Gå til innhold

Hvordan er mulighetene i datingmarkedet for kvinner som nærmer seg 55?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det er et generelt spørsmål. Men om man er kvinne, 54, vært singel i fire år, hva er egentlig mulighetene for å finne mannen i sitt liv og bli forelsket?

Har fast jobb, bolig, barn som nylig har flyttet hjemmefra. Normalt utseende, litt overvektig/lubben.

Anonymkode: 8a9b2...7f2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vet det er et generelt spørsmål. Men om man er kvinne, 54, vært singel i fire år, hva er egentlig mulighetene for å finne mannen i sitt liv og bli forelsket?

Har fast jobb, bolig, barn som nylig har flyttet hjemmefra. Normalt utseende, litt overvektig/lubben.

Anonymkode: 8a9b2...7f2

oi nå er jeg spent på svarene du får. Hilsen kvinne også 54. 

jeg mener det er mulig i alle aldre. En må bare treffe på riktig mann. 

Anonymkode: 68ae6...6d1

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne en mann er mye mulig, bli lykkelig svært tvilsomt. Kvinner i dag setter alt for store krav.

Anonymkode: c6165...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Er 54, utdannet med fast jobb, egen bolig, hytte, bil (ikke Tesla, men nedbetalt), voksne barn, to katter (som er MITT ansvar, pålegges ikke andre), er mangefasettert og trives både i finstas og skauklær. 

Krav, tja. Jeg forventer at en mann har krav til meg: Personlig hygiene er et must, men ikke være forelsket i sitt eget speilbilde. Holde hjemmet ryddig og rent. Ordnet økonomi uten en haug med usikret gjeld. Fast inntekt/jobb. Helst ha et godt forhold til familie hvis han har familie. Være til en viss grad hjemmekjær, like å lage god mat sammen, mye man kan finne på i den anledning. Like å være sosial også. Ta vare på egen helse. Kunne finne på ting sammen, og hver for seg.

Jeg kunne sikkert fortsatt lista, men da blir det hva jeg ønsker, ikke hva jeg krever. Hva jeg ønsker er noe annet, og det er ikke alltid man får det man ønsker seg er min erfaring etter et halvt århundre. et er så mye som spiller inn, Jeg har vært forelsket i menn som er langt fra det jeg "ønsker meg" hva utseende angår, men like fullt vært helt på tuppa etter dem. 

Har vel innfunnet meg med at jeg kanskje ender opp alene. I tillegg til det nevnt ovenfor, så skjer ikke at jeg går inn i et forhold uten seksuell kjemi. 

 

Anonymkode: ebf3f...31a

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det kan være vanskelig både for menn på 55 og kvinner på 55?

Anonymkode: 28dc8...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan dere. Min mors venninne på 62 år har funnet en på nettdating. Hun er en veldig omgjengelig person, morsom og åpen. 

Anonymkode: 3a997...7a4

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem tror jeg, så lenge krav og ønsker er realistiske. Ønske om jobb, ting på stell etc. får du oppfylt lett.

Ønsker som går på utseende og alder er ikke nødvendigvis så lett å få oppfylt. Vil du ha en yngre mann eller høy mann feks blir det straks veldig mye vanskeligere. 

Anonymkode: 1efc8...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finne en mann er mye mulig, bli lykkelig svært tvilsomt. Kvinner i dag setter alt for store krav.

Anonymkode: c6165...372

Nei, de setter ikke høye nok krav. Derfor går forhold i stykker, og de setter bedre krav når de er eldre og klokere.

Anonymkode: ad071...d4e

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Null problem tror jeg, så lenge krav og ønsker er realistiske. Ønske om jobb, ting på stell etc. får du oppfylt lett.

Ønsker som går på utseende og alder er ikke nødvendigvis så lett å få oppfylt. Vil du ha en yngre mann eller høy mann feks blir det straks veldig mye vanskeligere. 

Anonymkode: 1efc8...b58

Hun bør ikke gå for en eldre mann i hvert fall. Hvis hun f.eks treffer en på 63, vil hankjønnets biologiske handikap ganske kjapt bli merkbart. Menn tåler alder dårlige enn kvinner.

Anonymkode: 3ec5a...f78

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er 54, og har i hvertfall tenkt å finne meg en ca jevnaldrende kjæreste.  Med tanke på hvor pågående jeg opplever kvinner, så må det være et vanskelig marked. 

Jeg har av ymse grunner vært på datingapper i en god stund. Det jeg ser, er utrolig mange som også var der for 2-3 år siden. Så vær forberedt på det meste.  

Anonymkode: b6dd0...782

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du søke noen på din egen alder, ikke 10 år yngre. 

Anonymkode: a72ae...c90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, de setter ikke høye nok krav. Derfor går forhold i stykker, og de setter bedre krav når de er eldre og klokere.

Anonymkode: ad071...d4e

Nei, de setter alt for høye krav til egen lykke.

Anonymkode: c6165...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om dere bor i by, men her på bygda har flere av venninnene til mamma nye kjærester etter skilsmisser, og et par av de har giftet seg på nytt de siste ti årene. De er 60+. Har møttes på festival, i Syden, på ulike foreninger som Røde Kors osv.. 

Lykke til :)  

Anonymkode: 0a1d4...a90

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 23.45):

Hun bør ikke gå for en eldre mann i hvert fall. Hvis hun f.eks treffer en på 63, vil hankjønnets biologiske handikap ganske kjapt bli merkbart. Menn tåler alder dårlige enn kvinner.

Anonymkode: 3ec5a...f78

Akkurat det er jeg redd for og at man finner seg en litt eldre ja si 5-6 år så er jeg redd jeg kan ende med pleie pasient innen 10 år og den har jeg ikke lyst på. Jeg er rask og frisk selv og har ikke problemer med helsa så langt. Jobber 10-12 timer per dag. Har annen hver helg fri. (Noe som kan endres). 

Jeg er redd for dette. Og damer lever stort sett lengre så logisk bør en finne en litt yngre slik at en får så mange år som mulig i lag. 
 

Så leter men hvis det er som de sier på kg at du skal være rimelig strøken for å få en på f.eks 45, så har jeg ikke sjans. 
 

Alternativet er bare å fortsette å ha kontakt med 39 åringen min. Vi har holdt kontakten i mange år nå. Kjekk og sjarmernde mann. 
 

Enn så lenge søker jeg litt yngre så lenge jeg har fordelen av å se litt  yngre ut enn alderen sier. Vet det vil ikke vare evig. Smi mens jernet er varmt. 
 

Vi skulle hatt en dating tråd for oss over 50😂😂

 

AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 0.36):

Vel, jeg er 54, og har i hvertfall tenkt å finne meg en ca jevnaldrende kjæreste.  Med tanke på hvor pågående jeg opplever kvinner, så må det være et vanskelig marked. 

Jeg har av ymse grunner vært på datingapper i en god stund. Det jeg ser, er utrolig mange som også var der for 2-3 år siden. Så vær forberedt på det meste.  

Anonymkode: b6dd0...782

Samme her. Vært på dating apper like lenge og det er de samme ansiktene fortsatt og det tyder på at det er ikke lett å finne noen. Mitt tryne har vært der like lenge så det går begge veier😂.

Anonymkode: 68ae6...6d1

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et inntrykk av at datingmarkedet for de på 55+, både kvinner og menn, er vanskelig.
Men at flere og flere løser dette ved å dra utenlands. Kvinner ordner seg tyrkerkjepp, med noe innslag fra Gambia og Marokko. 
Mens menn ordner seg thaimus. 

Anonymkode: daef4...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vil du ha en yngre mann eller høy mann feks blir det straks veldig mye vanskeligere. 

Ikke nødvendigvis.  Vi er flere yngre som foretrekker damer i den alderen, dere er flotte (mange).

 

 

 

Anonymkode: 36dfc...8d9

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten brannfakkel fra en mann på 52 her. 

Jeg føler meg til tider nedrent av damer på 54-56 med "et normalt utseende og litt overvektig". Det er mange av dere, svært mange av dere. 

Jeg for min del er nok regnet som litt over snittet kjekk, jeg tar vare på kroppen, har en bra jobb med ca. 1 mill i året i lønn og har absolutt alt på stell. Nå kommer "jante" det er jeg sikker på, men sånn er det nå en gang. 

Greia er den, jeg har beviselig draget på damer helt ned til rundt 34-35, noe jeg av og til benytter meg av, og til tydeligvis langt over 60. Når det er sagt, vil ikke jeg ha ei på 35, jeg vil ha ei på 52 pluss minus. 

Kvinner 50+ kommer i flere typer, der de fleste har "et normalt utseende og litt overvektig". De alle fleste av de igjen har en "sporty hårsveis" (les kortklipt mannesveis). Videre har mange av dere hunder dere bruker mer tid på enn på deres egne barn. 

Er du en av disse er du ikke for meg. Har du derimot tatt vare på kroppen, brukt nok solkrem og ikke røyket, har feminint utseende (altså ser ut som en kvinne og ikke en mann), gjerne over 175 og er interessert i livet og verden - ja da vil jeg gjerne bli mer kjent med deg. 

 

Moralen i historien er dette: Kvinner rundt 55 som ikke har tatt vare på kropp og utseende vil dessverre slite veldig på datingmarkedet, og vil trolig bare få oppmerksomhet fra karer som enten ikke får det fra andre, eller bare vil teste ut sine "gilf" fantasier.

Anonymkode: 1964c...7fb

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En liten brannfakkel fra en mann på 52 her. 

Jeg føler meg til tider nedrent av damer på 54-56 med "et normalt utseende og litt overvektig". Det er mange av dere, svært mange av dere. 

Jeg for min del er nok regnet som litt over snittet kjekk, jeg tar vare på kroppen, har en bra jobb med ca. 1 mill i året i lønn og har absolutt alt på stell. Nå kommer "jante" det er jeg sikker på, men sånn er det nå en gang. 

Greia er den, jeg har beviselig draget på damer helt ned til rundt 34-35, noe jeg av og til benytter meg av, og til tydeligvis langt over 60. Når det er sagt, vil ikke jeg ha ei på 35, jeg vil ha ei på 52 pluss minus. 

Kvinner 50+ kommer i flere typer, der de fleste har "et normalt utseende og litt overvektig". De alle fleste av de igjen har en "sporty hårsveis" (les kortklipt mannesveis). Videre har mange av dere hunder dere bruker mer tid på enn på deres egne barn. 

Er du en av disse er du ikke for meg. Har du derimot tatt vare på kroppen, brukt nok solkrem og ikke røyket, har feminint utseende (altså ser ut som en kvinne og ikke en mann), gjerne over 175 og er interessert i livet og verden - ja da vil jeg gjerne bli mer kjent med deg. 

 

Moralen i historien er dette: Kvinner rundt 55 som ikke har tatt vare på kropp og utseende vil dessverre slite veldig på datingmarkedet, og vil trolig bare få oppmerksomhet fra karer som enten ikke får det fra andre, eller bare vil teste ut sine "gilf" fantasier.

Anonymkode: 1964c...7fb

Hvor treffer du kvinnene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En liten brannfakkel fra en mann på 52 her. 

Jeg føler meg til tider nedrent av damer på 54-56 med "et normalt utseende og litt overvektig". Det er mange av dere, svært mange av dere. 

Jeg for min del er nok regnet som litt over snittet kjekk, jeg tar vare på kroppen, har en bra jobb med ca. 1 mill i året i lønn og har absolutt alt på stell. Nå kommer "jante" det er jeg sikker på, men sånn er det nå en gang. 

Greia er den, jeg har beviselig draget på damer helt ned til rundt 34-35, noe jeg av og til benytter meg av, og til tydeligvis langt over 60. Når det er sagt, vil ikke jeg ha ei på 35, jeg vil ha ei på 52 pluss minus. 

Kvinner 50+ kommer i flere typer, der de fleste har "et normalt utseende og litt overvektig". De alle fleste av de igjen har en "sporty hårsveis" (les kortklipt mannesveis). Videre har mange av dere hunder dere bruker mer tid på enn på deres egne barn. 

Er du en av disse er du ikke for meg. Har du derimot tatt vare på kroppen, brukt nok solkrem og ikke røyket, har feminint utseende (altså ser ut som en kvinne og ikke en mann), gjerne over 175 og er interessert i livet og verden - ja da vil jeg gjerne bli mer kjent med deg. 

 

Moralen i historien er dette: Kvinner rundt 55 som ikke har tatt vare på kropp og utseende vil dessverre slite veldig på datingmarkedet, og vil trolig bare få oppmerksomhet fra karer som enten ikke får det fra andre, eller bare vil teste ut sine "gilf" fantasier.

Anonymkode: 1964c...7fb

Enig, og jeg er kvinne. Da jeg datet foregikk det i min sosiale lag, dvs godt utdanna folk med styr på livet og interesse for verden utenfor tv-skjermen.

 Ville aldri gått fem år opp i alder, men kanskje ikke fem år ned heller. Og ølvom og herrepupper og harry livsstil/smak er bare så uaktuelt.  Flere tjukke menn enn damer forøvrig.

Anonymkode: 3ec5a...f78

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...