Gå til innhold

Belinda Jakobsen


Gjest Tubetopp

Anbefalte innlegg

Det er jo slike saker som det her som gjør at man er skeptiske til influensere. Hvor er FT når man faktisk kan agere på denne måten og fortsette med snikreklame, grooming og ikke merke reklame i det hele tatt, uten at det får noen konsekvenser?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tonjemor74 skrev (På 11.1.2022 den 19.55):

Det lurer jeg på også - hva skriver hun? Så bare Belinda sin tafatte forsøk på å forklare/unnskylde seg som var patetisk. Utrolig dårlig gjort av en såpass stor influenser som tjener masse penger og er så "lykkelig og vellykket" at hun ble så smålig. Stjele ideen til Vera, ikke gi henne kred for gratis smykke og jukse seg unna skatt ved å unngå sponsinnlegg. 

Har som sagt sluttet å følge Belinda - jeg tåler ikke smålige personer som attpåtil tjener rått på å misbruke andre... Dessverre mange blinde blodfans som ikke får dette med seg. Kjempesynd.

Jeg følger ikke Belinda, men er det noen som har sett dette flertallet av tagger/reklame osv for Vera Simonsen sitt smykke i stories? 

Jeg aner ikke. 

Har fått med meg Plantegutt sin reklame og giveaway liksom - men ellers følger jeg ikke alle de andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (10 minutter siden):

Jeg følger ikke Belinda, men er det noen som har sett dette flertallet av tagger/reklame osv for Vera Simonsen sitt smykke i stories? 

Jeg aner ikke. 

Har fått med meg Plantegutt sin reklame og giveaway liksom - men ellers følger jeg ikke alle de andre. 

Jeg har fulgt Belinda i mange år og har ikke sett at hun har sagt offentlig hvor smykket kommer fra. De kommentarene jeg har sett hvor noen spør hvor det er fra, har hun svart som dette. 
Hadde vært utrolig enkelt for henne å tagge Vera i denne type forespørsler… men neida.
Forøvrig er alle disse kommentarene av denne typen slettet av Belinda etter innlegget til Vera i helgen.  🤷🏼‍♀️

693648B2-9104-4001-B8AC-5225A92EA14F.jpeg

Endret av Scutum
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (3 timer siden):

Jeg har fulgt Belinda i mange år og har ikke sett at hun har sagt offentlig hvor smykket kommer fra. De kommentarene jeg har sett hvor noen spør hvor det er fra, har hun svart som dette. 
Hadde vært utrolig enkelt for henne å tagge Vera i denne type forespørsler… men neida.
Forøvrig er alle disse kommentarene av denne typen slettet av Belinda etter innlegget til Vera i helgen.  🤷🏼‍♀️

693648B2-9104-4001-B8AC-5225A92EA14F.jpeg

Fy fader! Dette er nok bevis. Hun har gjort dette med viten og vilje

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (11 timer siden):

Jeg har fulgt Belinda i mange år og har ikke sett at hun har sagt offentlig hvor smykket kommer fra. De kommentarene jeg har sett hvor noen spør hvor det er fra, har hun svart som dette. 
Hadde vært utrolig enkelt for henne å tagge Vera i denne type forespørsler… men neida.
Forøvrig er alle disse kommentarene av denne typen slettet av Belinda etter innlegget til Vera i helgen.  🤷🏼‍♀️

693648B2-9104-4001-B8AC-5225A92EA14F.jpeg

Igjen:

Helt greit om man grunnet pågående arbeid med eget varemerke ikke ønsker å gi andre gratis reklame.

Men ett tips:

Ikke bruk gaven på sosiale medier? 🤷‍♀️

Det er ikke mer vanskelig enn det. Den posten hun mottok om at «du er så jævlig twofaced» er jo å regne som hetsing synes jeg. 

Å snakke sånn til noen i en relasjon er veldig nedsettende. Men Belinda svarer jo med samme mynt ved å fortsette personkarakteristikker. 

Synes det er helt greit å ta med brukernavn jeg som sender ufyselige DMs, hadde gjort det samme selv. Egner ikke noe seg i kommentarfeltet egner det seg neppe i DM heller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (13 timer siden):

Takk @Scutum, der var det! Men kanskje du kan redigere bildet slik at personen er anonym her inne?

Herregud, så passiv-agressiv er man kun når man vet man har driti på draget. Og det blir ikke bedre av å slenge på et hjerte...

Jeg har heller ikke sansen for folk som ikke bidrar til fellesskapet. Jeg ser at Vera skriver at Belinda ikke ønsket å betale skatt for smykket. HVIS jeg har forstått reglene riktig, så er skatten på et slikt smykke svimlende 224 kroner (rundet opp). 

Det med skatten er veldig tankevekkende. Så utrolig pinlig at det kommer frem at hun har bedt om at det skal sies at hun har kjøpt smykket for å slippe å betale skatt av gaven.  Da ber hun sannsynligvis mange andre som gir henne gaver om det samme. Lurer på hvor vanlig dette er i influensersammenheng. Er ihvertfall ikke særlig sympatisk. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest misssixty

Hva er brukernavnet på hun som sendte mld om at BJ var twofaced? For en legende! 

Endret av misssixty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper i hvert fall at alle som ønsker seg et sånt smykke, kjøper hos Vera og ikke den masseproduserte kopien til Belinda. Vera sitt er jo både ti ganger finere, OG billigere, til tross for at hun lager det for hånd selv ❤️ For min del er det bedre å støtte en liten bedrift, og ikke en kynisk influenser som sluntrer unda skatt, og verken viser anger eller er ydmyk over det hun har gjort. 
 

Ser at Belinda har mistet minst 1000 følgere siste døgnet. Da er løsningen å legge ut kurs om å bli influencer? Med en video hvor det tydeligvis er veldig viktig at det aktuelle smykket vises? For nå ser virkelig folk på henne som et forbilde…

 

Endret av T1gerlilje
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Snapchat i dag

"Da jeg hadde jobbet med meg selv lenge og så meg i speilet og så en person som gjorde fine ting for andre og en bra person som ønsket andre godt så sluttet jeg å bry meg om utseendet". 🤮🤮🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Belindas forsvar: Hun la ut på stories om smykket fra Vera hvor hun tagget Vera og fortalte om hvordan smykkene ble laget. Dette kort tid etter at hun begynte å bruke det.
 

Det var nemlig gjennom Belindas IG jeg havna på Veras IG og siklet på smykkene der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (7 timer siden):

På Snapchat i dag

"Da jeg hadde jobbet med meg selv lenge og så meg i speilet og så en person som gjorde fine ting for andre og en bra person som ønsket andre godt så sluttet jeg å bry meg om utseendet". 🤮🤮🤮

Også fra story: viser en bok hun elsker og som andre vil elske, 《bortsett fra nettrollene da, de vil...》. 

Latterlig hersketeknikk😂 -men det seriøse ved det er at de ordene der er det eneste hun nevner om den tragedien hun nå står i, og det er bare å pisse enda mer både på Vera og følgerne sine. 

True colors. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluffypuff skrev (19 timer siden):

Til Belindas forsvar: Hun la ut på stories om smykket fra Vera hvor hun tagget Vera og fortalte om hvordan smykkene ble laget. Dette kort tid etter at hun begynte å bruke det.
 

Det var nemlig gjennom Belindas IG jeg havna på Veras IG og siklet på smykkene der.

Ja, hun gjorde det én gang på story rett etter hun fikk det. Og stories forsvinner.
De påfølgende nesten to årene etter, har hun bare svart «det var en gave». 
Med andre ord, fra hun fant ut hun skulle lage et lignende selv, har hun bevisst unnlatt å svare. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ganske stor forskjell på selve "bladet" på smykket, og likner overhode ikkje på hverandre.  Blir som den første alliansering, det er kommet flere etterlikninger etter det. Belinda sine ser litt mer eksklusive ut. Det blir som at den første planteblogger eller influenser skulle nekte alle andre nye planteblogger å starte opp ein planteblogg. Men ja hun kunne kreditert selve ideen til Vera. Vera sitt ser mer ut som ein prototype, av Belinda sitt. Vera sine er alle ulike blader mens Belinda sine e like bare forskjellige størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjerringrokk skrev (6 minutter siden):

Nå er det vel ganske stor forskjell på selve "bladet" på smykket, og likner overhode ikkje på hverandre.  Blir som den første alliansering, det er kommet flere etterlikninger etter det. Belinda sine ser litt mer eksklusive ut. Det blir som at den første planteblogger eller influenser skulle nekte alle andre nye planteblogger å starte opp ein planteblogg. Men ja hun kunne kreditert selve ideen til Vera. Vera sitt ser mer ut som ein prototype, av Belinda sitt. Vera sine er alle ulike blader mens Belinda sine e like bare forskjellige størrelse.

Hun har fortsatt stjålet idéen til Vera uansett hvordan man vender og vrir på det.  Det er så synd, fordi jeg begynte å følge henne nettopp fordi hun fremsto som ekte,ærlig og redelig person. Så viser det seg at hun er helt motsatt av det. Klarer ikke sånne mennesker, sånne slanger som lever av å utgi seg for å være gode mennesker bare for å kunne hogge deg ned med en gang du snur ryggen til. Også måten hun bare fortsetter med livet sitt på - etter å ha stjålet livsverket til et annet menneske som stolte på henne, ingen anger, tvert i mot ,hun går rundt og ler! Jeg hadde dødd av dårlig samvittighet hadde jeg gjort noe sånt mot et annet medmenneske. Sånt gjør man bare ikke!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringrokk skrev (1 time siden):

Nå er det vel ganske stor forskjell på selve "bladet" på smykket, og likner overhode ikkje på hverandre.  Blir som den første alliansering, det er kommet flere etterlikninger etter det. Belinda sine ser litt mer eksklusive ut. Det blir som at den første planteblogger eller influenser skulle nekte alle andre nye planteblogger å starte opp ein planteblogg. Men ja hun kunne kreditert selve ideen til Vera. Vera sitt ser mer ut som ein prototype, av Belinda sitt. Vera sine er alle ulike blader mens Belinda sine e like bare forskjellige størrelse.

Jeg er litt overrasket over at det fremdeles finnes mennesker som tror stjålet design er problemet i denne saken...

Problemet er ikke at Belinda har stjålet designet, for det finnes hundrevis av monsterasmykker der ute. Men at hun har brukt Vera sitt smykke, Veras design og håndverk,  for å reklamere for sin egen kolleksjon. Dette er ikke bare uredelig overfor Vera, men også alle kundene, som tror at de skal få Veras design. Det er tross alt det designet Belinda har vist frem et helt år.

Videre har Belinda og Vera en avtale seg i mellom som sier at Belinda skal reklamere for smykket. Det har hun gjort EN gang, på instastory, som forsvinner etter et døgn. Deretter har Belinda unndratt seg sin del av avtalen. Hun har til og med latt være å svare på direkte spørsmål om hvor smykket kom fra, ved å si at hun ikke husker.

Så har vi de usmakelige kommentarene Belinda kom med i Veras kommentarfelt, etter at hun ble avslørt. Hersketeknikker og spydigheter bør man holde seg for god til, særlig siden det er et skjevt maktforhold mellom Belinda og Vera. Det hjalp ikke at moren fortsatte i samme nedsettende tone, men da vet vi i hvert fall hvorfor Belinda gjør som hun gjør...

Og med det samme vi er i gang, så er det dårlig gjort mot meg og deg og alle andre i dette landet, at Belinda unndrar seg skatt. Det er tross alt vår vilje til å bidra til fellesskapet som gjør at vi kan ha en velferdsstat.

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt overrasket over at det fremdeles finnes mennesker som tror stjålet design er problemet i denne saken...

Problemet er ikke at Belinda har stjålet designet, for det finnes hundrevis av monsterasmykker der ute. Men at hun har brukt Vera sitt smykke, Veras design og håndverk,  for å reklamere for sin egen kolleksjon. Dette er ikke bare uredelig overfor Vera, men også alle kundene, som tror at de skal få Veras design. Det er tross alt det designet Belinda har vist frem et helt år.

Videre har Belinda og Vera en avtale seg i mellom som sier at Belinda skal reklamere for smykket. Det har hun gjort EN gang, på instastory, som forsvinner etter et døgn. Deretter har Belinda unndratt seg sin del av avtalen. Hun har til og med latt være å svare på direkte spørsmål om hvor smykket kom fra, ved å si at hun ikke husker.

Så har vi de usmakelige kommentarene Belinda kom med i Veras kommentarfelt, etter at hun ble avslørt. Hersketeknikker og spydigheter bør man holde seg for god til, særlig siden det er et skjevt maktforhold mellom Belinda og Vera. Det hjalp ikke at moren fortsatte i samme nedsettende tone, men da vet vi i hvert fall hvorfor Belinda gjør som hun gjør...

Og med det samme vi er i gang, så er det dårlig gjort mot meg og deg og alle andre i dette landet, at Belinda unndrar seg skatt. Det er tross alt vår vilje til å bidra til fellesskapet som gjør at vi kan ha en velferdsstat.

 

Helt enig med deg. Slettet henne på instagram for noen dager siden. Har virkelig følt at noen har skurret med henne siste tiden. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Belinda merker heller ikke reklame hvor hun bruker sitt eget smykke på sin IG konto. 

Endret av Lill :)
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Jeg er litt overrasket over at det fremdeles finnes mennesker som tror stjålet design er problemet i denne saken...

Problemet er ikke at Belinda har stjålet designet, for det finnes hundrevis av monsterasmykker der ute. Men at hun har brukt Vera sitt smykke, Veras design og håndverk,  for å reklamere for sin egen kolleksjon. Dette er ikke bare uredelig overfor Vera, men også alle kundene, som tror at de skal få Veras design. Det er tross alt det designet Belinda har vist frem et helt år.

Videre har Belinda og Vera en avtale seg i mellom som sier at Belinda skal reklamere for smykket. Det har hun gjort EN gang, på instastory, som forsvinner etter et døgn. Deretter har Belinda unndratt seg sin del av avtalen. Hun har til og med latt være å svare på direkte spørsmål om hvor smykket kom fra, ved å si at hun ikke husker.

Så har vi de usmakelige kommentarene Belinda kom med i Veras kommentarfelt, etter at hun ble avslørt. Hersketeknikker og spydigheter bør man holde seg for god til, særlig siden det er et skjevt maktforhold mellom Belinda og Vera. Det hjalp ikke at moren fortsatte i samme nedsettende tone, men da vet vi i hvert fall hvorfor Belinda gjør som hun gjør...

Og med det samme vi er i gang, så er det dårlig gjort mot meg og deg og alle andre i dette landet, at Belinda unndrar seg skatt. Det er tross alt vår vilje til å bidra til fellesskapet som gjør at vi kan ha en velferdsstat.

 

TAKK!
Jeg blir helt matt over hvor mange som hovedpoenget av dette går rett over hodet til. 
Klarer faktisk ikke å forstå at det er mulig å misforstå denne problemstillingen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Belinda merker heller ikke reklame hvor hun bruker sitt eget smykke på sin IG konto. 

Belinda er, i mine øyne, den influenseren i Norge som er verst på markering av reklame / spons. 
Det er svigersøster sitt vaskefirma som vasker, det er eget firma som gjør ditt og datt, smykkekolleksjon og samarbeidspartnere i øst og vest på story, og det er mer unntaket enn regelen at det merkes. 
Jeg synes det er utrolig rart at hun ikke har fått påpakk for dette.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (41 minutter siden):

Belinda er, i mine øyne, den influenseren i Norge som er verst på markering av reklame / spons. 
Det er svigersøster sitt vaskefirma som vasker, det er eget firma som gjør ditt og datt, smykkekolleksjon og samarbeidspartnere i øst og vest på story, og det er mer unntaket enn regelen at det merkes. 
Jeg synes det er utrolig rart at hun ikke har fått påpakk for dette.

Jeg anbefaler deg å lese HD tråden. Der dokumenteres det at det ikke merkes riktig eller i det hele tatt. Det skjer på daglig basis. Skjønner ikke at FT ikke tar tak i dette. 

Endret av Lill :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...