Gå til innhold

Søtpotet prøver på nr. 2


Søtpotet

Anbefalte innlegg

Vært øm i livmora i to dager. Tok eggløsningstest for «gøy». Og den var knallpositv før tiden! Gyn bomma totalt på eggløsning. Mens premom appen sa jeg skulle hatt eggløsning i går… Den andre appen min foreslo når gyn sa det ville skje. Merkelige greier! 
Men dette betyr at hele syklus er forkjøvet. Det er rart. Skulle hatt eggløsning senest 3/1, men nå positiv test, som betyr eggløsning kan skje så sent som 10/1. Jeg som pleier å ha regelmessige sykluser. 
 

Endring: Jeg har tatt eggløsningstester hver dag, i tilfelle. Like negative, inntil i dag.
 

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra du kom på å ta eggløsningstest da du gjorde det! 😊 Krysser fingrene for deg 🤞🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det dere🥰

Er 7 dpo, og allerde testet to ganger😅

Ganske irritert på gyn som sa at det ikke var noe hjelp å få før vi har prøvd i et år, selv med kjent pcos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes eggløsningstester og når eggløsning faktisk skjer begynner å bli forvirrende. Er 11-15 dpo i dag. 
Skal ha menstruasjon i morgen. Pleier å spotte 2-3 dager før, det har ikke skjedd enda. Har bare negative tester. 

Tror jeg stresset for mye, da eggløsning ikke skjedde i starten av januar, noe som hadde vært riktig ift syklus, og hva gyn så. Positiv eggløsningstest i tre dager 8-10. januar. Kan jeg kanskje fortsatt ha stresset så mye at eggløsning ikke skjedde da også? Hadde dog veldig intense smerter, mer enn jeg kan huske tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eggløsning ikke har skjedd, vil kroppen da prøve på nytt om litt, eller må jeg vente på en slags blødning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forvirrende.. Jeg har ikke opplevd dette selv, men sett på prøverforum tidligere noe liknende. Testene har vist positivt, men egg har ikke blitt sluppet. I noen tilfeller har syklusen startet som vanlig med en blødning, og i andre tilfeller slipper egget senere og syklusen blir lengre. Har du prøvd temping for å få bekreftet el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (5 timer siden):

Så forvirrende.. Jeg har ikke opplevd dette selv, men sett på prøverforum tidligere noe liknende. Testene har vist positivt, men egg har ikke blitt sluppet. I noen tilfeller har syklusen startet som vanlig med en blødning, og i andre tilfeller slipper egget senere og syklusen blir lengre. Har du prøvd temping for å få bekreftet el?

Vurderer sterkt å tempe neste syklus. Har du erfaring med det? Er det termometer (med to desimaler) under tunga, hver morgen, til samme tid?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (55 minutter siden):

Vurderer sterkt å tempe neste syklus. Har du erfaring med det? Er det termometer (med to desimaler) under tunga, hver morgen, til samme tid?

 

Ja, stemmer. På første side av tempetråden har Amatariel skrevet en fin intro, her. Man må huske å tempe før man står opp 😊 Men kan sterkt anbefale det for å være sikker på når/om eggløsning eventuelt har vært.

Endret av Lillrex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (1 time siden):

Ja, stemmer. På første side av tempetråden har Amatariel skrevet en fin intro, her. Man må huske å tempe før man står opp 😊 Men kan sterkt anbefale det for å være sikker på når/om eggløsning eventuelt har vært.

Takk for link!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne ventetiden er ikke noe gøy. Kontrast til forrige gang hvor det gikk på første pp. Hadde en følelse på at det ikke kom til å skje denne gangen, så er spent på hvor lang tid det tar. Er jo ikke lenge vi har holdt på enda hvert fall.

Samtidig passer det det både bra og dårlig at ikke noe har skjedd enda. Så fordeler og ulemper. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP3. 
Eggløsning har forhåpentligvis akkurat vært! Da er det bare å vente. Vi skal på time til Hausken denne måneden. Skal sjekke om jeg har eggløsning før den tid. 
Mener dette kan sjekkes med progresteron blodprøve dag 7 etter eggløsning ELLER er det cd21? Hvordan teller jeg dpo når mine tester er positive i 2-3 dager? 
Vil gjerne ha sjekket dette før timen. Har tatt litt andre prøver også, vil gjerne være så forberedt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende! Slik jeg har forstått det pleier EL å skje dagen etter siste positive test, men det kan jeg ikke garantere. Har sett at noen sin LH-topp varte til etter eggløsning også :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med time for å få sjekket litt. Jeg ville hørt med dem hva de tenker om tidspunkt. De teller sikkert syklusdager da ikke alle vet når de har eggløsning 😊 Kan jo ringe og spørre?

Angående eggløsningstester så er det litt vanskelig å vite nøyaktig når eggløsning har vært kun ved hjelp av tester. Hvis jeg husker riktig skriver noen av leverandørene at eggløsning er 24-48timer etter første positive test.. For meg er eggløsning typisk samme dag som jeg får negativ el-test igjen (og 1 dpo dagen etter det igjen), dette bekreftet med temping. Har vell og merke hatt maks to dager med positiv test og negativ igjen 3 dagen, som oftest har jeg bare hatt positiv test I en dag. Men er usikker på om +/- 2 dager gjør så stor forskjell mtp blodprøvene 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett litt tilbake i syklusene, og det ser ut til at jeg har eggløsning når testene blir negative. Så da har jeg bestilt time ift å sjekke eggløsning! Så spent på progresteron-verdi!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 dpo. Dagene snegler seg avgårde. Kjent murringer noen dager, håper det betyr noe. Redd kroppen innbiller seg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...