Gå til innhold

Implanon- p-stav implantat


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Vurdera å få satt inn en sånn p-stav i armen etter rådføring med lege, virka som en ypperlig ting for meg:)

Nåken som har erfaringa dei vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også hørt at bivirkningene er de samme som ved p-piller. Pga. migrene ble jeg frarådet å prøve. Ganske irriterende for det er jo helt genialt, da slipper man å tenke på prevensjon når man har en fast partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt inn.

Det er et preparat som sammenlignes med minipiller og ikke p-piller somd et nevnes overfor her.

Jeg bruker det ikke som prevensjon, men for å tørke ut cycster.

Den sitter inne i tre år og skal IKKE opereres ut på egen hånd!

Det fester seg vev rundt den som man drar med ut.

Jeg har ingen andre bivirkniger enn en del mellomblødninger.

For ås toppe dette har jeg tatt minipiller i tillegg i tre måneder. Og har nå mistet mensen. Noe som jeg må innrømme er en lettelse.

Endret av Iowa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville og ha en sånn, men gynekologen min ville ikke sette den inn. "JEg har satt inn mange, men jeg har jaggu og fått ta ut mange" sa han. Det er visst en hel del som sliter med blødninger etter denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville og ha en sånn, men gynekologen min ville ikke sette den inn. "JEg har satt inn mange, men jeg har jaggu og fått ta ut mange" sa han. Det er visst en hel del som sliter med blødninger etter denne.

Det er jo da ikke han som bestemmer hvilket preventiv man skal bruke.

Og når blødningene går over om man bruker minipiller i et par måneder, hva er problemet da?

Jeg er helt kvitt mellomblødningene mine jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Ida_*

Implanon er det største dritte jeg har vært med på. Jeg hadde store bivirkninger av implanonen min. Blødde konstant i månedsvis. Men når jeg ville fjerne den så fannt de den ikke igjen. Har til og med opperert arma for å lete. Siden den er laget av plast så viser den ikke på røntgen, ultra eller mr. Nå har det gått 2 år, og de har enda ikke funnet den. Må gå på p-piller i tilleg for å kontrollere blødningene.

Pass dere jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har p-stav og for meg så er dette den ultimate prevensjonen.

Fikk resept så jeg kunne kjøpe den på apoteket og tok den med til legen. Det er en større sprøyte (staven er jo inni spissen) og før legen pressen sprøyten inn fikk jeg bedøvelse så jeg ikke kjente noen ting. Ble faktisk beroliget da jeg kjente det ristet litt i armen da han presset den inn fordi jeg ikke kjente en ting overhode. En uke ca etter jeg tok den inn fikk jeg liksom mens i 2 uker og har hatt mensen 2 ganger siden da, satt den inn i septemer 06. Jeg får også bare minimens og det er utrolig greit. Før fikk jeg litt vondt de første timene av mensen men nå kjenner jeg ikke noe. P-staven innholder bare et hormon, nemlig gestagen og derfor blir man ikke hormonmonster ettersom den ikke er proppfull av det. Vet en er noen så må ta den ut igjen og for andre er p.staven genialm, derfor vil mange leger at man skal gå på p-piller med bare gestagen for å se hvordan kroppen reagerer. Men spør legen din du. Jeg har aldri klart å ta p-pille så p-staven er utrolig genial ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Synest også staven er super. Hadde problemer med å huske p piller, nå har jeg sluppet å tenke på det på 2,5 år. Må snart huske å bytte stav . Staven ligger sånn at jeg lett finner den selv, så tror ikke det blir noe problem å bytte den.

Blødningene mine følger normal syklus, men er mindre enn de var. Hadde også ett par mellomblødninger, men de var små. Må legge til at humøret mitt ble noe ustabilt første tiden ( ett par mnd) men var til å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_julianne_*

jeg fikk satt inn p-stav etter at jg ble gravid av på p-piller da jg var nesten 16, tok abort å fikk sattt den inn...har hatt store bivirkninger av den, humøret og blødninger. har hatt den i 2.5 år nå, å er gravid igjen, så den er ikke sikker.denne gangen skal jg ha barnet..glerder mg litt..

mn staven er ikke sikker, så har dere hatt problem m p.piller og slike ting, snakk heller grundig m legen eller noe for å finne d beste for dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa

Har prøvd og tok den ut etter ett år. Fikk så gruelig mye kviser i ansiktet, helt ekstremt! De forsvant heldigvis så nå er det tilbake til normalt med en kvise i ny og ne ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige. For meg funka det helt perfekt, fikk masse bivirkninger og dritt av p-piller, men p-staven ingenting annet enn at jeg hadde sjeldnere mens. Å sette den inn og ta den ut var ikke noe problem, gjort på nullkommaniks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ugfvlvnh

jeg fikk innfeksjon i armen jeg, masse kviser og mensen i lang tid. Ikke fornøyd i det hele tatt, så den forsvant ut etter 2 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hei, jeg lurer på når man kan ha sex eller når en gutt kan komme inne i deg.. må du vente en uke sånn som med p-piller, eller kan du bare begynne med en gang du har tatt den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okei.... etter å ha lest litt her nå og blir litt usikker på om p-stav er bra for meg...

Jeg har p-stav. Fikk den satt inn i januar.. hadde mensen på vanlig måte 1 måneds tid, så forsvant den noen måneder, men de siste månedene har jeg hatt mensen sinnsykt ofte føler jeg, kan ofte blø flere uker i strekk!!(meste er 4 uker i strekk)

Jeg har også masse kviser fra bollekinnene og ned til halsen.. Prøvd all slags hud rens men ingenting tar knekken på det..

Av og til verker det i armen der staven sitter, men det er ikke rødt eller hovent..

(Gikk på trionetta før, men de har jo slutta med dem nå og jeg ble deprimert og fikk humørsvingninger av de..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok p-stav i mai i år, å jeg har hatt blødninger hele tiden siden jeg fikk satt den inn, har hatt 2 opphold, på 3 uker tilsammen, dette er sykt irriterende. jeg har i tillegg hatt masse humørsvingninger, men har hele tenkt at jeg skal prøve litt til å se om det vil stabilisere seg. for et par dager siden bynte det å verke i armen der den er, og jeg har fått et stort blåmerke der, og mer eller mindre hele overarmen verker når jeg kommer borti noe. så nå skal jeg til legen med det, å kanskje få fjernet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i dag, men de hsdde ikke tid til å gjøre noe med det, så jeg skal tilbake neste uke. da skal de fjerne, så blir det vell tilbake på p-piller =( noen forslag? brukte Trionetta før og hadde ikke noe problem med dem, har og gått på Loette men disse gav meg hodepine hele tiden og som igjen gjorde meg amper å sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...