AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #101 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Seriøst. Hvis du legger godvilje til tror jeg du forstår hva jeg mener. Innvandrer-oppdragelse, generelt, har mer fokus på disiplin, lydighet, selvoppofrelse osv. Typisk norsk oppdragelse har fokus på moro her og nå. Generelt. I grove trekk. Anonymkode: 391ab...cb8 Om vi først er så kategoriske kan jeg fortsette: Innvandreroppdragelse har vold, sosial kontroll og utestenging som virkemidler. Yey!.. Anonymkode: 42dd5...bca
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #102 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når TS snakker om "innvandrere" så mener hun muslimske. Grunnen til at TS må være vag er fordi tråden fort blir slettet for rasisme om hun skriver "muslim" rett ut. Det er stor forskjell på oppdragelsen av jenter og gutter "innvandrermiljøer". Jenter blir kontrollert i stor grad og har stort sett bare skole å fokusere på siden de verken får utfolde seg fysisk gjennom idrett eller kulturelt gjennom musikk og andre sosiale former. Gutter er friere og kan utforske alt livet har å by på siden de ikke bærer på familiens ære. Får dere jente er det forventet at dere har kontroll på henne, ellers går det utover hele slekta. Får dere gutt kan du senke skuldrene og la han herje som han vil. Anonymkode: 553f6...508 Her er det tydelig en som ikke har noe kunnskap eller erfaring. Jeg er gift med en, kall det «streng» muslim. Vi har både jente og gutter. Like «regler» for begge to. Jenta er mest aktiv. Går på 2 idretter og har gjort det i flere år. Veldig sosial og er alltid med venninnene sine. Sønnene har vært litt innom aktiviteter, og han ene går på noe også. De er ikke så sosiale, så han ene er mest hjemme og er veldig opptatt av lesing/skole. Lekser er 1.pri etter skolen, deretter kan de leke og gjøre det de ønsker stort sett. Jeg er den strenge mtp på husarb. Roter du-rydder du opp etter deg. Det har resultert i barn som ser detaljer og sjeldent klager når jeg ber de hjelpe til litt hjemme. Det eneste mannen min har satt som et krav: Ikke overnatte hos noen (uvanlig i hans kultur, dette gjelder alle barna). God oppførsel og respekt voksne Vær hjelpsom og gi til de som ikke har så mye Vi har sjeldent noe argumenter rundt barna. Jeg kommer fra et hjem med en streng far som alltid jobbet og en mor som ikke klarte å gi konsekvenser (verdens snilleste). Mine søsken og jeg hadde svevende liv i mange år. Utforsket alt. Mye sorg. Et par har slitt med psyken i form av angst og depresjoner. Kjærlighetssorg. Ikke visst hvem jeg er. Konsumert mye alkohol. Utdanning ikke viktig (tatt utdanning som voksen). Jeg vil si at det beste er: ta det beste fra begge kulturer og smelt de sammen Anonymkode: dd79a...069 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #103 Skrevet 17. oktober 2022 Glemte og tilføye: de får ikke overnatte hos noen, men de får ha overnatting. Etter mye om og men, så skjønte han at han måtte bøye seg Anonymkode: dd79a...069
Reign Skrevet 17. oktober 2022 #104 Skrevet 17. oktober 2022 Snok1 skrev (18 timer siden): Det kan også samstemme godt med slaviske land med ortodoks kristendom. Lyst til å avsløre mer, TS? Hva skal jeg "avsløre"? Oppdra barna dine med jernhånd. Ta sjansen. Jeg utfordrer deg.
Snok1 Skrevet 17. oktober 2022 #105 Skrevet 17. oktober 2022 Reign skrev (3 timer siden): Hva skal jeg "avsløre"? Oppdra barna dine med jernhånd. Ta sjansen. Jeg utfordrer deg. Mine barn er voksne, og gjør det bra til veldig bra. Men takk for det jeg velger å tolke som et vennlig råd. Utfordringen min var til TS om hun vil avsløre mer av samboers kulturelle bakgrunn.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #106 Skrevet 17. oktober 2022 Syns ikke den er så bra jeg, de pleier å være voldsomme mot andre barn og voldelig, så ikke imponert, virker som foreldrene gir blaffen Anonymkode: bdc8e...882 2
Reign Skrevet 17. oktober 2022 #107 Skrevet 17. oktober 2022 Snok1 skrev (1 time siden): Mine barn er voksne, og gjør det bra til veldig bra. Men takk for det jeg velger å tolke som et vennlig råd. Utfordringen min var til TS om hun vil avsløre mer av samboers kulturelle bakgrunn. Så hvorfor skriver du til meg, om du snakker med TS?!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #108 Skrevet 17. oktober 2022 2 hours ago, Snok1 said: Mine barn er voksne, og gjør det bra til veldig bra. Men takk for det jeg velger å tolke som et vennlig råd. Utfordringen min var til TS om hun vil avsløre mer av samboers kulturelle bakgrunn. Han er ikke muslim! Ikke europeer, men gidder ikke utlevere oss noe mer. Ts. Anonymkode: 391ab...cb8
Snok1 Skrevet 17. oktober 2022 #109 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er ikke muslim! Ikke europeer, men gidder ikke utlevere oss noe mer. Ts. Anonymkode: 391ab...cb8 Takk TS! Det var en slik utdyping jeg ba om for å avklare at din gjetning ikke nødvendigvis var korrekt, @Reign.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #110 Skrevet 17. oktober 2022 On 10/16/2022 at 4:24 PM, AnonymBruker said: Hvor i landet bor du?? Anonymkode: 82d9b...9a0 Bodd i Oslo frem til jeg nå flyttet til Moss Anonymkode: 3dcad...9f7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #111 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 10.54): Seriøst. Hvis du legger godvilje til tror jeg du forstår hva jeg mener. Innvandrer-oppdragelse, generelt, har mer fokus på disiplin, lydighet, selvoppofrelse osv. Typisk norsk oppdragelse har fokus på moro her og nå. Generelt. I grove trekk. Anonymkode: 391ab...cb8 Anbefaler deg å lese boken til Abid Raja (politikeren) og også han søsters bok, som kom ut nylig. Der beskrives noen familiers "typiske innvandreroppdragelse". De tar ikke fem øre for å slå barna sine om de ikke lystrer og for å få dem til å gjøre som foreldrene og familien vil. Og det verste er at den typen oppdragelse går i arv, som regel. Selv pakistanere som er vokst opp i Norge, er vant til at barneoppdragelse gjøres med vold, og slår sine egne barn, selv om de vet at det ikke er lov i Norge. Abid Raja ble advokat, men jeg tror han hadde satt pris på et liv uten juling hjemme likevel. Anonymkode: 9c565...322 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #112 Skrevet 17. oktober 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Anbefaler deg å lese boken til Abid Raja (politikeren) og også han søsters bok, som kom ut nylig. Der beskrives noen familiers "typiske innvandreroppdragelse". De tar ikke fem øre for å slå barna sine om de ikke lystrer og for å få dem til å gjøre som foreldrene og familien vil. Og det verste er at den typen oppdragelse går i arv, som regel. Selv pakistanere som er vokst opp i Norge, er vant til at barneoppdragelse gjøres med vold, og slår sine egne barn, selv om de vet at det ikke er lov i Norge. Abid Raja ble advokat, men jeg tror han hadde satt pris på et liv uten juling hjemme likevel. Anonymkode: 9c565...322 Har lest Abid Raja-boka! Hjerteskjærende 😭 Ts. Anonymkode: 391ab...cb8 2
tirben Skrevet 17. oktober 2022 #113 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har lest Abid Raja-boka! Hjerteskjærende 😭 Ts. Anonymkode: 391ab...cb8 Både Abid og Abida har gjort seg upopulære i det pakistanske miljøet i Norge, siden de har gått ut med opplevelsene fra barndommen sin. De har brutt familiekodeksen. Mishandling skal man ikke snakke om! 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #114 Skrevet 18. oktober 2022 tirben skrev (10 timer siden): Både Abid og Abida har gjort seg upopulære i det pakistanske miljøet i Norge, siden de har gått ut med opplevelsene fra barndommen sin. De har brutt familiekodeksen. Mishandling skal man ikke snakke om! Riktig, det er mange nordmenn som ikke skjønner dette. Abid Raja blir nærmest sett på som en forræder internt i innvandrermiljøer. Anonymkode: 27a6c...ba1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #115 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 14.36): Hverken jeg eller kjæreste er muslimer, så jeg forstår ikke hva innlegget ditt gjør her? Anonymkode: 391ab...cb8 Interessant med tanke på at tråden handler om "innvandrer-oppdragelse", selv om dere ikke er muslimer så betyr ikke det at muslimer ikke kan passe inn under det temaet. Innvandrere er en stor gruppe med masse kulturer hvor muslimer, kristne og andre religioner er representert. Innlegget du syter over er absolutt relevant i denne debatten. Anonymkode: b7d4d...ef4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #116 Skrevet 18. oktober 2022 Det er vel ikke noe som heter innvandrere oppdragelse men forskjellige oppdragelser xD Anonymkode: dc7af...124 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #117 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 17.10.2022 den 7.49): Her er det tydelig en som ikke har noe kunnskap eller erfaring. Jeg er gift med en, kall det «streng» muslim. Vi har både jente og gutter. Like «regler» for begge to. Jenta er mest aktiv. Går på 2 idretter og har gjort det i flere år. Veldig sosial og er alltid med venninnene sine. Sønnene har vært litt innom aktiviteter, og han ene går på noe også. De er ikke så sosiale, så han ene er mest hjemme og er veldig opptatt av lesing/skole. Lekser er 1.pri etter skolen, deretter kan de leke og gjøre det de ønsker stort sett. Jeg er den strenge mtp på husarb. Roter du-rydder du opp etter deg. Det har resultert i barn som ser detaljer og sjeldent klager når jeg ber de hjelpe til litt hjemme. Det eneste mannen min har satt som et krav: Ikke overnatte hos noen (uvanlig i hans kultur, dette gjelder alle barna). God oppførsel og respekt voksne Vær hjelpsom og gi til de som ikke har så mye Vi har sjeldent noe argumenter rundt barna. Jeg kommer fra et hjem med en streng far som alltid jobbet og en mor som ikke klarte å gi konsekvenser (verdens snilleste). Mine søsken og jeg hadde svevende liv i mange år. Utforsket alt. Mye sorg. Et par har slitt med psyken i form av angst og depresjoner. Kjærlighetssorg. Ikke visst hvem jeg er. Konsumert mye alkohol. Utdanning ikke viktig (tatt utdanning som voksen). Jeg vil si at det beste er: ta det beste fra begge kulturer og smelt de sammen Anonymkode: dd79a...069 Sånn har vi det også hjemme. Vi er begge oppvokst her mens barna er født her. Men så er ungene også forskjellige,har forskjellige personligheter og vi tar det litt deretter også. For meg har det alltid vært viktig å ha veloppdragne barn,høflige og omsorgsfulle barn. Dette lærer de hjemmefra. Vårt hjem er full av kjærlighet,det er ikke alltid dans på røde roser og det kan alle bekrefte som har barn så derfor er kommunikasjon veldig viktig. Når det gjelder utdannelse så stiller vi ingen krav utenom at de fullfører vgs så kan de velge hva de ønsker videre. Det valget hadde jeg også. Det at noen sier at innvandrere bruker vold hjemme får ta seg en bolle. Jeg har ikke oppvokst med vold,og heller ikke mine barn. Men jeg er oppvokst med etnisk norske venniner hvor foreldre hadde faktisk slått dem og vårt hjem vare en safe sone for dem. Anonymkode: ff479...e15 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #118 Skrevet 18. oktober 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Anbefaler deg å lese boken til Abid Raja (politikeren) og også han søsters bok, som kom ut nylig. Der beskrives noen familiers "typiske innvandreroppdragelse". De tar ikke fem øre for å slå barna sine om de ikke lystrer og for å få dem til å gjøre som foreldrene og familien vil. Og det verste er at den typen oppdragelse går i arv, som regel. Selv pakistanere som er vokst opp i Norge, er vant til at barneoppdragelse gjøres med vold, og slår sine egne barn, selv om de vet at det ikke er lov i Norge. Abid Raja ble advokat, men jeg tror han hadde satt pris på et liv uten juling hjemme likevel. Anonymkode: 9c565...322 Jeg tror Abid Raja er glad for å ha oppnådd mye. Han hadde ikke hatt så stor påvirkningskraft uten utdanninga si og politikerkarrieren sin. Ts. Anonymkode: 391ab...cb8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #119 Skrevet 18. oktober 2022 vel, som innvandrer kjenner jeg meg overhode ikke igjen i TS sitt syn på hverken oppdragelse eller krav til utdannelse. Men jeg er enig i at norske barn generelt har lite respekt for autoriterer, voksne, lærere osv.. men det har foreldrene deres også så det tror jeg handler om mer enn oppdragelse.. Denne "døra åpen inn til sjefen" og "alle er like" tanken som er så foranklet i nordmenn etter 1960 har endret dette. Eldre generasjoner før 1960 har denne respekten fortsatt.. Anonymkode: 4b8d2...78f 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #120 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): vel, som innvandrer kjenner jeg meg overhode ikke igjen i TS sitt syn på hverken oppdragelse eller krav til utdannelse. Men jeg er enig i at norske barn generelt har lite respekt for autoriterer, voksne, lærere osv.. men det har foreldrene deres også så det tror jeg handler om mer enn oppdragelse.. Denne "døra åpen inn til sjefen" og "alle er like" tanken som er så foranklet i nordmenn etter 1960 har endret dette. Eldre generasjoner før 1960 har denne respekten fortsatt.. Anonymkode: 4b8d2...78f Vel, har hatt noen problemer med gjenger på skolen. De bare forlater skolen når det passer seg, narko i en alder av 12 år og urolige og bråkete for resten. Ikke en av de var etnisk norske. Anonymkode: f0197...06c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå