Gå til innhold

Belinda Jakobsen


Gjest Tubetopp

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (38 minutter siden):

Jeg anbefaler deg å lese HD tråden. Der dokumenteres det at det ikke merkes riktig eller i det hele tatt. Det skjer på daglig basis. Skjønner ikke at FT ikke tar tak i dette. 

Jo takk. Har lest den. 😅
Det er helt krise. Jeg forstår virkelig ikke at de ikke legger mer ressurser i dette, om ikke annet for å sette et eksempel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scutum skrev (39 minutter siden):

Jo takk. Har lest den. 😅
Det er helt krise. Jeg forstår virkelig ikke at de ikke legger mer ressurser i dette, om ikke annet for å sette et eksempel.

Enig. Hva er å få et brev liksom? Det er vel derfor så mange blander alkohol og reklame også, selv om det også er ulovlig.

Endret av Lill :)
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (På 10.1.2022 den 2.21):

ikke sjokkerende. Belinda lånte ut og solgte falske designervesker for en del år siden. Det var derfor hun ble uvenner med Kristina Andersen feks. Ikke overrasket over at hun tråkker på andre for å komme seg frem. 

Er det sant? Har faktisk lurt på hvorfor de to plutselig ikke var venner mer!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg: Belinda hevder at det ikke kan være plagiat (ingen har hevdet det heller...) fordi hun drev og designet sitt eget smykke lenge før hun fikk smykket av Vera.

– Designprosessen og produksjonen rundt min egen smykkekolleksjon har pågått i lang tid, lenge før jeg mottok smykket til Annevera.no. Smykket mitt er en eksakt kopi av min egen monstera som er fast gjest i mine kanaler, sier hun.

https://www.tb.no/influenser-brukte-veras-smykke-i-markedsforingen-av-egen-kolleksjon-det-foles-veldig-urettferdig/s/5-76-1718534?onboarding_mode=true

Hun fikk smykket av Vera for halvannet år siden... Hva skjedde, måtte hun vente til monsteraen hennes hadde vokst ut et passende blad? INGEN bruker så lang tid på å designe et smykke! Jeg skjønner at det er viktig for henne å avspore debatten, men det hjelper henne ikke å komme med åpenbare løgner i prosessen.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (1 time siden):

Tillegg: Belinda hevder at det ikke kan være plagiat (ingen har hevdet det heller...) fordi hun drev og designet sitt eget smykke lenge før hun fikk smykket av Vera.

– Designprosessen og produksjonen rundt min egen smykkekolleksjon har pågått i lang tid, lenge før jeg mottok smykket til Annevera.no. Smykket mitt er en eksakt kopi av min egen monstera som er fast gjest i mine kanaler, sier hun.

https://www.tb.no/influenser-brukte-veras-smykke-i-markedsforingen-av-egen-kolleksjon-det-foles-veldig-urettferdig/s/5-76-1718534?onboarding_mode=true

Hun fikk smykket av Vera for halvannet år siden... Hva skjedde, måtte hun vente til monsteraen hennes hadde vokst ut et passende blad? INGEN bruker så lang tid på å designe et smykke! Jeg skjønner at det er viktig for henne å avspore debatten, men det hjelper henne ikke å komme med åpenbare løgner i prosessen.

Du har så rett så rett i det du skriver. 
 

Synes forøvrig det er snodig Belinda konsekvent bruker annevera.no i det som omhandler saken om dette smykket. Dette er bedriften til Vera og hennes søster. Monsterasmykket til Vera selges IKKE(!) gjennom annevera.no , kun gjennom Vera privat. 
Skulle nesten tro Belinda prøvde å dra ned omdømmet til bedriften deres i tillegg til å ha vært lite redelig i egen markedsføring.🙃

Endret av Scutum
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (På 20.1.2022 den 19.49):

Du har så rett så rett i det du skriver. 
 

Synes forøvrig det er snodig Belinda konsekvent bruker annevera.no i det som omhandler saken om dette smykket. Dette er bedriften til Vera og hennes søster. Monsterasmykket til Vera selges IKKE(!) gjennom annevera.no , kun gjennom Vera privat. 
Skulle nesten tro Belinda prøvde å dra ned omdømmet til bedriften deres i tillegg til å ha vært lite redelig i egen markedsføring.🙃

Denne saken blir bare verre og verre. Dra inn advokat? Hva med å faktisk å stå for det man har gjort?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (18 minutter siden):

Denne saken blir bare verre og verre. Dra inn advokat? Hva med å faktisk å stå for det man har gjort?

Ikkesant? 
Dette handler jo bare om å forsøke å true noen til stillhet. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg følger Vera Simonsen nå og har jo lest ettertrykkelig at hun IKKE sier det er plagiat. 
 

Det er jo rimelig sykt å stille med advokat i all den tid at ingen noensinne har påstått at det er plagiat.

Det som derimot kritiseres, er at Belinda Jacobsen bruker en annen designers smykke - i en reklamepost - for egen kolleksjon. Hvor vanskelig er DET å forstå 🤷‍♀️
 

Og, dersom det stemmer at BJ var i prosess med produsenten underveis/før VS sitt smykke tilfeldigvis ble sendt som gave:

Da må jo produsenten ta opp med Belinda at hun ikke skal bruke andres svært like smykker av hensyn til egen pågående kolleksjon og arbeid med det.

Skal Tone Damli stå med Pepsi Max på bilder gang på gang og bare «naaaam Pepsi Max» når hun fronter Coca Cola? Den skjønner man vel selv.

Rihanna bruker ikke MAC Ruby Woo på 15 stories når hun jobber med å lansere en matt rød leppestift gjennom Fenty. 
På fritiden bruker hun den muligens, men hun kjører altså ikke ørtenfjørten stories og legger ut. Da vasker hun AV seg Ruby Woo - og trykker hun på opptak. 

Dette er da grunnleggende. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! 

Jeg var var en av de (sikkert mange!) som trodde Belinda hadde på seg en produktprøve da hun viste frem smykket hun hadde på seg (som vi nå vet var laget av Vera). Mens hun viser det frem sier hun at hun gleder seg til hun snart skal lansere sin egen kolleksjon.

Det er jo ikke greit at hun bruker Veras smykke for å promotere egen kolleksjon! Jeg fikk ikke med meg hvor hun nevnte Vera, da jeg ikke ser alt som legges ut. Men jeg mener det stadig var spørsmål om hvor smykket var fra, enten ubesvart eller hvor svaret var at hun snart kom med egen kolleksjon. 

Beklager Belinda, dette var skuffende! 

  • Liker 44
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke til denne påvirkeren før hun dukket opp som tråd her i Rampelys og etter å ha lest om smykkesaken, er jeg helt oppgitt over at det finnes enda en påvirker som er så blottet for respekt og ydmykhet i måten de utfører jobben sin. Nå vet ikke jeg noe om dette dreier seg om en ren gave, eller om det var bytting av tjenester (du får smykket hvis du lager reklame for meg), uansett hva som er sannheten bak, så er det uetisk å vise noen andres design i forbindelse med promovering av eget produkt i samme stil og funksjon. Det blir også nevnt i denne tråden at publikum trodde smykket var påvirkerens design på grunn av konteksten det ble vist i. 
Påvirkere viser seg altså enda en gang å ville være utenfor folkeskikk og på kanten av det lovlige. Noen påvirkere gir ut bøker der tekster er rappet fra nettet, andre later som om de viser fram eget design, og andre igjen later som om de har kjøpt seg nye møbler, mens sannheten er at det er reklame. Jeg vet ikke om påvirkere er dummere enn folk flest, eller om det er annonsebyråene som manipulerer naive påvirkere, resultatet er uansett at etikken er begravet og publikum blir lurt.  
Forbrukertilsynet kommer i alle fall svært dårlig ut av det, der de sitter og ser på at en hel bransje lever av å lure forbrukerne, uten å gjøre annet enn å skrive noen tuslete brev. 

EditNå har jeg lest de innledende sidene med skjermdumper av saken. Det bare forsterket mitt inntrykk av at dette er en av de påvirkerne som mangler både respekt og ydmykhet for andres åndsverk. 

Endret av Pust
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (5 timer siden):

Nettopp! 

Jeg var var en av de (sikkert mange!) som trodde Belinda hadde på seg en produktprøve da hun viste frem smykket hun hadde på seg (som vi nå vet var laget av Vera). Mens hun viser det frem sier hun at hun gleder seg til hun snart skal lansere sin egen kolleksjon.

Det er jo ikke greit at hun bruker Veras smykke for å promotere egen kolleksjon! Jeg fikk ikke med meg hvor hun nevnte Vera, da jeg ikke ser alt som legges ut. Men jeg mener det stadig var spørsmål om hvor smykket var fra, enten ubesvart eller hvor svaret var at hun snart kom med egen kolleksjon. 

Beklager Belinda, dette var skuffende! 

 

Pust skrev (2 timer siden):

Jeg kjente ikke til denne påvirkeren før hun dukket opp som tråd her i Rampelys og etter å ha lest om smykkesaken, er jeg helt oppgitt over at det finnes enda en påvirker som er så blottet for respekt og ydmykhet i måten de utfører jobben sin. Nå vet ikke jeg noe om dette dreier seg om en ren gave, eller om det var bytting av tjenester (du får smykket hvis du lager reklame for meg), uansett hva som er sannheten bak, så er det uetisk å vise noen andres design i forbindelse med promovering av eget produkt i samme stil og funksjon. Det blir også nevnt i denne tråden at publikum trodde smykket var påvirkerens design på grunn av konteksten det ble vist i. 
Påvirkere viser seg altså enda en gang å ville være utenfor folkeskikk og på kanten av det lovlige. Noen påvirkere gir ut bøker der tekster er rappet fra nettet, andre later som om de viser fram eget design, og andre igjen later som om de har kjøpt seg nye møbler, mens sannheten er at det er reklame. Jeg vet ikke om påvirkere er dummere enn folk flest, eller om det er annonsebyråene som manipulerer naive påvirkere, resultatet er uansett at etikken er begravet og publikum blir lurt.  
Forbrukertilsynet kommer i alle fall svært dårlig ut av det, der de sitter og ser på at en hel bransje lever av å lure forbrukerne, uten å gjøre annet enn å skrive noen tuslete brev. 

EditNå har jeg lest de innledende sidene med skjermdumper av saken. Det bare forsterket mitt inntrykk av at dette er en av de påvirkerne som mangler både respekt og ydmykhet for andres åndsverk. 

Og at hun i tillegg reklamerer for sitt eget smykke uten å merke det som reklame? Har ikke ord over hvor frekk man kan bli. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå husker jeg ikke helt men det må jo være noe som skurrer med Belinda, var det ikke en sak med det som var hennes beste venninne Kristina Andersen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (På 20.1.2022 den 11.23):

Er det sant? Har faktisk lurt på hvorfor de to plutselig ikke var venner mer!

Det er mange år siden. De ble venner igjen før de laget podcast sist. Så har det tydeligvis skjedd noe etter det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som de namedropper i denne podcasten. De høres ut som en hjernevaskende sekt slik de snakker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maydis8 skrev (8 timer siden):

Herregud som de namedropper i denne podcasten. De høres ut som en hjernevaskende sekt slik de snakker. 

Det er jo det de er, det vil si, det er jo det de ønsker å bygge opp. Hyper-lojale Influenser-fans er noe av det verste som finnes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her for litt siden var det en av følgerne som spurte henne hvilken størrelse hun har på sitt smykke. Da mener jeg hun svarte noe om at hun brukte en prototype og dermed ikke var helt lik de andre i kolleksjonen 🤯 

Prototype du liksom.. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (14 timer siden):

Herregud som de namedropper i denne podcasten. De høres ut som en hjernevaskende sekt slik de snakker. 

Jeg tolker det som om de er opptatt av å henvise til kildene sine? Ikke som namedropping. De henter jo store deler av innholdet fra folk som har tenkt store tanker, og da er det viktig å gi disse den fortjente credden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...