Gå til innhold

Hvordan er mulighetene i datingmarkedet for kvinner som nærmer seg 55?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nattens rytter skrev (På 19.11.2022 den 23.00):

Dersom du kan laga mat og gjera det heimekoseleg kring deg er det gode sjansar. I den alderen lyt du spela på fleire strengar enn utsjånaden. 

Det er ikke slik at alle kvinner på 50+ ønsker seg en mann å "stelle for". Heller de færreste, vil jeg tro. Man ønsker seg nok  større grad en likeverdig partner som man kan oppleve ting med, det du skriver høres mer ut som 70+.

Anonymkode: 07efc...685

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner lever lenger og statistikk er statistikk. Sorry. Større sjanse for at en 60 åring dør enn en på 55. Damer bør ideelt holde seg til ca tre år yngre menn.

Anonymkode: 3ec5a...f78

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (På 21.11.2022 den 23.06):

Når kvinner har et overtak på partnermarkedet tidlig i livet er det ikke fordi kvinner bare er så mye mer attraktive enn menn, dette markedet er som alle andre markeder styrt av tilbud og etterspørsel, og det som gir de unge kvinnene et overtak over de unge mennene er at de - i motsetning til unge menn - er aktuelle som partnere for menn i mange årskull over dem. Dette er noe menn betaler prisen for i unge år, men senere også opplever fordelene ved. Men da har man allerede betalt prisen. De fleste av oss har i tenårene sett jenter vi var forelsket i bli sammen med en gutt som var 2-3, kanskje 4 år eldre, en gutt som hadde bil og kom inn på utesteder der det ble servert alkohol. Når man kom opp i 20-årene ble det enda flere alderstrinn å konkurrere mot, når jenta du var forelsket i var 23, kunne hun lett ende opp med en fyr på 33 eller endog 35. 

Det er aldri lett å finne noen å dele livet med, for det er mye som skal klaffe, ikke minst følelsesmessig. Det er noe paradoksalt om kvinner som gjennom sine yngre år har nytt fordelene av at kvinner statistisk sett finner seg partnere over seg i alder og status, plutselig innsnevrer søket og bare går for jevnaldrende og yngre når de kommer midt i livet. Konkurrerer du om menn på egen alder og yngre må du regne med at disse - i hvert fall de mest attraktive av dem - kan være aktuelle for kvinner som er 10-12 år yngre. Det betyr at du gjør det vanskeligere for deg selv enn du behøver om du utelukker menn som er eldre. Jeg vil tro det er utfordrende nok som det er, om du ikke i den alderen skal gi opp det som gir selv helt unge kvinner overtaket på partnermarkedet, dette at man kan være aktuell for menn i årskullene over. 

Problemet er at man må like det man ser. Er du ikke tiltrukket av partneren din så kan forholdet umulig gå bra?? 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 10.03):

Det jeg ser i det reelle livet er at mange menn med et godt utseende ender opp med 20+ år yngre damer når de er 50+

Det er sant og jeg vet ikke hvorfor ei jente på 20 pluss vil ha en(kjæreste) som er dobbelt som gammel. Det må være snakkom penger??? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kvinner lever lenger og statistikk er statistikk. Sorry. Større sjanse for at en 60 åring dør enn en på 55. Damer bør ideelt holde seg til ca tre år yngre menn.

Anonymkode: 3ec5a...f78

Statistikk ja, pass deg så du ikke får statistikken i fleisen. 
I min foreningsgruppe på syv stykker er bare to av oss i 100% arbeid. Ingen av mennene er ufør, til tross for at de er eldre.

Anonymkode: 124c8...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TLR said:

Problemet er at man må like det man ser. Er du ikke tiltrukket av partneren din så kan forholdet umulig gå bra?? 

Les hva jeg skriver i innlegg 126:

Men vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværende liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige - selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldre enn deg er så håpløse som du beskriver.

 Og videre i innlegg 131:

I fengsel ser vi at selv presumtivt heterofile menn søker seksuell tilfredsstillelse sammen. Om jeg befant meg fanget på en øde øy alene med en kvinne jeg normalt ikke ville ofret et blikk ville det nok kunne utvikle seg en seksuell relasjon over tid. Vi mennesker er som sagt langt mer plastiske enn du tar høyde for.

Jeg tror noe av feilen er at kvinner - ikke minst her på KG - anser seg selv for mindre frie og mindre plastiske enn de i virkeligheten er. Kresenhet kan læres og avlæres, man kan sosialiseres inn i kresenheten, og jeg tror dessverre mye av kvinnekulturen i vår del av verden sosialiserer kvinner til å bli mer kresne enn godt er. Fra de er helt unge tutes jentene ørene fulle med slagord som «Never settle for second best» og «Because you're worth it».

Uansett hvor på attraktivitetsskalaen en kvinne er finnes det angivelig en superkjekk og tvers igjennom snill og rik ung mann som venter på akkurat henne. Drømmen om dette blir en slags dop, som drømmen om å vinne i lotto. Folk kaster bort livene sine, og siden vi er omtrent like mange menn som kvinner i samfunnet vil kvinners urealistiske kresenhet også gå utover menn, for mens kvinnene går rundt og venter på Mr. Right, er det en del menn som går rundt uten sjans. Så når den kvinnelige kresenheten blir statistisk merkbar og vi får en ikke utebetydelig andel kvinner som kaster bort sine beste år med å vente på en mann som lever opp til deres krav og som de har sjans på for mer enn sex, vil det også gå utover en del menn som lever sine traurige ensomme liv i ufrivillig sølibat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuckold skrev (7 minutter siden):

Les hva jeg skriver i innlegg 126:

Men vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværende liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige - selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldre enn deg er så håpløse som du beskriver.

 Og videre i innlegg 131:

I fengsel ser vi at selv presumtivt heterofile menn søker seksuell tilfredsstillelse sammen. Om jeg befant meg fanget på en øde øy alene med en kvinne jeg normalt ikke ville ofret et blikk ville det nok kunne utvikle seg en seksuell relasjon over tid. Vi mennesker er som sagt langt mer plastiske enn du tar høyde for.

Jeg tror noe av feilen er at kvinner - ikke minst her på KG - anser seg selv for mindre frie og mindre plastiske enn de i virkeligheten er. Kresenhet kan læres og avlæres, man kan sosialiseres inn i kresenheten, og jeg tror dessverre mye av kvinnekulturen i vår del av verden sosialiserer kvinner til å bli mer kresne enn godt er. Fra de er helt unge tutes jentene ørene fulle med slagord som «Never settle for second best» og «Because you're worth it».

Uansett hvor på attraktivitetsskalaen en kvinne er finnes det angivelig en superkjekk og tvers igjennom snill og rik ung mann som venter på akkurat henne. Drømmen om dette blir en slags dop, som drømmen om å vinne i lotto. Folk kaster bort livene sine, og siden vi er omtrent like mange menn som kvinner i samfunnet vil kvinners urealistiske kresenhet også gå utover menn, for mens kvinnene går rundt og venter på Mr. Right, er det en del menn som går rundt uten sjans. Så når den kvinnelige kresenheten blir statistisk merkbar og vi får en ikke utebetydelig andel kvinner som kaster bort sine beste år med å vente på en mann som lever opp til deres krav og som de har sjans på for mer enn sex, vil det også gå utover en del menn som lever sine traurige ensomme liv i ufrivillig sølibat. 

Men du nekter plent å svare på spørsmål om du hadde valgt en kvinne av typen du finner frastøtende, hvis du bestemte deg å bruke fornuft og senke kravene. Fordi du vet at du ikke kommer til å gjøre det. Så hvorfor skal andre gjøre det samme? 

Jeg har forresten prøvd å være sammen med en mann jeg ikke var tiltrukket av, av de samme grunnene - fornuften. For hver dag ble det mer og mer ekkelt å være rundt ham, og forholdet gikk i dass. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (9 minutter siden):

Les hva jeg skriver i innlegg 126:

Men vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværende liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige - selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldre enn deg er så håpløse som du beskriver.

 Og videre i innlegg 131:

I fengsel ser vi at selv presumtivt heterofile menn søker seksuell tilfredsstillelse sammen. Om jeg befant meg fanget på en øde øy alene med en kvinne jeg normalt ikke ville ofret et blikk ville det nok kunne utvikle seg en seksuell relasjon over tid. Vi mennesker er som sagt langt mer plastiske enn du tar høyde for.

Jeg tror noe av feilen er at kvinner - ikke minst her på KG - anser seg selv for mindre frie og mindre plastiske enn de i virkeligheten er. Kresenhet kan læres og avlæres, man kan sosialiseres inn i kresenheten, og jeg tror dessverre mye av kvinnekulturen i vår del av verden sosialiserer kvinner til å bli mer kresne enn godt er. Fra de er helt unge tutes jentene ørene fulle med slagord som «Never settle for second best» og «Because you're worth it».

Uansett hvor på attraktivitetsskalaen en kvinne er finnes det angivelig en superkjekk og tvers igjennom snill og rik ung mann som venter på akkurat henne. Drømmen om dette blir en slags dop, som drømmen om å vinne i lotto. Folk kaster bort livene sine, og siden vi er omtrent like mange menn som kvinner i samfunnet vil kvinners urealistiske kresenhet også gå utover menn, for mens kvinnene går rundt og venter på Mr. Right, er det en del menn som går rundt uten sjans. Så når den kvinnelige kresenheten blir statistisk merkbar og vi får en ikke utebetydelig andel kvinner som kaster bort sine beste år med å vente på en mann som lever opp til deres krav og som de har sjans på for mer enn sex, vil det også gå utover en del menn som lever sine traurige ensomme liv i ufrivillig sølibat. 

Og hvis kresenhet kan læres og avlæres, hvorfor skal ikke menn bli mindre kresne også? Velge jevnaldrende kvinner fremfor yngre, velge overvektige og stygge kvinner fremfor å være alene? Dere vil jo ikke det, men forventer at kvinner gjør det. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (8 minutter siden):

Les hva jeg skriver i innlegg 126:

Men vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværende liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige - selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldre enn deg er så håpløse som du beskriver.

 Og videre i innlegg 131:

I fengsel ser vi at selv presumtivt heterofile menn søker seksuell tilfredsstillelse sammen. Om jeg befant meg fanget på en øde øy alene med en kvinne jeg normalt ikke ville ofret et blikk ville det nok kunne utvikle seg en seksuell relasjon over tid. Vi mennesker er som sagt langt mer plastiske enn du tar høyde for.

Jeg tror noe av feilen er at kvinner - ikke minst her på KG - anser seg selv for mindre frie og mindre plastiske enn de i virkeligheten er. Kresenhet kan læres og avlæres, man kan sosialiseres inn i kresenheten, og jeg tror dessverre mye av kvinnekulturen i vår del av verden sosialiserer kvinner til å bli mer kresne enn godt er. Fra de er helt unge tutes jentene ørene fulle med slagord som «Never settle for second best» og «Because you're worth it».

Uansett hvor på attraktivitetsskalaen en kvinne er finnes det angivelig en superkjekk og tvers igjennom snill og rik ung mann som venter på akkurat henne. Drømmen om dette blir en slags dop, som drømmen om å vinne i lotto. Folk kaster bort livene sine, og siden vi er omtrent like mange menn som kvinner i samfunnet vil kvinners urealistiske kresenhet også gå utover menn, for mens kvinnene går rundt og venter på Mr. Right, er det en del menn som går rundt uten sjans. Så når den kvinnelige kresenheten blir statistisk merkbar og vi får en ikke utebetydelig andel kvinner som kaster bort sine beste år med å vente på en mann som lever opp til deres krav og som de har sjans på for mer enn sex, vil det også gå utover en del menn som lever sine traurige ensomme liv i ufrivillig sølibat. 

Jeg tror at hvis et forhold skal  fungere så må man like det man ser. Første inntrykk er faktisk utseendet 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Statistikk ja, pass deg så du ikke får statistikken i fleisen. 
I min foreningsgruppe på syv stykker er bare to av oss i 100% arbeid. Ingen av mennene er ufør, til tross for at de er eldre.

Anonymkode: 124c8...673

Svigermorsforskning. Og det sier ganske sikkert noe om type jobb, dvs tung jobb.

Anonymkode: 3ec5a...f78

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du nekter plent å svare på spørsmål om du hadde valgt en kvinne av typen du finner frastøtende, hvis du bestemte deg å bruke fornuft og senke kravene. Fordi du vet at du ikke kommer til å gjøre det. Så hvorfor skal andre gjøre det samme? 

Jeg har forresten prøvd å være sammen med en mann jeg ikke var tiltrukket av, av de samme grunnene - fornuften. For hver dag ble det mer og mer ekkelt å være rundt ham, og forholdet gikk i dass. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Man må like det man ser. Det hjelper lite hvis du ikke er tiltrukket. Ja det er viktig med snillhet omsorg etc 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TLR said:

Jeg tror at hvis et forhold skal  fungere så må man like det man ser. Første inntrykk er faktisk utseendet 

Jeg tror som sagt menneskets smak er litt plastisk og at kresenhet kan læres og avlæres, at man kan bli både mer og mindre kresen. Det er ingen som er uenig i at det er noen mennesker som oppfattes som mer attraktive enn andre og at det er en ubetinget fordel å tilhøre gruppen som er mer heller enn mindre attraktiv. Likevel tror jeg de minst attraktive også kan finne sammen og glede seg over hverandre uten å gå helt på akkord med seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (1 minutt siden):

Man må like det man ser. Det hjelper lite hvis du ikke er tiltrukket. Ja det er viktig med snillhet omsorg etc 

Som kvinne: Ville aldri valgt en stygg fyr. Har kjæreste og er i femtiåra, vi er like gamle.

Anonymkode: 3ec5a...f78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuckold skrev (1 minutt siden):

Les hva jeg skriver i innlegg 126:

Men vi mennesker er ikke stive roboter fullstendig uten evne til å styre hva vi liker og hvem vi vil være, det er jo nettopp her noe av den kvinnelige kresenhetsfellen ligger, kvinner som snakker som om de er 100 % slaver av en slags indre tyrann som forteller dem at alt som ikke lever opp til deres spesielle kresenhet er umulig å leve med. I virkeligheten er vi mennesker langt mer plastiske, selv om vi ofte blir stivere og mindre smidige med årene. Så det du beskriver her er langt på vei problemet, denne skråsikkerheten på at du umulig kan trives med en mann som ikke kan huke av for alle punkt på din nåværende liste med krav. Hvis du er midt i livet burde du vite at menn er forskjellige - selv menn som er noen år eldre enn deg. Det er ingen selvfølge at alle menn som er noen år eldre enn deg er så håpløse som du beskriver.

 Og videre i innlegg 131:

I fengsel ser vi at selv presumtivt heterofile menn søker seksuell tilfredsstillelse sammen. Om jeg befant meg fanget på en øde øy alene med en kvinne jeg normalt ikke ville ofret et blikk ville det nok kunne utvikle seg en seksuell relasjon over tid. Vi mennesker er som sagt langt mer plastiske enn du tar høyde for.

Jeg tror noe av feilen er at kvinner - ikke minst her på KG - anser seg selv for mindre frie og mindre plastiske enn de i virkeligheten er. Kresenhet kan læres og avlæres, man kan sosialiseres inn i kresenheten, og jeg tror dessverre mye av kvinnekulturen i vår del av verden sosialiserer kvinner til å bli mer kresne enn godt er. Fra de er helt unge tutes jentene ørene fulle med slagord som «Never settle for second best» og «Because you're worth it».

Uansett hvor på attraktivitetsskalaen en kvinne er finnes det angivelig en superkjekk og tvers igjennom snill og rik ung mann som venter på akkurat henne. Drømmen om dette blir en slags dop, som drømmen om å vinne i lotto. Folk kaster bort livene sine, og siden vi er omtrent like mange menn som kvinner i samfunnet vil kvinners urealistiske kresenhet også gå utover menn, for mens kvinnene går rundt og venter på Mr. Right, er det en del menn som går rundt uten sjans. Så når den kvinnelige kresenheten blir statistisk merkbar og vi får en ikke utebetydelig andel kvinner som kaster bort sine beste år med å vente på en mann som lever opp til deres krav og som de har sjans på for mer enn sex, vil det også gå utover en del menn som lever sine traurige ensomme liv i ufrivillig sølibat. 

Men det er ikke mulig å like noen bare fordi man vil. Ikke romantisk, ikke seksuelt. Om det er det du mener?

Nå har jeg en mann i livet, som huker av mine punkt faktisk, å tenker stadig at livet er en bitch som ikke lar meg falle for han.(Han liker meg) Men kjemien vår er vennskap, ingenting mer, desverre. Han kan finne ei et annet sted, å hun blir en heldig frøken. Kjekk er han å. Å jeg er fryktelig glad i han.

Har prøvd å få det til å funke intimt, men jeg blir helt tom på innsiden og ukomfortabel. Å det selv om han ikke gjør meg noe som helst galt og er en god elsker, det er bare det at vi ikke passer sammen. Jeg føler ingenting seksuelt for han, eller romantisk.

Det må nesten individer få bestemme selv. Du er ikke en kvinne, hvordan kan du fortelle hvordan det er for oss? (Ikke at jeg forteller hvordan det nødvendigvis er for andre kvinner) Men har hørt at kvinner er mer kresen gjevt over, å det er biologisk. Den indre tyrannen du ikke tror vi har, er nok veldig reel, selv om den kan fungere imot sin hensikt, som i mitt tilfelle.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis kresenhet kan læres og avlæres, hvorfor skal ikke menn bli mindre kresne også? Velge jevnaldrende kvinner fremfor yngre, velge overvektige og stygge kvinner fremfor å være alene? Dere vil jo ikke det, men forventer at kvinner gjør det. 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Menn er jevnt over mindre kresne, det finnes ikke noe kjønnsmarked der menn har et overtak slik kvinner har på sexrelasjonsmarkedet og dermed får urealistiske oppfatninger av egen attraktivitet, noe som gjør at de sliter med å finne en partner som lever opp til deres krav - da kvinnene ikke har det samme overtak på partnermarkedet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (5 timer siden):

I et flertall av heterofile forhold er mannen eldre enn kvinnen, i de fleste forhold bare noen få år eldre, men det er som sagt virkeligheten jeg er opptatt av, og i virkelighetens verden er det helt normalt at kvinner i trettiårene blir sammen med en mann som har passert 40. Det er altså denne virkelighet kvinner i femtiårene må forholde seg til når de skal velge om de utelukkende skal gå etter menn som er på samme alder eller yngre.

For menn i førtiårene er det bare flott om de blir enda mer omsvermet fordi en stor gruppe femtiårige kvinner plutselig har fått det for seg at man bare skal gå etter jevngamle eller vesentlig yngre menn, men for kvinnene i femtiårene blir det da flere kvinner å konkurrere mot, for menn i førtiårene kan være aktuelle for både kviner i slutten av trettiårene, i førtiårene og femtiårene. 

Nemlig. I de fleste heterofile forhold er mannen og kvinnen jevngamle - dvs like gamle pluss/minus noen få år. Vi er ikke uenige 🙂

Anonymkode: 28dc8...f33

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cuckold skrev (52 minutter siden):

Menn er jevnt over mindre kresne, det finnes ikke noe kjønnsmarked der menn har et overtak slik kvinner har på sexrelasjonsmarkedet og dermed får urealistiske oppfatninger av egen attraktivitet, noe som gjør at de sliter med å finne en partner som lever opp til deres krav - da kvinnene ikke har det samme overtak på partnermarkedet. 

Så hvorfor går dere etter yngre og penere kvinner enn dere selv? 

Anonymkode: 52ca5...5f0

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold skrev (4 timer siden):

Det spørsmålet må hver kvinne ta stilling til selv, jeg kan ikke svare for andre. Men for kvinner i femtiårene vil det være en ulykke om for mange andre kvinner i femtiårene skulle begynne å utelukke menn som er noen år eldre, for det vil som sagt gjøre menn tidlig i femtiårene og i slutten av førtiårene mer omsvermet, noe som selvsagt er bra for dem, men det gjør samtidig at konkurransen blir hardere blant kvinnene. 

Men den konkurransen er «hard» hele veien da kvinner foretrekker «pent brukte menn» i yngre alder og.

De attraktive sirkulerer og skaffer seg flere kull barn. 
 

De mindre attraktive er evig single.

Dette gjelder også etter fertil alder. 
 

Det dummeste jeg vet er når noen som ikke liker/tiltrekkes av «sånne som den og den» skal fortelle det, og konkludere med at det gjelder alle.

Nei, vi pules og elskes alle av noen som liker oss. Mannfolka også.

Så at Fredrik Fjollenisse og Berit Dromedar ikke liker ditt og datt er bare irrelevant. 
 

Jeg har virkelig aldri opplevd at jeg genuint liker noen, men hindres av 10 kilo for mye/lite eller at andre normale utseendevariasjoner. Bare «kan absolutt ikke date deg». Nope, aldri skjedd 🤷‍♀️

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 21.09):

Vet det er et generelt spørsmål. Men om man er kvinne, 54, vært singel i fire år, hva er egentlig mulighetene for å finne mannen i sitt liv og bli forelsket?

Har fast jobb, bolig, barn som nylig har flyttet hjemmefra. Normalt utseende, litt overvektig/lubben.

Anonymkode: 8a9b2...7f2

Når det gjelder kjærlighet så dukker vel den opp når den er minst planlagt. 
Seksuelt sett har jeg meget gode erfaringer med yngre menn, de stiller gjerne opp og er langt over min liga på alle måter. 
Men det er klart, ingen av disse er så veldig interessert i noe mer enn sex, så i mellomtiden er det helt greit å leke med disse. 

Ikke stress, ny livet, ta for deg, en dag dukker den rette opp. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvorfor går dere etter yngre og penere kvinner enn dere selv? 

Anonymkode: 52ca5...5f0

Noen menn går etter yngre og penere kvinner fordi de kan det, fordi en del kvinner finner eldre menn med høyere status attraktive. 

At en del menn også prøver seg på kvinner de ikke har sjans på er en naturlig følge av et kjønnrollemønster der det legges opp til at mannen ofte må ta initiativ. Så lenge dette er mannens «jobb» blir det nødvendigvis også noen episoder der kvinner opplever å bli forsøkt sjekket opp av menn de overhodet ikke har sans for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...