noen er uenige i at kvinner selv skal velge hva de skal gjøre. Hva en bør gjøre for å oppnå et gitt resultat er selvfølgelig opp til enhver å vurdere, både med tanke på egne og andres valg.

Sitat

Vi forstår at han er bekymret for sine jevnaldrende kompiser som ikke får dame, men løsningen er ikke å fortelle damene at de må endre preferansene sine, ellers blir slike som han omsvermet, og damene blir deprimerte og ulykkelige.

Igjen litt spesielt å uttale seg på vegne av andre, men jeg tror som sagt ikke noen har uttalt seg om at noen må gjøre noe. Jeg tror samtidig su har fått det forklart før.

Sitat

 

Selvfølgelig vil vi ikke ha mer enn et par år eldre menn når vi er 55, fordi menn lever kortere enn kvinner, og de fleste dør av sykdom. Eldre menn har også høy risiko for ereksjonssvikt og det å bli "satt" ved å slutte å interessere seg for annet enn TV og hjemmero. For ei aktiv dame på 55 med normal libido er dette en dårlig deal. I tillegg til risikoen for å måtte pleie mannen om noen få år. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

 

Ok, jeg vet ikke helt hva dette er ment å svare på? 
 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Dette var rart. Å svare i en åpen tråd der du er aktiv kan vanskelig kalles å ‘diskutere en person bak personens rygg’ og er ikke noe å ta slik på vei for.

Litt rart å omtale seg om hva ‘vi’ mener om en er ulike personer. 
 

Jeg tror ikke noen er uenige i at kvinner selv skal velge hva de skal gjøre. Hva en bør gjøre for å oppnå et gitt resultat er selvfølgelig opp til enhver å vurdere, både med tanke på egne og andres valg.

Igjen litt spesielt å uttale seg på vegne av andre, men jeg tror som sagt ikke noen har uttalt seg om at noen må gjøre noe. Jeg tror samtidig su har fått det forklart før.

Ok, jeg vet ikke helt hva dette er ment å svare på? 
 

Jeg beklager at du ikke har nok kognitiv styrke til å forstå vanlig norsk språk. Du snakker om ønsket resultat, men det er jo det som Cuckold anser som ønsket resultat, fordi han TROR at kvinnene vil ønske det samme. Forskningen viser imidlertid det motsatte - at eldre kvinner har det bedre alene enn med en partner de ikke er tiltrukket av. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg beklager at du ikke har nok kognitiv styrke til å forstå vanlig norsk språk.

Jeg tror ikke du ‘spiller deg selv god’ med disse uelegante personangrepene dine. 
 

Sitat

 

Du snakker om ønsket resultat, men det er jo det som Cuckold anser som ønsket resultat, fordi han TROR at kvinnene vil ønske det samme. Forskningen viser imidlertid det motsatte - at eldre kvinner har det bedre alene enn med en partner de ikke er tiltrukket av. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

 

Nå er du etterhvert beveget deg et godt stykke unna det vi egentlig pratet om, men for ordens skyld; det er vel ikke noen tatt til orde for å være med en partner en ikke er tiltrukket av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke du ‘spiller deg selv god’ med disse uelegante personangrepene dine. 
 

Nå er du etterhvert beveget deg et godt stykke unna det vi egentlig pratet om, men for ordens skyld; det er vel ikke noen tatt til orde for å være med en partner en ikke er tiltrukket av?

Du har drevet subtile personangrep på meg hele veien, så blir du fornærmet når jeg tar igjen med samme mynt? For øvrig så bruker man å spille hverandre god, man spiller ikke seg selv god. Å spille noen god betyr å kommunisere med noen andre på en produktiv måte for begge parter. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, herzeleid said:

Da høres det ut som du er enig med @Cuckold. Kanskje du kan hjelpe ham med å forklare dette for anonym over her. 

Det kan jeg avkrefte. Jeg er enig med henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har drevet subtile personangrep på meg hele veien, så blir du fornærmet når jeg tar igjen med samme mynt? For øvrig så bruker man å spille hverandre god, man spiller ikke seg selv god. Å spille noen god betyr å kommunisere med noen andre på en produktiv måte for begge parter. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Nei det har jeg ikke, men vis oss gjerne et eneste tilfelle. Personangrepene dine er ikke av en karakter egnet til å fornærme nevneverdig, men det bidrar lite til diskusjonen. 

Antlers skrev (5 timer siden):

Det kan jeg avkrefte. Jeg er enig med henne.

I hva da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2022 at 1:09 PM, AnonymBruker said:

I hver eneste tråd bruker du begrepet "fantasifostre" og "falske fiendebilder" når du svarer kvinner og prøver å mansplaine. Det ser utrolig klisjeaktig ut og gjør diskusjonen MYE dummere enn det den var fra før. Dessverre.

Uansett hvor eksplisitt han skriver at han ikke råder kvinner å date nedover, så gjør han jo nettopp det ved å si at kvinner på 55 ikke bør utelukke menn som er en del eldre, ellers blir jo sånne menn som han fullstendig omsvermet (dakkar!), og disse kvinnene har en dyster fremtid i møte. Han erkjenner jo at de også bør vurdere menn som er utenfor deres aldersgruppe (og du må jo være enig i at de fleste menn over 60 ikke akkurat ser ut som Dolph Lundgren, mange har ereksjonssvikt, og mange er pensjonister). Det å date en mann som er flere år eldre i denne alderen, vil som regel bety å date "nedover" - kvinnen vil ha dårligere sexliv, mindre spennende liv generelt og en mann som ikke ser så bra ut.

Anonymkode: 52ca5...5f0

 

23 hours ago, Antlers said:

Helt greit om du og andre menn ikke synes det er det samme som å date nedover, men også helt uvesentlig. Det eneste som betyr noe her er hva kvinner som dater/inngår forhold (og dermed faktisk må forholde seg til disse potensielle problemene selv) mener.

Nå pleier uansett ikke kvinner å tenke i markedsverdiskala 1-10, så å utelukke eldre menn betyr ikke at vi automatisk ser på dem som mindre verdt, mener at de ikke har noe å tilby, eller at vi selv har mye høyere verdi. Det betyr bare at vi velger å utelukke noe som har større sjanse for å bli problematisk for oss i nær fremtid, eller at vi ikke ønsker å innlede noe med noen vi ikke er tiltrukket av (og det gjelder jo uavhengig av alder).

Jeg tenker ikke på det som å unngå å date nedover, men som å ta gode, gjennomtenkte valg for meg selv. En annen kvinne kan vekte det annerledes og være storfornøyd med sin eldre mann, men rent logisk er det jo et mer risikabelt valg for fremtiden, så det er lurt å tenke nøye gjennom det. 

Det Antlers skriver her, markert i blått, er noe helt annet enn det Anonym bruker skriver, markert i rødt. 

Det virker for meg som at den anonyme brukeren her benytter begreper som å «date nedover» og  «under sitt nivå» som noe ganske så subjektivt. La oss si jeg er på byen med en kamerat og vi kommer i snakk med et par kvinner, den ene er blond, den andre mørkhåret, begge svært vakre. Om kameraten min har en spesiell forkjærlighet for blonde kvinner og derfor ikke oppfatter den mørkhårede som like interessant, ville han bommet grovt om han skulle forsøke å trekke denne subjektive oppfatningen inn i en vurdering av de to kvinnenes attraktivitet og hvilket nivå den mørhårede kvinnen befinner seg på. 

Det er ikke slik at den mørkhårede kvinnen er «under min kamerats attraktivitetsnivå» siden han ikke vil ønske å date henne. Det som er avgjørende for om de befinner seg på noenlunde samme attraktivitetsnivå er ikke om han (eller hun) ønsker å date den andre, men om hun har sjans på en del menn som kvinner flest ville anse like attraktive som ham. Har hun sjans på menn som er like attraktive som min kamerat spiller det liten rolle hva akkurat han tenker om henne. Ingen av oss har den makten at vi kan bestemme en annens attraktivitetsnivå helt på egenhånd.

På samme vis vil ikke en mann som er mer enn to år eldre enn en kvinne på 55 være «under hennes attraktivitetsnivå» bare fordi hun ikke ønsker å date menn som er mer enn to år eldre enn henne. Hvis mannen har sjans på en del like vakre kvinner på 55, er han ikke under hennes attraktivitetsnivå. 

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (6 timer siden):

 

Det Antlers skriver her, markert i blått, er noe helt annet enn det Anonym bruker skriver, markert i rødt. 

Det virker for meg som at den anonyme brukeren her benytter begreper som å «date nedover» og  «under sitt nivå» som noe ganske så subjektivt. La oss si jeg er på byen med en kamerat og vi kommer i snakk med et par kvinner, den ene er blond, den andre mørkhåret, begge svært vakre. Om kameraten min har en spesiell forkjærlighet for blonde kvinner og derfor ikke oppfatter den mørkhårede som like interessant, ville han bommet grovt om han skulle forsøke å trekke denne subjektive oppfatningen inn i en vurdering av de to kvinnenes attraktivitet og hvilket nivå den mørhårede kvinnen befinner seg på. 

Det er ikke slik at den mørkhårede kvinnen er «under min kamerats attraktivitetsnivå» siden han ikke vil ønske å date henne. Det som er avgjørende for om de befinner seg på noenlunde samme attraktivitetsnivå er ikke om han (eller hun) ønsker å date den andre, men om hun har sjans på en del menn som kvinner flest ville anse like attraktive som ham. Har hun sjans på menn som er like attraktive som min kamerat spiller det liten rolle hva akkurat han tenker om henne. Ingen av oss har den makten at vi kan bestemme en annens attraktivitetsnivå helt på egenhånd.

På samme vis vil ikke en mann som er mer enn to år eldre enn en kvinne på 55 være «under hennes attraktivitetsnivå» bare fordi hun ikke ønsker å date menn som er mer enn to år eldre enn henne. Hvis mannen har sjans på en del like vakre kvinner på 55, er han ikke under hennes attraktivitetsnivå. 

Jeg tror uansett det er åpenbart at med mindre en definerer alle som er noe eldre som "nedover" innebærer ikke det å date noen i denne gruppen nødvendigvis å "date nedover". Dette burde nok anonym selv innse når hun over skriver at "å date en mann som er flere år eldre i denne alderen, vil som regel bety å date "nedover" ", som medfører at det ikke nødvendigvis er tilfelle selv om det ofte er det. Når anonym tilsynelatende tror "nedover" er implisitt i det å date denne gruppen, har vedkommende med andre ord selv demonstrert at så ikke er tilfelle. 

Det er med andre ord er det ikke bare snakk om å argumentere mot innbilte meninger, men innbilte meninger vedkommende har fått implisitt svar om at du ikke har og som vedkommende selv demonstrerer at det ikke heller er dekning for å anta. 

AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 13.09):

Det å date en mann som er flere år eldre i denne alderen, vil som regel bety å date "nedover"...

Anonymkode: 52ca5...5f0

Mitt utklipp over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...