Gå til innhold

Belinda Jakobsen


Gjest Tubetopp

Anbefalte innlegg

Belindas mamma som trer inn i rampelyset for å forsvare den tretti år gamle datteren som har driti på draget er det flaueste jeg har sett så langt i 2022

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym00000000 skrev (7 minutter siden):

Under hvilken post er det moren kommenterer?

Det lurer jeg på også - hva skriver hun? Så bare Belinda sin tafatte forsøk på å forklare/unnskylde seg som var patetisk. Utrolig dårlig gjort av en såpass stor influenser som tjener masse penger og er så "lykkelig og vellykket" at hun ble så smålig. Stjele ideen til Vera, ikke gi henne kred for gratis smykke og jukse seg unna skatt ved å unngå sponsinnlegg. 

Har som sagt sluttet å følge Belinda - jeg tåler ikke smålige personer som attpåtil tjener rått på å misbruke andre... Dessverre mange blinde blodfans som ikke får dette med seg. Kjempesynd.

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonjemor74 skrev (29 minutter siden):

Det lurer jeg på også - hva skriver hun? Så bare Belinda sin tafatte forsøk på å forklare/unnskylde seg som var patetisk. Utrolig dårlig gjort av en såpass stor influenser som tjener masse penger og er så "lykkelig og vellykket" at hun ble så smålig. Stjele ideen til Vera, ikke gi henne kred for gratis smykke og jukse seg unna skatt ved å unngå sponsinnlegg. 

Har som sagt sluttet å følge Belinda - jeg tåler ikke smålige personer som attpåtil tjener rått på å misbruke andre... Dessverre mange blinde blodfans som ikke får dette med seg. Kjempesynd.

Hos Vera Simonsen. Der har moren noen lite gjennomtenkte kommentarer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på utviklingen i kommentarfeltet på Veras post: 

 

Det hadde vært så utrolig interessant å se hvordan Belinda og moren hadde håndtert det dersom dette fikk oppmerksomhet i media... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smartie skrev (50 minutter siden):

Med tanke på utviklingen i kommentarfeltet på Veras post: 

 

Det hadde vært så utrolig interessant å se hvordan Belinda og moren hadde håndtert det dersom dette fikk oppmerksomhet i media... 

Enig. Håper virkelig media plukker dette opp. 

Det hun har gjort er motbydelig, og jeg hadde aldri vist ansiktet mitt igjen om det der var meg. Æsj, null moral og integritet🤢

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yesohyes skrev (2 timer siden):

Enig. Håper virkelig media plukker dette opp. 

Det hun har gjort er motbydelig, og jeg hadde aldri vist ansiktet mitt igjen om det der var meg. Æsj, null moral og integritet🤢

Dere får tipse media .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør dette ekstra usmakelig er at Belinda ustanselig snakker om at man må være gode med hverandre, unne hverandre suksess osv. Gjelder visst bare den ene veien det. Hun oser narsissist lang vei, også i disse kommentarene vedrørende hennes rolle som stemor osv.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (1 time siden):

Det som gjør dette ekstra usmakelig er at Belinda ustanselig snakker om at man må være gode med hverandre, unne hverandre suksess osv. Gjelder visst bare den ene veien det. Hun oser narsissist lang vei, også i disse kommentarene vedrørende hennes rolle som stemor osv.

Man ser sånt ganske ofte faktisk. Prester, pastorer, livscoacher osv; predikerer så det ryker av de og kamuflerer sin egen bedritne oppføsel bak å fokusere på andre og å "hjelpe" dem til bedre liv. Fokus vekk fra seg selv. Skinnhellig, oppofrende.... ikke ofte jeg bruker LOL, men LOL. 

Predikering uten praktisering er noe av det kvalmeste jeg ser. Og enda verre blir det når jeg leser i "beklagelsen" hennes under posten til Vera,  ord som 《superdumt》. 

 

Ta ansvar for feila dine,  rett opp og ha en ryggrad. 

Endret av Yesohyes
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (8 timer siden):

Dere får tipse media .

Det er ikke helt min stil. Bryr meg sjeldent om influencere og er sjelden innom egentlig. Men akkurat denne saken synes jeg var grov. Det er ganske sykt på så mange nivåer å gjøre det hun i denne situasjonen har gjort. 

 

Hvis hun er interessant for media så finner de det nok ut helt selv😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 8.1.2022 den 12.42):

Jeg liker Belinda, men dette 🤷‍♀️ og til og med tagge goldstory i det innlegget, den er drøy...... 

Oj.....dette var stygt. 

Veldig stygt.

Det å lage smykker av monstera er jo på ingen måte originalt, finnes tusenvis av varianter.

At Belinda Jacobsen får egen kolleksjon er jo helt greit.

MEN, at hun ikke forteller hvor smykket hun bærer kommer fra - og tagger produsent i en slik post er jo bare usmakelig! 

Har ofte tittet innom kontoen hennes, men gjør det IKKE nå og det blir definitivt ingen kjøp fra hennes linje eller produkter med rabattkoder osv. 

Vera Simonsen - er det hun Plantegutt hadde giveaway med? Fulgte henne nå, jeg - og skal jeg ha monsterasmykke blir det av henne :) 

 

 

 

 

Endret av Fløff
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shana skrev (På 10.1.2022 den 10.44):

Har alltid likt Belinda veldig godt. Men noe har skjedd de siste årene. Nå dette med smykke, og spleisen til broren. Veldig trist og vondt at broren  er syk, men vil tro at de som familie kunne hjulpet han med nytt gulv og nye vegger i leiligheten. Ser de har leid et palass av en leilighet i Spania. Mulig jeg er sær her, og at spleisen var helt innafor, slik at de slapp og bruke sine egne penger. Men jeg tenker om det hadde vært mitt søsken, hadde jeg lett tatt noen mnd mindre i Spania for og hjulpet.

Ja, den og stusset jeg litt på.

Jeg fikk selvsagt stor sympati med hennes bror og hans situasjon - men.....jeg vet ikke. Det skurret litt etisk.

Hun har jo et kjempeflott hus, og kunne nok funnet andre måter å finne penger på. Det er noe med omdømmet 🤷‍♀️

Skjønner SYKT godt hun programlederen som har lagd spleis for moras kreftbehandling. 

Men dette er liksom litt i grenseland....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest goldlion
Maydis8 skrev (På 10.1.2022 den 2.21):

ikke sjokkerende. Belinda lånte ut og solgte falske designervesker for en del år siden. Det var derfor hun ble uvenner med Kristina Andersen feks. Ikke overrasket over at hun tråkker på andre for å komme seg frem. 

Do tell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Vera sitt smykke Belinda har på seg i alle filmene under lanseringen av boken sin? Under stories. Og maaange andre gamle stories…
 

Dette er jo overhodet ikke greit i det hele tatt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Vera sitt innlegg var på sin plass, og jeg synes hun var storsinnet som anonymiserte Belinda. Hadde det vært meg, så hadde det blitt en verbal strupekutting. Men Belinda trampet jo selv inn i det kommentarfeltet og fjernet all tvil om hvem det var snakk om. Og måten hun gjorde det på levnet ingen tvil om hvem som var "skurken" i dette eventyret. Makan til hersketeknikker. "Jeg er superlei meg for at dette har tært på deg så lenge" Hun sykeliggjør en helt normal reaksjon fra Vera, og i tillegg fletter hun inn at Vera er misunnelig og lite raus (på en veldig gjennomskuelig måte, kan jeg tilføye). Og det ble ikke akkurat bedre av at moren til Belinda entret kommentarfeltet og hevdet at datteren var reineste Mor Theresa. Det var jo bare trist, egentlig. Jeg er fremdeles fryktelig nyskjerrig på hvem denne unge jenta som Belinda hang ut under fullt navn er. Og hvorfor hun gjorde det...

Men det som slår meg mest i det kommentarfeltet er hvor mange som går glipp av sakens kjerne. Ingen har hevdet at Belinda har stjålet designet til Vera. Belinda har brukt Vera sitt smykke for å markedsføre sitt eget smykke (som er en kopi av monsteraen hun har i stua, i tilfelle noen ikke har fått det med seg....) Jeg mister litt troen på menneskeheten noen ganger.

  • Liker 45
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (44 minutter siden):

Jeg synes Vera sitt innlegg var på sin plass, og jeg synes hun var storsinnet som anonymiserte Belinda. Hadde det vært meg, så hadde det blitt en verbal strupekutting. Men Belinda trampet jo selv inn i det kommentarfeltet og fjernet all tvil om hvem det var snakk om. Og måten hun gjorde det på levnet ingen tvil om hvem som var "skurken" i dette eventyret. Makan til hersketeknikker. "Jeg er superlei meg for at dette har tært på deg så lenge" Hun sykeliggjør en helt normal reaksjon fra Vera, og i tillegg fletter hun inn at Vera er misunnelig og lite raus (på en veldig gjennomskuelig måte, kan jeg tilføye). Og det ble ikke akkurat bedre av at moren til Belinda entret kommentarfeltet og hevdet at datteren var reineste Mor Theresa. Det var jo bare trist, egentlig. Jeg er fremdeles fryktelig nyskjerrig på hvem denne unge jenta som Belinda hang ut under fullt navn er. Og hvorfor hun gjorde det...

Men det som slår meg mest i det kommentarfeltet er hvor mange som går glipp av sakens kjerne. Ingen har hevdet at Belinda har stjålet designet til Vera. Belinda har brukt Vera sitt smykke for å markedsføre sitt eget smykke (som er en kopi av monsteraen hun har i stua, i tilfelle noen ikke har fått det med seg....) Jeg mister litt troen på menneskeheten noen ganger.

Alt er spot on. Dette er ikke snakk om plagiat - det er snakk om ekstremt uetisk og lite proff oppførsel. 
 

Dette er forøvrig det Belinda la ut på story når hun hang ut denne jenta. Etterfulgt av en lang rant på story (video) om hvor forferdelig denne jenten må ha det med seg selv og hvor mange psykiske problemer hun må ha, stakkar. 
Dette var en respons på at Belinda hadde lange stories om hvor uetiske Nestlé er, samtidig som hun skryter av samarbeid med Nespresso. (Som er eid av Nestlé)

Om det ikke synes på bildet sitter altså Belinda å drikker en kaffekopp fra Nespresso (spons) og snakker ned eieren.

 

 

84FA59C1-7CF1-46FF-972A-1391C1CD334F.jpeg

Endret av Scutum
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Scutum, der var det! Men kanskje du kan redigere bildet slik at personen er anonym her inne?

Herregud, så passiv-agressiv er man kun når man vet man har driti på draget. Og det blir ikke bedre av å slenge på et hjerte...

Jeg har heller ikke sansen for folk som ikke bidrar til fellesskapet. Jeg ser at Vera skriver at Belinda ikke ønsket å betale skatt for smykket. HVIS jeg har forstått reglene riktig, så er skatten på et slikt smykke svimlende 224 kroner (rundet opp). 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (12 minutter siden):

Takk @Scutum, der var det! Men kanskje du kan redigere bildet slik at personen er anonym her inne?

Herregud, så passiv-agressiv er man kun når man vet man har driti på draget. Og det blir ikke bedre av å slenge på et hjerte...

Jeg har heller ikke sansen for folk som ikke bidrar til fellesskapet. Jeg ser at Vera skriver at Belinda ikke ønsket å betale skatt for smykket. HVIS jeg har forstått reglene riktig, så er skatten på et slikt smykke svimlende 224 kroner (rundet opp). 

Har du selvfølgelig helt rett i, har anonymisert bildet nå. 
Forøvrig er jo dette blåkopi av hvordan hun opptrer ovenfor Vera nå. Nedlatende, syrlig og smålig. Mye hjerter og «stakkars». Som når hun for eksempel kaller Vera en «trist og bitter dame» i sitt eget kommentarfelt.
 

Og det med skatten… mye vil vel gjerne ha mer. Og OM dette stemmer så lurer jeg på hvor mye mer hun har tatt denne typen smutthull på. 🙃

Endret av Scutum
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...