Gå til innhold

Søtpotet prøver på nr. 2


Søtpotet

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt så stor glede av å lese alle andres dagbøker de siste månedene, så tenkte jeg skulle oppdrette min egen😊 I tillegg hadde det vært kjekt med litt tips og råd.

Vi er i midten av 30-årene og har en datter på 1,5 år. Jeg startet på master nå i høst, jobber deltid, mens samboer er ferdig utdannet og i jobb. 
Vi eier hus og bil, og har to rom vi skal pusse litt opp i😊

Jeg lurer på om vi skal prøve nå i desember, eller fra januar. Tenker litt med at jeg ønsker at jenta vår er 2 år før neste kommer, men det rekker hun (juni). Vil gjerne ha termin i august fordi da er barnet et år når jeg starter på siste året mitt, mens termin i september og utover betyr at jeg får mer tid med datteren min før neste kommer. Noen med synspunkter? 
Samtidig er vi så babysyke og klare for en til, og vi ønsker de tette.
 

Førstemann satt på 2 pp, men jeg har pcos og litt overvekt så må jobbe meg nedover i vekt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter med mannen med for og imot lister, det meste taler for januar, men hjertet taler for prøvestart i desember…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Søtpotet! Så spennende at det ble prøveperiode nå i Desember allikevel! Følger deg gjerne videre på reisen, artig å finne flere som også skal i gang med prøvingen nå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (20 timer siden):

Hei Søtpotet! Så spennende at det ble prøveperiode nå i Desember allikevel! Følger deg gjerne videre på reisen, artig å finne flere som også skal i gang med prøvingen nå. 😊

Så hyggelig!😊 Klarte ikke la være, så ble start nå🙈 Hvor lenge har dere prøvd og hvor er du i syklusen? Har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å begynne å teste i morgen🫣 Har mange tester klare😇 Da er jeg 6 dpo iflg en app, 5 dpo iflg en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Snart eggløsning. Håper det går denne gangen. Er bare i pp 2, men håper🙃

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søtpotet! Jeg er også prøver med pcos og er forhåpentligvis snart i pp2 jeg og! Følger gjerne reisen din mot en liten en 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil hjelpe meg å tyde?

Ser ut som jeg ikke klarte å fange peak på test denne runden. Det er litt rart da jeg pleier å ha positiv test i to dager. 
Var hos gyn på fredag som målte et 14 mm egg på cd13. Kan egget ha sluttet å vokse/utviklet seg til cyste? Hadde ingen cyster på denne ul🙏

Er også redd jeg ødla det med å drikke 1l soyamelk over to dager, leser litt forskjellig om hvordan det kan påvirke fertilitet. Har også tart bidronningtbl., men leser også litt forskjellig om det. 

 

 

3476C0FE-EE6A-4E52-920D-9E32956E5509.jpeg

Endret av Søtpotet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjokoladekosmos skrev (På 1.1.2023 den 22.09):

Hei søtpotet! Jeg er også prøver med pcos og er forhåpentligvis snart i pp2 jeg og! Følger gjerne reisen din mot en liten en 😊

Så hyggelig! Leser din dagbok også,  lykke til med denne prøveperioden🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Søtpotet said:

Noen som vil hjelpe meg å tyde?

Ser ut som jeg ikke klarte å fange peak på test denne runden. Det er litt rart da jeg pleier å ha positiv test i to dager. 
Var hos gyn på fredag som målte et 14 mm egg på cd13. Kan egget ha sluttet å vokse/utviklet seg til cyste? Hadde ingen cyster på denne ul🙏

Er også redd jeg ødla det med å drikke 1l soyamelk over to dager, leser litt forskjellig om hvordan det kan påvirke fertilitet. Har også tart bidronningtbl., men leser også litt forskjellig om det. 

 

 

3476C0FE-EE6A-4E52-920D-9E32956E5509.jpeg

Skjønner disse virker vanskelig å tyde! Har ikke all verdens erfaring med å tyde EL-tester ennå, men synes kanskje CD15 ser sterkest ut? Men hvis du pleier å teste positivt i to døgn er det kanskje ikke en "gyldig" peak. Du kunne jo prøvd å legge ut bildet i samletråden for tydning av eggløsningstester i prøverforumet? Der virker det til å være mange med mye kunnskap som kanskje kan bidra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (2 timer siden):

Skjønner disse virker vanskelig å tyde! Har ikke all verdens erfaring med å tyde EL-tester ennå, men synes kanskje CD15 ser sterkest ut? Men hvis du pleier å teste positivt i to døgn er det kanskje ikke en "gyldig" peak. Du kunne jo prøvd å legge ut bildet i samletråden for tydning av eggløsningstester i prøverforumet? Der virker det til å være mange med mye kunnskap som kanskje kan bidra 😊

Takk! Det har jeg ikke tenkt på en gang😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...