Gå til innhold

Seriøst, hvem gjør dette i 2022? Uanmeldt besøk på en søndag kveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig med deg TS. Jeg hadde også syns dette hadde vært rart, og litt frekt. Komme hjem til deg nesten bare for å overse deg. Merkelige venner din kjæreste har. De kunne sendt på han en melding eller ringt først, samt hatt høfligheten til å hilse skikkelig og pratet med deg også.  

Anonymkode: f2cea...23b

De kan jo ikke prate med TS når hun holder avstand og fortsetter å jobbe som om de ikke var der? Men jeg kan strekke meg til at typen til TS skulle grepet inn og ropt "Hei Lise, dette et Per og Kari som jeg kjenner fra...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 3.02):

De kunne sikkert med fordel ha presentert seg osv, men uansett drar man det litt langt når en reagerer så kraftig. Virker som du er opptatt av å respektere at folk er ulike, men da burde både du og TS også gjengjelde dette ovenfor andre. På generelt grunnlag er ikke dette noen stor krise for folk, selv om en er aller så ulik hverandre i  både væremåte og fremtreden. Så du møter deg selv i døra med det utsagnet her. 

Du har rett i at jeg er opptatt av å respektere at folk er ulike. Jeg føler ikke jeg møter meg selv i døra med det utsagnet, skjønner ikke hvorfor du mener det? Jeg reagerer jo bare på dere som syns TS er rar og merkelig fordi hun syns det er ubehagelig når noen kommer uanmeldt på besøk. Ikke et vondt ord til de som kom på besøk, for de er sikkert spontane folk, og de kunne ikke vite at TS ikke var komfortabel med uanmeldt besøk. Men som sagt, jeg reagerer negativt på dere som slenger ut stygge ord til TS pga hennes personlige behov. TS er ikke rar og merkelig pga dette, hun uttrykker bare hva hun føler og hva hun ikke liker. Og det må jo andre respektere, er du ikke enig?

Anonymkode: f6350...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 22.58):

Jeg kjøpte meg hus for et par år siden på en ny plass der jeg ikke kjenner noen, og fikk meg ny kjæreste for ca et halvt år siden som er herifra og kjenner så og si alle. Han har ikke flyttet inn, men er her stort sett hver dag, og har selvsagt nevnt til kompiser at han er her mye. 

I kveld klokka 8 på en søndag, dukker det plutselig opp en bil i innkjørsel mens vi holder på med noe ute. Ingen av oss kjenner igjen bilen, og blir bare veldig forvirra. Ut kommer en familie han kjenner, en barndomsvenn og to barn og kona, ingen av dem introduserer seg ovenfor meg (jeg hadde aldri møtt dem). De blir stående og prate med kjæresten min mens jeg fortsetter med det vi holdt på med, da jeg føler meg rimelig satt ut av at de 

1. Dukker opp uanmeldt så sent en søndag, uten å spurt om det passer 

2. Møter opp ved mitt hus, et sted de aldri har vært, og ikke engang introduserer seg når de kommer ut av bilen

Jeg sto der i joggedress, håret til alle kanter og usminket. Ikke spesielt kult med uanmeldt besøk. Noen timer tidligere hadde vi sex på stua, hvor flaut hadde det ikke vært om de plutselig ringte på døra da... hvem i pokker synes det er ok å ikke sende melding å spørre om man kan stikke innom i 2022 egentlig? Jeg synes det er invadering av andres privatliv, rett og slett. Jeg kan forstå eldre generasjoner eller naboer som kjenner hverandre godt altså, men dette var toppen av frekkhet og sosial kleinhet for meg.

Jeg blir ekstremt stressa av sånt også, nettopp fordi jeg liker å slappe av hjemme uten å bekymre meg for at noen plutselig dukker opp uten å gi beskjed... for jeg trodde seriøst folk ikke gjorde sånt lengre, med den teknologien vi har nå. 

Anonymkode: fec4e...e3e

Det verste jeg er sånne falske folk som må være stivpyntet og supersminka og klar for besøk. Bedre å treffes uten sminke i joggeklær helt avslappet vel? Hvorfor må folk på død og live avtale 1måned i forveien? Er det ikke kos at venner eller familie kommer innom på kaffe iblandt?

Bare å holde huset ryddig oh greit d vel og ordne håret litt før du går ut døren da? Verre er det ikke!

Jeg ringer eller sender melding til folk for jeg vet de er som deg! Men selv sier jeg at folk gjerne må komme innom.

Anonymkode: cc203...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (På 16.10.2022 den 23.33):

Det er ikke TS sin jobb å «redde» situasjonen, og det du foreslår er faktisk å gå på akkord med seg selv. Du foreslår at hun skal undertrykke egne behov og grensesetting for at andre skal føle seg bedre når det går på bekostning av hennes vel og ve. 
 

Så nei!
 

Heia TS, som kjente etter og satte grenser for seg selv! 

Å Gud bedre, SÅ høytidelig skal man ta seg selv altså? 

Gå på akkord med seg selv, undertrykke egne behov og sette grenser? Dette i forbindelse med å orke å hilse på uventet besøk ute på gårdsplassen sin 🙈

Hvordan i all verden klarer sånne sånn deg å fungere i samfunnet lurer jeg på. 

Anonymkode: cfeea...fbf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være frekk her, men hadde innlegget vært ironi så hadde det vært et kjempebra innlegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 0.46):

Helt sjokkerende å lese hva de fleste skriver her, og kaller ts for alle mulige stykke ting! Eier dere ikke normal folkeskikk og respekt for andres meninger og følelser??? Newsflash: Vi er alle ulike, og det er helt greit!!!!

Anonymkode: f6350...42f

Det er faktisk HELT utrolig hva voksne folk får seg til å si til et fremmed menneske på nett! 
håper ingen av de har barn, da er det faen ikke rart det er så mye mobbing rundt omkring!

Anonymkode: 4ce05...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...