Gå til innhold

Belinda Jakobsen


Gjest Tubetopp

Anbefalte innlegg

Gjør det hun kan for å unngå rot nå, ved å unngå at det er mulig å tagge henne. Patetisk å unndra skatt, kritikk og muligheten for at andre skal kunne få si sin mening. Nå gjør hun alt for å unngå at dette når hennes vegg ved å si at hun slettet kommenterer fordi Vera ikke var del av diskusjonen der, vel, hun kunne taget henne. Det er ikke særlig «becoming» av dronninga av selvhevdelse. 

1B483DBB-4FCA-4CEF-BDAC-E1F2F72D7222.jpeg

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte inn og sjekke nå, og selv om jeg ikke skal kjøpe noe smykke, så er i alle fall Vera sitt  utrolig mye finere enn Belindas i mine øyne.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heavyheart skrev (På 8.1.2022 den 14.03):

Belinda har ikke siden dag èn når hun begynte med some, klart å merke noe som helst riktig. Hun jobbet jo i et av de første some-managementene her i landet og skulle jo tro hun fikk med seg når forbrukertilsynet første gang opplyste om at ting på some skulle merkes. Men neida, hun hoppet glatt over både «annonse» og «sponset». Regler gjelder visst ikke for henne.

Dette! Jeg har irritert meg grønn lenge over at en som sier hun jobber med dette gang på gang på gang unnlater å merke med reklame. Hun er faktisk, i min mening, en av de aller verste influenserene på å mangle merking. Det er helt drøyt mye. 
 

Forøvrig er ikke denne gangen ved Vera første gang hun har oppført seg dritt mot mindre aktører. Historiene som går rundt i miljøet er mange. For ikke å glemme den gangen i fjor Belinda snakket ned Nestlé som uetiske men samtidig skrøt av spons med Nespresso, som er eid av Nestlé. 🙃
Når en følger skrev kritisk melding til henne om det - hang hun følgeren ut på story med fullt brukernavn samt bilde av meldingen - og hadde en lang rant etterpå om at følgeren «åpenbart ikke hadde det godt med seg selv.»

Det er virkelig på tide folk flest som følger henne får øynene opp for hvor dobbeltmoralsk og falsk hun er. Måten hun oppfører er mor Vera nå burde bare være spikeren i kista.

Endret av Scutum
  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smartie skrev (På 8.1.2022 den 16.16):

Absolutt! Skjønner at hun har sitt på det rene juridisk, men det er så utrolig smålig gjort å skvise ut små bedrifter og selvstendig næringsdrivende på den måten. Har hun glemt hvordan hun har kommet seg dit hun er selv kanskje? 
 

Har sett postene hennes med en viss bismak en stund, noe har liksom skurret bak fasaden der. Dette er definitivt dråpen som gjør at det blir lett å avfølge!

Samme her. Har også følt noe har skurret lenge, dette var dråpen som gjorde at jeg gikk inn og avfulgte henne. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 8.1.2022 den 12.42):

Jeg liker Belinda, men dette 🤷‍♀️ og til og med tagge goldstory i det innlegget, den er drøy...... 

ikke sjokkerende. Belinda lånte ut og solgte falske designervesker for en del år siden. Det var derfor hun ble uvenner med Kristina Andersen feks. Ikke overrasket over at hun tråkker på andre for å komme seg frem. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun anonymiserte den (psykisk) syke broren, omtalte ham bare som "et familiemedlem", da hun først fortalte om problemene. 

Det var da hun ba om penger på spleis han ble navngitt. Penger trumfer visst det meste...

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger bare planteinfluencere og hagekontoer.

nå følger jeg ikke Belinda lenger ✔️

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shana skrev (2 timer siden):

Har alltid likt Belinda veldig godt. Men noe har skjedd de siste årene. Nå dette med smykke, og spleisen til broren. Veldig trist og vondt at broren  er syk, men vil tro at de som familie kunne hjulpet han med nytt gulv og nye vegger i leiligheten. Ser de har leid et palass av en leilighet i Spania. Mulig jeg er sær her, og at spleisen var helt innafor, slik at de slapp og bruke sine egne penger. Men jeg tenker om det hadde vært mitt søsken, hadde jeg lett tatt noen mnd mindre i Spania for og hjulpet.

Jeg vil tro boutgiftene der nede skrives på firmaet, siden de har kunder der nede og at det sånn sett kan forsvares. Firma økonomi og privat økonomi er to ganske forskjellige ting. Derfor blir det feil i mine øyne å skulle blande inn den økonomiske biten ved å bo der nede en periode sammen med familiesituasjonen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tbag skrev (33 minutter siden):

Jeg vil tro boutgiftene der nede skrives på firmaet, siden de har kunder der nede og at det sånn sett kan forsvares. Firma økonomi og privat økonomi er to ganske forskjellige ting. Derfor blir det feil i mine øyne å skulle blande inn den økonomiske biten ved å bo der nede en periode sammen med familiesituasjonen. 

Ok, det har du nok helt rett i, det tenkte jeg ikke over. Trodde de var på ferie, siden hun blir deprimert av vinteren i Norge.  Men da er det jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shana skrev (4 timer siden):

Ok, det har du nok helt rett i, det tenkte jeg ikke over. Trodde de var på ferie, siden hun blir deprimert av vinteren i Norge.  Men da er det jo en helt annen sak.

Jeg er nok ikke enig i at det er en helt annen sak, er mer enig i det første du skrev all den tid man kanskje har råd til å gi broren sin private penger dersom firmaet går bra. 

Man så blir man visst ikke rik av å bruke egne penger og det er bedre å spørre etter andres. ;)

Men så er det jo frivillig å gi penger til Spleisen, så det er også helt ok å starte en. 🤗

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes det er småflaut at moren til Belinda har hevet seg inn i kommentarfeltet på posten til Vera? 🙈

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scutum skrev (1 time siden):

Bare jeg som synes det er småflaut at moren til Belinda har hevet seg inn i kommentarfeltet på posten til Vera? 🙈

Herregud! Det gjorde om mulig enda mer vondt å lese enn kommentarene fra Belinda selv... Jeg er så glad for at dette kommer frem i lyset, plante-insta er egentlig et fantastisk sted! 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smartie skrev (2 minutter siden):

Herregud! Det gjorde om mulig enda mer vondt å lese enn kommentarene fra Belinda selv... Jeg er så glad for at dette kommer frem i lyset, plante-insta er egentlig et fantastisk sted! 

Det er jeg enig i at det er! Og det er også en av grunnene til at jeg irriterer meg over at Belinda kaller seg planteinfluenser. 
 

Etter alt «levende jord» tullet og samarbeidet med Morgen Bragdø, som også har oppført seg bedritent mot kritikere, til å gi masse feilinfo i tips om planter, til å henge ut kritikere på story - er ikke hun noen jeg ønsker å ha i det miljøet for å være ærlig. 🙃

(Men så har hun vel aldri vært særlig inne i det miljøet heller, det hun sitter på sin høye hest.)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym00000000

Scutum, jeg hørte nesten alt av Bragdø og Belinda før på plantepodden da det først kom ut, men har hørt av flere av at det er mye som ikke stemmer helt med opplegget der. Hva er det som er kritikkverdig ift Levende jord og resten av pakka der? Lurer fordi jeg ikke vil bli lurt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym00000000 skrev (21 minutter siden):

Scutum, jeg hørte nesten alt av Bragdø og Belinda før på plantepodden da det først kom ut, men har hørt av flere av at det er mye som ikke stemmer helt med opplegget der. Hva er det som er kritikkverdig ift Levende jord og resten av pakka der? Lurer fordi jeg ikke vil bli lurt😄

Du kan gå på IG til @emiliesrede og lese highlight om ø-kompostjord for eksempel, står mye der. 
 

For det første er ordet de har funnet på «levende jord» bare tull. All jord du bruker til plantene dine er levende, i den forstand at den er full av mikroorganismer. For det andre er det mange som har mistet masse planter når de har forsøkt seg på jorden fordi den blir kompakt, steinhard, og dreper røttene. Den funker kanskje i hagen, men ikke inne. 
 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kvalmt å se, fy fader så ekkel hun er mot denne stakkars jenta som er den opprinnelige designeren. Stygge var de også, originalen er vakker 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (15 timer siden):

Bare jeg som synes det er småflaut at moren til Belinda har hevet seg inn i kommentarfeltet på posten til Vera? 🙈

Jeg hadde gravd meg ned om det hadde vært min mor i alle fall, særlig om jeg hadde visst godt selv at jeg hadde driti meg ut. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...