Diamant20 Skrevet 6. februar 2022 #121 Del Skrevet 6. februar 2022 miamiamia skrev (29 minutter siden): Selv om kanskje Belinda kom til et punkt hvor hun sluttet å reklamere, så er det jo ikke noe feil i å utvikle egne produkter spør du meg. Hun hadde reklamert for smykket til å begynne med, og det er jo en ære for Vera at hun har det på seg på forsiden av boken sin. Så går tiden, også vil man utvikle egne produkter. Monsterabladet er jo ikke noe nytt og unikt. Det finnes utallige smykker med eksakt samme blad. Dessuten er jo kolleksjonen til Belinda helt annerledes enn Vera sin. Men ja, synd det blir tvist og begge føler seg sikkert urettferdig behandlet. Livet går videre. Belinda brukte Vera sitt smykke til å reklamere for sitt eget smykke, det er skikkelig ugreit! I tillegg ville hun ikke svare på hvor det kom fra, men reklamerte heller for at hun skal få en egen kolleksjon. Også prøver hun å sno seg unna skatt… 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 7. februar 2022 #122 Del Skrevet 7. februar 2022 miamiamia skrev (23 timer siden): Selv om kanskje Belinda kom til et punkt hvor hun sluttet å reklamere, så er det jo ikke noe feil i å utvikle egne produkter spør du meg. Hun hadde reklamert for smykket til å begynne med, og det er jo en ære for Vera at hun har det på seg på forsiden av boken sin. Så går tiden, også vil man utvikle egne produkter. Monsterabladet er jo ikke noe nytt og unikt. Det finnes utallige smykker med eksakt samme blad. Dessuten er jo kolleksjonen til Belinda helt annerledes enn Vera sin. Men ja, synd det blir tvist og begge føler seg sikkert urettferdig behandlet. Livet går videre. Altså hæ? En ære for Vera at hun har det på seg på forsiden av boken sin? Hvorfor det? Vera har ikke blitt nevnt et eneste sted i den boken - eller på Belindas sosiale medier (etter den ene gangen) - så det er vel strengt talt det helt motsatte av ære. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 7. februar 2022 #123 Del Skrevet 7. februar 2022 Tenkte egentlig ikke å ha, men synes det bare blir finere og finere - og vil gjerne støtte Vera! Så jeg har bestilt meg smykke jeg også nå, gleder meg til å få det! 💛 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 7. februar 2022 #124 Del Skrevet 7. februar 2022 (endret) Jeg er så skuffet over Belinda, har sett sånn opp til henne! Hadde stort utbytte av podcasten. Skulle ønske hun kunne få hjelp av en pr-rådgiver (tipper de ville sagt noe ala "legg deg flat"), og så kunne vi gått videre. Nå blir dette en skamplett og noe uforløst. Jeg ser at hun forteller om angst på Instagram. Jeg sier ikke at jeg har svaret på hvem som har rett og galt, men om hun hadde gått inn i dette hadde hun sluppet å dra angsten ut i tid. Det er kroppens måte å si skrike ut om at noe er galt. Endret 7. februar 2022 av Paulinetta 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. februar 2022 #125 Del Skrevet 7. februar 2022 hufsaaaaa skrev (7 timer siden): Tenkte egentlig ikke å ha, men synes det bare blir finere og finere - og vil gjerne støtte Vera! Så jeg har bestilt meg smykke jeg også nå, gleder meg til å få det! 💛 Kan jeg spørre hva du betalte for et slikt? Jeg har litt lyst på et selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 8. februar 2022 #126 Del Skrevet 8. februar 2022 MarianneE skrev (11 timer siden): Kan jeg spørre hva du betalte for et slikt? Jeg har litt lyst på et selv Prisen er 649 i sølv og 799 i forgylt sølv, inkludert lenke. Mulig det er litt billigere om man ikke skal ha lenken. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. februar 2022 #127 Del Skrevet 8. februar 2022 hufsaaaaa skrev (2 timer siden): Prisen er 649 i sølv og 799 i forgylt sølv, inkludert lenke. Mulig det er litt billigere om man ikke skal ha lenken. Det syntes jeg er en hyggelig pris. Takk for at du ville fortelle ❤ 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 8. februar 2022 #128 Del Skrevet 8. februar 2022 Paulinetta skrev (20 timer siden): Jeg er så skuffet over Belinda, har sett sånn opp til henne! Hadde stort utbytte av podcasten. Skulle ønske hun kunne få hjelp av en pr-rådgiver (tipper de ville sagt noe ala "legg deg flat"), og så kunne vi gått videre. Nå blir dette en skamplett og noe uforløst. Jeg ser at hun forteller om angst på Instagram. Jeg sier ikke at jeg har svaret på hvem som har rett og galt, men om hun hadde gått inn i dette hadde hun sluppet å dra angsten ut i tid. Det er kroppens måte å si skrike ut om at noe er galt. Jeg får litt vond smak i munnen av det jeg. Jeg føler det er et slags forsvar mot kritikk. Hun har så mye angst om dagen, det er synd på henne, og dermed er kritikk uberettiget. Mulig jeg legger for mye i det fordi jeg er så hinsides provosert over måten hun oppfører seg på. Men allikevel. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 8. februar 2022 #129 Del Skrevet 8. februar 2022 MarianneE skrev (11 timer siden): Det syntes jeg er en hyggelig pris. Takk for at du ville fortelle ❤ Ingen upris for ordentlig håndverk, nei 🙂 Og spesielt ikke med tanke på hele denne smykkehistorien og liten produsent vs. stor. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. februar 2022 #130 Del Skrevet 8. februar 2022 miamiamia skrev (På 6.2.2022 den 12.25): Selv om kanskje Belinda kom til et punkt hvor hun sluttet å reklamere, så er det jo ikke noe feil i å utvikle egne produkter spør du meg. Hun hadde reklamert for smykket til å begynne med, og det er jo en ære for Vera at hun har det på seg på forsiden av boken sin. Så går tiden, også vil man utvikle egne produkter. Monsterabladet er jo ikke noe nytt og unikt. Det finnes utallige smykker med eksakt samme blad. Dessuten er jo kolleksjonen til Belinda helt annerledes enn Vera sin. Men ja, synd det blir tvist og begge føler seg sikkert urettferdig behandlet. Livet går videre. En ære? Når man bruker en utdannet gullsmeds smykke til å profilere sin egen masseproduserte kolleksjon? Nei. Hun hadde jo nettopp IKKE reklamert for smykket - bare soset bort om noen spurte i kommentarfelt. Og det er ordentlig dårlig forretningsskikk å bruke noen andres produkt slik hun gjorde i lanseringen på IG. Skal jeg stå foran en Toyota jeg kjører og bare «mange har lurt på hvilken bil jeg kjører - kan røpe at jeg skal lansere bilmerke! Blabla Fløffs elbil - forøvrig kliss lik denne bare litt større». Eller skal jeg sitte i en genser av da lite kjente Petiteknit som mange har spurt om flere ganger og bare «mange spør om denne mohairblusen her, jeg skal lansere min EGEN mohairbluse med vhals sammen med Sandnes Garn - velger kalle den cumulus bluse genserdrakt tjohoo». Det kalles dårlig etisk vurdering. Veldig dårlig. Og utnytting. Hadde hun bare IKKE hatt på seg smykket gjentakende på IG hadde dette ikke vært en sak. Hun vet hva hun driver med, hun er landets største planteinfluencer. MarianneE skrev (På 7.2.2022 den 21.45): Kan jeg spørre hva du betalte for et slikt? Jeg har litt lyst på et selv Jeg er på venteliste ❤️ Hun får heldigvis endel bestillinger om dagen - det er helt supert. Venter gjerne på bra håndverk 24 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 11. februar 2022 #131 Del Skrevet 11. februar 2022 Alle kan vel gjøre feil, og angre.... og føle seg dumme. Også går livet videre. Glad jeg ikke er offentlig, jeg hadde gjort så mange tabber at jeg tør ikke tenke på det engang. Herlighet, get over it dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 11. februar 2022 #132 Del Skrevet 11. februar 2022 miamiamia skrev (39 minutter siden): Alle kan vel gjøre feil, og angre.... og føle seg dumme. Også går livet videre. Glad jeg ikke er offentlig, jeg hadde gjort så mange tabber at jeg tør ikke tenke på det engang. Herlighet, get over it dere. Når man gjør en feil så legger man seg flat og beklager og angrer, det hadde iallefall jeg gjort. Jeg gjør mange feil, for jeg er langt fra feilfri, men poenget her er jo at hun ikke innser det 🤷♀️ 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 11. februar 2022 #133 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) miamiamia skrev (1 time siden): Alle kan vel gjøre feil, og angre.... og føle seg dumme. Også går livet videre. Glad jeg ikke er offentlig, jeg hadde gjort så mange tabber at jeg tør ikke tenke på det engang. Herlighet, get over it dere. Hun har gjort feil, men lite tyder på anger. Hun har skrevet et innlegg på Vera sin IG hvor hun beklager at Vera reagerer dumt på at hun har utnyttet henne. Tilsynelatende skulle Vera vært beæret over at Belinda tok æren for smykket hennes, ikke skuffet over at hun ikke fikk reklamen hun var lovet. Deretter har hun gjort sitt ytterste for å avspore debatten, ved å dra inn plagiatanklager, selv om Vera aldri har hevdet det. Hun har trukket inn søsteren til Vera, og deres merkenavn, uten at søsteren har noe med saken å gjøre, men jeg antar det var for å skape ubehag. Og så har hun plusset på det ubehaget ved å pusse en advokat på Vera. Er det noe jeg har glemt? Åja, hun har blitt avslørt i å snyte på skatten... Men du har rett, livet går videre og jeg tror vi kan se langt etter noen oppreisning for Vera fra Belinda. Men da er det veldig hyggelig å lese at hun har fått massevis av bestillinger etter dette. Så fikk hun reklameeffekt uansett, bare ikke slik hun tenkte seg. Endret 11. februar 2022 av Felis 22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 11. februar 2022 #134 Del Skrevet 11. februar 2022 Ja, godt Vera har fått masse bestillinger, det er gledelig og velfortjent. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 12. februar 2022 #135 Del Skrevet 12. februar 2022 Der ble Belinda avfulgt på Instagram. Sånt gidder jeg ikke støtte. Bestiller i samme slengen et smykke fra Vera. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 12. februar 2022 #136 Del Skrevet 12. februar 2022 Minipilla skrev (3 timer siden): Der ble Belinda avfulgt på Instagram. Sånt gidder jeg ikke støtte. Bestiller i samme slengen et smykke fra Vera. Samme her. Jeg fikk mitt smykke denne uken. Veldig fint! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 18. februar 2022 #137 Del Skrevet 18. februar 2022 Da må jeg bare fortelle at jeg har fortsatt min lytting på podcasten, de siste episodene som er kommet ut nå nylig. Det jeg tenker på er dette med at noen her mener at de "Name dropper". Sist jeg mente noe om saken skrev jeg at jeg tolker det som kildehenvisning. Nå har jeg som sagt hørt noen flere episoder og da hatt denne diskusjonen i bakhodet. Nå er jeg enda sikrere i min sak! Noe annet ville jo vært uredelig. De henviser kontinuerlig til forfattere m, forskere osv, og de kan jo ikke selv ta æren for dette. Dermed må navnet med. Kudos til jentene for å være så transparent og profesjonelle. Nå vet jeg ikke om de leser her inne, tipper de ikke orker? Men om de gjør det kan jeg fortelle at jeg elsker podcasten og har stort utbytte av den. De er flinke formidlere begge to. Jeg har bare en liten negativ melding å komme med. Isabelle har noen utfordringer med uttale hvor hun sluker deler av ordene. Håper hun kan få seg en liten runde hos coach 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 1. mars 2022 #138 Del Skrevet 1. mars 2022 Enig, uansett name dropping eller ei, jeg ar også plukket opp flere gode tips fra podcasten deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 17. mars 2022 #139 Del Skrevet 17. mars 2022 Noen som vet om hun har hatt oppdatering om Spleisen hun delte angående broren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 17. mars 2022 #140 Del Skrevet 17. mars 2022 Jeg kommer ikke over at de skal ha 16 000,- for deltakelse på workshop i huset i Spania over en helg. Like podcasten, men presentasjonene av dem selv er jo verre enn en parodi. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå