Gjest misssixty Skrevet 14. januar 2022 #81 Del Skrevet 14. januar 2022 (endret) Hva er brukernavnet på hun som sendte mld om at BJ var twofaced? For en legende! Endret 14. januar 2022 av misssixty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 14. januar 2022 #82 Del Skrevet 14. januar 2022 (endret) Håper i hvert fall at alle som ønsker seg et sånt smykke, kjøper hos Vera og ikke den masseproduserte kopien til Belinda. Vera sitt er jo både ti ganger finere, OG billigere, til tross for at hun lager det for hånd selv ❤️ For min del er det bedre å støtte en liten bedrift, og ikke en kynisk influenser som sluntrer unda skatt, og verken viser anger eller er ydmyk over det hun har gjort. Ser at Belinda har mistet minst 1000 følgere siste døgnet. Da er løsningen å legge ut kurs om å bli influencer? Med en video hvor det tydeligvis er veldig viktig at det aktuelle smykket vises? For nå ser virkelig folk på henne som et forbilde… Endret 14. januar 2022 av T1gerlilje 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 15. januar 2022 #83 Del Skrevet 15. januar 2022 På Snapchat i dag "Da jeg hadde jobbet med meg selv lenge og så meg i speilet og så en person som gjorde fine ting for andre og en bra person som ønsket andre godt så sluttet jeg å bry meg om utseendet". 🤮🤮🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffypuff Skrevet 15. januar 2022 #84 Del Skrevet 15. januar 2022 Til Belindas forsvar: Hun la ut på stories om smykket fra Vera hvor hun tagget Vera og fortalte om hvordan smykkene ble laget. Dette kort tid etter at hun begynte å bruke det. Det var nemlig gjennom Belindas IG jeg havna på Veras IG og siklet på smykkene der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesohyes Skrevet 15. januar 2022 #85 Del Skrevet 15. januar 2022 loveli skrev (7 timer siden): På Snapchat i dag "Da jeg hadde jobbet med meg selv lenge og så meg i speilet og så en person som gjorde fine ting for andre og en bra person som ønsket andre godt så sluttet jeg å bry meg om utseendet". 🤮🤮🤮 Også fra story: viser en bok hun elsker og som andre vil elske, 《bortsett fra nettrollene da, de vil...》. Latterlig hersketeknikk😂 -men det seriøse ved det er at de ordene der er det eneste hun nevner om den tragedien hun nå står i, og det er bare å pisse enda mer både på Vera og følgerne sine. True colors. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 16. januar 2022 #86 Del Skrevet 16. januar 2022 Fluffypuff skrev (19 timer siden): Til Belindas forsvar: Hun la ut på stories om smykket fra Vera hvor hun tagget Vera og fortalte om hvordan smykkene ble laget. Dette kort tid etter at hun begynte å bruke det. Det var nemlig gjennom Belindas IG jeg havna på Veras IG og siklet på smykkene der. Ja, hun gjorde det én gang på story rett etter hun fikk det. Og stories forsvinner. De påfølgende nesten to årene etter, har hun bare svart «det var en gave». Med andre ord, fra hun fant ut hun skulle lage et lignende selv, har hun bevisst unnlatt å svare. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringrokk Skrevet 19. januar 2022 #87 Del Skrevet 19. januar 2022 Nå er det vel ganske stor forskjell på selve "bladet" på smykket, og likner overhode ikkje på hverandre. Blir som den første alliansering, det er kommet flere etterlikninger etter det. Belinda sine ser litt mer eksklusive ut. Det blir som at den første planteblogger eller influenser skulle nekte alle andre nye planteblogger å starte opp ein planteblogg. Men ja hun kunne kreditert selve ideen til Vera. Vera sitt ser mer ut som ein prototype, av Belinda sitt. Vera sine er alle ulike blader mens Belinda sine e like bare forskjellige størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alexa232223 Skrevet 19. januar 2022 #88 Del Skrevet 19. januar 2022 Kjerringrokk skrev (6 minutter siden): Nå er det vel ganske stor forskjell på selve "bladet" på smykket, og likner overhode ikkje på hverandre. Blir som den første alliansering, det er kommet flere etterlikninger etter det. Belinda sine ser litt mer eksklusive ut. Det blir som at den første planteblogger eller influenser skulle nekte alle andre nye planteblogger å starte opp ein planteblogg. Men ja hun kunne kreditert selve ideen til Vera. Vera sitt ser mer ut som ein prototype, av Belinda sitt. Vera sine er alle ulike blader mens Belinda sine e like bare forskjellige størrelse. Hun har fortsatt stjålet idéen til Vera uansett hvordan man vender og vrir på det. Det er så synd, fordi jeg begynte å følge henne nettopp fordi hun fremsto som ekte,ærlig og redelig person. Så viser det seg at hun er helt motsatt av det. Klarer ikke sånne mennesker, sånne slanger som lever av å utgi seg for å være gode mennesker bare for å kunne hogge deg ned med en gang du snur ryggen til. Også måten hun bare fortsetter med livet sitt på - etter å ha stjålet livsverket til et annet menneske som stolte på henne, ingen anger, tvert i mot ,hun går rundt og ler! Jeg hadde dødd av dårlig samvittighet hadde jeg gjort noe sånt mot et annet medmenneske. Sånt gjør man bare ikke! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #89 Del Skrevet 19. januar 2022 Kjerringrokk skrev (1 time siden): Nå er det vel ganske stor forskjell på selve "bladet" på smykket, og likner overhode ikkje på hverandre. Blir som den første alliansering, det er kommet flere etterlikninger etter det. Belinda sine ser litt mer eksklusive ut. Det blir som at den første planteblogger eller influenser skulle nekte alle andre nye planteblogger å starte opp ein planteblogg. Men ja hun kunne kreditert selve ideen til Vera. Vera sitt ser mer ut som ein prototype, av Belinda sitt. Vera sine er alle ulike blader mens Belinda sine e like bare forskjellige størrelse. Jeg er litt overrasket over at det fremdeles finnes mennesker som tror stjålet design er problemet i denne saken... Problemet er ikke at Belinda har stjålet designet, for det finnes hundrevis av monsterasmykker der ute. Men at hun har brukt Vera sitt smykke, Veras design og håndverk, for å reklamere for sin egen kolleksjon. Dette er ikke bare uredelig overfor Vera, men også alle kundene, som tror at de skal få Veras design. Det er tross alt det designet Belinda har vist frem et helt år. Videre har Belinda og Vera en avtale seg i mellom som sier at Belinda skal reklamere for smykket. Det har hun gjort EN gang, på instastory, som forsvinner etter et døgn. Deretter har Belinda unndratt seg sin del av avtalen. Hun har til og med latt være å svare på direkte spørsmål om hvor smykket kom fra, ved å si at hun ikke husker. Så har vi de usmakelige kommentarene Belinda kom med i Veras kommentarfelt, etter at hun ble avslørt. Hersketeknikker og spydigheter bør man holde seg for god til, særlig siden det er et skjevt maktforhold mellom Belinda og Vera. Det hjalp ikke at moren fortsatte i samme nedsettende tone, men da vet vi i hvert fall hvorfor Belinda gjør som hun gjør... Og med det samme vi er i gang, så er det dårlig gjort mot meg og deg og alle andre i dette landet, at Belinda unndrar seg skatt. Det er tross alt vår vilje til å bidra til fellesskapet som gjør at vi kan ha en velferdsstat. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klatremusa Skrevet 19. januar 2022 #90 Del Skrevet 19. januar 2022 Felis skrev (3 minutter siden): Jeg er litt overrasket over at det fremdeles finnes mennesker som tror stjålet design er problemet i denne saken... Problemet er ikke at Belinda har stjålet designet, for det finnes hundrevis av monsterasmykker der ute. Men at hun har brukt Vera sitt smykke, Veras design og håndverk, for å reklamere for sin egen kolleksjon. Dette er ikke bare uredelig overfor Vera, men også alle kundene, som tror at de skal få Veras design. Det er tross alt det designet Belinda har vist frem et helt år. Videre har Belinda og Vera en avtale seg i mellom som sier at Belinda skal reklamere for smykket. Det har hun gjort EN gang, på instastory, som forsvinner etter et døgn. Deretter har Belinda unndratt seg sin del av avtalen. Hun har til og med latt være å svare på direkte spørsmål om hvor smykket kom fra, ved å si at hun ikke husker. Så har vi de usmakelige kommentarene Belinda kom med i Veras kommentarfelt, etter at hun ble avslørt. Hersketeknikker og spydigheter bør man holde seg for god til, særlig siden det er et skjevt maktforhold mellom Belinda og Vera. Det hjalp ikke at moren fortsatte i samme nedsettende tone, men da vet vi i hvert fall hvorfor Belinda gjør som hun gjør... Og med det samme vi er i gang, så er det dårlig gjort mot meg og deg og alle andre i dette landet, at Belinda unndrar seg skatt. Det er tross alt vår vilje til å bidra til fellesskapet som gjør at vi kan ha en velferdsstat. Helt enig med deg. Slettet henne på instagram for noen dager siden. Har virkelig følt at noen har skurret med henne siste tiden. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 19. januar 2022 #91 Del Skrevet 19. januar 2022 (endret) Belinda merker heller ikke reklame hvor hun bruker sitt eget smykke på sin IG konto. Endret 19. januar 2022 av Lill :) 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 19. januar 2022 #92 Del Skrevet 19. januar 2022 Felis skrev (1 time siden): Jeg er litt overrasket over at det fremdeles finnes mennesker som tror stjålet design er problemet i denne saken... Problemet er ikke at Belinda har stjålet designet, for det finnes hundrevis av monsterasmykker der ute. Men at hun har brukt Vera sitt smykke, Veras design og håndverk, for å reklamere for sin egen kolleksjon. Dette er ikke bare uredelig overfor Vera, men også alle kundene, som tror at de skal få Veras design. Det er tross alt det designet Belinda har vist frem et helt år. Videre har Belinda og Vera en avtale seg i mellom som sier at Belinda skal reklamere for smykket. Det har hun gjort EN gang, på instastory, som forsvinner etter et døgn. Deretter har Belinda unndratt seg sin del av avtalen. Hun har til og med latt være å svare på direkte spørsmål om hvor smykket kom fra, ved å si at hun ikke husker. Så har vi de usmakelige kommentarene Belinda kom med i Veras kommentarfelt, etter at hun ble avslørt. Hersketeknikker og spydigheter bør man holde seg for god til, særlig siden det er et skjevt maktforhold mellom Belinda og Vera. Det hjalp ikke at moren fortsatte i samme nedsettende tone, men da vet vi i hvert fall hvorfor Belinda gjør som hun gjør... Og med det samme vi er i gang, så er det dårlig gjort mot meg og deg og alle andre i dette landet, at Belinda unndrar seg skatt. Det er tross alt vår vilje til å bidra til fellesskapet som gjør at vi kan ha en velferdsstat. TAKK! Jeg blir helt matt over hvor mange som hovedpoenget av dette går rett over hodet til. Klarer faktisk ikke å forstå at det er mulig å misforstå denne problemstillingen. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 19. januar 2022 #93 Del Skrevet 19. januar 2022 Lill :) skrev (1 time siden): Belinda merker heller ikke reklame hvor hun bruker sitt eget smykke på sin IG konto. Belinda er, i mine øyne, den influenseren i Norge som er verst på markering av reklame / spons. Det er svigersøster sitt vaskefirma som vasker, det er eget firma som gjør ditt og datt, smykkekolleksjon og samarbeidspartnere i øst og vest på story, og det er mer unntaket enn regelen at det merkes. Jeg synes det er utrolig rart at hun ikke har fått påpakk for dette. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 19. januar 2022 #94 Del Skrevet 19. januar 2022 (endret) Scutum skrev (41 minutter siden): Belinda er, i mine øyne, den influenseren i Norge som er verst på markering av reklame / spons. Det er svigersøster sitt vaskefirma som vasker, det er eget firma som gjør ditt og datt, smykkekolleksjon og samarbeidspartnere i øst og vest på story, og det er mer unntaket enn regelen at det merkes. Jeg synes det er utrolig rart at hun ikke har fått påpakk for dette. Jeg anbefaler deg å lese HD tråden. Der dokumenteres det at det ikke merkes riktig eller i det hele tatt. Det skjer på daglig basis. Skjønner ikke at FT ikke tar tak i dette. Endret 19. januar 2022 av Lill :) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 19. januar 2022 #95 Del Skrevet 19. januar 2022 Lill skrev (38 minutter siden): Jeg anbefaler deg å lese HD tråden. Der dokumenteres det at det ikke merkes riktig eller i det hele tatt. Det skjer på daglig basis. Skjønner ikke at FT ikke tar tak i dette. Jo takk. Har lest den. 😅 Det er helt krise. Jeg forstår virkelig ikke at de ikke legger mer ressurser i dette, om ikke annet for å sette et eksempel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 19. januar 2022 #96 Del Skrevet 19. januar 2022 (endret) Scutum skrev (39 minutter siden): Jo takk. Har lest den. 😅 Det er helt krise. Jeg forstår virkelig ikke at de ikke legger mer ressurser i dette, om ikke annet for å sette et eksempel. Enig. Hva er å få et brev liksom? Det er vel derfor så mange blander alkohol og reklame også, selv om det også er ulovlig. Endret 19. januar 2022 av Lill :) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrshopalot Skrevet 20. januar 2022 #97 Del Skrevet 20. januar 2022 Maydis8 skrev (På 10.1.2022 den 2.21): ikke sjokkerende. Belinda lånte ut og solgte falske designervesker for en del år siden. Det var derfor hun ble uvenner med Kristina Andersen feks. Ikke overrasket over at hun tråkker på andre for å komme seg frem. Er det sant? Har faktisk lurt på hvorfor de to plutselig ikke var venner mer! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 20. januar 2022 #98 Del Skrevet 20. januar 2022 https://www.tb.no/influenser-brukte-veras-smykke-i-markedsforingen-av-egen-kolleksjon-det-foles-veldig-urettferdig/s/5-76-1718534?onboarding_mode=true 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 20. januar 2022 Populært innlegg #99 Del Skrevet 20. januar 2022 Scutum skrev (24 minutter siden): https://www.tb.no/influenser-brukte-veras-smykke-i-markedsforingen-av-egen-kolleksjon-det-foles-veldig-urettferdig/s/5-76-1718534?onboarding_mode=true Artikkelen er bak betalingsmur, men for dere som ikke har abonnement hos Amedia, handler det altså om denne saken. Advokatene til Goldstory, som samarbeider med Belinda, har kontaktet Vera angående saken. Noe Vera, naturlig nok, syntes var truende. Men hva er i veien med leseforståelse hos disse menneskene? Selv Goldstory og advokatene deres har bommet på sakens kjerne. – Da denne saken dukket opp i helgen var det viktig for oss i Goldstory å ta tak i påstandene om plagiat. I og med at monsterasmykket fra Belinda Jewelry er en tro kopi av et blad fra Belindas kjente monsteraplante, kunne det ikke stemme. Bildet av bladet brukes også i vår markedsføring. Etter kort tid fikk vi avkreftet plagiatpåstandene, også skriftlig fra Vera Simonsen selv. Det var veldig viktig for oss som leverandør, og vi anser plagiatsaken som oppklart fra vår side, sier hun. Vera har aldri hevdet at det er et plagiat! Ikke ett eneste sted i innlegget hennes er ordet "plagiat" nevnt. Vera reagerer på avtalebrudd og uredelig markedsføring på sin bekostning. Sorry altså, men jeg nekter å tro at man kommer gjennom jusstudiet med så dårlig leseforståelse! Og jeg tror ikke Belinda er så dum heller (og kanskje ikke moren hennes heller...) Jeg tror hele plagiat-påstanden er en påstand lansert av Belinda selv, for å flytte fokus fra det egentlige problemet. For hun vet hun har oppført seg bedritent, og nå er det viktig å redde ansikt. Dette er en slags stråmannsargumentasjon. Heldigvis gjennomskuet journalisten dette, og Belinda kom fryktelig dårlig ut av den artikkelen. Jeg har ikke sett makan til elendig krisehåndtering siden Anne Briths glansdager. Innlegget til Vera var selvfølgelig pinlig for Belinda, men det er hun selv som har gjort det til den shitstormen det er. Først gjennom de ufine meldingene, så ved å stikke hodet i sanden og nå altså advokat...? Kunne hun ikke bare oppfylt sin det av avtalen? 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 20. januar 2022 #100 Del Skrevet 20. januar 2022 Tillegg: Belinda hevder at det ikke kan være plagiat (ingen har hevdet det heller...) fordi hun drev og designet sitt eget smykke lenge før hun fikk smykket av Vera. – Designprosessen og produksjonen rundt min egen smykkekolleksjon har pågått i lang tid, lenge før jeg mottok smykket til Annevera.no. Smykket mitt er en eksakt kopi av min egen monstera som er fast gjest i mine kanaler, sier hun. https://www.tb.no/influenser-brukte-veras-smykke-i-markedsforingen-av-egen-kolleksjon-det-foles-veldig-urettferdig/s/5-76-1718534?onboarding_mode=true Hun fikk smykket av Vera for halvannet år siden... Hva skjedde, måtte hun vente til monsteraen hennes hadde vokst ut et passende blad? INGEN bruker så lang tid på å designe et smykke! Jeg skjønner at det er viktig for henne å avspore debatten, men det hjelper henne ikke å komme med åpenbare løgner i prosessen. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå