Gå til innhold

Hva er normal felles inntekt i en husstand.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 hours ago, AnonymBruker said:

 Jeg tenker med gru på folk med lav inntekt og hvordan de opplever prisstigningen. At noen i rike Norge må velge mellom mat eller varme burde virkelig ikke være nødvendig. En skam for landet.

Anonymkode: 94b66...930

Personlig så må jeg si at jeg synes det er interessant hvor få mennesker som tenker over hvor mange fattige det er i Norge først når de rike også opplever et knappenålshull i lommeboka. Ja, man kan snakke om en økning blant de med lite å rutte med, men de som allerede har levd slik i mange år de har det vært få som har brydd seg om gitt. Det er mange hjemløse i Norge, faktisk. 

Anonymkode: 9bfcb...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mange hjemløse i Norge, faktisk. 

Nope, det er ingen ufrivillig hjemløse norske statsborgere i Norge.

Anonymkode: 089b4...d7d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Vi har 590 000 totalt vi... Men jaja... 

Anonymkode: 46f87...82d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med referanse til denne tråden hvor de det gjeler ikke får noen form for sympati fra de som svarer 
Anne Lise og Kjetil har syv barn. Har vi sympati? - Forbruker, jus og økonomi - Kvinneguiden Forum

- så er det med en gang noen med "over middels penger" klager på det samme en skrytetråd? 

KG ass.. 

Anonymkode: 26331...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skjønner ikke folk kan slite med langt over 1 mill. 

Jeg og mannen har ca 1 mill til sammen før skatt, og bor i Oslo. Vi får spart minst 15k i mnd og tenker ikke over pris på matbutikken, hvor mye strøm vi bruker el.

 

Anonymkode: df3aa...b2b

Det slår deg ikke at man har et forbruk som står til inntekten man har? Det betyr at en feks har mer i lån og derfor faktisk kan måtte kutte ned på ting for å feks slippe å selge huset i en periode hvor boligprisene faller. Betyr ikke at man er fattig selvsagt. 
 

vi har 2 mill til sammen og må kutte ned en del.  Det har dog sikkert vært en del overforbruk fra vår side tidligere. 

Anonymkode: 2b391...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nope, det er ingen ufrivillig hjemløse norske statsborgere i Norge.

Anonymkode: 089b4...d7d

Har du sovet i timen? 
 

Sitat

Etter den syvende kartleggingen siden 1996 av bostedsløse i Norge;
Resultatet viser at 3325 personer var uten et fast sted å bo siste uken i november 
2020, da kartleggingen ble gjennomført i norske kommuner.

Jeg går ut fra at selv du skjønner at ingen blir frivillig hjemløse... ?

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/5/2022 at 11:47 AM, AnonymBruker said:

Nok en skrytetråd ja....

Hvis dere har en total inntekt på 1,6 mill og må "tenke gjennom innkjøp på en helt annen måte" pga prisstigningen, så tenker jeg at dere har hatt et overforbruk av dimensjoner. Dere har minst 1 million netto i året, dvs. i snitt 83.000,- utbetalt pr. måned. Hvis dette er trang økonomi, så må dere ta en seriøs gjennomgang over forbruk og belåning.

Anonymkode: bc97f...8a8

Alle har vel et forbruk etter inntekt. Jeg har ikke samme inntekt som TS, men vi må også gjennomgå utgiftene våre nå, selv om vi vet vi i teorien burde "bade" i penger.

Anonymkode: bcde8...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

vi har 2 mill til sammen og må kutte ned en del.  Det har dog sikkert vært en del overforbruk fra vår side tidligere. 

Anonymkode: 2b391...993

Sikkert? Det er ingen tvil om at det er et overbruk om ikke disse utgiftsøkningene kun påvirker hvor mye dere sparer hver måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (12 minutter siden):

Har du sovet i timen? 

Jeg går ut fra at selv du skjønner at ingen blir frivillig hjemløse... ?

Hvilken time skal jeg ha sovet i mener du? Den kartleggingen du viser til er intetsigende. Det kan være de som er registrert som UFB - uten fast bopel. Min far er registrert slik, han er ikke hjemløs av den grunn.

Jeg sa for øvrig at ingen norske statsborgere i Norge er hjemløse. Ergo tar jeg ikke høyde for EØS-innvandrere som bedriver tigging og organisert kriminalitet. Jeg nevnte i tillegg "ufrivillig", fordi alle har tilbud om tak over hodet, men mange velger å ikke ta imot disse tilbudene.

Det er nok du som sover i timen, når du tar disse tallene for god fisk uten videre ettertanke.

Anonymkode: 089b4...d7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er "normalt" må også settes opp mot hvor man er i livet, hvor mange barn man har og ikke minst hvor man bor i landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godt voksne som ikke prioriterte karriere. Er lavtlønte, 800.000 til sammen, men vi lever helt fint. Tæring etter næring og andre verdier enn materielle 😊

Anonymkode: c95c4...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nope, det er ingen ufrivillig hjemløse norske statsborgere i Norge.

Anonymkode: 089b4...d7d

Jo, det er det, mange. 

Anonymkode: 9bfcb...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvilken time skal jeg ha sovet i mener du? Den kartleggingen du viser til er intetsigende. Det kan være de som er registrert som UFB - uten fast bopel. Min far er registrert slik, han er ikke hjemløs av den grunn.

Jeg sa for øvrig at ingen norske statsborgere i Norge er hjemløse. Ergo tar jeg ikke høyde for EØS-innvandrere som bedriver tigging og organisert kriminalitet. Jeg nevnte i tillegg "ufrivillig", fordi alle har tilbud om tak over hodet, men mange velger å ikke ta imot disse tilbudene.

Det er nok du som sover i timen, når du tar disse tallene for god fisk uten videre ettertanke.

Anonymkode: 089b4...d7d

Fint om du kan vise til noe mer konkret enn ditt eget hode for en slik påstand.. siden bostedsløs, uteligger, hjemløs alle er definisjoner som ikke akkurat er opp til hver enkelt å tolke som de ønsker. 
I tillegg til alle mørketallene som kommer av mennesker som har en registrert adresse et sted de ikke bor fordi de bor på gata osv så er det eneste du har rett i at tallene i utgangspunktet ikke skal taes for "god fisk" sånn uten videre - selv om det desverre per i dag er eneste målingen som er offisielt gjort i norge, forøvrig er det også mindreårige barn som er hjemløse:

Sitat

 

En av fire bostedsløse, til sammen 749 personer, har mindreårige barn, det vil si barn under 18 år. Kun en liten andel av disse har daglig eller delt omsorg for barnet eller barna. En liten gruppe på 112 personer, tilsvarende 4 prosent av alle bostedsløse, er sammen med barn. Dette utgjorde 142 barn. Antallet er usikkert, og må ses som et minimumstall. I 2012 ble det til sammenligning kartlagt 679 bostedsløse barn. 42 prosent av bostedsløse barnefamilier oppholdt seg i krisesenter.

Les hele rapporten fra NIBR: «Bostedsløse i Norge 2020 - en kartlegging» 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 13.49):

Skjønner ikke folk kan slite med langt over 1 mill. 

Jeg og mannen har ca 1 mill til sammen før skatt, og bor i Oslo. Vi får spart minst 15k i mnd og tenker ikke over pris på matbutikken, hvor mye strøm vi bruker el.

 

Anonymkode: df3aa...b2b

Det spørs nok helt på forutsetningene. 

Selvsagt kan man slite selv med denne inntekten. 

Anonymkode: 8435d...fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Normal inntekt i en gjennomsnittsfamilie er vel rundt 450.000-500.000 på konemor, og litt høyere for mannen. 
dette er gjennomsnittet. Så har du de som tjener både mer og mindre. 
Når det kommer slike tråder om hva har du i lønn her inne.. er alle søkkrik med topp inntekter og nedbetalte boliger. I de andre trådene handler alt om trang økonomi, store lån og dyr mat.. 

får ikke det helt til å stemme.. men noen skryter på seg noen hundretusen mer enn de har, skjønner ikke poenget i et anonymt forum 😅

Anonymkode: 5f091...f6b

Nettopp. Det ER ikke noe poeng å skryte anonymt. For det eneste man får er jo pes.. 

Så vi forteller sannheten. Fordi vi liker å diskutere. 

Hvorfor det er mange av de i disse typen tråder? Fordi de med mindre ikke føler for å bidra. Fordi de med mye ønsker å diskutere. Jeg bidrar jo aldri i tråder som går på å få trygda til å strekke til, eller hvordan man får boliglån, for det er ikke relevant for meg. 

Anonymkode: 049e7...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Normal familie, tre barn, nytt hus, gammel bil og en liten hytte. Etter skatt sitter vi med ca 1,1 i året. Vi merker prisøkningen, ikke i hverdagen men det blir ikke helgeturer eller ekstra ferieturer på oss lenger, ei heller ny bil. 

Anonymkode: b9d00...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det er det, mange. 

Anonymkode: 9bfcb...8b1

Nei, ingen norske statsborgere er ufrivillige hjemløse.

Carrot skrev (1 time siden):

Fint om du kan vise til noe mer konkret enn ditt eget hode for en slik påstand.. siden bostedsløs, uteligger, hjemløs alle er definisjoner som ikke akkurat er opp til hver enkelt å tolke som de ønsker. 
I tillegg til alle mørketallene som kommer av mennesker som har en registrert adresse et sted de ikke bor fordi de bor på gata osv så er det eneste du har rett i at tallene i utgangspunktet ikke skal taes for "god fisk" sånn uten videre - selv om det desverre per i dag er eneste målingen som er offisielt gjort i norge, forøvrig er det også mindreårige barn som er hjemløse:

 

Jeg har lang erfaring med disse. Alle de du ser som bor på gata i Oslo har valgt det selv. De har valgt bort hospits og slikt.

Anonymkode: 089b4...d7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Normal familie, tre barn, nytt hus, gammel bil og en liten hytte. Etter skatt sitter vi med ca 1,1 i året. Vi merker prisøkningen, ikke i hverdagen men det blir ikke helgeturer eller ekstra ferieturer på oss lenger, ei heller ny bil. 

Anonymkode: b9d00...d5b

Helt irrelevant hva dere tjener etter skatt.

Anonymkode: 089b4...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, ingen norske statsborgere er ufrivillige hjemløse.

Jeg har lang erfaring med disse. Alle de du ser som bor på gata i Oslo har valgt det selv. De har valgt bort hospits og slikt.

Anonymkode: 089b4...d7d

Du vet ikke hva du snakker om 

Anonymkode: 9bfcb...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...